Connect with us

Okoseszközök

A legújabb menő ruhadarabokat digitális tervezéssel készítik

digitális

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van.

A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések pedig minden alkalommal új stílusokat is hoztak magukkal. A Samsung magyar tervezőkkel közösen létrehozott Z Style kollekciója egy újabb lépést tesz ezen az úton, hiszen egyedülálló mobiltechnológiák segítségével készül. A Kata Szegedi, az Anna Amélie és a VYF márkák művészei az összehajtható Galaxy Z Fold3 5G és Galaxy Z Flip3 5G készülékekkel, egy digitális alkotási folyamattal terveznek új ruhákat, táskákat és sálakat.

A Z Style kollekció tervezése már elkezdődött, az alkotók az okostelefonok és az S Pen segítségével szabadjára engedhetik a fantáziájukat és mind a formavilág, mind pedig a minták terén kísérletezhetnek. A csúcstechnológiával könnyen inspirálódhatnak és a multitasking funkcióknak köszönhetően a nekik tetsző elemeket azonnal átemelhetik a tervekbe vagy átalakíthatják az S Pennel. A tervezők munkája így jelentősen egyszerűbb és több lehetőségük nyílik új ötleteket, stílusokat kipróbálni. A technológia és a divat régóta hatással van egymásra, az új találmányok általában új irányzatok megjelenésével is jártak.

Az ipari forradalom egyik legfontosabb vívmánya éppen a szövőszékek automatizálása és gyárakba szervezése volt. Az itt megtermelt, nagy mennyiségben rendelkezésre álló, jó minőségű szövetek a 18. században szélesebb körben is elérhetővé tették a divatos, magas minőségű öltözékeket. Az haute couture szabászat Charles Frederick Worth angol tervező nevéhez fűződik, aki Párizsban alkotott egyedi kollekciókat megrendelői számára a legújabb gyárakban készült pamut és selyem anyagokból. Az első varrógépek az 1830-as években az ő munkáját is jelentősen felgyorsították, hiszen csak az igazán bonyolult szabásminták esetében volt szükség kézi varrásra.

A divat mai sokszínűségéhez nagyban hozzájárult a 19. század jelentős innovációja, a szintetikus színezés. Korábban az anyagok festése drága és időigényes folyamat volt, azonban egy vegyész véletlen felfedezése után a színek sokkal több ember számára elérhetővé váltak és hamarosan a különböző minták nyomása is általános eljárás lett, így a tervezők nem csak szabással és varrással mutathatták meg a kézügyességüket. Később, a különböző műanyagok megjelenésével egyre különlegesebb kreációk születtek, ezek színezésével és mintázásával pedig el is érkezett a ma megszokott divatmárkák és ruhadarabok kora.

A tervezők ma is folyamatosan kísérleteznek a technológiával, egyre több lehetőséget ad például a 3D nyomtatás elterjedése. Ennek segítségével a művészek akár otthon, kis mennyiségben is legyárthatnak egy-egy sorozatot, így nagyobb kreatív szabadságot élvezhetnek, mint ha egy teljes gyártósor működtetésére lenne szükség. A digitális tervezés a mindennapok részévé vált, a legújabb Samsung okostelefonokkal pedig bármikor elkezdhetnek rajzolni az alkotók, így azonnal digitális tervek születhetnek.

„Nagyon kedvelem a Galaxy Z Fold3 5G használatában, hogy összecsukva egy kompakt kis vázlatfüzethez hasonlít, amit bárhová magammal vihetek.”

– mondta el Oláh Anna, az Anna Amélie tervezője.

„Imádom a sokoldalúságát, és hogy egyszerűen használhatom akár több feladatra is a képernyő kettéosztásával. Az S Pen teljesen olyan, mint egy valódi ceruza, kiválóan használható a finom vonalak megrajzolására is.”

– tette hozzá Szécsi Tamás, a VYF alkotója.

„A divat folyamatosan változik, és a fenntartható megoldások mellett fontos irány, hogy egyre több hazai tervező is használja a technológia vívmányait. Kifejezetten szeretem, hogy a divat és a technológia kettőse mindig innovációkat hoz magával. Ez persze mindig jellemző volt az iparágra, de a digitális tervezőasztalok korában egészen másképp készül egy-egy kollekció, mint akár csak 10-20 éve. A digitalizált megoldások révén ráadásul sok munkát, alapanyagot vagy éppen energiát spórolhatnak meg a tervezők. Az elmúlt másfél évben egy újabb trend is kirajzolódni látszik nemzetközi szinten, ugyanis egyre több márka rukkol elő digitális kollekciókkal, amelyeket egy-egy applikáció vagy filter segítségével tudnak magukra igazítani az érdeklődők.”

– tette hozzá Csalár Bence, divatszakértő, a fenntartható divat kutatója.

Nagyon érdekes látni, hogyan változtatja meg a tervezők munkáját és lehetőségeit a mobiltechnológiánk. Az S Pen használatával a digitális tervezés mellett a napi ügyek intézése is egyszerűbbé válik, így ezek a megoldások a teljes vállalkozás működésére hatással vannak – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Az alkotók mellett persze minket, divatkedvelőket is segítenek a technológiai újítások, hiszen sokkal több stílust és dizájnert megismerhetünk és a kiterjesztett valóság alapú megoldásokkal akár online felpróbálhatjuk a kedvenc darabjainkat.”

A Samsung és a Kata Szegedi, Anna Amélie és VYF közös kollekciójáról további információ a tervezők és a Samsung Magyarország Instagram oldalán (https://www.instagram.com/samsungmagyarorszag/) érhető el. Az elkészült darabokat várhatóan az ősz folyamán ismerheti meg a közönség. A tervezéshez használt Galaxy Z Fold3 5G és Z Flip3 5G okostelefonokról a https://www.samsung.com/hu/smartphones/galaxy-z-fold3-5g/ és https://www.samsung.com/hu/smartphones/galaxy-z-flip3-5g/ weboldalakon érhető el további információ.

Okoseszközök

IKEA Soroksár: A jövő áruháza

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.

A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. 

A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.

Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.

A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.

Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.

A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!

– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.

A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Érkezik a HONOR MagicPad2

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.

Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.

A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.

A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.

A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.

A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.

A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.

További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.

A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében

A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.

A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.

  • Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
  • A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.

Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights

Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.

Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:

„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra. Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében. A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt. Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”

„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része

– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.

„Mivel az online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása. Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként. Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”

Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss