A környezetbarát technológiák alkalmazása iránt elkötelezett üzletlánc az NKM Mobilitás Kft.-t választotta elektromobilitási partnerének.
A két vállalat idén májusban 33 e-töltő fokozatos kiépítéséről és üzemeltetéséről állapodott meg, amelyeket a SPAR vásárlói 17 áruháznál tudnak majd igénybe venni. A közös e-töltő–hálózat első állomását már júniusban Tatán, az újonnan nyíló INTERSPAR áruháznál telepítik.
„Vállalatunk számára kiemelt fontossággal bír az innovatív és környezettudatos technológiai megoldások alkalmazása és támogatása. Ezért a modernizációs programunk keretében már 2017-ben hozzáláttunk elektromosautó-töltő állomások kiépítésének a nagyobb közlekedési csomópontokban lévő hipermarketeink parkolóiba. Az első a soproni áruházunknál létesült, most pedig az új tatai INTERSPAR hipermarketnél gondoskodunk erről az egyre keresettebb szolgáltatásról. Az NKM Mobilitás Kft.-vel kötött partneri megállapodásunknak köszönhetően a töltők telepítése a következő időszakban felgyorsul, és 17 áruházunknál 33 e-töltő segítségével láthatják el árammal a vásárlóink villanyautóikat”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A szakemberek egyöntetű véleménye szerint az elkövetkező években a többféle vásárlási kedvezménynek és támogatásnak köszönhetően jelentősen bővülni fog a mostani hazai elektromosautó-állomány. A változó igényeket figyelembe véve a SPAR a szakmai partnere közreműködésével fejleszti töltőállomásait országszerte: az első telepítésre már idén június első hetében sor kerül, éppen az újonnan nyíló tatai INTERSPAR parkolójában. Ezt követően az NKM Mobilitás Kft. folyamatosan helyezi üzembe az újabb állomásokat. 17 áruháznál legalább egy, de lesz olyan hely, ahol több töltő is a vásárlók rendelkezésére áll majd. A SPAR áruházakhoz telepítendő elektromos berendezések úgynevezett dupla Type2-es AC csatlakozóaljzatokkal rendelkeznek. A töltőket a vásárlók kezdetben ingyenesen használhatják, a töltés a kábel csatlakoztatása után automatikusan elindul.
A Nemzeti Közművek részeként működő Mobiliti a legmodernebb töltőkkel és mobil-applikációs informatikai megoldásaival, valamint 0-24 órás telefonos ügyfélszolgálatával országszerte a legmagasabb szintű szolgáltatást biztosítja ügyfelei részére.
A következő SPAR és INTERSPAR áruházak területén lesznek elérhetőek az új elektromosautó-töltők:
INTERSPAR hipermarket – 1103 Budapest, Sibrik Miklós u. 30.
INTERSPAR hipermarket – 1203 Budapest, Széchenyi u. 1.
INTERSPAR hipermarket – 2030 Érd, Iparos u. 5.
INTERSPAR hipermarket – 2049 Diósd, Balatoni út 2/A
INTERSPAR hipermarket – 2800 Tatabánya, Győri u. 25.
INTERSPAR hipermarket – 2890 Tata, Május 1. út
INTERSPAR hipermarket – 5000 Szolnok, Mátyás Király u. 29.
INTERSPAR hipermarket – 9400 Sopron, Selmeci u. 15-17.
INTERSPAR hipermarket – 4400 Nyíregyháza, Korányi Frigyes u.
INTERSPAR hipermarket – 8360 Keszthely, Tapolcai út 37.
SPAR szupermarket – 1048 Budapest, Megyeri u. 236.
SPAR szupermarket – 1182 Budapest, Alacska út 3.
SPAR szupermarket – 6000, Kecskemét, Március 15-e u. 5/A
SPAR szupermarket – 6000, Kecsemét, Jász u. 26.
SPAR szupermarket – 4033 Debrecen Derék u. 68/B
SPAR szupermarket – 8200 Veszprém, Jutasi út 18.
SPAR szupermarket – 6725 Szeged, Szentháromság u. 68.
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!