Connect with us

Tippek

Tech tippek a Kasperskytől az új évben érzett magány enyhítéséhez

2021 beköszöntével sokan reménykedtünk abban, hogy ez az év vidámabb lesz a 2020-asnál.

A valóság azonban az, hogy még mindig messze vagyunk attól, hogy ismét „valódi” társasági életet élhessünk. Ez, valamint az Európa-szerte tapasztalható újabb lezárási és korlátozási hullám azt eredményezte, hogy sokan újra belevetettük magunkat a Zoom-kvízekbe és az online társasági összejövetelekbe, és megszámlálhatatlanul sokféle technológiát használunk a szeretteinkkel és a barátainkkal való kapcsolattartáshoz.

A Kaspersky legújabb kutatásából az derült ki, hogy kontinens-szerte sokan magányosabbnak érzik most magukat, mint a járvány kitörése előtt. A technológiák azonban sokat segíthetnek a magányosság érzetének csökkentésében ebben a folyton változó időszakban. Sőt, tízből kilenc (89%) európai fogyasztó úgy vélekedik, hogy a technológiák segítenek nekik az egyedüllét enyhítésében. Ez az adat összecseng a kiberbiztonsági vállalat 2020 tavaszán végzett kutatásának eredményével, mely szerint a magyarok 82%-a használja a technológiát a magányosság elűzéséhez. Ezt figyelembe véve, valamint azt, hogy egyre több technológia-alapú megoldás válik elérhetővé, a Kaspersky listába szedte a legjobb tippeket és ötleteket ahhoz, hogy a fogyasztók idén is felülkerekedhessenek a szomorúságon.

Az év elejét hagyományosan nehéz időszakként tartják számon, hiszen az ünnepek véget érnek, de a tél és a sötétség tovább folytatódik. Ez az érzés az idén még intenzívebb lehet, mivel Európa- és világszerte több millió ember kénytelen társadalmi távolságtartást gyakorolni és sokkal több időt tölteni otthon, elszigetelve másoktól.

„Az ember természetéből fakadóan társas lény, igényeljük a fizikai kontaktust és az egymással eltöltött minőségi időt. A pandémia egyik markáns hozadéka az izoláció, amely – bár tagadhatatlanul pozitív hatással bír a vírus terjedésének csökkentésére – negatívan befolyásolja lelki állapotunkat. A helyzetet tovább nehezíti, hogy az elszigeteltség életünk egészére kiterjed, magánéletünktől kezdve egészen a munkánkig, így nincs olyan mentsvárunk, ahol megpihenhetnénk. A digitalizáció által nyújtott virtualitás segíthet ezekben a nehéz időkben, teret adva a „találkozásoknak” és az együttes támogatásnak.”

– mondta Damsa Andrei, pszichológus.

A Kaspersky megállapította, hogy azon európaiak közül, akik saját bevallásuk szerint most magányosabbnak érzik magukat, mint a világjárvány előtt, négyötöd (84%) úgy véli, hogy ez azért van, mert nem találkozhatnak személyesen a családtagjaikkal, a barátaikkal és a kollégáikkal. Mióta tavaly intézkedéseket vezettek be a koronavírus megállítására, az emberek nemcsak az időtöltésre találtak új módszereket, hanem a szeretteikkel való kapcsolattartásra is. A rendszeres videóhívások és az online kvízek a legjobb példák arra, hogy miként segítette elő a technológia a kapcsolatban maradás iránti vágy megvalósulását.

A technológia különösen az idősebb generáció esetében játszott fontos szerepet a magány enyhítésében. Azon baby boomerek és 65 év felettiek közül, akik a világjárvány alatt a korábbinál magányosabbnak érezték magukat, 64% egyetért azzal az állítással, hogy a technológia segített nekik a magány enyhítésében. A Kaspersky kutatása ugyanakkor arra is rávilágított, hogy nem mindenki járatos eléggé a technológiában, ez pedig hatással lehet a mentális egészségükre és súlyosbíthatja a magányosság érzését. A válaszadók csaknem egyharmada (30%-a) szeretné magabiztosabban használni a technológiákat, ugyanis így kevésbé éreznék magukat magányosnak.

A még mindig zajló világjárvány felborította a megszokott életünket, és most sokan kénytelenek nélkülözni az alapvető emberi interakciót. Az internet és az összekapcsolt világ, amelyben élünk, komoly segítséget jelentett a társadalomnak ebben az időszakban azáltal, hogy virtuális platformot biztosított az emberek számára a kapcsolattartáshoz, emellett a mentális segítségre szorulók számára is biztosította a megfelelő eszközökhöz és információkhoz való hozzáférést. A kutatásunk kimutatta, hogy a technológia segíthet a járvány miatt ránk nehezedő nyomás mérséklésében, és ezáltal a magány enyhítésében is. Még azok is, akik korábban ódzkodtak a technológiáktól, most villámsebességgel kezdték használni őket, csak hogy kapcsolatot tarthassanak másokkal. Egyes szolgáltatások, mint például a videóhívások vagy az online streamelés mostanra a mindennapi életünk részévé váltak. Remek, hogy a technológia előnyeit ilyen sokan ki tudjuk aknázni, ugyanakkor azzal is tisztában kell lennünk, hogy az emberek magatartása, illetve az online kockázatokról alkotott felfogása nincs mindig szinkronban a technológiahasználattal kapcsolatos ismereteikkel. Gondoskodnunk kell arról, hogy a kapcsolattartás közben mindnyájan biztonságban legyünk. Ha biztonságosan használjuk őket, az online és digitális eszközök gyógyírt jelenthetnek a magányra, és mentőövként szolgálhatnak az elszigeteltségben élők számára

– fejtette ki David Emm, a Kaspersky vezető biztonsági kutatója.

Bár fontos, hogy folyamatosan kapcsolatban maradjunk a szeretteinkkel, az internet jó eszköz lehet arra is, hogy hasonló érdeklődési körű csoportokkal lépjünk kapcsolatba, vagy hogy létfontosságú támogatást kapjunk ezekben a nehéz időkben. A társadalmi magányosság azonban már jóval a világjárvány előtt is problémát jelentett, így sok olyan mentális támogatást nyújtó szolgáltatás (pl. a Samaritans nevű szervezet) létezik, amelyek segítséget nyújthatnak az elszigeteltséggel való megbirkózáshoz.

Azok számára, akik a technológia kiaknázásával szeretnék enyhíteni a magányukat 2021 elején, a Kaspersky az alábbiakat ajánlja:

  1. Szervezzenek filmnéző estét, és kérjék meg a családtagokat és a barátokat, hogy csatlakozzanak. Sok streaming szolgáltató már „party” vagy „csoportos” filmnézési funkciót is kínál, amely lehetővé teszi, hogy több háztartás is egyszerre nézhesse ugyanazt a tartalmat. Sőt, egyes szolgáltatók még a valós idejű csevegés lehetőségét is felkínálják, így a filmnézés megszakítása nélkül is meg lehet beszélni egymással a látottakat.
  2. Tegyenek virtuális látogatást egy új vagy a kedvenc múzeumukban. A világ leghíresebb művészeti galériái és múzeumai közül már több is lehetőséget biztosít arra, hogy a látogatók online is megtekinthessék a kiállításokat és a műtárgyakat.
  3. Menjenek online koncertre vagy fesztiválra. A klasszikus zenétől a DJ-k által kevert zenékig az előadók világszerte több lehetőséget biztosítanak a rajongóknak ahhoz, hogy „élő” koncertélményben lehessen részük az otthonuk kényelmében.
  4. Csoportos edzés. Egyre több edzés érhető el online, és a résztvevők a barátaikkal vagy a családtagjaikkal közösen is részt vehetnek az órákon, így támogathatják egymást.
  5. Sajátítsanak el új készségeket. Számos tanfolyam érhető el online, a főzőtanfolyamoktól a nyelvleckékig, melyeket most már csoportosan is el lehet végezni.
  6. Az online játék nem csak a gamereknek való. Az Arcade-alapú játékokat kínáló weboldalakon a barátok és a családtagok együtt oldhatnak meg rejtvényeket, illetve pont úgy versenghetnek, mintha táblás társasjátékokkal játszanának.

A Kaspersky továbbá még az alábbi tippek megfogadását javasolja a digitális élet és az eszközök biztonságban tartásához:

  1. Védje minden eszközét egy jó hírű, hatékony internetes biztonsági szoftverrel. A Kaspersky Total Security például ilyen.
  2. Használjon egyedi, komplex jelszót minden online fiókjához, és ennek leegyszerűsítéséhez vegye fontolóra egy jelszókezelő szoftver, például a Kaspersky Password Manager használatát.
  3. Ne válaszoljon a kéretlen üzenetekre, illetve ne kattintson hivatkozásokra, vagy ne töltsön le ismeretlen forrásból származó mellékleteket – jobban teszi, ha közvetlenül keres fel egy weboldalt úgy, hogy saját maga írja be az URL-t.
  4. A csoportos mítingekre szóló meghívókat és míting-azonosítókat tartsa titokban, és használjon ki minden olyan funkciót, amellyel biztosíthatja az adatai védelmét.
  5. Nézze át az Ön által használt online szolgáltatások adatvédelmi és biztonsági beállításait, hogy korlátozhassa a másokkal megosztott adatok körét.

A Kaspersky kutatásának további megállapításai, valamint az online biztonságra vonatkozó tippek az online elérhető teljes Find Your Tribe c. jelentésben találhatók.

Tippek

Szeptemberben indul a Digitális Tudatosság Hete

2025. szeptember 22–28. között első alkalommal valósul meg a Digitális Tudatosság Hete (DT7), a Neo Interactive és a Carbon.Crane közös kezdeményezése.

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a digitális világ ökológiai lábnyomára, illetve a kiberbiztonság fontosságára. Tekintve, hogy egy átlagos felhasználó évente 229 kg CO2-t bocsát ki az online térben — a felmelegedési határ évi 501 kg/fő —, a leggyakrabban használt jelszó pedig még mindig az 123456, a közös gondolkodásra és tudásátadásra minden eddiginél nagyobb szükség van.

Látható problémák, láthatatlan lábnyom

A DT7 célja, hogy tudatosítsa: az online jelenlét is károsanyag-kibocsátással jár, viszont némi odafigyeléssel mindannyian tehetünk ellene. A kampány egyaránt célozza a lakosságot (például a social media használat csökkentésére való felhívással és interaktív karbonlábnyom méréssel), illetve a vállalatokat (weboldal auditokkal és mérésekkel). A szemléletformáló kezdeményezés egy olyan problémára világít rá, amelyről bár kevésszer beszélünk, egyre nagyobb terhet jelent a környezetünk számára. Az online tér kibocsátását jól érzékelteti, hogy csak a digitális marketing karbonlábnyoma nagyobb, mint a teljes globális légiközlekedésé. A Digitális Tudatosság Hetének másik apropója, hogy  felhívja a figyelmet a kiberbiztonság és a körültekintő hírfogyasztás fontosságára. Az AI térnyerésének kapcsán olyan új problémák ütötték fel a fejüket, amelyekkel korábban nem találkoztunk: míg néhány évvel ezelőtt egészen egyszerű volt megállapítani, hogy valódi képet, hanganyagot, vagy hírt fogyasztunk-e, manapság sokkal nehezebb elválasztani a hiteles tartalmakat a mesterséges intelligencia által generáltaktól. Kutatások is bizonyítják, hogy az érzelmet kiváltó címek sokkal nagyobb eséllyel bírják kattintásra az olvasókat, még akkor is, ha nem feltétlenül igazak.

Közösen mindannyiunk jövőjéért

A kezdeményezés mögött álló Carbon.Crane és Neo Interactive a hazai digitális tudatosság legkiemelkedőbb képviselői közé tartoznak. A Carbon.Crane a digitális karbonlábnyom mérés és csökkentés szakértője, amelyhez egy nemzetközi szinten is egyedi és elismert, Bureau Veritas által validált szoftvert hoztak létre, a  Neo Interactive pedig Magyarország egyik legrégebbi digitális ügynöksége. A két szervezet közös víziója egy olyan digitális ökoszisztéma létrehozása, amely hatékony, mégis fenntartható és mindenki számára biztonságos.

A Digitális Tudatosság Hete természetesen a fizikai térben is megjelenik. Szeptember 26-án, a Kutatók Éjszakája keretein belül a Corvinuson és a BME-n is találkozhatnak az érdeklődők a Digitális Tudatosság Hete eseményeivel.

Miközben a technológia egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben, sokszor fogalmunk sincs róla, hogy a digitális eszközök használata milyen hatást gyakorol a környezetünkre, vagy éppen saját magunkra. Nagyon hiányzik a digitális önismeret, amikor tisztában vagyunk a saját felhasználási szokásainkkal, és a pozitív élmények és értékek mellett tudjuk, milyen károkat okozunk, vagy okozhatunk, illetve milyen veszélyeknek vagyunk kitéve és hogyan csökkenthetők ezek a kockázatok.

emelte ki Huszics György, a Carbon.Crane társalapítója.

Litkai Gergely is kiáll a digitális tudatosság mellett

A kampány házigazdája Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonosa, aki már jól ismert a zöld kezdeményezések iránti elkötelezettségéről. A kezdeményezés további támogatók számára is nyitott, a szervezők örömmel várják olyan vállalatok és magánszemélyek jelentkezését, akik szívesen tennének a digitális fenntarthatóságért.

„A digitális világot a legtöbben láthatatlannak érzékeljük – hiszen nem szennyez, nem füstöl, nem hagy maga után kupacokat. Mégis óriási lábnyoma van, amelyet nap mint nap mindannyian növelünk. A Digitális Tudatosság Hete számunkra arról szól, hogy ezt a lábnyomot láthatóvá tegyük, és megmutassuk: kis lépések is számítanak. Legyen szó arról, hogy öt perccel kevesebbet görgetünk a telefonunkon, vagy arról, hogy egy vállalat optimalizálja a digitális működését – minden döntésünk hozzáad egy darabot a jövőnkhöz. Ez a kampány egyszerre edukáció és cselekvésre hívás, mert hisszük, hogy a digitális jövő csak tudatosan lehet fenntartható és biztonságos.”

 mondta Kepes Katinka, a Neo Interactive cégvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így védheti cége pénzügyeit hatékonyabban a kibertámadásoktól

A K&H Bank közel fél éve segíti vállalati ügyfeleit egy teljesen költségmentes biztonságtudatossági kezdeményezéssel, amely október végéig tart.

A program célja, hogy a cégek könnyebben felismerjék és kezeljék a digitális fenyegetéseket, miközben erősítik saját kiberbiztonsági felkészültségüket. Az akció három, egymást kiegészítő elemből épül fel, amelyek a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást adnak.

A kezdeményezés egyik alappillére a Mastercard által fejlesztett My Cyber Risk megoldás, amely segítségével a vállalkozások feltérképezhetik és rangsorolhatják weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik sérülékenységeit. A szoftver több mint 40 szempont alapján, kilenc biztonsági területet lefedve értékeli a kockázatokat. Noha maga a megoldás költségtérítéses (60 euró), a K&H ügyfelek egy speciális kuponkód használatával egy évig térítésmentesen férhetnek hozzá.

A második elem egy interaktív, történetalapú tanulási forma, amely játékos feladatokon keresztül ismerteti a felhasználókkal a kiberbiztonság alapjait. Éles helyzetek szimulációi során megszerzett tudásukat teszttel ellenőrizhetik.

A harmadik pillért hírlevél-sorozat adja, ami bemutatja és elmagyarázza a legjellemzőbb visszaélési módszereket és tippeket ad azok elkerülésére. A gyakorlati tanácsok mellett a bank saját, biztonságosabb mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó funkcióit is bemutatja. A hírlevél előfizetői egy online szakmai konferenciára is meghívást kapnak.

„Tapasztalataink szerint nemcsak a kiberbiztonság társadalmi jelentősége, hanem az ügyfelek érdeklődése is számottevően megnőtt a témában, ezért döntöttünk úgy, hogy a biztonságos IT technológia használatában megszerzett széleskörű tudásanyagunkkal támogatjuk vállalati ügyfeleinket. Az elmúlt időszakban a pénzügyi visszaélések már a vállalati ügyfélkört sem kímélik, akár 10-100 millió forint értékű csalási kísérletek is előfordulnak. Mivel ezek jellemzően erős ügyfélhitelesítéssel jóváhagyott tranzakciók voltak, kiemelten fontos a közös védekezés banki és ügyfél oldalon egyaránt. Hisszük, hogy a megelőzés és a felkészültség az első védelmi vonal a digitális fenyegetésekkel szemben, ezért segítjük ügyfeleinket abban, hogy magabiztosabban mozogjanak az online térben”

– mondta el Bodor Tibor, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

„A kiberbűnözők folyamatosan keresik akár a legkisebb réseket is a digitális védelemben – függetlenül attól, hogy kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról van-e szó. A biztonságos működés ma már elképzelhetetlen a rendszereink állapotának pontos ismerete nélkül. A K&H Bankkal közösen azon dolgozunk, hogy a magyar vállalatok valós képet kapjanak arról, milyen sebezhetőségek (pl. elavult szoftverek, lejáró tanúsítványok) látszanak róluk a kibertérben, és hogyan tudnak ezekre időben reagálni. Célunk, hogy a digitális világban is magabiztosan és biztonságosan növekedhessenek”

– mondta Nemes Máté, a Mastercard kibervédelmi szolgáltatásokért felelős igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Szeptember 8. Az Írni-olvasni tudás világnapja – ma már a digitális tudás is az írástudás része

Szeptember 8-a, az Írni-olvasni tudás világnapja emlékeztet minket arra, hogy az írástudás ma már nem csupán az olvasás és írás elsajátítását jelenti, hanem a digitális készségek megszerzését is.

Ezek az ismeretek azért elengedhetetlenek, mert lehetővé teszik, hogy az emberek biztonságosan és tudatosan használják az online lehetőségeket. A Lynnaider Akadémia ezért a jövedelemszerzés lehetőségén keresztül közelíti meg a digitális készségfejlesztést: így kézzelfoghatóvá válik, miért érdemes elsajátítani az új kompetenciákat, hiszen a tudás konkrét eredményekhez vezethet. Éppen erre épít a most magyar nyelven elérhető program, amely 9 bevált, online jövedelemszerzési technikát mutat be, kezdők számára is érthetően, reflektorfény nélkül.

A Lynnaider Akadémia alapítójának legutóbbi, több mint 200 főt érintő kutatása szerint az emberek a digitális készségeket az önmegvalósítás és a pénzügyi biztonság lehetőségeként értékelik. Az online jövedelem így nem csak anyagi forrás, hanem a szabadság és a fejlődés eszköze is. A résztvevők így tulajdonképpen visszamennek az iskolapadba, hogy megértsék a digitális világ működését, és elsajátítsák a bevált technikákat. A felmérés rámutatott arra is, hogy sokan még mindig a reflektorfénnyel azonosítják az online pénzkeresést. Pedig rengeteg technika sikeresen művelhető arc nélkül is, ahogyan azt a megkérdezettek 64%-a is preferálná. A válaszadók közel kétharmada ugyanis szívesen belevetné magát az online jövedelemszerzés világába, ha nem kellene ahhoz megmutatni magukat.

A Lynnaider Akadémia kurzusa az első hazánkban, amely magyar nyelven hozza el a legelterjedtebb online jövedelemszerzési technikákat ugyanazon logika mentén, megkönnyítve azt a választást is, hogy melyik illik legjobban az egyénhez. A kurzus nem csak Magyarországon egyedi, egy nemzetközi űrt tölt be: 9 technikát mutat be, valóban fejben tartva a kezdőket. A ‘Szabadúszás’, a ‘Saját webshop’ ügynökség nélkül, az ‘Affiliate marketing’, a ‘Digitális termékértékesítés’, az ‘On-demand gyártás’, a ‘Dropshipping’ (etikusan), a ‘Szponzorációk & UGC’, a ‘Saját online kurzus’, valamit a ‘Megosztásos piac’ technikái tanulhatók meg a svájci-magyar csapat videói által. A képzés szándékosan alapos és egyszerűsített stílusban készült, hogy mindenki számára befogadható legyen, szakmai zsargonok nélkül, lépésről lépésre tanítva. A Lynnaider csapat avatár előadóinak mondandóit könnyen frissítik a digitális programoknál gyakran előforduló szabály- vagy trend-változás esetén, ezzel is szolgálva az online akadémia felhasználóit.

Ez a program lehetővé teszi, hogy bárki, korhatártól függetlenül, lépést tarthasson a digitális átalakulással, miközben biztonságosan kipróbálhatja a bevált online jövedelemszerzési módszereket.

„Célunk, hogy mindazoknak az embereknek, akik úgy érzik, hogy kezdenek elveszni a gyorsan digitalizálódó világban, letisztultan és érthetően magyarázzuk el a legnagyobb online jövedelemszerzési technikákat, mert lehet, hogy a tudás birtokában ők is élnének a lehetőségekkel. Nem trükköket vagy gyors meggazdagodási recepteket kínálunk, hanem a világszerte már bevált nagy technikák önállóan, ügynökség nélkül felállítható és működtethető módjait mutatjuk be, lépésről lépésre”

hangsúlyozta a Lynnaider Akadémia alapítója, Kohler Grof Melinda, magyar származású közgazdász.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss