Connect with us

Okoseszközök

A legfontosabb tudnivalók leendő- vagy már meglévő Xiaomi készüléktulajdonosoknak

Az elmúlt néhány évben jelentős átalakuláson ment keresztül a globális okostelefon-piac, amit leginkább néhány kínai gyártónak köszönhetünk, akik közül többen óriási hírnévre és presztízsre tettek szert a vásárlók között. Az egyik legnagyobb sikertörténetet azonban kétségkívül a Xiaomi érte el, a látszólag semmiből érkezett kínai gyártó ugyanis minőségi termékeire, fiatalos marketingjére, nem mellesleg pedig verhetetlen áraira támaszkodva olyan gyorsan terjedt el az emberek között, hogy arra korábban egyetlen ázsiai márka sem volt képes ilyen rövid idő alatt.

A Xiaomi mögött ugyanis nem álltak szolgáltatók, hovatovább még csak saját bolthálózattal sem rendelkeztek, reklámstratégiájuk sem a milliárdos kampányokra épült, sokkal inkább a közösségi oldalakra, valamint a vásárlói véleményekre, de nagy szerepet játszott a sikerben az erőteljes online jelenlét, valamint az, hogy valóban odafigyeltek a vásárlók véleményére, és ezek fényében alkalmaztak folyamatos újításokat szoftveres és hardveres fronton egyaránt. Hogy mégis mit kell tudni még a kínai gyártóról egy leendő- vagy már meglévő magyar készüléktulajdonosnak?

A Xiaomi rövid története

A kínai illetőségű Xiaomi napra pontosan 2010. április 6-án indult útnak olyan befektetőkkel, mint a lapkagyártásban a legtöbb Androidos készüléket kiszolgáló Qualcomm, vagy az IDG Capital. Első készülékeik kezdetlegesek voltak ugyan, de maximálisan kiszolgálták azokat, akik rendkívül alacsony áron szerettek volna egy megbízható, a nagyobb gyártók jóval drágább készülékeihez hasonló teljesítményt kínáló készüléket, melyen Android operációs rendszer fut. A Xiaomi ugyanis már kezdetben is a Google megoldásának személyre szabott, MIUI interfésszel kibővített változatában gondolkodott, mely a későbbiekben lehetőséget adott arra, hogy az Apple elképzeléseihez hasonló, komplett ökoszisztémát építsenek fel rá a kínaiak.

Bár kezdetben főként okostelefonok és alkalmazások gyártására szakosodtak, a Xiaomi kínálatában nagyon hamar megjelentek a különféle elektronikai cikkek, melyek között a viselhető vagy hordozható eszközök mellett akár komplett okosotthonos megoldásokat is találunk. A rohamos fejlődésnek köszönhetően a gyártó az alakulás utáni negyedik évben már a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát az IDC eredményei alapján, piaci részesedésük pedig még ma is folyamatos térnyerésben van.

A legjobb Xiaomi okostelefonok 2019-ben

Minden évben több ismert Xiaomi modellcsalád is jelentős vérfrissítésen esik át annak érdekében, hogy a kínai gyártó folyamatosan versenyben maradjon az ismertebb gyártók drágább termékeivel. Aki tehát nem szeretne 2-300 ezer forintokat kiadni egy okostelefonért, az rendszerint ennek töredékéért találhat a kínaiak katalógusában hasonló tudású, minőségű és megjelenésű készüléket.

xiaomi mi 9

Az idei évben a Xiaomi első zászlóshajója az Mi 9 okostelefon lett, mely divatos megjelenésével, cseppformájú szenzorszigetével, holografikus üveghátlapjával és 6,39 hüvelykes Samsung AMOLED kijelzőjével elképesztően látványosra sikerült. Ehhez a látványhoz pedig nagyon erős hardver is tartozik, a Qualcomm Snapdragon 855-ös lapkához ugyanis akár 6GB RAM és 128GB ROM alapú konstrukciót is választhatunk. A prémium kategória kedvelői pedig olyan futurisztikus extrákat élvezhetnek a készülékben, mint a tripla kamerarendszer – melynek központi eleme egy 48 megapixeles Sony szenzor –, vagy a kijelzőbe épített ujjlenyomat-olvasó.

Egy kicsit megfizethetőbb árat, de hasonlóan kimagasló teljesítményt kínál a Xiaomi Mi 9T Pro okostelefon is, mely 2019-ben szintén az egyik legkeresettebb készüléke lett a kínai gyártónak. Nem véletlenül, hiszen egy 6,39 hüvelykes FHD+ AMOLED tele-kijelzős, szenzorsziget-mentes előlappal, valamint a készülékházból előugró, speciális szelfikamerával növeli exkluzív megjelenését. Mindehhez ráadásul nagyon erős, Snapdragon 855-ös lapkára épülő hardvert, nagy teljesítményű tripla kamerarendszert – 48 megapixeles központi szenzorral –, 4000 mAh-s akkumulátort, a mobiljátékosokra gondolva pedig speciális hőelvezetést is kínál.

Aki 100 ezer forint alatt keresett magának idén kimagasló teljesítménnyel rendelkező okostelefont, az biztosan találkozott a Xiaomi Redmo Note 7 nevével. Nem véletlenül, hiszen a gyártó egyik legkedveltebb középkategóriás készüléke volt, mely ára ellenére így is magasan verte több neves gyártó lényegesen drágább eszközét. Ez nem meglepő, hiszen anyagminőségben és teljesítményben egyaránt kiemelkedő készüléket hoztak össze a kínaiak, egy Qualcomm Snapdragon 660-as nyolcmagos processzora felépítve, amihez dupla kamerarendszer (48+5 megapixel), 4000 mAh-s akkumulátor és akár 4GB RAM, valamint 128GB ROM is felsorakozhat. A telefon népszerűségét fokozta a látványos, prémium kategóriás készülékeket sarokba állító megjelenés, a csepp alakú szenzorsávval, a 6,3 hüvelykes FHD+ kijelzővel és a teljes Gorilla Glass 5 védelemmel.

A magyarországi szervizhelyzetről

xiaomiszerviz

Mivel a Xiaomi nem úgy kezdte világhódító útját, mint a legtöbb telefongyártó, ezért nem tudott még olyan szervizhálózat kialakulni, mint a nagyobb nevek esetében. A helyzet azonban hónapról-hónapra javul, így ma már egyre több Xiaomi Szerviz nyílik az országban. Nagyon fontos, hogy kizárólag megbízható szervizet válasszunk, ahol a legtöbb alkatrész raktáron van, méghozzá kiváló minőségben és gyors javítással. A garanciális javítás mellett ráadásul ma már biztosított a garancián túli szerviz is minden egyes Xiaomi modellre, sőt mi több, nemcsak az okostelefonokra, hanem más termékekre egyaránt.

Hivatalos nemzetközi Xiaomi weboldal: mi.com

Hivatalos magyarországi Xiaomi weboldal: xiaomi.hu

Garancián túli Xiaomi szerviz: xiaomiszerviz.com

 

Különleges okostermékek a Xiaomi kínálatában

Noha a Xiaomi nevét a legtöbben az okostelefonokkal azonosítják, azonban a gyártó kínálatában rengeteg egyéb olyan termék is található, melyek alacsony áruk ellenére kimagasló minőséggel kecsegtetnek, hovatovább hozzákapcsolható a gyártó ökoszisztémájához.

xiaomi m365 pro

Ott van rögtön a Xiaomi Mi M365 elektromos roller, mely egy letisztult megjelenésű, a repülőgépek anyagminőségével vetekedő, könnyen összehajtható és elhanyagolható súlyú eszköz, ami képes egyetlen feltöltéssel akár 30 kilométerre elgurítani tulajdonosát. Az eszközhöz egy átfogó alkalmazás is társul, amivel rengeteg különféle beállítást, kapcsolódó adatot és egyebet érhetünk el.

A lakásban nyújthatnak továbbá nagy segítséget a Xiaomi robotporszívói! Az egyik legkedveltebb modell például a Mi Robot Vacuum, mely akár egész nap takaríthatja otthonunkat, hiszen okostelefonunkról, a kapcsolódó alkalmazással teljesen irányítható és automatizálható, így beállíthatók különféle programok, útvonalak, miközben a kis szerkezet képes önműködően tölteni magát, ha úgy érzi, hogy lemerülőben van.

Mindez természetesen csak a jéghegy csúcsa! Különösen az okosotthonos megoldások kapcsán ugyanis a Xiaomi egyenesen az élen jár. A kínálatban találhatunk lámpát, mérleget, órát, fogkefét, sőt még rizsfőzőt is. Ezek összeköthetők a telefonunkkal, a kapcsolódó applikációval pedig nemcsak vezérelhetők, de értesítéseket is fogadhatunk tőlük, így a mérleg statisztikákat készít, megmutatja a testünkben található víz és izom mennyiségét, hogy ideje van már a mozgásnak, miközben az óra jelzi az elalvást, a fogkefe pedig emlékeztet rá, hogy ma még nem mostunk fogat. Ha tehát meg akarjuk tapasztalni a jövő automatizált otthonait, a Xiaomi ökoszisztémája az egyik, ha nem a legkiterjedtebb lehetőségeket szolgáltatja ehhez mind hardveres, mind szoftveres tekintetben már ma.

Okoseszközök

A jövő képe: a vivo új Mixed Reality headsetet és képalkotási víziót mutatott be

A vivo a múlt héten ünnepelte fennállásának 30. évfordulóját a Dongguanban megrendezett vivo Vision Launch Event & Imaging Grand Ceremony eseményen.

A vállalat itt mutatta be első vegyes valóság (Mixed Reality) headset-jét, a vivo Vision Discovery Edition-t. Ez a bejelentés nagy mérföldkőnek számít a vivo térbeli informatika és immerzív technológia területén folytatott kutatásai során.

A vállalat képalkotási, szenzor- és kijelző technológiai szakértelmére támaszkodva a vivo módszeresen kezelte az MR-eszközök kritikus mérnöki kihívásait, különösen az érzékelés, az interakció és a számítástechnikai teljesítmény területén. A vivo Vision Discovery Edition az első MR-termék, amelyet egy kínai okostelefon-gyártó fejlesztett ki, ezzel a vivo-t az első kínai vállalatként pozicionálva, amely mind az okostelefon-, mind az MR-termékek szektorában működik. Az eseményen a vivo egy átfogó újítást is bejelentett képalkotó technológiai stratégiájában.

„Ez az út a technológia iránt táplált szenvedélyről, az emberközpontúságról és a kölcsönös együttműködésről szól. Mindenekelőtt arról, hogy a felhasználót helyezzük az első helyre, és tökéletesítsük termékeinket.”

mondta Hu Baishan, a vivo ügyvezető alelnöke és COO-ja, a vivo Központi Kutatóintézetének elnöke.

Egy új, magával ragadó vegyes valóság élmény

Négy évnyi fejlesztés eredményeként a vivo Vision Discovery Edition egyesíti a vivo technológiai innovációit a felhasználóközpontú értékekkel. Ez fontos lépést jelent a cég otthoni robotikai víziójának megvalósítása felé, és lehetővé teszi, hogy a vegyes valóság a laboratóriumokból eljusson a hétköznapi felhasználókhoz.

A mindennapi használatra tervezett csúcskészülék könnyű, ergonomikusan optimalizált kialakítással rendelkezik. Súlya mindössze 398g, magassága 83mm, vastagsága 40mm – ami 26%-kal kisebb az iparági átlagnál. A kiterjedt ergonómiai kutatások alapján tervezett négyféle fényzáró keret és nyolcféle szivacspárna még hosszan tartó viselés vagy aktív mozgás közben is optimális illeszkedést és kényelemes alkalmazást eredményez.

A vivo Vision Discovery Edition az OriginOS Vision rendszer támogatásával működik. A készülék 1,5°-os nagy pontosságú szemkövetést, 26 szabadságfokos ujjmozdulat-felismerést és 175°-os függőleges követési tartományt kínál, ami intuitív és gyors vezérlést biztosít.

A két Micro-OLED kijelző 8K felbontású binokuláris élményt nyújt, 94%-os DCI-P3 színtartománnyal és DeltaE<2 színpontossággal, amely vetekszik a professzionális mozis monitorokkal.

A vivo Vision Discovery Edition teljesítménye és funkciói

A vivo Vision Discovery Edition a legújabb Qualcomm Snapdragon® XR2+ Gen 2 platformmal van felszerelve. Az előző generációhoz képest akár 2,5-szeres GPU-teljesítményt és 8-szoros AI-teljesítményt nyújt, ami forradalmi vizuális és interaktív élményeket tesz lehetővé.

Egy eszköz, ami megnyitja a felhasználó digitális életének minden területét: a szórakozást, a játékot és a produktivitást. Az immerzív videónak köszönhetően bármely szögből panorámaképet kínál, lehetővé téve, hogy a felhasználók élő sport- és e-sport közvetítéseket különböző nézőpontokból vagy akár osztott képernyőn élvezzenek, mindig teljes rálátással az eseményekre.

A multimédiás szórakoztatás terén az eszköz képes akár 120 láb (kb. 36,5 méter) széles virtuális mozivásznat létrehozni, így a felhasználók bárhol és bármikor élvezhetik a moziélményt.

A vivo új képalkotási stratégiája és ökoszisztéma-építése

A 30. évforduló alkalmából a vivo bejelentette képalkotási stratégiájának átfogó megújítását, amely a jelenet-integrációra és egy teljes képalkotási ökoszisztéma-mátrix felépítésére irányul. Az újítás célja a vállalat hagyományosan erős területeinek – éjszakai fotózás, portrék, teleobjektív és videó – továbbfejlesztése, valamint a felhasználói igényekhez való alkalmazkodás a sokszínű, helyzetalapú képalkotási élmények terén.

Ezen felül zászlajára tűzte, hogy a professzionális képalkotási képességeket szélesebb közönség számára tegye elérhetővé, ideértve a tartalombiztonságot, az egészségügyi alkalmazásokat és az eszközök közötti zökkenőmentes élményeket. A Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) szövetséghez csatlakozó első kínai okostelefon-márkaként a vivo garantálja, hogy minden új funkciója két dimenzióban biztosítja a tartalom integritását: nyomonkövethetőség és ellenőrizhetőség.

Yu Meng, a vivo képalkotási alelnöke beszédet tart a vivo Vision Launch Event & Imaging Grand Ceremony rendezvényen.

A vivo az egészségügyi innovációk felé is nyit: a vállalat a vivo X200 sorozat Telephoto Macro funkcióját orvosi optikával ötvözve egy hordozható réslámpát fejleszt, amellyel a szemészeti vizsgálatok könnyebben hozzáférhetővé válhatnak. A cég emellett tovább bővíti a felhasználói élményt a zökkenőmentes, eszközök közötti képalkotásban – a 3D-s technológia X100 Ultrán való bemutatásától, a 60 fps-es térbeli videón keresztül az X200 Ultrán át, egészen az új Vision Discovery Editionig.

A megújított képalkotási stratégia részeként a vivo tökéletesíti saját fejlesztésű képalkotó technológiájának finomítását, bővítve képességeit a chipek, érzékelők és algoritmusok terén, hogy folyamatosan új élményeket nyújtson a felhasználóknak. A vállalat iparágvezető VS1 chipje a V3+ képalkotási chippel együttműködve javítja a hatékonyságot összetett helyzetekben, biztosítva a természetes portrérészleteket és az éles, világos képeket még gyenge fényviszonyok között is.

A jövőben a vivo a kép-helyreállító és rekonstrukciós algoritmusokat kombinálja a következő generációs nagymodell-alapú fejlesztésekkel, hogy tovább javítsa a képminőséget és a 30x teleobjektíves teljesítmény részletgazdagságát.

A videós képességek terén a vivo olyan új funkciókat mutat be, mint a Multi-Focal 4K 120 fps lassított videó, a Multi-Focal 4K portrészépítés, a Live Photo portré és az AI törlés Live Photo esetén, amelyekkel életteli és dinamikus pillanatokat lehet megörökíteni. A vállalat továbbá új videósablonokat is bevezet, például a Cool Tone Video Portrait-t, valamint saját fejlesztésű, egyedi AI szépségszűrőt a fiatal felhasználók kreatív igényeinek kielégítésére.

Globális stratégiai partnerség kiterjesztése a ZEISS-szel

A vivo és a ZEISS a globális képalkotási partnerség új korszakába lépett. Az elmúlt öt évben a vivo együttműködött a ZEISS-szel, hogy mélyen integrálja a vivo felhasználóorientált termékfilozófiáját a ZEISS vezető optikai technológiájával, folyamatosan új mércét állítva fel a mobil képalkotásban.

„A vivo és a ZEISS közötti együttműködés mélyreható és széleskörű, túlmutat a hardveres és szoftveres megoldásokon. Mindkét partner aktívan részt vesz a folyamatos tanulásban, és közös céljuk, hogy reagáljanak a fogyasztók és a globális képalkotó közösség igényeire és hangjaira, folyamatosan újítva az okostelefon-optika területén a legmodernebb fotózás és videózás érdekében.”

– mondta André Kutz, a ZEISS Photonics & Optics vezetője.

Három évtizednyi innováció öröksége

Három évtizednyi innovációra építve a vivo megerősítette elkötelezettségét a felhasználóközpontú fejlesztések, a technológiai kiválóság és a hosszú távú együttműködések mellett, hogy formálja a képalkotás jövőjét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Úszás után mobilozás: duplájára nőtt a hívásforgalom a Balaton-átúszáson

Több mint tízezer induló vett részt a 43. LIDL Balaton-átúszáson.

A Yettel adatai alapján az átúszás napján a révfülöpi rajtnál és a balatonboglári célban is jelentősen megnövekedett a hívás-, SMS- és adatforgalom az azt megelőző szombathoz képest: az indulásnál 70%-kal több hívást és 2,5x olyan hosszú beszélgetéseket mértek a Yettel hálózatán, mint egy átlagos napon.

Az átúszás Révfülöpről indult, ahol a hívásforgalom 70 százalékkal nőtt a Yettel előfizetők körében, SMS-ből pedig több mint kétszer annyi küldtek, mint egy héttel korábban, augusztus 2-án. Az átúszók és a nekik szurkolók ehhez képest is többet telefonáltak és üzentek: a célként kijelölt Balatonbogláron a hívások össz-időtartama két és félszeresére, az SMS-ek száma pedig 2,6-szorosára nőtt. Az adatforgalom is mindkét helyszínen emelkedett: Révfülöpön 10 százalékkal, míg Balatonbogláron 16 százalékkal az egy héttel korábban mérthez képest.

A Yettel a növekvő forgalmi igények kiszolgálására folyamatosan fejleszti Balaton környéki hálózatát, a 43. LIDL Balaton-átúszás idején pedig az eseményre koncentrált, megerősített mobilhálózati kapacitással gondoskodott arról, hogy minden résztvevő gond nélkül kapcsolatba léphessen szeretteivel. Az esemény kiemelt partnereként a mobilszolgáltató idén is számos aktivitással készült az átúszás napjára. Indulás előtt és a táv teljesítése után az úszók és a SUP-osok a Yettel 5G MobilPontnál azonnal felhívhatták ismerőseiket, hogy gyorsan megtalálják egymást vagy elújságolják az eredményeket – ezzel a lehetőséggel közel ezren éltek. A Yettel Hajrá Zónából – illetve online bárhonnan – szurkolói üzeneteket lehetett küldeni, a gyors hálózat segítségével pedig ezek a Balaton közepére is eljutottak, hogy mindenki ott szurkolhasson, ahol a leginkább szükség van rá. Több mint 1200 szurkoló üzenet érkezett, amelyek a versenyzők visszajelzése alapján féltávnál óriási motivációt és plusz erőt adtak.

Az eredményekből az is kiderül, hogy a vizsgált települések[1] közül a déli parton – mint például Siófokon, Fonyódon vagy Balatonlellén – általában több ideig telefonáltak a Yettel hálózatán, mint az északi parti településeken. A Yettel folyamatosan bővülő hálózatán az ügyfelek a Balaton környékén számos üdülőhelyen elérhetik a szupergyors 5G-szolgáltatást.

Fotókredit: BSI


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hat EISA-díjat zsebelt be idén a Hisense

A Hisense ismét bizonyította vezető szerepét az audiovizuális technológiák terén: idén összesen hat rangos elismerést hozott el az EISA (Expert Imaging and Sound Association) nemzetközi díjátadójáról.

A szakmai zsűri három televíziót, két lézerprojektort és egy vezeték nélküli hangrendszert díjazott – ezzel tovább erősítve a márka törekvését, hogy világszerte a legjobb kép- és hangélményt nyújtsa a felhasználóknak.

Díjnyertes televíziók – új szinten a látvány és a hangzás

A Mini LED technológia páratlan kontrasztot, ragyogó színeket és kiemelkedő fényerőt biztosít, így minden képkocka életre kel. A Hi-View AI Engine PRO mesterséges intelligencia képkockánként elemzi és optimalizálja a bőrtónusokat, a mélységet és a grafikai részleteket, így még átlagos forrásanyagból is valósághű, élénk képet varázsol.

A játékrajongóknak a 165 Hz Game Mode Ultra, a beépített Multi-Channel Surround Sound, valamint a 100 colos modell mélynyomója kedvez– extra erőteljes basszussal.

A Hisense termékek közül ebben a kategóriában hármat is díjazott a zsűri:

  • Hisense U8Q – EISA PREMIUM MINI LED TV 2025–2026
  • Hisense 65” U7Q PRO – EISA BEST BUY MINI LED TV 2025–2026
  • Hisense 100” U7Q – EISA BEST GIANT TV 2025–2026

Projektorok: óriásméretű 4K élmény, bárhol

Az egyre népszerűbb, hordozható projektorok mezőnyében is tarolt a Hisense:

  • M2 Pro Smart Mini Projector – EISA BEST FAMILY PROJECTOR 2025–2026 – 4K AI Clarity technológiával akár 200 colos vetítési méretig kristálytiszta képet biztosít. A Pure Triple-Colour Laser technológia lenyűgöző színmélységet nyújt, míg az 1.0–1.3 optikai zoom rugalmas beállítást tesz lehetővé minőségromlás nélkül. A rugalmasan állítható vetítési méretnek köszönhetően (65-200 col) használhatjuk nappaliban, irodában, vagy akár kültéri mozizásnál is.
  • PX3-PRO 4K Smart Laser Cinema – EISA UST PROJECTOR 2025–2026 – a Hisense fejlett LPU és háromlézeres rendszere lélegzetelállító képminőséget kínál. A Dolby Vision és Dolby Atmos támogatás, az Xbox-minősítés, az alacsony késleltetés (ALLM) és a MEMC technológia garantálja, hogy zavartalanul élvezzük a játékokat és a filmeket.

Vezeték nélküli hangzás: teljes szabadság, mozi-minőség

A hangtechnológiai kategóriában a HT SATURN Wireless Sound System nyerte el az EISA WIRELESS SURROUND SYSTEM 2025–2026 díjat. A négy hangfalból és mélynyomóból álló, teljesen vezetékmentes rendszer a Devialet hangmérnökei által hangolt Hi-Concerto technológiával a TV hangszóróival együtt teremt lenyűgöző, háromdimenziós hangteret.
A Dolby Atmos és DTS:X támogatás, valamint a 720 W összteljesítmény torzításmentes, mozi-szintű élményt kínál.

,,Ezek a díjak csak még inkább alátámasztják a Hisense elkötelezettségét az innováció és a kiváló minőség mellett. Büszkék vagyunk arra, hogy termékeink nemcsak a szakmai zsűri, hanem világszerte a felhasználók elismerését is kivívják. A fejlesztéseink célja, hogy a legújabb technológiákat a mindennapi élmények szolgálatába állítsuk – legyen szó otthoni szórakoztatásról, játékról vagy professzionális felhasználásról. Hiszünk abban, hogy a képi és hangélmény új szintre emelése valódi értéket ad a vásárlóinknak

– emelte ki Füle Norbert, a Gorenje ügyvezető igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss