Connect with us

Mozgásban

A hazai autóstársadalom is sebességet váltott

Egyre népszerűbb választás a négyévszakos abroncs

2020-ban alig néhány hét alatt felborult a mindennapok korábbi rendje.

Azt ugyan lehetetlen megjósolni, hogy mennyire lesznek tartósak ezek a változások, de az egyértelmű, hogy a járványhelyzet hatására tartósan felértékelődött a saját gépjármű szerepe, az autósok pedig keresik a praktikus és költséghatékony megoldásokat. Ennek az egyik nagy nyertese a négyévszakos abroncs.

A járványhelyzet miatti korlátozások kérlelhetetlenül átszabták az életvitelünket. A kényszerű életmódváltás része sokak számára a távmunka, a szabadidős tevékenységek drasztikus beszűkülése. Lényegesen ritkábban mozdulunk ki otthonról és tudatosan keressük a legrövidebb útvonalakat. Noha a megtett kilométerek számát tekintve kevesebbet autózunk, ha mégis útnak indulunk, lehetőség szerint a saját járművet részesítjük előnyben a tömegközlekedéssel szemben. A mobilitásra való igény nem csökkent, viszont átalakult: az autósok a költségkímélő megoldásokat részesítik előnyben. A Hankook arra számít, hogy a gumiabroncs-értékesítés 2021-ben ezért még inkább a gazdaságos, ugyanakkor nagy teljesítményű, hosszabb élettartammal rendelkező opciók felé mozdul el.

A négyévszakos lehet a hosszútávú nyertes

A tudatosabb autóhasználat megmutatkozik az abroncsválasztásban is: a legfrissebb európai abroncseladási statisztikák megerősítik, hogy egyre több gépjármű-tulajdonos szereltet fel négyévszakos abroncsokat. Az egész évben használható gumik mellett számos érv szól: gazdaságos alternatívát jelentenek, használatukkal pedig elkerülhető a szezonális gumicsere és a sorban állás a gumis műhelyek előtt.

Az ilyen típusú abroncsok választásánál azonban figyelembe kell venni több szempontot, amire Tomin István, a Hankook Tire műszaki vevőszolgálatának vezetője hívja fel a figyelmet:

„Alapvetően nem hiába létezik külön téli és külön nyári abroncs, hiszen ezek célzottan az adott körülményekre lettek tervezve. De a négyévszakos abroncsok sokak számára ideálisak lehetnek. Akik városban élnek, átlagosan kevesebbet használják autójukat, télen pedig nagyon ritkán – vagy komoly havazások során le is teszik –, azoknak remek választás. Természetesen nem fogják elérni a dedikáltan téli vagy nyári abroncsok teljesítményét, de a tesztek is egyre jobban bizonyítják, hogy minőségben komoly fejlődést értünk el és mára piacvezető technológiával gyártjuk az ilyen termékeinket”.

Miben más a négyévszakos abroncs?

A nyári guminál lágyabb a keveréke, hogy hűvösebb időben is tapadjon, ne váljon rideggé. Ránézésre inkább télinek látszik, a felhasznált anyagok tekintetében inkább a nyári felé húz, míg a mintázata a kettő keveréke. Megtalálhatók rajta a téli abroncsok lamellái amelyek segítik a fékhatást és kapaszkodó éleket biztosítanak. Valamint a csatornák is nagyban hozzájárulnak a hóban való biztonságos vezetéshez, mivel a téli abroncsokhoz hasonlóan összetömörítik a havat a mintázatban, így jelentős nyomatékátvitelt tesznek lehetővé. Ugyanezek a csatornák vezetik el a vizet az abroncs alól enyhébb körülmények között. A vegyes mintázati kialakítás általában nyáriasabb, kevésbé lamellált külső vállrészt, és erősen lamellált belső mintaelemeket takar – előbbi a kanyarstabilitást, utóbbi a jó nyomatékátvitelt szolgálja. Bár a négyévszakos abroncsot költséghatékonyság céljából hosszú távra veszik a tulajdonosok, mivel az egész évben az autón van, a használat intenzitásától függően gyorsan kophat. Ezért a négyévszakosok esetén még nagyobb jelentősége van az abroncsok forgatásának. A meghajtott tengelyen minden abroncs gyorsabban kopik, ezért évente legalább egyszer cseréljük meg őket a hajtott és nem hajtott tengelyeken.

A kategória legjobbja

A vásárlók bizalmáért persze meg kell dolgozni: a Hankook több mint 20 éves fejlesztési munkájának köszönhetően mára a világ egyik vezető technológiai szereplőjévé vált a négyévszakos futófelületek terén is. A Kinergy 4S 2 négyévszakos személygépkocsi-abroncs – ami Kinergy 4S 2 X néven elérhető SUV-k számára is – évszaktól és időjárástól függetlenül biztosítja a biztonságos vezetés élményét. Hogy mennyire jó választás, azt az Auto Bild Allrad tesztje is alátámasztja: a német autósmagazin szerkesztői a 2020. év legjobb négyévszakos abroncsának választották, kiemelve remek vezetési tulajdonságait, a dinamikus kormányozhatóságot, a kanyarstabilitást és a meggyőzően rövid féktávot enyhe havazás vagy nedves útfelület esetén is.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss