Gazdaság
Digitális oktatási programot indít a T-Systems
Élénk vizuális kultúra, ismeretterjesztés helyett képességfejlesztés, egyéni fejlődést támogató digitális lehetőségek – a digitális transzformáció rohamosan formálja át az oktatási igényeket.
Ezek kiszolgálására, a gyerekek optimális tanulási környezetének megteremtéséhez kíván oktatást támogató Modern Iskola programjával hozzájárulni a T-Systems Magyarország.
A program keretében ingyenes, továbbképzési kreditet érő online tananyagot kínál a tanároknak, az intézmények számára pedig játékos robotika oktatócsomagot. Ezzel egyidőben a Magyar Telekom kedvezményes mobil hang- és adatot is magába foglaló díjcsomagokat ajánl a pedagógusok számára.
Egészen másfajta tanulási környezetre van szükségük a mai gyereknek, mint amit az oktatási intézmények a 20. századból örököltek meg. Korábban az éppen az adott évtizedben elérhető ismeretek megszerzése volt a legfontosabb, míg a mai környezet sokkal inkább a képességek felismerését, azok kibontakozását tartja az alapvető célnak, a tanulás alapjának.
Jelenti ez egyrészt azt, hogy az oktatás akkor képes lépést tartani az iparban, az agráriumban vagy a kereskedelemben zajló technológiai forradalmakkal, ha a diákokkal időben megismerteti a robotika, az automatizáció és az informatika alapjait. Másrészt viszont alapvetően megváltoznak az oktatási módszerek is: egyetlen kréta és tábla ma már nem elegendő 20-30 diák figyelmének lekötéséhez. A digitális eszközök aktív tantermi használata nemcsak a technológiát csempészi be az iskola falai közé, de közelebb hozza a tananyagot a diákok által tapasztalt mindennapi okos eszközökkel teli élethez is.
Ez a felismerés vezérelte a T-Systems Magyarországot, amikor az innovatív pedagógiai eszközökben és módszerekben jártas szakemberek támogatásával fejlesztett továbbképző programot pedagógusoknak. – A digitalizáció egyre radikálisabban alakítja át a hagyományos működési kereteket, és ezt az oktatási folyamatoknak is követniük kell. A korábbi szerepek megváltozásával a technológia és annak felhasználói már közösen hozzák létre a jövő megoldásait. Nincs ez másképp az oktatás területén sem, mely Magyarország digitális fejlődésének egyik kulcsfontosságú területe. A T-Systems Magyarország elkötelezett amellett, hogy a jövő szakemberei már most a legújabb technológiákkal találkozzanak a tantermekben és egyetemi oktatótermekben. Segítséget kívánunk nyújtani ugyanakkor a pedagógusok számára is az iskolákban is elérhető digitális eszközök, online tananyagok felhasználásában – mondta a program bejelentésekor Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója.
A Válj te is digitális pedagógussá MOST! oktatófüzet letölthető a vállalat weboldaláról, illetve nyomtatott formában is elérhető. A kiadvány olyan új módszereket, a tanórákba könnyen és gyorsan beépíthető izgalmas, a tanulók érdeklődését felkeltő digitális programokat mutat be, ami izgalmassá teszi a hagyományos tantermi oktatást. A tanórai ötleteken túl olyan megoldásokat is megismerhetnek a pedagógusok, melyek az adminisztrációt, a szülőkkel való kapcsolattartást vagy éppen a kollégákkal való közös munkát teszik hatékonyabbá. A kiadványt elolvasva, abból felkészülve az első 15 000 vizsgázó 5 kreditpontos igazolást kap a könyvet kísérő online teszt sikeres kitöltését követően.
Az általános tananyag digitális támogatása mellett a program olyan elemet is tartamaz, ami szórakoztató elemekre építve teszi lehetővé új készségek fejlesztését már óvodás kortól. A programozási ismeretek és a logikus gondolkodás elsajátításához nyújt segítséget különböző korosztályok számára a LEGO robotika, amihez a T-Systems partnerei akkreditált pedagógusképzés keretében igényelhetnek továbbképzést.
A képzési anyagok mellett mostantól 3 kedvezményes díjcsomagot (S, M és L) is igényelhetnek a pedagógusok, amit saját maguk és rajtuk keresztül családtagjaik is használhatnak. A pedagógus igazolvány felmutatásával igényelhető mobil díjcsomagok részleteiről előzetes időpontfoglalás után a Telekom üzletekben lehet érdeklődni.
A T-Systems Modern Iskola programja újabb fontos mérföldkő azon az úton, amelynek legutóbbi állomását a Szegedi Tudományegyetemmel, illetőleg a gödöllői Szent István Egyetemmel nemrégiben aláírt együttműködési megállapodások jelentették. Ezektől az aláíró felek nem kevesebbet várnak, mint annak elősegítését, hogy a hazai agrár-, élelmiszeripari, valamint orvosoktatás képzési struktúrája egyszerre legyen képes megfelelni a munkaerőpiaci elvárásoknak és a digitális kor kihívásainak.
Gazdaság
Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.
A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.
A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.
„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”
– fogalmazott Zala Mihály
A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.
„A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára”
– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.
Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén
2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.
Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.
Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.
„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.
A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.
Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.
A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.
A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.
A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.
A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.
Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban5 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Gazdaság2 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Gazdaság1 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Zöld2 hét ago
A világ legfenntarthatóbban működő vállalata a Schneider Electric a TIME és a Statista rangsora alapján
-
Okoseszközök2 hét ago
TOP 10+1 vezeték nélküli fülhallgató: melyiket érdemes megvenni 2025-ben?
-
Tippek2 hét ago
Schrödinger növénye: nem tudjuk, él-e, amíg ki nem nyitjuk a csomagot
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése
-
Ipar2 hét ago
Vadonatúj, modern irodába költözött a Lufthansa Systems Hungária Szegeden