Tippek

Ideje családi szinten is meglépni a tudatos digitalizációt

családi

Ezek lesznek a családi fiókok leghasznosabb funkciói 2023-ban.

Az elmúlt években a digitalizáció talán az egyik leggyakrabban emlegetett kifejezés, amit a legtöbben a mai napig az üzleti élethez és a vállalatfejlesztéshez kötnek. Pedig a digitális átállás nemcsak a munkahelyeken, hanem az emberek magánéletében is egyre jobban jelen van. Mivel a digitális élet ilyen értelemben mindenki számára megkerülhetetlen, nagyon fontos, hogy a felhasználók ne csak egyénileg, hanem családi szinten is szervezzék az eszközeiken lévő identitásokat. Ezt felismerve a vezető szoftvergyártók újabbnál újabb erre kifejlesztett funkciókkal jönnek ki, és a szakértők szerint a tempó csak gyorsulni fog. Ennek tükrében nem árt, ha a felhasználók már most tudatosan kezdenek el foglalkozni az új beállítások nyújtotta lehetőségekkel, mert ezek nélkül már a közeljövőben szinte követhetetlenné kezd válni a digitális élet.

Kényelmesebben élhetnek azok, akik tudatosan kezelik a családi okoseszközök fiókbeállításait

Az elmúlt években népszerűvé vált streaming-, online- és felhőszolgáltatások elterjedésével a különböző platformok és hozzájuk tartozó fiókok kezelése egyre nagyobb kihívássá válik, ahol sokszor átláthatatlanok a jogosultságok és hozzáférések. Erre az alapvető problémára kínál megoldást a legtöbb rendszerben már elérhető családi csoport létrehozása, ami a háztartáson belüli élet közös digitális szervezésén kívül számos egyéb praktikus beállítással könnyítheti meg a felhasználók mindennapjait.

„A Google Family-re a mai napig egy online szülői felügyeleti eszközként tekintenek, pedig már jóval túlmutat ezen. Az előttünk álló években ez már nem csupán egy „nice to have” eszköz lesz, hanem egy olyan funkció, ami nélkül veszélybe kerülhet az adatbiztonság és nagyon nehéz lesz kiigazodni a digitális létben. Arról nem is beszélve, hogy a mai streaming és előfizetéses rendszerekben csak az tudja maximalizálni a szolgáltatások megtérülését, aki megérti és tudatosan kezeli ezeket a beállításokat.”

magyarázta Juhász Viktor a felhőmegoldásokkal foglalkozó iSolutions Kft. ügyvezetője.

A legtöbb esetben nagy hibákat vétenek a felhasználók a digitális identitások kezelésében

Az egyik leggyakoribb hiba, amit a családok elkövetnek, hogy a különböző eszközöket egy identitással kezelik. Ilyenkor általában a szülők a saját fiókjukkal jelentkeznek be a háztartásban lévő okostelefonokra, számítógépekre, tabletekre, aminek következtében a gyerekek nemcsak a fényképeikhez és levelezésükhöz férhetnek hozzá, hanem olyan érzékeny információkhoz is, mint az online boltokba való belépések vagy bankkártyaadatok. És bár sok szülő már rájött arra, hogy a képernyőidő korlátozásával befolyásolható az eszközön töltött idő, arra azonban nincs rálátásuk, ezalatt milyen tartalmakkal találkoznak gyermekeik.

„A szoftvergyártók az utóbbi években rájöttek arra, hogy a digitális életben nemcsak egyének vannak, hanem családok is, akiket fiókokba össze lehet rendezni. Természetesen ebből következik, hogy a kiskorúakat a rendszer másként kezeli, és az életkorhoz hozzá lehet kötni a különböző védelmi szinteket. Ilyen szempontból a Google és az Apple esetében is nagyon hasonlóan működik ez a rendszer”

– fejtette ki Juhász Viktor.

Új év, új eszközök – Ne kapkodjuk el a beállításokat!

Ha új év, akkor új eszközök! Az ünnepek alatt és után a legtöbb háztartás legalább egy új okoseszközzel gyarapodik, hiszen ezek felnőttek és gyerekek körében egyaránt népszerű ajándéknak számítanak. Az új tableteket és okostelefonokat a legtöbben már egyből a fa alatt használatba veszik anélkül, hogy különösebb gondot fordítanának a beállítási lehetőségek átgondolására. A szakértő szerint azonban nem árt ilyenkor körültekintőnek lenni, hiszen rengeteg bosszúságot okozhat egy rosszul konfigurált fiók, vagy téves mentési beállítás. Fontos, hogy az új eszközök beállításakor akár 25-30 kattintást is el kell végezni, ami sokak számára nem kényelmes, hisz időigényes feladat: jelszavakat kell előkeresni, vagy új fiókokat létrehozni. Aki azonban veszi erre a fáradságot, az biztos lehet abban, hogy új készüléke funkcióit maximális hatékonysággal használja ki.

A családi fiókok már nemcsak a szülői felügyeletre nyújtanak megoldást

Bár a digitális identitások közös szervezése akár csak öt éve még igen kezdetleges volt, a szolgáltatók rájöttek arra, hogy a technológia fejlődése a családi élet szervezése szempontjából is új igényeket teremtett. Válaszul erre a legtöbb szoftvergyártónál a családi fiókok beállításai manapság jócskán túlmutatnak a szülői felügyeleten.

„Az elmúlt években a gyártók rájöttek arra, hogy mivel a digitális eszközök átfogják a mindennapjainkat, a felhasználókra nem csupán egyéni szinten kell gondolni. A legtöbben családban élnek és a felhasználóknak családi szinten olyan igényeik vannak, amik nem egyedileg, hanem közösen jelentkeznek a háztartáson belül.”

– magyarázta az informatikai szakember Juhász Viktor.

Ezek a beállítások lesznek a családi fiókok leghasznosabb funkciói 2023-ban

Közös előfizetések kezelése – A havidíjas streaming- és felhőszolgáltatások elterjedésével az előfizetések kezelése nagyon fontossá válik. Ráadásul ma már a legtöbb alkalmazást is meg kell vásárolni, így költségoptimalizáció szempontjából abban az esetben maximalizálható a megtérülés, ha ezeket az előfizetéseket többen is használják. Egy családi fiókon belül a fizetős szolgáltatások biztonságos megosztása egyszerűen megoldható.

Közös felhőtárhely vásárlása – Az utóbbi években a magánszemélyek körében is rendkívül népszerűvé váltak a felhőtárhely előfizetések, hisz a fotók, üzenetek, feljegyzések ezáltal eszköztől függetlenül elérhetők, bárhol és bármikor. Az egyéni tárhelyelőfizetések azonban egy 4-5 fős család esetében már komoly költséget jelenthetnek. Családi fiókkal lehetőség van bármely felhasználó által megvásárolt tárhely megosztására a csoportban lévő tagokkal.

Családi kommunikáció – A családi fiók a közös online kommunikációt is megkönnyíti és új élményt nyújt a családi élet szervezésében. A családi fiókon belül üzenetek küldésére, egymás felhívására, csoportos chatre, valamint videochatre egyaránt lehetőség van.

Vásárlási korlátozások beállítása – Az elmúlt években nemcsak az online szolgáltatások, de sajnos a kiberbűnözők is rengeteget fejlődtek. A csalások célkeresztjében sokszor a fiatalkorúak állnak, mivel ezek a felhasználók még nincsenek tisztában az online vásárlások veszélyeivel. A családi fiókban a szülők egyszerűen kezelhetik a felhasználók fizetési beállításait, a gyerekek fiókjainak esetében pedig lehetőség van a fizetések teljes korlátozására is.

Lokáció megosztása – A Google és az Apple egyaránt rendelkezik geolokátor funkcióval, aminek köszönhetően a család tagjai a nap bármely szakában figyelemmel követhetik, ki merre jár. Ez a beállítás rendkívül hasznos, hisz így a szülők anélkül tudhatnak gyermekeik hollétéről, hogy felhívnák őket, ezzel pedig nem csupán aggodalmat, de jelentős időt is megspórolhatnak.

Tévhit, hogy a gyerek sokkal jobban ért a digitális eszközök használatához

Juhász Viktor felhőmegoldás szakértő szerint mai világban a szülői feladatok közé tartozik az is, hogy a gyerekeket meg kell tanítani arra, miként éljenek biztonságosan online. Hozzátette:

„Sokan úgy gondolják, a mai gyerekek már beleszülettek a digitalizációba, így sokkal jobban értik ezt a világot, mint az idősebb generációk, de ez az elgondolás téves. A fiatalok a legtöbb esetben nem látják át az online világ működését vagy az adatbiztonságot. Így fontos, hogy legyen mellettük valaki, aki bevezeti őket ebbe, erre pedig a családi fiókban való közös lét egy nagyon jó gyakorlat.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Országos kutatás: még mindig keveset tudnak a magyarok az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

A Betadine oldat országos, reprezentatív kutatás készítését kezdeményezte, hogy felmérje, mennyire tudatosak a hazai szülők gyermekeik internethasználatával kapcsolatban. Szinte minden 6-14 év közti gyermek használhat digitális eszközt, kétharmaduk ráadásul rendelkezik is sajáttal. A szülők tudomása szerint a leggyakrabban játszanak ezekkel a készülékekkel (73%), tanulnak, házi feladatot készítenek a segítségükkel (54%) vagy kapcsolatot tartanak másokkal (53%), de emellett minden harmadik gyermek közösségi oldalakat is használ. Utóbbi azért is érdekes, mert a szülők 60%-a gondolja a social mediát a legveszélyesebb nyilvános térnek, megelőzve ezzel a tömegközlekedést (48%) és az iskolát (26%). A válaszadók harmada ennek ellenére sem szokott beszélgetni a gyermekével az online tér veszélyeiről. A kutatás alapján a fő veszélyforrásnak a közösségi médiában az idegeneket és azokat a felnőtteket látják, akik gyereknek adják ki magukat (a diplomás válaszadók 79%-a teszi ezt az első helyre); emellett ugyancsak rizikósnak tartják az ismeretlen fiatalkorúakat és más, idegen gyerekeket is.

Nem tudunk eleget az online veszélyekről

A kitöltők több mint fele úgy érzi, nem elég tájékozott, vagy lenne még mit tanulnia a digitális biztonság témakörében. Ezt is mutatja, hogy míg a válaszadók jelentős része ismeri az adatlopás, az álprofil és az online zaklatás kifejezéseket, viszont a “FOMO” (félelem attól, hogy kimarad valamiből) vagy “grooming” (bizalomba férkőzés szexuális kizsákmányolás céljából) szavak jelentését már kevesen tudják. Emellett a háztartások felében nincsenek szabályok az eszközhasználatra vonatkozóan és a többség nem használja az elérhető biztonsági beállításokat a gyermekek védelmére: például csupán harmaduk állított be gyerekbarát szűrőt a digitális eszközökre.

Bántalmazottak és bántalmazók

Az online bántalmazás az egyik leggyakoribb internetes veszély, amely minden 5. gyereket érinthet. A Betadine oldat kutatásban résztvevők harmada ismer olyan fiatalt, akit ért már online bántalmazás; a 16-19 éves korosztálynál ez a válaszolók kétharmadára igaz. Emellett 10-ből 1 kitöltőnél előfordult már, hogy a saját gyermeküket érte bántalmazás, ami pedig jellemzően vagy úgy derült ki, hogy beszámolt róla az érintett, vagy gyanús lett a helyzet, és rákérdeztek a szülők. A legtöbben ezt úgy kezelték, hogy leültek közösen és átbeszélték a szituációt (59%) vagy beszélgettek a bántalmazóval (39%); minden ötödik szülő azonban nem tudta, miként lehetne megoldani egy ilyen helyzetet.

„Nagyon fontos, hogy a szülő az online bántalmazás előfordulása esetén ne essen pánikba, hanem gondolja végig, majd beszélje át gyermekével a lehetséges forgatókönyveket. Van néhány olyan praktikus eszköz, amely a probléma közvetlen kezelésére szolgál: például az érintett tartalmak eltávolíttatása az internetről, annak jelentése a lehetséges fórumokon (pl. Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline felület), a zaklató letiltása vagy szükség esetén eljárás indítása. Az eset kezelése azonban itt nem állhat meg, a gyereknek segíteni kell a feldolgozásban, továbblépésben is. Egy online bántalmazás áldozatává esett gyereknek az egyik legtöbbet az jelentheti, ha érzi, hogy a szülője, vagy más bizalmi felnőtt mellette áll, bizalommal fordulhat hozzá. Mindenekelőtt persze a nulladik lépést bármelyik nap megtehetjük, hogy sokszor beszélgetünk a gyerekünkkel arról, hogy pontosan mit csinál az online térben”

– tette hozzá dr. Rácz Dominika.

Bár ezt talán még nehezebben ismerik be a gyerekek, mégis tízből egy szülőnél az is előfordult már, hogy a gyermeke volt a bántalmazó – a fővárosban ez minden negyedik szülőre igaz. Legtöbbször ez úgy derült ki, hogy a szülő észrevette a jeleket és rákérdezett; és csupán az esetek harmadában mondta el a gyermek magától. A szülők harmada nem tudta, hogyan lehet kezelni a helyzetet vagy bízott abban, hogy megoldódik magától, pedig a válaszadók háromnegyede szerint a szülők feladata megelőzni az online bántalmazást.

A szülői tudatosság növelése érdekében a Betadine oldat és a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány közös küzdelembe fogott, melynek keretében elindítják a „Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem. Az online térben is.” kampányukat.

„A Betadine oldat elsőszámú célcsoportja a szülők, így felelősségünknek érezzük, hogy olyan problémákra reagáljunk, amelyek aktuálisan foglalkoztatják őket. A digitális gyermekvédelem ilyen téma, amit a társadalmi felelősségvállalásunk keretében mi is fontosnak tartunk. Ahogy a Betadine oldat a seb körüli láthatatlan kórokozók ellen nyújt látható védelmet, úgy küzd a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány a láthatatlan online veszélyek ellen is. Az együttműködésünk részeként segítünk a szülőknek felkészülni a digitális veszélyekre, hogy ezzel is megelőzzék vagy kezeljék a felmerülő problémákat. A tudatosító kampány mellett májusban minden patikában eladott 30 ml-es Betadine oldat után 100 forintot adunk az alapítványnak”

– mondta Valtner Vivien, az Egis Gyógyszergyár Zrt. vénynélküli gyógyszer üzletágának marketing menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Legjobban a műszaki cikkeinket és a háztetőnket féltjük

műszaki

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást* végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat? Milyen szempontok alapján választunk lakásbiztosítást? Hol és hogyan szeretünk lakásbiztosítást kötni? A kutatásból kiderült.

Budapesten a szomszédtól félünk, vidéken a vihar a legnagyobb aggodalom-faktor 

Budapesten – vélhetően a társasházak nagyobb aránya miatt – a válaszadók legnagyobb aggodalma, hogy leáztatja őket a szomszéd, de a régi készülék által okozott elektromos tűz vagy egy nagyobb esőzés okozta tető beázás is előkelő helyen szerepel az otthonunkkal kapcsolatos félelmeink listáján. Vidéken a nagyobb viharoktól és az esőzések okozta tető károktól tartunk leginkább, míg a régi készülék okozta elektromos kár itt is a második helyen szerepel. A kerti munka vagy főzés során bekövetkezett kisebb-nagyobb otthoni balesetektől való aggodalom itt felkerült a lista harmadik helyére.

Otthonunkkal kapcsolatos aggodalmaink az életkorral is változnak: a 40 év alatti megkérdezettek elsősorban azon szoktak aggódni, hogy bezárták-e az ajtót, vagy véletlenül bekapcsolva felejtették-e a vasalót vagy a tűzhelyet. Az 50 felettiek inkább a természeti károktól, viharoktól féltik otthonukat, és az elektromos tűz miatt aggódnak.

Mitől tartunk igazán jónak egy lakásbiztosítást?

Lakóhelytől és életkortól függetlenül az egyöntetű vélemény az, hogy egy jó lakásbiztosítás betörés, üvegtörés és vízkárok esetén is térít, akár a szomszéd, akár egy nagyobb vihar okozza. Lakásbiztosítást elsősorban a biztosító ismertsége és megbízhatósága alapján választunk, a megkérdezettek 22%-ának ez a legfontosabb szempont, de a top 3-ban van a kedvező ár és a biztosítás saját igényeinkre való alakíthatósága is.

A kutatás rávilágít, hogy a lakásbiztosítás kötésnél továbbra is fontos az emberi hang és a szakértői segítség: a kérdőív kitöltőinek fele állítja azt, hogy lakásbiztosítást legszívesebben személyesen vagy telefonon, biztosítási tanácsadó segítségével köt; 30%-uk online összehasonlító oldalakon kalkulálja ki a díját, és vagy ott, vagy a kiválasztott biztosító weboldalán köti meg a biztosítást.

A válaszadók körében lakóhelytől függetlenül a műszaki cikkeinkre köthető kiterjesztett garancia kiegészítő biztosítást övezi a legnagyobb érdeklődés. A vidéki válaszadók a garázsban tárolt gépjárműre köthető kiegészítő biztosítást és a vészelhárításra szolgáló assistance szolgáltatást tartják további hasznos kiegészítőknek, míg a budapestiek körében az assistance szolgáltatás és az okoseszközökre köthető kiegészítő biztosítás mutatkozik népszerű szolgáltatásnak a kiterjesztett garancia mellett.

A hűségnek ára van

A legtöbb biztosító kedvezménnyel jutalmazza, ha 2-3 év hűséget vállalunk szerződésünkre, így kíváncsiak voltunk, milyen mértékű kedvezményért köteleződnének el a megkérdezettek.  A válaszadók több, mint fele 20-30% vagy akár annál magasabb díjkedvezményért cserébe tenne ígéretet arra, hogy 3 évig nem vált lakásbiztosítást más biztosítóhoz. Hűségünkért cserébe a kedvezményeken túl vásárlási utalványoknak és egyéb termékekre beváltható kuponoknak is örülünk.

Egyre tudatosabbak vagyunk?

A lakásbiztosítással kapcsolatos olyan fontos fogalom jelentésével, mint az alulbiztosítottság, a kitöltők 65%-a tisztában van. A lakásbiztosítás fontos téma, ez abból is látszik, hogy a kitöltők 60%-a életkortól és lakóhelytől függetlenül évente minimum egyszer felül szokta vizsgálni lakásbiztosítását, legalább akkor, amikor a biztosító küldi az évfordulós értesítőt. A megkérdezettek 43%-a kifejezett érdeklődést mutatott az évfordulótól független lakásbiztosítás váltás lehetősége iránt. Ez a kiemelt érdeklődés a Genertel Biztosító 2024. márciusi kötési statisztikáiban is megmutatkozott.

Tanulságos első kampány volt, a Genertel jó ajánlattal, sikeresen, állománynövekedéssel zárta ezt az időszakot. Sok érdeklődő keresett bennünket közvetlenül és az alkusz partnereinken keresztül, érezhető volt a kampány mobilizáló hatása.  Az új ügyfeleink a kampány segítségével a szükségleteikre jobban szabott, teljesebb körű biztosítást tudtak kötni”

– mondta Csikós Dániel, a Genertel Biztosító Értékesítési és marketing területért felelős igazgatója.

A részvevők számokban

A lekérdezés egybeesett az első országos lakásbiztosítás kampánnyal, így ebben az időszakban kiemelten nagy érdeklődés mutatkozott a téma iránt: közel 8400 fő válaszai kerültek feldolgozásra. A megkérdezettek közel 75%-a rendelkezik lakásbiztosítással, az arányban nincs különbség a vidéki és a fővárosi lakosság között. Talán nem meglepő, hogy az életkor előrehaladtával egyre több kitöltőnek van lakásbiztosítása, a 30 év alatti megkérdezettek 28.6%-a rendelkezik lakásbiztosítással, míg a 60 év feletti kitöltők közel 90%-a óvja otthonát biztosítással.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

A szexi foglalkozásnevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök között?

A gyakorlatban nem sok: az álláshirdetések többségében mindhárom megnevezés az értékesítő pozíciót jelenti, a különbség annyi, hogy másképp nevezik az egyes cégeknél. Ezt viszont az álláskeresők többsége nem tudja, így gyakran eszükbe sem jut jelentkezni az állásra. Ezzel pedig mindenki veszít.

A legtöbbet a munkáltató veszíti, mert kevesebb lesz a megfelelő jelölt, elhúzódik a toborzás ideje, nő a toborzás és a betöltetlen munkakör költsége (COV). Veszít a munkavállaló, mert kevesebb ajánlat közül választhat és elszalaszthatja a kedvező lehetőségeket. Veszít a társadalom is, mert rengeteg erőforrás, idő, pénz és tehetség megy így veszendőbe.

„Tömeges jelenség, hogy a vállalatok azért találnak kínkeservesen megfelelő jelöltet, mert rossz néven keresik, miközben tetemes összegeket fizetnek a tévesen megfogalmazott pozíciók hirdetésére”

– állítja Horányi-Kiss Annamária recruitment tanácsadó, a JIT Talent vezető tanácsadója.

A szakértő szerint a probléma abból ered, hogy az egyes pozíciók megnevezését az iparági sajátosságok mellett a vállalati méret és kultúra, és az éppen aktuális trend is befolyásolja. Máshogy nevezhetnek egy pozíciót az iparban és másképp a kereskedelemben. És megint másképp, ha a cég francia vagy ha amerikai, ha közepes cég, vagy ha globális nagyvállalat.

Az utóbbi évek trendje, a pozíciók minél hangzatosabb, izgalmasabb elnevezései, tovább bonyolítják az egyébként sem egyszerű helyzetet. A vállalatok vonzóvá akarják tenni a pozíciókat a munkavállalóik és ügyfeleik szemében, ezért jól csengő, imponáló neveket adnak a munkaköröknek. Így lett az álláshirdetésekben az értékesítő pozícióból sales manager, majd brand manager, azután sales executive, business developer, business coordinator, végül business development executive. Imponáló titulus ide vagy oda, a gyakorlatban mindegyik pozícióra értékesítőt kerestek a hirdetést feladó cégek.

„Hozzá kell tenni, hogy ez egy természetes folyamat, ami alól a HR szakma sem kivétel. Kezdetben toborzót vagy fejvadászt kerestek a cégek. Ma többnyire ugyanezt a feladatot végzi a recruitment consultant, a talent acquisition, a people and culture manager vagy az executive recruiter”

– tette hozzá némi öniróniával Horányi-Kiss Annamária.

A baj az, ha az így meghirdetett pozíció által sugallt presztízs nem áll összhangban azzal a tudással, tapasztalattal és személyiséggel, amire a pozíció betöltéséhez szükség lenne. Emiatt például túl- vagy éppen alulkvalifikált jelöltekkel terheli meg a HR-t, míg az alkalmas jelöltek távol maradnak.

De nem csak az imponáló megnevezés okoz gondot. Van, amikor a jelentkezők nem ütik meg a mércét a pozíció hibás megnevezése miatt, mert a betöltéséhez összetettebb tudás, nagyobb tapasztalat szükséges, mint ami a jelentkezőknek valójában megvan. Egy pozíciónál lényeges az iparági különbség is – más egy ügyfélszolgálat egy SSC-ben (Shared Services Center, azaz Megosztott Szolgáltatási Központ). Ha nem megfelelően keresünk ilyen kollégát, az óriási csalódásokat fog maga után vonni, miután az első jelentkezők anyagait átnézik vagy belekezdenek az interjúkba.

A tartalom fontosabb, mint a pozíció neve

Horányi-Kiss Annamária szerint a jelöltek személyiségére, tudására és tapasztalatára kell összpontosítani, ahelyett hogy a munkakörök megnevezésére helyeznék a hangsúlyt. Kritikusan fontos, hogy a vállalatok meghatározzák a keresett munkakörök jellemzőit, beleértve a feladatokat, az elvárásokat, a pozícióhoz szükséges kvalitásokat, a hosszú távú célkitűzéseket, valamint azt, hogy ezek hogyan illeszkednek a szervezeti struktúrába.

Egyes esetekben a pozíció pontos elnevezése és a feladat betöltéséhez szükséges feltételek közötti eltérés áthidalásához tanácsadói közreműködésre is szükség lehet. Különösen a nem közismert munkakörök esetében lehet ez indokolt. Például a sales representative, sales support és sales after, fiatalok feladatkörök, ezért nem közismertek. Ha meghirdetésre kerül e pozíciók valamelyike, előfordulhat, hogy a jelöltek nem ismernek magukra a pozíció megnevezésében, ezért nem is jelentkeznek. A másik probléma, hogy bár vannak különbségek e pozíciók között, a hirdetők gyakran ugyanazt a hirdetést használják, ezért nem azt az önéletrajzot kapják, amilyen sales funkcióra célzottan munkatársat keresnek.

Az üres pozíciók gyors és hatékony betöltése érdekében elengedhetetlen a munkaerőpiac, az iparági trendek, naprakész ismerete, tisztában kell lenni a munkakörök alakulásával. Egy iparági tapasztalattal rendelkező HR szakember segíthet abban, hogy a vállalat a pozíció megnevezése helyett a jelöltek valós készségeire és tapasztalataira összpontosítsan a toborzási folyamatban.

Végül Horányi-Kiss Annamária megjegyzi, hogy a jól csengő pozícióelnevezések alkalmazása bizonyos esetekben természetesen indokolt lehet, de a vállalatoknak mindig tudatában kell lenniük annak, hogy a pozíció elnevezése önmagában nem elegendő a megfelelő jelölt megszerzéséhez. A sikeres toborzás érdekében a jelöltek valódi képességeire és a szervezet hosszú távú céljaira kell összpontosítani.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss