A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van.
A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések pedig minden alkalommal új stílusokat is hoztak magukkal. A Samsung magyar tervezőkkel közösen létrehozott Z Style kollekciója egy újabb lépést tesz ezen az úton, hiszen egyedülálló mobiltechnológiák segítségével készül. A Kata Szegedi, az Anna Amélie és a VYF márkák művészei az összehajtható Galaxy Z Fold3 5G és Galaxy Z Flip3 5G készülékekkel, egy digitális alkotási folyamattal terveznek új ruhákat, táskákat és sálakat.
A Z Style kollekció tervezése már elkezdődött, az alkotók az okostelefonok és az S Pen segítségével szabadjára engedhetik a fantáziájukat és mind a formavilág, mind pedig a minták terén kísérletezhetnek. A csúcstechnológiával könnyen inspirálódhatnak és a multitasking funkcióknak köszönhetően a nekik tetsző elemeket azonnal átemelhetik a tervekbe vagy átalakíthatják az S Pennel. A tervezők munkája így jelentősen egyszerűbb és több lehetőségük nyílik új ötleteket, stílusokat kipróbálni. A technológia és a divat régóta hatással van egymásra, az új találmányok általában új irányzatok megjelenésével is jártak.
Az ipari forradalom egyik legfontosabb vívmánya éppen a szövőszékek automatizálása és gyárakba szervezése volt. Az itt megtermelt, nagy mennyiségben rendelkezésre álló, jó minőségű szövetek a 18. században szélesebb körben is elérhetővé tették a divatos, magas minőségű öltözékeket. Az haute couture szabászat Charles Frederick Worth angol tervező nevéhez fűződik, aki Párizsban alkotott egyedi kollekciókat megrendelői számára a legújabb gyárakban készült pamut és selyem anyagokból. Az első varrógépek az 1830-as években az ő munkáját is jelentősen felgyorsították, hiszen csak az igazán bonyolult szabásminták esetében volt szükség kézi varrásra.
A divat mai sokszínűségéhez nagyban hozzájárult a 19. század jelentős innovációja, a szintetikus színezés. Korábban az anyagok festése drága és időigényes folyamat volt, azonban egy vegyész véletlen felfedezése után a színek sokkal több ember számára elérhetővé váltak és hamarosan a különböző minták nyomása is általános eljárás lett, így a tervezők nem csak szabással és varrással mutathatták meg a kézügyességüket. Később, a különböző műanyagok megjelenésével egyre különlegesebb kreációk születtek, ezek színezésével és mintázásával pedig el is érkezett a ma megszokott divatmárkák és ruhadarabok kora.
A tervezők ma is folyamatosan kísérleteznek a technológiával, egyre több lehetőséget ad például a 3D nyomtatás elterjedése. Ennek segítségével a művészek akár otthon, kis mennyiségben is legyárthatnak egy-egy sorozatot, így nagyobb kreatív szabadságot élvezhetnek, mint ha egy teljes gyártósor működtetésére lenne szükség. A digitális tervezés a mindennapok részévé vált, a legújabb Samsung okostelefonokkal pedig bármikor elkezdhetnek rajzolni az alkotók, így azonnal digitális tervek születhetnek.
„Nagyon kedvelem a Galaxy Z Fold3 5G használatában, hogy összecsukva egy kompakt kis vázlatfüzethez hasonlít, amit bárhová magammal vihetek.”
– mondta el Oláh Anna, az Anna Amélie tervezője.
„Imádom a sokoldalúságát, és hogy egyszerűen használhatom akár több feladatra is a képernyő kettéosztásával. Az S Pen teljesen olyan, mint egy valódi ceruza, kiválóan használható a finom vonalak megrajzolására is.”
– tette hozzá Szécsi Tamás, a VYF alkotója.
„A divat folyamatosan változik, és a fenntartható megoldások mellett fontos irány, hogy egyre több hazai tervező is használja a technológia vívmányait. Kifejezetten szeretem, hogy a divat és a technológia kettőse mindig innovációkat hoz magával. Ez persze mindig jellemző volt az iparágra, de a digitális tervezőasztalok korában egészen másképp készül egy-egy kollekció, mint akár csak 10-20 éve. A digitalizált megoldások révén ráadásul sok munkát, alapanyagot vagy éppen energiát spórolhatnak meg a tervezők. Az elmúlt másfél évben egy újabb trend is kirajzolódni látszik nemzetközi szinten, ugyanis egyre több márka rukkol elő digitális kollekciókkal, amelyeket egy-egy applikáció vagy filter segítségével tudnak magukra igazítani az érdeklődők.”
– tette hozzá Csalár Bence, divatszakértő, a fenntartható divat kutatója.
„Nagyon érdekes látni, hogyan változtatja meg a tervezők munkáját és lehetőségeit a mobiltechnológiánk. Az S Pen használatával a digitális tervezés mellett a napi ügyek intézése is egyszerűbbé válik, így ezek a megoldások a teljes vállalkozás működésére hatással vannak – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Az alkotók mellett persze minket, divatkedvelőket is segítenek a technológiai újítások, hiszen sokkal több stílust és dizájnert megismerhetünk és a kiterjesztett valóság alapú megoldásokkal akár online felpróbálhatjuk a kedvenc darabjainkat.”
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.
A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével.
A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.
Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.
A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.
Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.
„A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!”
– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.
A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.
Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.
A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.
A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.
A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.
A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.
A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.
További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.
A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.
A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.
Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.
Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights
Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.
Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:
„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra.Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében.A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt.Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”
„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része”
– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.
„Mivelaz online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása.Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként.Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”
Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!