Az LG Electronics (LG) új szintre emeli az otthoni szórakoztatást legújabb, mesterséges intelligenciával (Artificial Intelligence, AI) felvértezett prémium televízióival, melyeket a 2019-es CES szakkiállításon mutat be. A vállalat második generációs ? (Alpha) 9 intelligens processzora és a készülékekbe épített gépi mélytanulási algoritmus révén az új modellek még magasabb kép- és hangminőséget garantálnak. Az új algoritmus a lejátszott tartalom forrását és a készülék környezetét is elemzi, és ez alapján optimalizálja a képmegjelenítést a tökéletes házimozi-élményért.
Az LG 2019-es televíziói számos népszerű AI-szolgáltatáshoz biztosítanak hozzáférést a vállalat nyílt okostelevíziós platformján keresztül: nem csak a Google beépített hangalapú asszisztense, hanem immár az Amazon Alexa használatával is. A felhasználók a hangfelismerés funkció alkalmazásakor egyszerű szóbeli parancsok helyett valódi beszélgetést folytathatnak a készülékkel, az új kezelőfelülettel pedig közvetlenül a tévéről irányíthatják az okosotthon-eszközöket.
Az LG Z9, W9, E9 és C9 szériás OLED televízióiba épített második generációs ?9 intelligens processzor (?9 Gen 2) az elődmodellekhez képest még jobb kép- és hangminőséget garantál a több mint egymillió vizuális adat feldolgozása nyomán kifejlesztett gépi mélytanulási algoritmusnak köszönhetően. A processzor a lejátszott tartalom forrásának felismerése és elemzése nyomán határozza meg a megfelelő képfeljavítási módszert, így optimalzálja a vizuális megjelenítést. Az LG 88 hüvelykes, 8K felbontású Z9 OLED televíziója a gyorsabb jelfeldolgozás révén valósághű, pontos, élénk és részletes 8K képminőséget garantál a beépített 8K-felskálázási és zajcsökkentési technológiáknak köszönhetően.
A tartalomforrás azonosításán és elemzésén túl az új processzor annak köszönhetően képes a környezeti jellemzőknek megfelelően finomhangolni a tónusgörbét és optimalizálni a fényerősséget, hogy ismeri, az emberi szem miként érzékeli a képeket különféle környezeti megvilágításban. A processzor a tévé környezeti fényérzékelőjét használja a fényszint mérésére, és automatikusan módosít a fényerősségen, ha erre szükség van. Az ?9 Gen 2 intelligens processzor a HDR tartalmak esetén úgy állítja be a fényerősséget, hogy a legsötétebb jelenetek is hihetetlen kontraszttal, részletességgel és színmélységgel jelennek meg, még a legvilágosabb helyiségekben tévézve is. A Dolby Vision tartalmak megjelenítéséről a Dolby legújabb, a beállításokat automatikusan módosító, intelligens technológiája gondoskodik, az LG televíziói így változó környezeti megvilágítás esetén is tökéletes HDR-élményt nyújtanak.
A hangminőséget egy olyan intelligens algoritmus teszi teljessé, amely képes a kétcsatornás hangot akár virtuális 5.1-es térhangzássá alakítani. A második generációs ?9 intelligens processzor a műsor típusától függően optimalizálja és teszi tisztává a hangzást, legyen szó mozifilmről, sorozatról vagy akár tévéhíradóról. A felhasználók a szoba adottságaihoz illően módosíthatják a hangbeállításokat, de ezt a feladatot intelligens tévékészülékükre is rábízhatják, amely saját pozíciója alapján állítja be az ideális értékeket. Az LG idén debütáló prémium készülékei ezúttal is megkapták a Dolby Atmos technológiát, amely elképesztően valósághű hangzást, ezáltal pedig valódi házimozi-élményt teremt.
Az elsőként a 2018-as ThinQ AI televíziókban debütált Google Asszisztens idén is a termékkínálat minden modelljében megtalálható, a felhasználók így egyszerű hangutasításokkal végezhetnek el napi feladatokat, böngészhetnek a neten vagy irányíthatják a kompatibilis okoseszközöket. Az okostévé-tulajdonosoknak többé nem lesz szüksége telefonra a pizzarendeléshez: ezt akár tévénézés közben is megtehetik anélkül, hogy kilépnének a képernyőn futó műsorból.
Az LG idén kiterjeszti a mesterséges intelligencia terén kötött partnerkapcsolatait: a 2019-es ThinQ AI televíziókon már az Amazon Alexa is elérhető lesz, a felhasználók így még több hangalapú szolgáltatás közül választhatnak. A távirányító Amazon Prime Video gombjának megnyomásával a vásárlók irányíthatják okosotthon-eszközeiket, kérdéseket tehetnek fel és több tízezer tartalomhoz férhetnek hozzá, de saját Alexa-rutinjukat is összeállíthatják az ébresztéstől a közlekedési információkon keresztül a kedvenc tévécsatornájuk megnyitásáig, csupán hangutasításokkal. Az Alexával egyszerűen szervezhetjük a családi programokat, ellenőrizhetjük a rendeléseinket az Amazonon vagy egyetlen hangutasítással lefoglalhatunk egy szobát a következő utazásunkra.
A LG 2019-es ThinQ AI televízióban debütáló speciális hangfelismerés funkcióval minden korábbinál könnyebb megkapni a megfelelő válaszokat, hiszen egyszerű szóbeli utasítások helyett valódi beszélgetést folytathatnak a készülékkel. A szövegkörnyezet értelmezésével a készülékek bonyolultabb kéréseket is képesek megválaszolni anélkül, hogy a felhasználónak egy sor parancsot kellene megismételnie. A szolgáltatás több mint 140 országban lesz elérhető az LG ThinQ AI televíziókon.
A második generációs ?9 intelligens processzor az LG 2019-es 75 hüvelykes, 8K felbontású zászlóshajó LED LCD készülékében, az SM99-ben is helyet kapott. Az LG 2019-es prémium LED LCD tévékínálata (SM9X és SM8X szériák) egyébként új elnevezéssel, NanoCell TV néven kerülnek forgalomba. Ez a név egyszerre utal a NanoCell technológia által nyújtott kiemelkedő képminőségre, a pontos színvisszaadásra (NanoColor) és a széles betekintési szögre (NanoAccuracy), valamint az extravékony kávára és a karcsú kialakításra (NanoBezel). Az LG nanocellás televízióinak kép- és hangminőségéről az új gépi mélytanulási algoritmus és a ThinQ által nyújtott felhasználói élmény mellett a beépített mesterséges intelligencia is gondoskodik.
A beépített HDMI 2.1 csatlakozón keresztül minden 2019-es OLED televízió, és több NanoCellás készülék is támogatja a magas képfrissítési rátájú (High Frame Rate, HFR) megjelenítési technológiát. Az eredmény a gördülékenyebb és tisztább képi megjelenítés: másodpercenként 120 képkockával a gyors mozgások, például sportközvetítések és akciófilmek tökéletesen megjeleníthetőek a képernyőn. Az eARC támogatás miatt nincs szükség külön audiokábelekre, hiszen a HDMI kábelen keresztül oda-vissza küldhető a jel a televízió és a hangrendszer között, így a házimozi-rajongók egyszerre évezhetik az összekapcsolhatóság kényelmét és a kivételesen részletes és pontos, minőségi hangzást. A készülékek kiváló választást jelentenek a gamerek számára is, hiszen kompatibilisek a játékok gördülékeny megjelenítéséhez szükséges változó képfrissítési rátával (variable refresh rate, VRR) és az automatikusan csökkentett késleltetésű (automatic low latency mode, ALLM) üzemmóddal — más néven játékmóddal —, a televíziók így videojáték közben is valósághű és folyamatos képet biztosítanak, késleltetés nélkül.
A 2019-es CES látogatói maguk is megtekinthetik az LG 2019-es ThinQ AI televízióit január 8. és 11. között, a Las Vegas Convention Center #11100 számú standján.
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.
A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével.
A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.
Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.
A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.
Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.
„A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!”
– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.
A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.
Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.
A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.
A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.
A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.
A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.
A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.
További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.
A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.
A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.
Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.
Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights
Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.
Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:
„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra.Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében.A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt.Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”
„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része”
– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.
„Mivelaz online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása.Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként.Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”
Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!