Ipar

20 érv a Mitsubishi Electric ICONICS SCADA rendszerhez

Mitsubishi Electric SCADA ICONICS rendszer-2022

SCADA rendszerek már több évtizede látnak el számos olyan funkciót, melyekkel lehetővé teszik távoli berendezések, vagy akár komplett létesítmények megfelelő irányítását. Elsődleges funkciójuk az adatgyűjtés és olyan elemzések készítése, melyek elősegítik a gyár optimalizációját és üzemelését. Többnyire automatizálás esetén használják, monitorozásra, gépek közötti kommunikációra, ipari robotok távoli felügyeletére, illetve erőforrás és logisztikai tervezésre.

Az ICONICS SCADA szoftvert az autóiparban, gyártósorokon, szállítmányozási folyamatokhoz, illetve kormányzati és hadászati rendszerekben is alkalmazzák. Az egyik legkomplexebb elérhető megoldás jelenleg. A magyar piacra történő bevezetés óta megvalósult az első projekt, valamint számos érdeklődővel indult meg egyeztetés. Ezen kívül megkezdődött az együttműködés három rendszerintegrátor partnerrel is, melyek a 4iG Nyrt., az Evopro System Engineering Kft. és a Sheldon Invest Kft.

A SCADA RENDSZEREK MŰKÖDÉSE

Az összegyűjtött adatokat a rendszer automatikusan, illetve adatlekérdezések során továbbítja a központi számító- és feldolgozó egység, vagy az adattároló szerver felé. Itt feldolgozzák, kiértékelik, majd megjelenítik különböző klienseken az adatokat a rendszerüzemeltetők számára, hogy megfelelő válaszadási és ellenőrzési döntéseket hozhassanak.

MIT TESZ EHHEZ HOZZÁ AZ ICONICS, A MITSUBISHI ELECTRIC ÚJGENERÁCIÓS SCADA RENDSZERE?

A szoftver támogatja az operátorok munkáját a valós időben hozzáférhető adatok megjelenítésével, illetve nyomonkövethetőséggel és jelzi az esetleges problémákat. Ennek segítségével növeli a termelés hatékonyságát és csökkenti az üzemleállások idejét, kockázatát.

Az ICONICS SCADA lehetővé teszi a valós idejű adatok és KPI-ok monitorozását, ezen felül azonnali kimutatásokat és trend elemzéseket is képes készíteni a továbbfejlesztett analitikai program segítségével.

A historikus adattároló rendszer támogatja a visszamenőleges termelési adatok ellenőrzését, és integrálható a legújabb big data technológiákkal. Ha a különböző folyamatokba indokolt a beavatkozás, a rendszer képes megfelelő parancsok kiadására, így korrigálni tudja a működést a megfelelő irányba.

Az ICONICS a Mitsubishi Electric SCADA rendszere

20 ÉRV AZ ICONICS SCADA RENDSZER MELLETT

1. Szkript nélküli HTML5 a kis hardver kapacitású eszközökhöz
A korszerű programozásnak és technológiának köszönhetően a rendszer támogatja a szerver alapú centralizált működést. A számítási feladatok a szerveren folynak, így az operátoroknak nincs szükségük erős hardverre.

2. Skálázható, gazdag 3D vizualizáció minden felületen
Akár animált, 2- és 3 dimenziós grafikák konzisztens megjelenítése a számítógépes és mobilos applikációban, illetve web alapú felületen is.

3. Microsoft Azure, hibrid megoldás és on-premise szerver kompatibilitás, az adatbiztonság veszélyeztetése nélkül

Az ICONICS cloud kompatibilisnek született, hogy az adatbiztonság veszélyeztetése nélkül növelje az együttműködés hatékonyságát.

4. Kiterjesztett valóság alapú megjelenítés

NFC csatlakozással vagy GPS adatok alapján jelenik meg az eszközhöz vagy helyszínhez tartozó felület.

5. Valós időben szerkeszthető, személyre szabható dashboardok

Gyors adatmegjelenítés előre konfigurált felületekkel, melyek egyszerűen, “drag and drop” módszerrel személyre szabhatóak.

6. Esri, Bing vagy Google Maps natív integráció

Térkép alkalmazáson keresztüli gyors eszköz lokalizálás  és hibaazonosítás.

 7. Nagy teljesítményű adatrögzítés és biztonságos adattárolás

A rendszer másodpercenként több mint 100.000 “TAG-et”, változót tud naplózni, és több adatforrással is képes együttműködni a vállalaton belül.

8. Előrejelzés, hibaelemzés és energia monitorozás
Az energiafelhasználás valós idejű vizualizálása, összesítése és összegzése egyedi, biztonságos és mobilbarát felületeken keresztül valósul meg.

9. Fejlett valós idejű és naplózott riasztási rendszer

Vállalati szintű riasztás és az események rögzítése valós időben folyik, még a legösszetettebb folyamatok esetén is.

10. Skálázhatóság és bővíthetőség a fejlődési igényeknek megfelelően

A teljesítmény növelése érdekében a rendszer képes a feladatok szétválasztására és allokálására.

11. Moduláris, többszintű és feladat kritikus redundancia

A rendszer adatáramoltatását úgy tervezik, hogy a terheléseloszlás megfelelő legyen a kisebb egységektől a teljes szervezetig.

12. 64 bites technológia a gyorsaság és nagyobb kapacitás érdekében

A 64 bites konfiguráció nagyobb teljesítményű processzor és nagyobb kapacitású memória technológiát képes kezelni, mint a 32 bites szoftverek.

13. ISA-95 kompatibilis eszköz technológia az egyszerű azonosításért és navigációért

A megfelelő szabványosítás csökkentheti a projekt tesztelési és üzembe helyezési idejét, és megkönnyíti a felhasználó feladatait.

14. Gyors projekt telepítés

Az előre elkészített sablonok könnyen konfigurálhatóak és személyre szabhatóak.

15. Rendszerállapot-felügyelet

A fejlett diagnosztikai eszközök és a riasztás lehetővé teszi a megalapozott döntéshozatalt a rendszer állapotával kapcsolatban.

16. Natív kamera integráció az eszköz-felügyelethez
Nincs szükség harmadik féltől származó szoftverre a kamerák kezeléséhez.

17. Univerzális csatlakoztathatóság és IoT integráció

A tűzfalbarát kommunikáció lehetővé teszi, hogy bárhonnan elérhető legyen bármely adat.

18. Rendszerbe integrálható általános értesítési felületek

SMS, e-mail alapú értesítések és egyéb megoldások is beépíthetőek szükség szerint.

 19. Microsoft kompatibilitás

A Windows 10 és Windows Server 2016 kompatibilitás garantált a Microsoft Arany Minősítésű Partnerséggel.

20. BIM integráció fejlesztéstől a karbantartásig

Fejlesztési idő takarítható meg az előre konfigurált tervezési információk és modellek használatával.

Az ICONICS felhasználási területei

Ha szeretne Ön is többet látni adataiból, szívesen bemutatjuk önnek az ICONICS szoftver megoldásait. Látogasson el weboldalunkra, illetve kérdéseivel bátran forduljon hozzánk, projektmérnökeink állnak a rendelkezésére.

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss