Gazdaság

A Bridgestone készen áll arra, hogy otthonában üdvözölje a világot

A 2020-as tokiói olimpiai és paralimpiai játékok idején

A Bridgestone Corporation az egyetlen olyan világszintű olimpiai és paralimpiai partner, amelynek globális központja Tokióban van.

A vállalat az olimpiai eseményekig hátralevő egy évben arra invitálja a világot, hogy kövesse az ötkarikás játékokhoz vezető útján, és tapasztalja meg, mit jelent segíteni az embereknek álmaik megvalósításában.

A Japánban közel 90 éves múlttal és több mint 28.000 alkalmazottal rendelkező vállalat számára különösen fontos a a soron következő 2020. évi tokiói olimpiai. Globális, az emberek közlekedésének, életmódjának, munkájának és szórakozásának javítását célzó kötelezettségvállalásuk részeként a Bridgestone arra összpontosít, hogy hozzájáruljon valamennyi sportoló, közreműködő, szurkoló és látogató pozitív élményéhez a játékok ideje alatt. Emellett a vállalat biztosítja, hogy az esemény támogatására tett erőfeszítései olyan előnyökkel járnak majd Tokió városának és lakosainak, amelyek a játékok zárása után is megmaradnak.

„Hatalmas büszkeséget érzünk, amiért támogathatjuk az olimpiai játékokat, és otthonunkban üdvözölhetjük a világot”

– mondta Masaaki Tsuya, igazgatósági elnök, ügyvezető igazgató és képviselő igazgató.

„Amikor 1931-ben létrejött a Bridgestone, alapítónk egész emberiség jóléte és boldogsága iránti elkötelezettsége szilárdan beépült a céges kultúránkba, és napjainkban is megvalósul a vállalatunk „A társadalom szolgálata kiemelkedő minőséggel” elnevezésű küldetésén keresztül. Célunk az, hogy bemutassuk ezeket a hosszan tartó értékeket az ipart megváltoztató, jövőbeli innovációra vonatkozó elképzeléseinkkel együtt, miközben támogatjuk a 2020. évi tokiói olimpiai és paralimpiai játékokat.”

– tette hozzá az igazgató.

A termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat egyaránt tartalmazó portfoliója révén a Bridgestone büszkén segít a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnak (NOB), a Nemzetközi Paralimpiai Bizottságnak (NPB) és az Olimpiai és Paralimpiai Játékok Tokiói Szervezőbizottságának (TOCOG) abban, hogy minden idők egyik leghatékonyabb és legfenntarthatóbb játékát szervezhessék meg.

A vállalat által nyújtott támogatás tartalma:

  • Terv kidolgozása arra, hogy az olimpiai és paralimpiai játékok hivatalos gumiabroncs-szállítója – a hivatalos olimpiai flotta gépjárműveihez – a vállalat legyen.
  • A Tokyo Aquatics Centre és az Ariake Arena épületeiben a Bridgestone szeizmikus rengéscsillapító elemeinek közelmúltban bejelentett kiépítése, amely földrengések esetében jelentősen csökkenti az épületek károsodásának lehetőségét.
  • Kötelezettségvállalás a Tokiói Közigazgatási Torony Közlekedési Igény Menedzsmentje (TDM) kezdeményezésének támogatására, amely a közlekedés megkönnyítésében, és a forgalmi torlódások enyhítésében segíti a vendéglátó várost.
  • További, az iparágban vezető, sokoldalú termékek és megoldások kínálata, amelyek célja a hatékony és fenntartható közlekedés, építési hatékonyság stb. támogatása.

Önkéntes program, amely több száz alkalmazottja számára lehetővé teszi azt, hogy a szervezőkkel együttműködve segítsék a játékok problémamentes és hatékony lebonyolítását azért, hogy a szurkolók és sportolók önfeledten élvezhessék az olimpiát.

A Bridgestone világszintű olimpiai és paralimpiai partnerséggel kapcsolatos valamennyi tevékenységének célja továbbá, hogy mind az egészséges, mind a fogyatékkal élő sportolókat segítse abban, hogy megvalósíthassák álmaikat. Ezeket az erőfeszítéseket támogatva a vállalat több mint 15 országban működik együtt az olimpiai és paralimpiai játékok több mint 50 inspiráló sportolójával és nagyreményű fiataljával, hogy Ők márkanagykövetként segíthessenek a Tokió 2020-hoz vezető úton. Ezek a partnerségek azt a támogatást egészítik ki, amelyet a Bridgestone több mint 200 nemzet olimpiai bizottságának kínál. A vállalat ilyen módon hangsúlyozhatja, hogy a sportban olyan erő rejlik, amely a határokon átível, ösztönöz, egyesít és inspirál.

Az olimpia jövő nyári eseménye egyike azoknak a fontos pillanatoknak, amikor a Bridgestone bemutathatja új technológiáit és azt, hogy innovatív és globális vállalattá válik 2020-ra. Az elkövetkezendő hónapokban a vállalat további közleményekkel igyekszik bemutatni a világnak, hogyan járul hozzá a Tokió 2020 eseményéhez.

Ha további információkra van szüksége, látogassa el https://www.bridgestone.com/olympics/ weboldalunkra.

Gazdaság

Egyetemi tanszéket alapított a Toyota Sakura

Az ország egyik legpatinásabb műszaki felsőoktatási intézményének és a Toyota egyik legjelentősebb hazai márkakereskedésének az együttműködéséből született oktatási központban a jövő hajtástechnológiáival ismerkedhetnek a mérnökpalánták.

A Toyota a világ legnagyobb autógyártójaként és a japán gazdaság első számú szereplőjeként kiemelt jelentőségű küldetésének tekinti, hogy gondoskodjon az emberi társadalom jövőjéről. Ezen sokrétű tevékenységeiben mindig is kiemelt szerep jutott a tudásátadás, az oktatás, a tudományos és szakképzés feladatkörének. Tojoda Eicsi, a cégalapító Tojoda Kiicsiro unokatestvére már 1977-ben megfogalmazta azt az álmát, hogy a Toyota „a kutatás és a kreativitás szellemiségét tiszteletben tartva” egy saját egyetemet alapítson szűkebb hazájában, Aicsi prefektúrában, amelynek küldetése, hogy az anyavállalathoz hasonlóan „arra törekedjen, hogy az élen járva feltérképezze a tudomány és a technológia számára a követendő irányt.” Ez az egyetem, a Toyota Technical Institute 1981-ben tárta ki kapuit, 1995-ben PhD programot indított, 2003-ban pedig Chicagóban megnyitotta tengerentúli intézetét.

Ha a műszaki felsőoktatás és az autóipar ilyen léptékű összefonódása nem is mondható jellemzőnek, a Toyota az elmúlt évtizedekben a világ minden részén ösztöndíjakkal, gyakornoki programokkal és egyéb projektek útján törekedett arra, hogy helyi és nemzeti szinten egyaránt hozzájáruljon a jövő technológiai szakembereinek a gyakorlati és elméleti képzéséhez. Ehhez a nemes hagyományhoz csatlakozik most Magyarország, ahol a Toyota egyik legjelentősebb márkakereskedése példa értékű együttműködési megállapodást kötött egy évszázados múltra visszatekintő hazai egyetemmel.

Az 1992-ben alapított Toyota Sakura és az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara, amely elődintézményei révén több mint száz éve számít az elektrotechnikai képzés egyik hazai fellegvárának, példa értékű együttműködési megállapodást írtak alá egy kihelyezett tanszék létesítéséről. Az új oktatási egység a Toyota legfontosabb hajtástechnológiai kompetenciáit kiaknázva a hidrogén és hibrid rendszerek rejtelmeibe fogja bevezetni a jövő mérnökgenerációit. Különösen aktuális és piacképes területekről van szó.

A Toyota Prius által 1997-ben bevezetett hibrid hajtástechnológia mára a világ legszélesebb körben alkalmazott alternatív hajtási módozatává vált, amellyel különösen költséghatékony módon érhető el fogyasztás- és emissziócsökkentés. A többféle módon (tüzelőanyagcellában elektromos energia előállítására, vagy belső égésű motorban elégetve), kiemelkedő hatásfokon felhasználható hidrogén előtt pedig gyakorlatilag végtelen távlatok állnak, mint az emberiség hosszú távú energiaellátásának legígéretesebb eszköze.

A műszak tudományos együttműködések, általános és középiskolai szemléltető és ismeretterjesztő programok, valamint az elmúlt években végzett felsőoktatási képzések terén komoly tapasztalatokkal rendelkező Toyota Sakura támogatásával megvalósuló tanszék ilyen módon az autóipar jelenében és jövőjében egyaránt releváns tudást fog átadni a hallgatóknak. A képzés olyan kompetenciával vértezi fel őket, amelyeket a tudományos életben és a gyakorlati munka során egyaránt közvetlenül és azonnal fognak tudni hasznosítani. Hozzáadott értékként a Toyota átfogó filozófiája és a Sakura vállalkozási tapasztalatai is érvényesülnek a tanszék életében, amelyre évtizedek óta meghatározó irányító elvként tekintenek a modern projekt- és vállalatirányítási gyakorlatokban.

A közös tanszék alapításáról szóló együttműködési megállapodást május 6-án írta alá Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, valamint Prof Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora, Szilasi János Toyota Sakura vezérigazgató, az új tanszék vezetője jelenlétében. A két szervezet együttműködése egyébként nem csak szakmai, hanem közösségi alapokon is nyugszik, hiszen mindketten a főváros harmadik kerületét tekintik otthonuknak. A tanszék a lehető leghamarabb megkezdi munkáját, a pontos szakmai részletekről a felek később adnak ki részletes tájékoztatást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss