Gazdaság

Páncélszekrényt a felhőbe is!

Egyre több szervezet tárolja adatait, illetve futtatja alkalmazásait és szolgáltatásait különböző helyeken: házon belüli rendszerekben és nyilvános felhőben.

Ez hatékonyabb, gyorsabb és olcsóbb működést tesz lehetővé, a biztonságot azonban nehezebb fenntartani ilyen hibrid környezetben A Micro Focus szakértői szerint ezért érdemes olyan átfogó megoldást bevezetni, amely egységes védelmet biztosít minden környezetben.

A vállalatok egyre szélesebb körben használnak felhőszolgáltatásokat a helyi rendszereik mellett, hiszen azok gyorsabbá és költséghatékonyabbá teszik működésüket. A Ponemon Institue egy nemrégiben készült felmérése szerint például egy vállalat átlagosan 27 különböző Software-as-a-Service (SaaS), Infrastructure-as-a-Service (IaaS) vagy Platform-as-a-Service (PaaS) szolgáltatást vesz igénybe mindennapi működése során. Ennek következtében azonban olyan hibrid infrastruktúrák jönnek létre, amelyeket nehéz átlátni és még nehezebb felügyelni, illetve teljes egészében biztonságossá tenni.

Kihívások a felhőben

A felhő biztonságával kapcsolatban számos aggály felmerül a szervezetekben. Például, hogy nem rendelkeznek irányítással a platform felett, ezért egy külső félre kell hagyatkozniuk, aki gondoskodik a vállalat, illetve az ügyfelek bizalmas információinak védelméről. Az adatokat ráadásul nem csupán a felhőben kell védeni, hanem akkor is, amikor azok a vállalat adatközpontja és a felhő között „utaznak”. A több-bérlős, megosztott rendszerekben az is előfordulhat, hogy egy felhasználó elkövet egy hibát, és beenged egy malware-t a rendszerbe, amely aztán továbbterjed a környezet többi ügyfeléhez is. A szigorodó előírások, köztük a GDPR pedig még nagyobb felelősséget rónak a szervezetekre, hogy mindent megtegyenek az adatok védelméért és a szivárgások elkerüléséért.

A felhőszolgáltatók természetesen folyamatosan dolgoznak azon, hogy kiküszöböljék a fenyegetéseket, az ügyfelek is csökkenthetik azonban a kockázatokat olyan biztonsági megoldások segítségével, mint például a Voltage SecureData termékcsalád.

Három szint, egységes védelem

A Micro Focus szakértői szerint a hibrid környezetekben olyan megoldásokra van szükség az adatok és alkalmazások védelméhez, amelyek megfelelő titkosítási technológiákra támaszkodnak.

A Voltage SecureData magában foglal egy jól skálázható központi felületet, amelyen keresztül a vállalatok kezelhetik, ellenőrizhetik és felügyelhetik az adatok és szolgáltatások biztonságát szolgáló titkosítási kulcsokat. Ezek segítségével, a Hyper Format-Preserving Encryption (FPE) technológiára alapozva pedig egyszerűen és költséghatékonyan titkosíthatják az érzékeny adatokat még azelőtt, hogy azok a felhőbe kerülnének. Így, ha rosszindulatú támadók esetleg fel is törnék a felhőplatformot, értéktelen lenne számukra a titkosított adat. A hagyományos AES titkosítással szemben a Hyper FPE Encryption technológiával titkosított adatok formátuma megmarad, így a szervezetek akár a titkosított információkat is képesek felhasználni bizonyos üzleti folyamataikhoz, elemzéseikhez és statisztikáikhoz.

Ezekre a titkosítási eszközökre épülve a Voltage SecureData átfogó védelmet nyújt a felhőben és a helyszínen található adatok és szolgáltatások számára. A megoldás számos különféle programmal képes együttműködni előzetes átalakítási vagy integrációs folyamatok nélkül, és támogatja a többfelhős, hibrid és a vállalat központjában futó környezeteket is.

A rendszer ráadásul közös felületen biztosít egységes rálátást és felügyeletet a helyszínen, valamint a felhőben található erőforrások felett. Segítségével tehát a vállalatok konzisztens módon óvhatják adataikat házon belüli rendszereikben, illetve bármilyen PaaS, SaaS vagy IaaS felhőszolgáltatásban vagy alkalmazásban egyaránt.

Gazdaság

Piotr Furmański vezetésével halad tovább a Szallas Group a CEE régió piacvezetői pozíciója felé

A Szallas Group vezérigazgatói helyét szeptember 2-ától a lengyel Piotr Furmański vette át, aki két évtizedes nemzetközi vezetői tapasztalatával segíti tovább a cégcsoportot, hogy elérje célkitűzését és piacvezetővé váljon a belföldi utaztatásban a kelet-közép-európai régió online szállásközvetítői között.   

A Szallas Group Zrt. regionális sikertörténetének alapköveit már Szigetvári József vezetésével lerakták, Rigó Ferenc átmeneti vezetésének köszönhetően pedig 2024-ben továbbívelt a nemzetközi terjeszkedés: a Travelminit.ro alapítója valamint korábbi Szallas Group résztulajdonos és igazgatósági tag ,  vezényelte le a cégcsoport legutóbbi, nyári romániai akvizícióját, ami további dinamikus növekedést hozott a cégcsoportnak. A Szallas Group élére most új vezető került. Piotr Furmański jelentős nemzetközi tapasztalattal rendelkezik az európai, ázsiai-csendes-óceáni, közel-keleti és afrikai piacokon. A Google-nál és a Delivery Hero-nál szerzett vezetői gyakorlata, valamint növekedés iránti elkötelezettsége és innovatív látásmódja révén Piotr Furmański a Szallas Groupot tovább fogja vezetni a sikeres úton.

„Megtiszteltetés számomra, hogy csatlakozhatok a Szallas Grouphoz – fogalmazott Piotr Furmański. – A cégben hatalmas a növekedési perspektíva a Kelet-Közép-Európában felépített erős helyi utazási márkáinak köszönhetően. Izgatottan várom, hogy együtt dolgozhassak a tehetséges csapattal, hogy megerősítsük és tovább építsük piaci pozíciónkat, és kivételes felhasználói élményeket nyújtsunk vendégeinknek és szállásadó partnereinknek egyaránt.”

Rigó Ferenc és Piotr Furmański már megkezdték a közös munkát.

„Piotr elismerésre méltóan proaktív és nagyon jó megközelítéssel áll a Szallas Group kultúrájához és értékeihez – emelte ki Rigó Ferenc. – Biztos vagyok benne, hogy friss és innovatív meglátásai izgalmas új fejezetet nyitnak a Szallas Group sikertörténetében. Az ő víziója és energiája hozzá fogja segíteni a cégcsoportot, hogy elérje ambiciózus növekedési céljait.”

A cégcsoport tulajdonosa, a lengyel Wirtualna Polska Holding teljes mértékig támogatja a Szallas Groupot a vezetőváltás folyamatában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Tudatosabbak lettek a vásárlók, keresik az energiahatékony gépeket

Online, akár okostelefonról is igényelhetnek áruhitelt júniustól a vásárlók az Euronicsnél.

Az áruházlánc szerint nőtt az áruhitelek átlagértéke, ez pedig azzal magyarázható, hogy tudatosabbak lettek a fogyasztók, hajlandóak több pénzt áldozni olyan műszaki termékekre, amelyek energiahatékonyabbak, azaz kevesebbet fogyasztanak, mint a sokszor olcsóbban elérhető társaik.

Az online vásárlást teszi még könnyebbé és kényelmesebbé az Euronics: az aznapi házhozszállítással vagy akár az aznapi áruházi átvétellel történő rendelés fejlesztése mellett most az eddig csak az áruházakban elérhető áruhitel igénylését terjesztették ki a webáruházra.

A folyamat egyszerű és gyors: otthonról, akár okostelefonról igényelhetnek az érintettek online áruhitelt. A webáruházban megrendelt hitelkonstrukció után az ügyfelet átirányítják a hitelintézmény felületére, ahol a hitelbírálat történik. A hitelbírálat és a szerződéskötés akár aznap megtörténhet, a folyamat lezárásáig pedig a megrendelt termékek lefoglalva maradnak. Az online igénylés elindítása után akár fél órán belül megtörténhet a folyósítás.

„Az online áruhitel 2 millió forinting bármilyen termékre, illetve a termékekhez tartozó szolgáltatásokra (termékbiztosítás, extra garancia, házhozszállítás díja, átvételi pont díja) is igényelhető. A kampányidőszakokban pedig megjelölt termékekre akár 0 százalék THM-es hitelkonstrukciók is elérhetők lesznek”

– mondta Monostori Csaba, az Euronics e-commerce managere.

Tudatosabbak a vásárlók, segítség váratlan helyzetekre

Az online áruhitel bevezetését követő időszakban az áruhitelek átlagos értéke 215.000 forint volt az Euronicsnél, így a tavalyi évhez hasonlóan kétszámjegyű maradt a növekedés mértéke. A futáros megrendelések 12 százaléka esetén, összességében pedig a webshopon közel 200 millió forint értékben igényeltek áruhitelt a vásárlók. A vásárlók tudatosabbak lettek, ez azt jelenti, hogy hajlandóak többet költeni az energiahatékonyabb, többet kínáló termékekre. A fogyasztók egyébként elsősorban háztartási kis- és nagygépek, televíziók, valamint IT termékek esetében vették igénybe az áruhitel lehetőségét.

Monostori Csaba hozzátette, kiemelten fontos, hogy csak azoknak érdemes felvenni áruhitelt, akiknek valóban szükségük van rá, és a választott futamidő alatt biztosan belefér a büdzsébe a havi teher. A szakember szerint például ilyen lehet, amikor valamilyen nem várt kiadás jelentkezik, elromlik a hűtőszekrény vagy a mosógép. Az iskolakezdés is plusz költségekkel járhat, de az Euronics augusztusi akciókkal készül, így igyekszik mérsékelni a családok kiadásait.

Az Euronics az OTP Bank és a Magyar Cetelem Bank megbízásából végez online áruhitelezésre vonatkozó többes ügynöki tevékenységet. Önerővel rendelkező hitelkonstrukciókat nem értékesítenek, a konstrukciók pedig kizárólag házhozszállítással, vagy csomagpont-, csomagautomata-szolgáltatásokkal lehet igényelni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Az Alzánál csúcson az iskolaszerek forgalma: a műszaki cikkek a legkeresettebbek

Az iskolai felszerelések forgalma a tanév kezdete előtt éri el a csúcsot. Az Alza a magyar e-kereskedelemben betöltött meghatározó pozíciójának megfelelően, szinte minden, a diákok számára szükséges terméket kínál – a laptopoktól kezdve egészen a tolltartókig.

Az Alza saját felmérése szerint az iskolai bevásárlásokat az elektronikai cikkek dominálják, amelyeket az írószerek és a számológépek követnek.

A taneszközök és a kapcsolódó számítástechnikai eszközök értékesítése az alza.hu webáruházban már az év 33. hetében, azaz augusztus elején is jelentősen megemelkedik, de az igazi nagy kiugrás a 35. héttől, vagyis augusztus végétől következik be.

„A szülők nagy része persze egészen az iskolaév kezdetéig vár, amikor gyermekeik hazahozzák a szükséges iskolai felszerelések listáját. Szeptember elején a 2023-as adatokból kiindulva többszörösére nő a például a füzetek, a számológépek, sőt, a laptopok és a táblagépek eladása is”

– mondja el Eliška Čeřovská, az Alza PR-menedzsere.

Az Alza egy kérdőíves felmérésben megkérdezte vásárlóit, hogy milyen iskolai felszerelést vásároltak korábban már náluk. A válaszadók mintegy 16 %-a jelezte, hogy vásárolt már iskolai felszereléseket az Alzánál, leggyakrabban (az esetek 40%-ban) 4080 000 Ft értékben. Egyértelműen az elektronika vezet, ezt az Alzánál korábban megvásárolt iskolai felszerelések közül a vásárlók 59 %-a jelölte meg, majd az írószerek és a számológépek (a vásárlók közel harmada), következnek

– mondja Eliška Čeřovská.

A vásárlók nem mindig az árat nézik, az áru minősége is egyre fontosabb

 „A vásárlók egyértelműen továbbra is elsősorban az árra figyelnek, de már nem olyan markánsan, mint az előző években, amikor a legkelendőbb termék az adott kategóriában általában a legolcsóbb volt. Persze a különféle akciók iránt mindig nagy az érdeklődés. Azt sem szabad elfelejteni, hogy különösen az apróbb iskolai tanszerek esetében a valóban olcsó termékek is teljes mértékben megfelelnek a legmagasabb elvárásoknak. Itt nem feltétlenül igaz, hogy minél drágább egy termék, annál jobb”

– teszi hozzá Eliška Čeřovská.

A műszaki cikkek, köztük is a számítástechnikai termékek iránti érdeklődés az iskolaév kezdetével több tíz százalékkal nő.

Különösen a laptopok iránti kereslet évről évre nagy az iskolakezdés előtt.

„A tipikus iskolai laptopot ugyanakkor nehéz lenne definiálni, mivel a vásárlók különböző igények és követelmények alapján választják ki a készüléket, valamint a diákok életkora is befolyásolja a választást. Általánosságban azonban elmondható, hogy a szülők által a gyerekeknek vásárolt laptopok értéke 99 900 és 399 990 Ft között mozog, ami a legtöbb diák alapvető igényeit kielégíti”

– magyarázza Jan Horáček, az Alza divíziós igazgatója. Az Alza mobilalkalmazásnak köszönhetően a webáruház vásárlói bárhol kényelmesen válogathatnak a kínálatban a mobiltelefonjuk segítségével.

Az Alzánál az egész tanév során megéri vásárolni.

Nem csak a tanév elején, hanem évközben is előnyös az alza.hu oldalon vásárolni.

„Vásárlóinknak számos olyan előnyt kínálunk, amelyek miatt egyértelműen megéri bennünket választani. Ilyen például az AlzaPlus+ tagsági programunk, amelynek keretében (éves díjfizetés esetén) csupán havi 500 Ft fejében korlátlan ingyenes szállítást kínálunk az AlzaBoxokba, üzleteinkbe és számos más átvételi pontra. A program tagjai így akár minden nap rendelhetnek szállítási költség nélkül, majd kényelmesen átvehetik a megrendelt termékeket például a több száz AlzaBox egyikéből”

– mutat rá Čeřovská.

Az Alza speciális szolgáltatásának köszönhetően, amely az „Éjfélig megrendeled, délelőtt az AlzaBoxban leled” nevet viseli, a vásárlók már másnap délelőtt átvehetik a megrendelt termékeket az AlzaBoxokból, ami különösen hasznos lehet sürgős rendelések esetén.

„Például, ha egy diák csak este eszmél rá, hogy másnapra szüksége van rajzeszközökre, azokat még lefekvés előtt megrendelheti, és másnap délelőtt át is veheti az iskolához közeli AlzaBoxból”

– hoz fel egy példát.

A kérdőíves felmérés eredményei szerint a vásárlók nagyra értékelik az Alza által nyújtott előnyöket. A megkérdezettek 44 % azt mondta, hogy a legnagyobb előnye az alza.hu weboldalon történő vásárlásnak az, hogy mindent egy helyen lehet beszerezni, míg szintén 44 % a másnapi kiszállítást emeli ki.

„A vásárlók az AlzaPlus+ tagsággal járó ingyenes kiszállítást (22 %) vagy a számos magyarországi átvételi pont elérhetőségét (23 %) is megjelölték”

– teszi hozzá Čeřovská. Az Alza rendszeresen kínál kedvezményes akciókat vásárlóinak, az AlzaPlus+ tagok számára pedig exkluzív kedvezményeket is nyújt az alkalmazáson belül.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss