Mozgásban

Digitális transzformáció a logisztikában

gli solutions szoftveres fuvarszervezés útvonaltervezés

Szoftveres fuvar- és útvonaltervezés

Keresi a módját, hogyan javítsa fuvar- és útvonaltervezési folyamatát? Úgy érzi, hogy időt és erőforrást pazarol a nem hatékony tervezésre és logisztikára? Megértjük, hogy ez mennyire frusztráló lehet. A hatékony kiszállítás garantálása kulcsfontosságú a magas színvonalú szállítási szolgáltatás nyújtásában, miközben a lehető legnagyobb nyereséget is meg kell őrizni. A lokáció alapú útvonaltervező szoftverünk segítségével a lehető legjobb szolgáltatást nyújthatjuk Önnek, az egyszerűbb feladatoktól az integrált rendszerekig számíthat ránk. Olvasson tovább, hogy többet megtudjon arról, hogyan segíthet megoldásunk!

Digitális transzformáció a logisztikában – fuvarszervezés- és útvonaltervezés szoftverrel

Dinamikusan fejlődő világunkban az élet minden területén egyre hatékonyabb és gyorsabb megoldásokra, szolgáltatásokra van szükség, az idő és energia rendkívül felértékelődött. A technológia alapjaiban változtatja meg a csomagok mozgását, az emberek közlekedését, a gyárak és irodák működését a világban, a prediktív elemzéstől kezdve az autonóm járművekig és a robotikáig.

Hiába ábrándozunk a jövő önvezető kamionjairól, amikor ma még manuálisan dolgozunk föl olyan adatokat, melyeket a számítógépek pontosan és gyorsan elvégeznének akár emberi beavatkozás nélkül. GLI Solutions technológiai háttere ezekre az új kihívásokra kínál megoldást.

Célunk, hogy az új kihívásokra és megváltozott körülményekre reagálva innovatív, valós idejű, lokáció alapú fejlesztéseket végezzünk. Projektjeinkben a tér és valós idejű adatok elemzése, beltéri pozícionálás, szenzortechnológia, közlekedési rendszerek, továbbá prediktív funkciók nyernek teret. Kiemelt fontosságú fejlesztési irányaink a multimodális városi közlekedés optimalizációja, okos infrastruktúrák térinformatikai támogatása és a logisztikai folyamatok digitalizációja.

Talán közhelyesnek vagy klisének tűnik, de igaz, hogy a mesterséges intelligencia forradalmasítja a logisztika világát.

Az első lépés a logisztikai folyamat optimalizációja felé az eszközök és szállítmányok digitális összekapcsolása, ami lehetővé teszi a vállalaton belül a tevékenységek megértését, vizualizációját és elemzését. A következő lépés az összes érintett fél számára biztosított átláthatóság megteremtése, hogy a szállítmányok helyét és státuszát mindenkor követni lehessen.

A térben és időben is ideális szállítási útvonal, továbbá a megfelelő gépjárműtípus kiválasztása révén biztosítható, hogy az áruk a kívánt időben és energiahatékonyan megérkezzenek a célállomásra. Az optimális útvonal kiválasztása során nemcsak a térbeli és időbeli távolsággal, hanem az útdíjakkal, aktuális közlekedési adottságokkal, a termék egyedi jellemzőivel vagy a várható üzemanyagfogyasztással is számolni kell.

A sikeres fuvarszervezés menete a fuvarozás tényleges lépésein túlmenően magában foglalja a folyamatos adatelemzést és kommunikációt. Ehhez szükség van az adatok megosztására egységes rendszerben, így minden fél láthatja a szállítmányok helyét és állapotát (hőmérséklet, sérülések, úton töltött idő…stb.).

Ehhez precíz logisztikára van szükség, amit a modern információs technológia – például egy jól kiválasztott fuvarszervező program – megkönnyít, továbbá rengeteg fáradtságot, fejfájást és időt spórol meg.

Fuvarszervezés optimalizálása lokáció alapon

Hogy milyen hozzávalók szükségesek?

Végy egy digitális platformot, add hozzá a súlykorlátozásokat, közlekedési információkat, behajtási szabályokat, időkapukat, ízlés szerint fűszerezd a telephelyeiddel, kapacitás adatokkal, gépjármű típusokkal, fuvarköltség információkkal, termék jellemzőkkel, végül töltsd fel a megrendelésekkel. A beépített algoritmus segítségével pillanatok alatt elkészül a napi rendeléseknek megfelelő fuvarterv, valamint a szállítási útvonal, melyet szükség esetén rugalmasan módosíthatsz, sőt a statisztikai modul segítségével eredményeidet vizualizáltan áttekintheted.

Mit kínálunk?

A hatékony kiszállítás garantálása kulcsfontosságú a magas színvonalú szállítási szolgáltatás nyújtásában, miközben a lehető legnagyobb nyereséget is meg kell őrizni.

És bár a “hatékony” szó a szállítási sebesség növelését jelenti, nem ez az egyetlen szempont, kiemelt fontosságú, hogy minden sofőr optimális útvonalakat használjon, minden egyes megálló a lehető legrövidebb idő alatt teljesüljön, és a szállítmányok oda kerüljenek, ahová szánták őket.

A fuvartervezési feladatokhoz javasoljuk web-alapú útvonaltervező szoftverünk használatát. Ez a „generic” szoftver megoldásunk csökkenti a szállítási költségeket és egyszerűsíti az áruk kézbesítését. Optimális útvonalakat generál gépjárműtípusonként, mellyel elvégezheti napi fuvarszervezési feladatait. A szoftver algoritmusok segítségével gyorsan elemzi az egyes útvonalakat, figyelembe véve a súly- és behajtási korlátozásokat, a távolságot és a kalkulált útvonalat, útdíjat, időt, kilométert térképen is megjeleníti. A szoftver segítségével maximalizálni tudja az elvégzett megrendelések számát, miközben csökkenti a költségeket és útdíjat, távolságot, időt optimalizál, továbbá az ügyfelek elégedettsége szempontjából is előnyös, mivel biztosítja, hogy a járművezetők tervezetten elérjék a célállomást.

A komplexebb megoldást keresőknek kínáljuk az egyedi folyamatokra testreszabott prémium szoftver megoldásunkat, mely egy olyan folyamatoptimalizáló és fuvarszervező alkalmazás, amely egy térképi platform is egyben, benne Magyarország és Európa navigációs térképi adatbázisával. Erre épülve kínál fuvartervezés-és szervezés, adatkapcsolat, statisztika, nyomon követés szoftver komponenseket, amelyek a megrendeléstől a kiszállításig támogatják a munkafolyamatok hatékony elvégzését.

Az alkalmazás kiegészül időkapu modullal, így elkerülhető a rakodásra érkező gépjárművek feltorlódása, csökken a dolgozók túlterhelése, kiszámíthatóvá és előre tervezetté válik a ki -és bepakolás folyamata és a ráfordított idő.

A rendszer alkalmas arra, hogy bővítés esetén további funkciók épüljenek bele, egyéb társrendszerekkel integrálódjon (pl.: vállalatirányítási rendszer), oda adatokat publikáljon, vagy használjon fel, ezzel segítve a felhasználó napi munkáját. A GLI Solutions fuvarszervező megoldása használható belföldi- és nemzetközi fuvarszervezésre egyaránt. Helyi megoldásunk alapja Magyarország térképünk, globális megoldáshoz partnerséget veszünk igénybe

A fuvarszervezés optimalizálása jelentős költségmegtakarítást, időbeli hatékonyságot, illetve elégedettebb ügyfeleket eredményez.

A logisztika időalapú eszközként alkalmazva hozzájárul a nyereségességhez, növekedéshez és tartós versenyelőnyt biztosít vállalkozásod számára. Válaszd a GLI Solutions által fejlesztett fuvartervező alkalmazások egyikét.

További információ:

web: www.gli-solutions.com
email: info@gli-solutions.com
tel: +36706342794


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Dupla újoncdobogó Molnár Martin második F4-es hétvégéjén

A magyar versenyző mindhárom futamon a top tízben, csapata legjobbjaként végzett Brands Hatch-ben.

Három top 10-es eredménnyel és az újoncok értékelésében két dobogós helyezéssel fejezte be élete második versenyhétvégéjét Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar pilótája emellett ismét csapata legjobbjának bizonyult.

A Donington Parkban rendezett szezonnyitó után Brands Hatch-ben folytatódott a brit Forma–4-es bajnokság idei szezonja, a mezőnyben egyedüli magyarként Molnár Martinnal. A 15 esztendős versenyző ezúttal az összes versenyt befejezte – az időjárás most nem szólt közbe, így mindhárom futamot meg tudták tartani –, sőt, kétszer az újoncok értékelésének dobogójára is felállhatott, és mindháromszor a top 10-ben végzett. Ezzel az időmérőn és az összes versenyen ő bizonyult a Virtuosi Racing legjobbjának.

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője az időmérő edzésen a 13. időt autózta, és ha egy kicsit szerencsésebb, és 12 ezredmásodperccel jobb kört ér el, a 12. idővel megszerezte volna a fordított rajtrácsos második futam pole pozícióját.

Az első versenyt a 11. helyről kezdte, mivel itt az időmérőn elért második leggyorsabb körök alapján alakul ki a rajtrács, és végül a 9., azaz pontszerző pozícióban, a harmadik legjobb újoncként fejezte be.

Ezután vasárnap még két verseny várt az ezen a hétvégén a ZalaZone Automotive Proving Ground/Hungary támogatását is élvező sportolóra. Az elsőn ismét sikerült javítania, és újabb top 10-es eredményt ért el, majd a másodikon újfent előre lépett, és végül másodszor is felállhatott az újoncok dobogójának harmadik fokára.

„A vasárnapi első futamon jobban rajtoltam, mint a szombatin, de egy versenyző ismét lefulladt előttem. Ezután a második kanyarban kicsit nekem koccantak, a mögöttem levőnek pedig fékeznie kellett, így őt eltalálták hátulról, ami miatt beküldték a biztonsági autót. Akárcsak az első versenyen, most is elég sok időt töltöttünk mögötte, de az újraindítás ezúttal jobban sikerült.”

„A folytatásban végig nagyon közel haladtam az előttem levőhöz, de mint kiderült, ezen a pályán nagyon nehéz előzni, és a turbulens levegő is nagyban ront a hátul haladó tapadásán, így az egyetlen, amit tehettem, hogy hiba nélkül végigmegyek, és behozom az autót a 10. helyen”

– értékelt Martin.

A hétvége zárófutamán a magyar versenyző minden addiginál jobb rajtot vett, végül pedig újfent a 10. helyen ért be, ismét a harmadik legjobb újoncként.

„Már Doningtonban is benne volt az újoncdobogó, és érződött, hogy ott a helyünk, most pedig kétszer is összejött. Az egész hétvégén a harmadik futamon rajtoltam a legjobban, nem pörögtek ki a kerekeim, nagyon jól kaptam el az indulást. Később sajnos eléggé elfékeztem az egyik gumit, ezután pedig több alkalommal is blokkolt az a kerekem, így többnyire a védekezésre figyeltem. Az eredmények szempontjából jó hétvégét zártunk.”

„Pozitívum, hogy mind a rajtokban, mind a gumimelegítésben, mind a versenyszituációk kezelésében fejlődtünk. Elsőre sem volt baj velük, de a tapasztalattal minden egyre zökkenőmentesebbé válik, a következő futamokon pedig még jobb lesz.”

Martin a hétvégi eredményeinek köszönhetően az összetett 13. helyére kapaszkodott fel, az újoncok értékelésében pedig az ötödik helyen áll. A brit Forma–4 mezőnye legközelebb május 25-én és 26-án, Snettertonban versenyez.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Termeléslogisztika automatizálása SOTO robotokkal

soto robotok

Az anyagellátás automatizálása az MAN nürnbergi motorgyárában

A Jungheinrichhez tartozó müncheni székhelyű Magazino robotikai vállalat az MAN nürnbergi telephelyén SOTO robotok egész flottáját üzemelteti. A SOTO mobil robot automatizálja az anyagellátást a raktár és a szerelősor között, és teljesen önállóan szállítja a kisméretű rakományhordozókat (KLT). Az egyéves kísérleti projektet követően ősszel tizenkét SOTO-robottal automatizálják a motor összeszerelésének és a jövőbeli akkumulátorgyártásnak a teljes KLT ellátási folyamatát.

A Magazino és az MAN 2019 óta szorosan együttműködik a lehetséges alkalmazásokról a logisztikai automatizálás területén, és a két vállalat már a SOTO robotok fejlesztési szakaszában egyesítették speciális szakértelmüket. A robotok működését egyéves kísérleti fázis során éles üzemben széleskörűen tesztelték és optimalizálták. A pozitív tapasztalatok és a tesztelés alapján az MAN nürnbergi telephelye úgy döntött, hogy a kisalkatrész-logisztika teljes automatizálása érdekében egy tizenkét SOTO-robotból álló flottát telepít.

Simon Becker, az MAN projektvezetője szerint: „A SOTO bevezetése újabb lépést jelent a jövő logisztikája felé a nürnbergi üzemünk legújabb fejlesztésében. A SOTO-nak köszönhetően mostantól a kis alkatrészládák ellátási folyamata is teljesen automatizált. Ezek a robotok példaértékűek az üzemünk logisztikájának folyamatos digitalizálása és automatizálása szempontjából, és így hozzájárulnak átfogó stratégiánkhoz. Lenyűgöző látni, hogy az emberek és a robotok milyen hatékonyan és harmonikusan tudnak együtt dolgozni. A SOTO robotok bevezetéséről szóló döntés a Magazino céggel való sokéves, bizalomteljes együttműködés eredménye, amely tükrözi a technológiai kiválóság és a folyamatos fejlesztés iránti elkötelezettségünket.”

Markus Ruder, a Magazino és az MAN közös projektjének vezetője a következőképpen írja le a célfolyamatot: „A SOTO robotok önállóan veszik fel a tárolóládákat az automatizált kisalkatrész-raktárban (AKL). Minden robot egyszerre legfeljebb 18 konténert visz az egyes szerelősorokhoz. Ugyanabban a környezetben dolgoznak, mint az emberek és más mobil robotok. A szerelősoron a SOTO robotok közvetlenül a polcokra helyezik a jelenleg 12 kilogramm tömegű konténereket. A dolgozók ezután kényelmesen hozzáférhetnek az egyes alkatrészekhez, hogy a polcok túloldalán összeszereljék azokat. A SOTO robotok képesek az üres ládákat önállóan is felvenni és a központi gyűjtőhelyre szállítani. „

A nürnbergi üzem a VDA-szabványnak megfelelő standard tárolóládákat használ. A robot adaptív megfogója automatikusan alkalmazkodik a megfelelő mérethez, és az emberekhez hasonlóan rugalmasan közelíti meg az átrakó állványok különböző magasságait is. A polcokon található, géppel olvasható kódokat és a tárolóládákon elhelyezett címkéket a robot az azonosításhoz használja, a szállítási megbízásokat pedig közvetlenül a raktárkezelő rendszerből kapja.

Míg a gyártóiparban a szerelősorok ma már nagymértékben automatizáltak, a raktárak túlnyomó többségében az utánpótlás, a sorok kiszolgálása még mindig kézzel történik. A korábbi megoldások, mint például a vontató szerelvények vagy az egyszerű önvezető járművek (AGV-k) nem automatizálják teljesen a folyamatot, mivel a be- és kirakodáshoz kézi munkaerőre van szükség. Az MAN nürnbergi telephelyén a kisméretű rakományhordozókat a kiszállítás után már automatikusan depalettázzák és az automata darabáru raktárban tárolják. A SOTO segítségével az MAN most a tárolóláda-ellátási folyamat „utolsó mérföldjét” automatizálja azzal a céllal, hogy a folyamat első emberi beavatkozást igénylő művelete az az átrakodás legyen, amikor a szerelőmunkások az üres tárolóládákat telire cserélik, ahonnan a robot ismét összegyűjti azokat.

A SOTO robot ezeket az elemi logisztikai folyamatlépéseket egyetlen, teljesen autonóm megoldásban egyesíti: különböző méretű KLT-k felvétele a raktárból, több KLT autonóm szállítása a forrástól a lehelyezési pontig és a sorhoz közeli, különböző magasságú, átfolyó rendszerű görgős állványokon történő szállítás. A göngyöleg összegyűjtése és a ládák forgatása is a képességek közé tartozik. A meglévő környezetben a robot biztonságosan dolgozik az emberekkel azonos területen. Ezek a képességek egyértelműen megkülönböztetik a SOTO robotot a piaci környezettől, és először teszik lehetővé a kis rakományhordozókkal történő anyagellátás valódi végponttól végpontig tartó automatizálását.

https://www.jungheinrich.hu/logisztikai-rendszerek/mobil-robotok/soto-1549388


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

siemens

Ultraerős, nyilvános gyorstöltő várja az e-kamionokat Ausztriában

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

A nehéz tehergépjárművek igényeire szabott, folyadékhűtéses töltőkábelekkel felszerelt, 400 kW teljesítményt biztosító ultraerős készüléket a töltést egyszerűsítő AutoCharge funkcióval szerelték fel: a töltőkábel csatlakoztatásakor azonnal elindul a töltési folyamat, a beállított tarifa szerint. Azaz nincs szükség az alkalmazáson vagy töltőkártyán keresztüli hitelesítésre, hanem a járműveket egyedi azonosítójuk (MAC-címük) alapján ismeri fel a rendszer. A töltés végeztével a sofőrnek csak le kell választania a töltőkábelt, és már folytathatja a vezetést, mivel a fizetés is automatikusan történik.

Az új töltőállomásokat négy DC (egyenáramú) töltőkarral látták el, ennek köszönhetően a töltőkhöz egyidejűleg több jármű, és nem csak e-kamionok, hanem személygépkocsik is csatlakozhatóak. A rendelkezésre álló teljesítményt az eszközt kezelő szoftver dinamikusan osztja meg a járművek között, azok optimális töltési idejét, akkumulátortechnológiáját, valamint aktuális töltöttségi állapotát figyelembe véve.

A hazánkban is elérhető SICHARGE portfolió új tagja akár 40 Celsius fokos hőségben is stabil teljesítmény leadására képes.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss