Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Délkelet-Európa vezető pénzintézetei az IBM-mel gyorsítják a digitális transzformációt

A pénzügyi szolgáltatások világa rendkívül gyorsan változik és fejlődik: az új belépők, a megváltozó fogyasztói szokások és a számos új szabályozás indukálják elsősorban a bankszektor folyamatos és jelentős átalakulását.

Ennek kapcsán Novica Ninic, az IBM közép- és kelet-európai integrációs és fejlesztési felhő-értékesítési vezetője blogjában kifejti: a banki termékek fogyasztói soha nem voltak még ennyire hozzákötve az online és digitális világhoz; az ügyfelek, a sokuk számára életre szóló és kulcsfontosságú partnert jelentő pénzügyi intézményektől olyan online szolgáltatásokat várnak, amelyek bárhol és bármikor, kényelmesen igénybe vehetők.

Az online és az internetes bankolás Délkelet-Európában folyamatosan bővül, a régió legtöbb bankja már bevezette és elkezdte népszerűsíteni online banki platformjait. Az ügyfelek könnyen választhatnak a szolgáltatások közül, a technológia mára a megkülönböztetés egyik sarkpontja lett, és versenyelőnyt jelent a piacon.

Az Információ és Kommunikáció Technológiára (IKT vagy angolul ICT) fordított összegek Közép- és Kelet-Európában – beleértve a délkelet-európai országokat is – továbbra is emelkednek és az IDC (International Data Corporation) által kiadott egyik új jelentés szerint (Worldwide Semiannual IT Spending Guide: Industry and Company Size) 2019-ben elérik a 127,3 milliárd dollárt.

Az IKT-piaci költések terén az iparági szektorok összehasonlításban a távközlési és a bank szektor áll az első helyen. A bankok az erősödő versenyre adott válaszként a digitalizációba és a folyamataik automatizálásába fektetnek. Olyan új funkciókat és szolgáltatások fejlesztenek, amelyek még tovább javítják a bankolás élményét. Ilyen tipikus fejlesztések például a digitalizált ügyfélregisztráció, (digital onboarding), az azonnali hitelezés vagy a kognitív, mesterséges intelligenciára épülő pénzügyi tanácsadás.

Novica Ninic véleménye szerint 2019-ben és azt követően is a technológia marad a fő fókuszban a pénzintézetek esetében, függetlenül azok méretétől. A vezető bankok folytatni fogják az új technológiák bevezetését olyan területeken, mint a robotizált folyamat feldolgozás, az automatizált adatbányászat, fejlett adatelemzés, a mesterséges intelligencia pénzügyi bűncselekmények elleni felhasználása vagy a banki infrastruktúra korszerűsítése. Mindezekkel magas szintű, személyre szabott élményt és az ügyfelek igényeihez igazított szolgáltatásokat nyújtanak majd, minden esetben biztonságos körülmények között.

Az IBM a THINK South East Europe Summit-on mutatta be azokat a régióban tevékenykedő pénzügyi szolgáltató cégeket, amelyek az IBM-től kértek segítséget digitális megújulásukhoz és a kiemelkedő ügyfélélmény biztosításához:

  • A Bankart szlovéniai pénzforgalmi szolgáltató, az IBM-mel együttműködve építette fel a PSD2-hez (Payment Services Directive 2.), vagyis az Európai Unió fizetési szolgáltatásokra vonatkozó direktívájához illeszkedő nyílt bankolási platformját. Ily módon az IBM-mel együtt a Bankart egy egységes PSD2 platformot kínál 11 szlovén banknak, annak érdekében, hogy azok meg tudjanak felelni az EU direktívájának és lehetővé tegye számukra a digitalizálást, a nyílt bankolás szemléletének alkalmazásában.
  • Horvátországban a Zagrebačka banka (ZABA) összefogott az IBM-mel, hogy új szolgáltatásokat vezessen be vállalati ügyfelei és lakossági felhasználói számára.

A ZABA a DevOps gyakorlatát alkalmazta az alapvető üzleti alkalmazások telepítésének automatizálásához az IBM UrbanCode Deploy segítségével, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy alkalmazásokat fejlesszenek, teszteljenek, telepítsenek és monitorozzanak gyorsan, jó minőségben és kontrolláltan.

Johannes Maurer_Bernhard Gotze

Ennek eredményeként a Zagrebačka banka fenntartva a folyamatos fejlődést, felgyorsítja az alkalmazások fejlesztésének sebességét és emeli a fejlesztési munka minőségét, valamint képessé vált arra, hogy az ügyfélélmény további fokozása érdekében, gyorsabban alakítson ki és telepítsen új szolgáltatásokat.

  • NLB Group, a szlovákiai székhellyel és Délkelet-Európára vonatkozóan exkluzív stratégiai fókusszal rendelkező pénzügyi csoport összefogott az IBM-vel adatmenedzsmentje digitális transzformációjának felgyorsítása érdekében. Az NLB egy adatkezelési központot fog építeni, amely teljes körű integrációs és mesterséges intelligencia képességeket kínál. Ez lehetővé teszi a bank minden üzleti és informatikai felhasználójának – részlegektől függetlenül -, hogy megalapozottabb döntéseket hozzon azáltal, hogy holisztikus képet kap a vállalat adatairól, beleértve a belső és külső forrásokból – mint például a közösségi média, weboldalak, stb. – származó strukturált és strukturálatlan adatokat.

A megoldás az IBM technológiáját és szolgáltatásait integrálja a bank adataival, a modern adatkezelés és a fejlett elemzési megoldás biztosításának érdekében.

  • A cég által kiszolgált piacok változatos gazdasági és jogi szempontrendszere miatt a magyar székhelyű OTP Csoport több leányvállalaton keresztül nyújt globális pénzügyi szolgáltatásokat Délkelet-Európában. A cég K+F részlege olyan korszerű megoldásokat alkalmaz, mint a mesterséges intelligencia és a Blockchain, olyan nyílt forrású technológiákon, mint az IBM OpenPower szerverek. Ennek hatására a pénzintézet képes felszabadítani a technológiában rejlő összes lehetőséget, hogy a termelésfejlesztés területén felgyorsítsa a piacra jutást, és sikeresen működtessen nagyon hatékony üzleti megoldásokat a piacon.
  • Bulgáriában a DSK Bank az IBM SPSS-t választotta az ügyfélszolgálati és kockázat elemző munka felgyorsításához a hatékony és pontos hitelkockázat-elemzés segítségével.

Az SPSS körülbelül hatszor gyorsabbá fog tenni egy átlagos hitelbírálatot, néhány percre rövidítve az időt az elbírálásig.

Boris Ederov, a DSK Bank lakossági hitelkockázat igazgatóságának vezetője elmondta:

„Az IBM SPSS kulcsszerepet játszik a DSK Bank digitális transzformációjában. A fogyasztói hitelbírálat egy meghatározó első lépés, és további hatalmas lehetőségek rejlenek ebben a technológiában, hogy prediktív elemzéseket építsenek más kulcsfontosságú folyamatokba, mint például az ügyfélmegtartás és a termékajánlások. Azáltal, hogy a megoldás egyetlen platformot kínál minden kockázatértékelési és döntéshozatali folyamatunkhoz, az SPSS erős alapot teremt nekünk a jövőbeli növekedéshez. ”A DSK bank 2017-ben az IBM Cloudot választotta az alapvető banki rendszereinek üzemeltetésére.”

  • Az UniCredit Bulbank Bulgáriából, az IBM Security-hez fordult annak érdekében, hogy olyan területeken bővítse tapasztalatait mint az adat és információvédelem, felhasználói hitelesítés /azonosítás, hozzáférés-kezelés és adatvédelem. Roberto Furesi, az Unicredit BulBank biztonsági osztályának vezetője megjegyzi: „A biztonság a szervezet egészén átívelő csapatmunka, nem pedig önálló funkció. Mindenki önmagában biztonsági menedzser.”
  • A Banca Intensa Szerbiában az IBM API Connect platformot választotta, hogy az innováció révén felszabadítsa a belső applikációkban és adatokban rejlő lehetőségeket. A platform segít, hogy üzleti lehetőségeik kibővítésére vonatkozó céljaikat megvalósítsák. A pénzintézet a hagyományos üzleti tevékenységeken túl, új piacokra is szeretne belépni és ezzel új bevételi lehetőségekre szert tenni, mindezekkel szerezve versenyelőnyt és előmozdítva az innovációt.
  • A Societe Generale Serbia Bank optimalizálta és automatizálta a „Know Your Customer”, azaz ismerd meg ügyfeled programjának folyamatait az adatminőség javítása, az átvilágítási folyamatok végrehajtása és az ügyfélbevezetés (onboarding) idejének rövidítése érdekében. A folyamat-automatizálási projekt eredményeként a banki folyamatok és az új ügyfélelek szerződtetése 5-10-szeresére gyorsult. A bank ügyfélportfóliója megfelel a Societe Generale nemzeti és csoportszabályainak, valamint a szerb nemzeti AML- CFT-jogszabályoknak is. Ezek az új optimalizált folyamatok az IBM Business Automation Workflow és az IBM Integration Bus platformokon futnak, amelyek lehetővé teszik, hogy egyszerűbbé váljon a szabályozási változások alkalmazása, a nehézségek felismerése, és megbízható jelentések készítése.
  • A Raiffeisen Románia az IBM Cloud Watson Assistant szolgáltatását választotta. Az IBM Felhőn futó szolgáltatás megújítja a cég humánerőforrás-osztályát azáltal, hogy innovatív virtuális ügynököt von be a szervezet működésébe, hogy így támogassa a cég alkalmazottait a HR-rel kapcsolatos ügyeik intézésében és azonnali hozzáférést biztosítson számukra a releváns információkhoz.

A gyakran felmerülő kérdések kezelése mellett a virtuális ügynök a közeljövőben beépül a cég belső rendszereikbe is, hogy dinamikus segítséget nyújtson az alkalmazottaknak olyan személyes ügyekben is mint például szabadság igénylése és egyéni munkavállalói dokumentumok létrehozása. A platformon az összes felhasználói interakció román nyelven zajlik. Az IBM Watson Assistant tartalmait a Raiffeisen és az IBM szakértői egy csapatként együttműködve fejlesztették ki a project során.

A fenti példák is azt támasztják alá, hogy a pénzügyi szolgáltatóipar sok területen alakul át a digitalizáció hatására és, hogy ebben az IBM technológiája vezető szerepet tölt be. Egyetlen más vállalat sem támogatja nagyobb mértékben a világ banki infrastruktúráját.

Az IBM ma a világ bankjainak 90%-ában biztosít back office támogatást, a 20 legfontosabb Fortune 500-as bank és pénzintézet közül, pedig 19 az IBM Cloud szolgáltatását használja.

Korábban még soha nem fordult ennyi bank az IBM-hez technológiai szakértelme miatt – ideértve a felhő szolgáltatást, a mesterséges intelligenciát, a biztonságot, a központi egységet és működést biztosító rendszereket (mainframe), a blockchain-t és most még a Quantumot is -, hogy foglalkozzon a pénzügyi szolgáltatók üzleti modelljének átalakításával, amelyeket a változó fogyasztói igények, a verseny új formái és a növekvő szabályozási követelmények alakítanak.

Lásd az IBM banki és pénzügyi piacoknak szóló megoldásait

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Fenntartható sörfőzést fejleszt a Danube Cup győztes startup-ja

Idén hazánk rendezte az immár 9 éve működő verseny és konferencia, a Danube Cup döntőjét, ami öt (Ausztria, Magyarország, Németország, Szlovákia, Szerbia) ország 11 Duna-parti egyetemét tömöríti. A kezdeményezésben különböző tudományágakból jövő egyetemisták versenyeznek az ötleteikkel, vállalkozáskezdeményezésekkel.

A versenyt kiegészíti a kétévente megrendezett konferencia a vállalkozásfejlesztés oktatásáról és kutatásáról.

Ebben az évben a versenyt a Budapesti Corvinus Egyetem rendezte, mint ahogy az egész kezdeményezés is a BCE és a Műegyetem együttműködéséből született. A verseny egyik főszervezője Petheő Attila (tanszékvezető, egyetemi docens BCE) elmondta, hogy a verseny is segíti az egyetemek átalakulását a projektalapú, a „csinálás révén tanulás” modellje felé. Az egyetemi világ egyre kevésbé kurzusközpontú, és egyre inkább a hallgatók bevonásán alapszik különböző kezdeményezésekbe, ötletelésekbe, ezek megvalósításába.

A Danube Cup nemzetközi döntőjébe 10 csapat jutott be az anyaegyetemükön megrendezett elődöntőt követően. A versenyt a bécsi Brewcycle (Vienna University of Economics and Business) nyerte meg, második a Tennis Mate (BCE) csapat lett, harmadik helyezést az OnlyPass (BCE) ért el.

Miriam Pratter, a győztes csapat képviselője elmondta, hogy ötletük lényege a sörfőzés fenntarthatóbbá tétele. A sörfőzés során rengeteg hulladékot dobnak ki, miközben a mezőgazdaság hiányt szenved műtrágyából. Az ötletük, hogy ezt a hulladékot a biogazdálkodók számára megfizethető műtrágyává alakítsák. Arra a kérdésre, hogy mit tanultak a vállalkozásépítés során, Miriam azt válaszolta, hogy a közgazdasági egyetem egy speciális kurzusán találkoztak, amin több egyetem hallgatói vettek részt. A kurzus vezetője, egy doktorandusz választotta ki őket és vágtak bele az ötlet megvalósításába. Nagyon fontos volt a felkészítésük arra, hogy leendő befektetőket, megrendelőiket meggyőzzék termékük sikerességéről.

A második helyezett Tennis Mate projektje teniszpartner kereső szolgáltatás hoteleknek. Segítenek szállodáknak a teniszpályák kihasználtságának javítása érdekében, eközben lehetőséget adnak a szállodák vendégeinek és a helybélieknek a pályák foglalásához. Baráti társaságként indultak, később jöttek rá, hogy mindegyikük másban jó, nagyon jól kiegészít egymást.

A harmadik helyezett, az Only Pass csapat plasztik belépőkártyákat digitalizál, amit az okostelefon pénztárca funkciójában tárol. Ezt tudja használni a belépéshez, ami hasznos lehet az Airbnb-ben, hotelek, irodaházak, de akár konditermek esetében is. Az interjú során a csapat kiemelte a magabiztosság fontosságát. Fontos tapasztalatuk, hogy elérhetőek a felsővezetők, ha jó az ötlet, akkor ad időt a beszélgetésre.

„A Danube Cup ereje a Duna-régióban és a közös ügy mellé álló egyetemi közösségben rejlik, és abban, hogy a hallgatók lehetőséget kapnak a megmérettetésre, vállalkozói ötleteik fejlesztésére és arra, hogy a tudományos és üzleti szféra szakembereinek validálják ötleteiket. Célunk, hogy a Danube Cup során létrejövő vállalkozói ötletek ténylegesen, piaci alapon is megvalósuljanak.”

– nyilatkozta Harsányi Mónika, a BKIK Nemzetközi Projektiroda vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Miért nincsenek Munkáshitel akciók a bankoknál?

Száz folyósított hitelforintból több, mint 7 forintot Munkáshitelként igényelnek az ügyfelek.

Bár a kamatmentes termék stabil, minimális kockázattal bíró kamatbevételt jelent a bankoknak Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint kevés bank akciózik a termékkel.  

Bár a kormányzati oldalon előzetesen várt 120 ezer igénylő és az 500 milliárd forintot közelítő kihelyezés szinte bizonyosan nem válik valóra, mostanra a magyar fogyasztási hitelpiac hangsúlyos elemévé vált a Munkáshitel. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint 2025. első négy hónapjában a kihelyezett Munkáshitelek összege megközelíti a 77 milliárd forintot, és közel 20 ezer szerződés köttetett. 

A lakossági, nem folyószámla jellegű hitelek piacán mindent 100 forintból 7,2 forintot Munkáshitelként folyósítottak bankok az év első négy hónapjában.  

A maxiumim 4 millió forint összegű Munkáshitel potenciális ügyfélköre a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az életkori adatok alapján 920 ezer fő. Ha ebből a körből leszámítjuk azt a nagyjából 300 ezer fiatalt, akik felsőoktatásban tanul, vagy már diplomát szerzett, akkor látható, hogy a kormányzati tervek teljesüléséhez 20 százalékos jelentkezési arányra lenne szükség.  

Öt személyi kölcsön mellé jut egy Munkáshitel 

A Munkáshitel szemmel láthatóan a személyi kölcsönök alternatívája lett. Az ügyfelek által igényelt Munkáshitel összege a teljes személyi hitelállomány közel negyedét, 23 százalékát teszi ki, míg darabszámban öt személyi kölcsön szerződés mellé egy Munkáshitel szerződést is kötnek a bankok. 

Azaz Gergely Péter szerint a húsz százalékos részarányt egyelőre a fogyasztási hitelek körében képes hozni a Munkáshitel, ami a BiztosDöntés.hu szakértője szerint nem lebecsülendő teljesítmény. 

A nyári időszak a szakember szerint újabb hullámot indíthat az igénylésben. Jó eséllyel a teljesen szabad felhasználású Munkáshitel jó alapja lehet a lakásfelújításoknak, a gyermekek iskoláztatási költségeinek, sőt több fiatal akár a nyaralás költségeinek finanszírozására is szán majd a viszonylag könnyedén elérhető összegből.  

Kényelmes, kockázatmentes bevétel a bankoknak 

A bankok számára a Munkáshitel a kamattámogatásnak köszönhetően rentábilis termék: az állam az 5 éves állampapír átlaghozam 110 +1 százalékát kitevő kamatot fizet ugyanis rá. Ez a május 30-ai 6,44%-os 5 éves állampapír referenciahozammal számolva jelenleg 8,084 százalékos kamatot jelent. Ez persze nem akkora összeg, mint amit egy személyi kölcsönért kapnak a bankok, de Gergely Péter szerint fontos látni, hogy – évi 0,5%-os, az ügyfél által fizetendő kezességvállalási díj ellenében – a Munkáshitelnél az állam garantálja a bank számára az ügyfél által meg nem fizetett tőke visszafizetését, így minimális a hitelnyújtás kockázata.  

Kevés a Munkáshitel akció 

A fentiek ellenére a szakértő szerint más, hasonló kondíciójú, állami támogatás mellett elérhető termékhez – például a Babaváróhoz – képest viszonylag csekély jelenleg a Munkáshitel akció a bankoknál. 

A BiztosDöntés.hu gyűjtése szerint legutóbbi időkig csak a Gránit Bank nyújtott visszatérítést a Munkáshitelt igénylő ügyfeleinek. A pénzintézet most meghosszabbította ezt, így 40 ezer forintot jóváír a Munkáshitelt június 30-ig igénylő ügyfelek részére. Ha az ügyfél vállalja, hogy a banknál nyitott számlára kéri a pénzt, ráadásul a jövedelmét is ide utaltatja, akkor pedig további 40 ezer forintot kaphat – emlékeztet Gergely Péter. 

A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a Munkáshitel egyik legkomolyabb potenciális felhasználását, az autóvásárlást támogatja új akciójával a CIB Bank. Egyszeri 50 ezer forint jóváírást kap az az igénylő, aki június 17-ig igényelt Munkáshiteléhez kapcsolódóan azt jelzi, hogy a kölcsönt (részben vagy egészében) autóvásárlásra kívánja fordítani, valamint teljesít még néhány feltételt.  

Az akció értékét Gergely Péter szerint kismértékben rontja, hogy az ugyanebben az időszakban személyi kölcsönt igénylő ügyfeleknek 100 ezer forint jóváírást hirdet a bank – más kérdés, hogy ott egy 3 milliós, 72 hónapra adott hitel havi törlesztőrészlete közel 56 ezer forint (a hitel thm-je 10,61%), miközben a 4 milliós Munkáshitel 10 évre havi 33 334 forintos induló törlesztőrészlettel elérhető. 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR

Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a SPAR.

Teljeskörűen megújította karrieroldalát és toborzási folyamatait a SPAR Magyarország, hogy még hatékonyabban, ugyanakkor emberközeli módon szólítsa meg a potenciális munkatársakat. A vállalat célja, hogy a legmodernebb technológiai megoldásokkal támogassa a pályázók és a HR csapat munkáját egyaránt – legyen szó jelentkezésről, kiválasztásról vagy beilleszkedésről.

„A SPAR Magyarország az egyik legnagyobb hazai foglalkoztató, közel 14 ezer munkavállalóval. A humán erőforrás számunkra nemcsak operatív kérdés, hanem stratégiai érték. Ezért fordítunk kiemelt figyelmet arra, hogy már a toborzási folyamat is tükrözze a vállalat profizmusát, emberközpontúságát és innovációs törekvéseit. A bevezetett újítások célja, hogy még gyorsabban, hatékonyabban és személyre szabottabban tudjuk megszólítani a leendő munkavállalókat országszerte”

– hangsúlyozta Szijjné Kállai Ildikó, a SPAR Magyarország személyzetfejlesztési és HR vezetője.

A SPAR új karrierplatformja felhasználóbarát, áttekinthető és mobilra optimalizált felületet kínál. A jelentkezők személyre szabható profilokat hozhatnak létre, megadhatják álláskeresési preferenciáikat, és automatikusan értesülhetnek a számukra releváns lehetőségekről. A dokumentumfeltöltés és jelentkezési folyamat egyszerűbbé vált, a rendszer pedig folyamatos kapcsolatot biztosít a pályázók és a toborzási csapat között.

Az új toborzási szoftver egyben teljesen digitalizálja a HR adminisztrációt is: lefedi a teljes kiválasztási folyamatot a pozíciók jóváhagyásától kezdve az ajánlat kiküldéséig. A rendszer lehetővé teszi az álláshirdetések gyors, célzott kezelését, a jelöltek státuszának valós idejű követését, valamint az ajánlatok digitális elfogadását. A papírmentes működés nemcsak fenntarthatóbbá, hanem gyorsabbá és átláthatóbbá is teszi a folyamatokat.

A SPAR a legújabb technológiákat is integrálja a toborzásba: mesterséges intelligenciával támogatott álláshirdetések és interaktív avatárok segítik a vállalati kultúra hiteles bemutatását. Az AI alapú hirdetések személyre szabottan érik el a jelölteket, az avatárok pedig élményszerűen mutatják be a cég értékeit és mindennapjait.

Fókuszban a digitális tanulás

A belső fejlesztések nem állnak meg a toborzásnál: a SPAR komoly hangsúlyt fektet a munkavállalók oktatására és fejlődésére is. A SPAR Online Akadémia egy olyan digitális platform, amely a vállalat minden dolgozója számára elérhető. 2024-ben több mint 65 ezer digitális tananyagot végeztek el a kollégák, összesen több mint 34 ezer képzési órát fordítva az online tanulásra. Az elérhető anyagok között szerepelnek munkavédelmi és minőségbiztosítási képzések (gépek használata, HACCP), szakterületi oktatások (pékség, hús, zöldség-gyümölcs), IT-biztonsági kurzusok, soft skill tréningek, onboarding programok, sőt, nemzetközi együttműködésből származó, videós anyagok is.

A SPAR Online Akadémia integrálja a mentor-betanító programot és a Beszerzési Akadémiát is, lehetőséget adva az új munkavállalók és vezetők számára, hogy értékeljék a betanítási folyamatot – így támogatva a minőségi beilleszkedést. A tanulásra dedikált eszközök – például bolti tabletek – elérhetők az összes üzletben, ezzel is biztosítva a hozzáférhetőséget minden munkatárs számára.

A SPAR célja, hogy a munkavállalók ne csak bekerüljenek a szervezetbe, hanem hosszú távon fejlődjenek is benne. Ezért a vállalat tovább bővíti az e-learning kínálatot, különös figyelmet fordítva a kompetenciafejlesztésre és a munkavállalók által jelzett témák beépítésére az e-learning tanagyagokba.

A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a https://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss