Gazdaság
Az Universal Robots eladta az ötvenezredik kobotját
Az együttműködő robotok dán piacvezetője példátlan értékesítést ünnepel azzal, hogy leszállította az ötvenezredik kobotját a német VEMA GmbH számára.
Az együttműködő robotok vagy más néven kobotok kategóriája az ipari automatizálás egyik leggyorsabban növekvő szegmense, az előrejelzések szerint 2020-2025 között 30,37 %-os, éves átlag növekedési ütem várható. Az együttműködő robotok piacának úttörője a Universal Robots megerősítette vezető szerepét azzal, hogy eladta az 50 000. UR-kobotot, amelyet egy német gyártó vásárolt meg a termelékenység és a munkavállalók biztonságának növelése érdekében.
Az ötvenezredik kobot különleges szállítás keretében érkezett, mivel Jürgen von Hollen, a Universal Robots elnöke személyesen adta át a megrendelő VEMA technische Kunststoffteile GmbH-nak és a VEMA Werkzeug- und Formenbau GmbH-nak egy ünnepség keretén belül a vállalatok telephelyén a németországi Krauchenwies-Göggingenben.
Az elmúlt 15 évben nagyon keményen dolgoztunk együtt egy teljesen új piaci szegmens kifejlesztésén, amelynek célja, hogy különösen a kis-és középvállalkozások automatizálhassák a túl költségesnek vagy összetettnek gondolt feladatokat – mondta Von Hollen, kiemelve, hogyan hozott létre a UR egy új globális disztribútori hálózatot, egy új fejlesztői ökoszisztémát és végül egy teljesen új üzleti modellt.
„Úttörőként ezen a piacon sokat dolgoztunk az ismertség megteremtésén, a szabványok kialakításán és az ügyfelek véleményének megváltoztatásán, amelyet a hagyományos robotok tapasztalata befolyásolt.”
Von Hollen megjegyezte, hogy a VEMA GmbH remek példa a UR céljainak megvalósulására:
„A VEMA egy költséghatékony, rugalmas, könnyen használható automatizálási megoldást keresett, amelyet egyedül tudnak programozni és irányítani. Pontosan ezt találták meg az UR kobotjában“
A kobotok növelik a termelékenységet és a minőséget
A VEMA új, együttműködő robotja csatlakozik a vállalat másik három UR-kobotból álló flottájához, amelyek már ömlesztett áruk kiszedésével kapcsolatos feladatokat látnak el a vállalat gyártósorán.
Christian Veser, a VEMA GmbH ügyvezető igazgatóját örömmel tölti el, hogy ők voltak a megrendelői a mérföldkőnek számító kobotnak, és elmondta, hogy a kobotok lehetővé tették a vállalat számára egy harmadik műszak bevezetését, amely éjjel-nappal működik.
„Jelentősen javítottuk termelékenységünket és jobb minőséget is sikerült elérnünk”
– mondja.
„Munkatársaink mentesültek a megterhelő munkától, hogy a minőségi tesztekre összpontosítsanak. A Covid-19 által okozott kihívások kezelésekor az is nagy előnyt jelentett, hogy a kobotoknak nem kell biztonsági távolságot tartaniuk, vagy karanténban lenniük. Mindig dolgozhatnak”
– mondja Veser, hozzátéve, hogy cége annyira értékeli a kobotokat, hogy neveket adtak nekik.
„Az első három kobot Elfriede, Günther és Bruno nevet viseli. Új kobotunkat Jürgennek nevezzük el annak tiszteletére, hogy az UR elnöke személyesen jött el hozzánk, hogy átadja.”
Jürgen von Hollen a UR élén eltöltött négyéves megbízatása után év végén távozik az UR-tól.
„Kiváltság, hogy ezzel a jelentős mérföldkővel fejezzem be munkámat a vállalatnál”
– mondja.
„Messzire jutottunk, de a piacon továbbra is óriási lehetőség rejlik mind a már ismert, mind pedig a teljesen új kobot-alkalmazási területekben. Van egy páratlanul erős bázisunk, folyamatosan tanulunk vásárlóinktól, és nagyon adatközpontú megközelítést alkalmazunk kobotjaink fejlesztésében. Úgy gondolom, hogy ez a megközelítés segít abban, hogy az elkövetkező években is vezető szerepet töltsünk be a területen.”
Gregory Smith, a Teradyne Ipari Automatizálási csoportjának elnöke, 2021. január 1-től tölti be a UR elnöki pozícióját az új vezető kinevezéséig.
“Köszönöm Jürgennek az elmúlt négy év vezetői munkáját, ami szerepet játszott abban, hogy a Universal Robots start-upból, az ipari együttműködő robotok területén globális piacvezetőjévé váljon”
– mondta Mark Jagiela, a Teradyne elnöke és vezérigazgatója.
“Erős alapot hagy maga mögött, a növekedés következő szintjéhez, tehetséges munkatársakkal, elkötelezett disztribúciós és technológiai partnerek hálózatával, valamint világszerte kiterjed vevőkörrel”
-tette hozzá.
Gazdaság
Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.
A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.
A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.
„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”
– fogalmazott Zala Mihály
A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.
„A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára”
– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.
Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén
2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.
Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.
Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.
„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.
A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.
Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.
A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.
A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.
A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.
A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.
Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban5 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Gazdaság2 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Gazdaság1 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Okoseszközök2 hét ago
TOP 10+1 vezeték nélküli fülhallgató: melyiket érdemes megvenni 2025-ben?
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése
-
Tippek2 hét ago
Schrödinger növénye: nem tudjuk, él-e, amíg ki nem nyitjuk a csomagot
-
Ipar2 hét ago
Vadonatúj, modern irodába költözött a Lufthansa Systems Hungária Szegeden
-
Gazdaság1 hét ago
Stratégiai partnerséget kötött a 4iG és az IAI a Spacecom adósságrendezésére