Connect with us
Hirdetés

Mozgásban

Digitális transzformáció a logisztikában

gli solutions szoftveres fuvarszervezés útvonaltervezés

Szoftveres fuvar- és útvonaltervezés

Keresi a módját, hogyan javítsa fuvar- és útvonaltervezési folyamatát? Úgy érzi, hogy időt és erőforrást pazarol a nem hatékony tervezésre és logisztikára? Megértjük, hogy ez mennyire frusztráló lehet. A hatékony kiszállítás garantálása kulcsfontosságú a magas színvonalú szállítási szolgáltatás nyújtásában, miközben a lehető legnagyobb nyereséget is meg kell őrizni. A lokáció alapú útvonaltervező szoftverünk segítségével a lehető legjobb szolgáltatást nyújthatjuk Önnek, az egyszerűbb feladatoktól az integrált rendszerekig számíthat ránk. Olvasson tovább, hogy többet megtudjon arról, hogyan segíthet megoldásunk!

Digitális transzformáció a logisztikában – fuvarszervezés- és útvonaltervezés szoftverrel

Dinamikusan fejlődő világunkban az élet minden területén egyre hatékonyabb és gyorsabb megoldásokra, szolgáltatásokra van szükség, az idő és energia rendkívül felértékelődött. A technológia alapjaiban változtatja meg a csomagok mozgását, az emberek közlekedését, a gyárak és irodák működését a világban, a prediktív elemzéstől kezdve az autonóm járművekig és a robotikáig.

Hiába ábrándozunk a jövő önvezető kamionjairól, amikor ma még manuálisan dolgozunk föl olyan adatokat, melyeket a számítógépek pontosan és gyorsan elvégeznének akár emberi beavatkozás nélkül. GLI Solutions technológiai háttere ezekre az új kihívásokra kínál megoldást.

Célunk, hogy az új kihívásokra és megváltozott körülményekre reagálva innovatív, valós idejű, lokáció alapú fejlesztéseket végezzünk. Projektjeinkben a tér és valós idejű adatok elemzése, beltéri pozícionálás, szenzortechnológia, közlekedési rendszerek, továbbá prediktív funkciók nyernek teret. Kiemelt fontosságú fejlesztési irányaink a multimodális városi közlekedés optimalizációja, okos infrastruktúrák térinformatikai támogatása és a logisztikai folyamatok digitalizációja.

Talán közhelyesnek vagy klisének tűnik, de igaz, hogy a mesterséges intelligencia forradalmasítja a logisztika világát.

Az első lépés a logisztikai folyamat optimalizációja felé az eszközök és szállítmányok digitális összekapcsolása, ami lehetővé teszi a vállalaton belül a tevékenységek megértését, vizualizációját és elemzését. A következő lépés az összes érintett fél számára biztosított átláthatóság megteremtése, hogy a szállítmányok helyét és státuszát mindenkor követni lehessen.

A térben és időben is ideális szállítási útvonal, továbbá a megfelelő gépjárműtípus kiválasztása révén biztosítható, hogy az áruk a kívánt időben és energiahatékonyan megérkezzenek a célállomásra. Az optimális útvonal kiválasztása során nemcsak a térbeli és időbeli távolsággal, hanem az útdíjakkal, aktuális közlekedési adottságokkal, a termék egyedi jellemzőivel vagy a várható üzemanyagfogyasztással is számolni kell.

A sikeres fuvarszervezés menete a fuvarozás tényleges lépésein túlmenően magában foglalja a folyamatos adatelemzést és kommunikációt. Ehhez szükség van az adatok megosztására egységes rendszerben, így minden fél láthatja a szállítmányok helyét és állapotát (hőmérséklet, sérülések, úton töltött idő…stb.).

Ehhez precíz logisztikára van szükség, amit a modern információs technológia – például egy jól kiválasztott fuvarszervező program – megkönnyít, továbbá rengeteg fáradtságot, fejfájást és időt spórol meg.

Fuvarszervezés optimalizálása lokáció alapon

Hogy milyen hozzávalók szükségesek?

Végy egy digitális platformot, add hozzá a súlykorlátozásokat, közlekedési információkat, behajtási szabályokat, időkapukat, ízlés szerint fűszerezd a telephelyeiddel, kapacitás adatokkal, gépjármű típusokkal, fuvarköltség információkkal, termék jellemzőkkel, végül töltsd fel a megrendelésekkel. A beépített algoritmus segítségével pillanatok alatt elkészül a napi rendeléseknek megfelelő fuvarterv, valamint a szállítási útvonal, melyet szükség esetén rugalmasan módosíthatsz, sőt a statisztikai modul segítségével eredményeidet vizualizáltan áttekintheted.

Mit kínálunk?

A hatékony kiszállítás garantálása kulcsfontosságú a magas színvonalú szállítási szolgáltatás nyújtásában, miközben a lehető legnagyobb nyereséget is meg kell őrizni.

És bár a “hatékony” szó a szállítási sebesség növelését jelenti, nem ez az egyetlen szempont, kiemelt fontosságú, hogy minden sofőr optimális útvonalakat használjon, minden egyes megálló a lehető legrövidebb idő alatt teljesüljön, és a szállítmányok oda kerüljenek, ahová szánták őket.

A fuvartervezési feladatokhoz javasoljuk web-alapú útvonaltervező szoftverünk használatát. Ez a „generic” szoftver megoldásunk csökkenti a szállítási költségeket és egyszerűsíti az áruk kézbesítését. Optimális útvonalakat generál gépjárműtípusonként, mellyel elvégezheti napi fuvarszervezési feladatait. A szoftver algoritmusok segítségével gyorsan elemzi az egyes útvonalakat, figyelembe véve a súly- és behajtási korlátozásokat, a távolságot és a kalkulált útvonalat, útdíjat, időt, kilométert térképen is megjeleníti. A szoftver segítségével maximalizálni tudja az elvégzett megrendelések számát, miközben csökkenti a költségeket és útdíjat, távolságot, időt optimalizál, továbbá az ügyfelek elégedettsége szempontjából is előnyös, mivel biztosítja, hogy a járművezetők tervezetten elérjék a célállomást.

A komplexebb megoldást keresőknek kínáljuk az egyedi folyamatokra testreszabott prémium szoftver megoldásunkat, mely egy olyan folyamatoptimalizáló és fuvarszervező alkalmazás, amely egy térképi platform is egyben, benne Magyarország és Európa navigációs térképi adatbázisával. Erre épülve kínál fuvartervezés-és szervezés, adatkapcsolat, statisztika, nyomon követés szoftver komponenseket, amelyek a megrendeléstől a kiszállításig támogatják a munkafolyamatok hatékony elvégzését.

Az alkalmazás kiegészül időkapu modullal, így elkerülhető a rakodásra érkező gépjárművek feltorlódása, csökken a dolgozók túlterhelése, kiszámíthatóvá és előre tervezetté válik a ki -és bepakolás folyamata és a ráfordított idő.

A rendszer alkalmas arra, hogy bővítés esetén további funkciók épüljenek bele, egyéb társrendszerekkel integrálódjon (pl.: vállalatirányítási rendszer), oda adatokat publikáljon, vagy használjon fel, ezzel segítve a felhasználó napi munkáját. A GLI Solutions fuvarszervező megoldása használható belföldi- és nemzetközi fuvarszervezésre egyaránt. Helyi megoldásunk alapja Magyarország térképünk, globális megoldáshoz partnerséget veszünk igénybe

A fuvarszervezés optimalizálása jelentős költségmegtakarítást, időbeli hatékonyságot, illetve elégedettebb ügyfeleket eredményez.

A logisztika időalapú eszközként alkalmazva hozzájárul a nyereségességhez, növekedéshez és tartós versenyelőnyt biztosít vállalkozásod számára. Válaszd a GLI Solutions által fejlesztett fuvartervező alkalmazások egyikét.

További információ:

web: www.gli-solutions.com
email: info@gli-solutions.com
tel: +36706342794


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Automatizált logisztika a globális ellátáshoz

Jungheinrich Liebherr intralogisztika
A Jungheinrich WMS intelligens folyamat- és anyagáramlás-optimalizálást tesz lehetővé a folyamatos üzemeltetés során.

A Liebherr a világ egyik vezető mobildaru gyártója. A Jungheinrichhel közösen új központi alkatrészraktárt épített a baden-württembergi Ehingenben található székhelyén.

2024 szeptembere óta innen irányítják a globális alkatrészellátást.

A Liebherr ehingeni termékpalettája magában foglalja a legmodernebb teleszkópos és rácsos gémű darukat különböző méretekben, mobil és lánctalpas futóművel. A kínálat a 35 tonnás terepjáró mobil daruktól a hatalmas, 3000 tonnás teherbírású lánctalpas darukig terjed. Vagyis az új alkatrészraktárhoz maximális térkihasználásra volt szükség.

RENDSZERMEGOLDÁS EGY KÉZBŐL

A Liebherr az alkatrészlogisztika automatizálását a Jungheinrichre bízta, aki a projekt teljes megoldását egy kézből szállította. A rendszer középpontjában egy 6-folyosós, automatikus, silószerkezetű szűkfolyosós magasraktár áll, 18 000 tárolóhellyel – tető- és oldalburkolatokkal együtt.

Hossza körülbelül 80 méter, szélessége 75 méter, magassága 30 méter, méretei tehát figyelemre méltóak. Ehhez jön még egy 2 folyosós, háromszoros mélységű kis alkatrész-shuttle raktár összesen 40 000 tárolóhellyel.

Az automatizált rendszer, valamint a kézi raktározási területek valamennyi folyamatának vezérlését a Jungheinrich Warehouse Management System (WMS) végzi, együttműködve a Liebherr ERP-rendszerével.

Jungheinrich Liebherr intralogisztika

A két csatornás kompakt shuttle raktárrendszer 40 000 tárolóhelyet biztosít.

LEGÚJABB TECHNOLÓGIA

A Liebherr ehingeni gyárának rendszermegoldása magában foglalja a raklapos és a tárolóládás magasraktárakat, a legújabb szállítástechnológiát ládák és raklapok számára – beleértve a vezérlést és a vizualizációt –, valamint hat magasraktári felrakógépet. Ezek két-két teherfelvevő eszközzel teszik gyorsabbá a Liebherr alkatrészek be- és kitárolását, valamint teljesen automatizált folyamatokat biztosítanak a problémamentes, 24 órás működéshez.

MESTERSÉGES INTELLIGENCIA IRÁNYÍTJA ÉS KEZELI

A Jungheinrich Warehouse Management System (WMS) mesterséges intelligenciával optimalizálja az anyagáramlást a Liebherrnél. Irányítja és kezeli a teljes automatizált raktárt, miközben számos ügyfélspecifikus funkciót is megvalósít. Így biztosítható az intelligens, átfogó menedzsment valamennyi raktári területen. Ide tartozik például a tárolóládák előzetes összeállítása többféle sorrend szerint, majd a raklapok összeállításakor történő konszolidálás. Ezenkívül több munkaállomáson is pick-and-pack összeállítás történik szállítódobozokban. Cél a maximális hatékonyság és átláthatóság valamennyi intralogisztikai művelet során a központi alkatrészellátásban.

Jungheinrich Liebherr intralogisztika

Hat magasraktári felrakógép biztosítja a gyors ki- és betárolást akár 30 méteres magasságban.

KÉSZEN A JÖVŐBENI NÖVEKEDÉSRE

A Jungheinrich megoldásával a tervezést, a projekt kidolgozását és a rendszer építését egy kézből biztosította. Robert Schad, a Jungheinrich értékesítési projektvezetője kiemelte, hogy a Liebherr logisztikai megoldása elsősorban nagyfokú rugalmassága miatt kiemelkedő. Problémamentesen bővíthető, így már ma felkészült a jövőbeli növekedésre.

További információ: www.jungheinrich.hu/referencia-liebherr 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Molnár Martin szárnyalt Spában: a rekordbajnokot szorongatta a brit F3 tesztjén

Szenzációs teljesítményt nyújtott a Forma–1-es Belga Nagydíj helyszínéül szolgáló legendás spái pályán Molnár Martin. A brit F4 idei harmadik helyezettjeként magasabb kategóriába lépő magyar versenyző ismét a brit F3-nak beillő GB3-ban tesztelt, és nem sokkal maradt el az idei szezon bronzérmesétől.

Spában folytatódott Molnár Martin tesztsorozata a GB3-ban. A 17 esztendős sportoló a múlt héten, Snettertonban ismerkedett meg a brit Forma–3-nak beillő sorozat F4-esnél jóval gyorsabb autójával és a Rodin Motorsporttal, majd ezen a héten már Belgiumban körözött a legutóbbi három szezon bajnokát adó istállóval.

És nemcsak körözött, hanem egyenesen szárnyalt, ugyanis a 18 GB3-as autót és számos, már az idén is ebben a sorozatban versenyző pilótát felvonultató mezőnyben mindkét tesztnapot a 2. helyen zárta a Hitech GP pilótája, Deagen Fairclough mögött. A 19 esztendős brit onnan lehet ismerős sokaknak, hogy 2023-ban rekordnak számító 14 győzelemmel lett bajnok a brit F4-ben, majd az idén teljes idényt ment a GB3-ban, ahol az összetett harmadik helyén zárt, jóval tapasztaltabb tehát Martinnál, aki ehhez képest az első napon mindössze 0,128 másodperccel maradt el tőle a 7 kilométer hosszú körön – amelyen a GB3-as autók bőven 2 perc fölötti időket teljesítenek –, majd a második napon úgy kapott 0,488 másodpercet, hogy Fairclough a leggyorsabb körében levágta az utolsó sikánt, amivel rengeteg időt nyert.

„Ismét nagyon jó két tesztnapunk volt. A csapattal továbbra is nagyon jó együtt dolgozni, az autóra pedig mostanra teljes mértékben ráéreztem – kezdte értékelését Martin. – Innentől azon lesz a hangsúly, hogy megtanuljam a számomra ismeretlen pályákat, azokon a helyszíneken pedig, amelyeken már korábban vezettem, átálljak arra, hogy ez egy sokkal gyorsabb autó, mint az F4-es. Spa nagyon tetszik, élvezetes itt vezetni. Azért még mindig Zandvoort a kedvencem, de Spa felkerült a listámon a második helyre.”

„Ami a programunkat illeti, a tesztet pályatanulással kezdtük. Ekkor még kopott gumikon mentünk, mert azon volt a hangsúly, hogy ráérezzek a pálya ritmusára, aztán a második menetre már feltettünk egy frissebb gumiszettet, és ekkor már ott tudtam lenni a mezőny elejében, majd a harmadik menetben egy tizedes hátrányban a második helyen álltam, miként az első nap összesítésében is ez a helyet foglaltam el. Az utolsó menetben még javíthattam volna új gumin, de mindegyik körömön forgalomba kerültem. Mindkét napon nehéz volt jó kört futni, mert F4-es autók is voltak a pályán, és bármennyire is furán hangzik, nehéz volt őket megelőzni, mert mi a kanyarokban vagyunk sokkal gyorsabbak, nem az egyenesekben. A második napot aztán rögtön a tabella elején kezdtük, majd ahogy folyamatosan változtattunk a beállításokon és én is alakítottam a vezetésemen, úgy gyorsultunk menetről menetre.”

Nem magától értetődő ez a kezdés

Mivel Martin Spában életében másodszor ült GB3-as autóban, és a múlt héten mindössze egyetlen napot tesztelt száraz pályán, senki nem várta tőle, hogy egy számára ismeretlen aszfaltcsíkon így fog teljesíteni. Még Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását egyengető Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője sem.

„Még most sem térek magamhoz attól, hogy Martin milyen teljesítményt nyújtott ezen a két tesztnapon, mert amit produkált, az abszolút nem elvárható. Már az első teszten is voltak pozitív jelek, hiszen a második napon csak az idei bajnok Alex Ninovic autózott nála jobb kört, de ott még úgy voltam vele, hogy Snettertont jól ismeri és jól is megy ott. Persze az autóra nagyon rá kellett érezzen, különben nem tudott volna ennyire gyors lenni, de akadt több, óvatosságra intő jel.”

„Spában viszont az történt, hogy egy számára ismeretlen, ráadásul nagyon gyors pályán, összességében a második száraz pályán teljesített tesztnapján hatalmasat villantott. Én akkor értettem meg, hogy megérkezett a következő lépcsőfokra és megtalálta a helyét, amikor az első spái tesztnap végén beszéltünk és azt mondta, hogy el sem fáradt, annyira jó az összhang közte és a csapat között. A Rodin teljes mértékben azt az irányt képviseli a beállításokkal, amit Martin szeret, miközben már most félszavakból értik egymást, és pontosan annyi információt adnak neki, ami ahhoz kell, hogy gyors legyen. Ha megvan a kémia, megvan az összhang, akkor minden sokkal flottabbul megy.”

„Az, hogy ilyen hamar ilyen teljesítményre képes, emellett azt is mutatja, hogy megérett rá, egyre tapasztaltabb, és nagyon passzol hozzá a nagyobb kategóriájú autó. Benne van a zsigereiben, és meg tudja valósítani azokat a dolgokat, amelyekről úgy gondolta, hogy a kisebb kategóriájú autóval is meg lehet, míg annak értelemszerűen megvoltak a korlátai. Attól pedig, hogy ezzel az autóval ez működik, olyan önbizalma lett, amit nagyon jó látni. Kimegy a pályára, és rögtön érzi a gumikat, a tapadáshatárt, majd az első gyorskörében fut egy legjobb időt. Nem arról van szó, hogy ott van az első ötben, és akkor még egy kicsit jobban oda kell tennie magát, hogy javuljon, hanem konkrétan az történik, hogy kimegy, odateszi az első gyorskört és tudja, hogy első, vagy legrosszabb esetben második lesz.”

Kiss Pál Tamás szerint az eddig látottak azt is mutatják, hogy jó az az irány, amit a MOTAM kijelölt Martinnak.

„A filozófiánkat ezek a tesztek annyira jól visszaigazolják és motiválnak minket, hiszen mindig azt mondtuk, hogy a cél a lehető legrövidebb idő alatt a legtöbbet fejlődni. Ezt Martin tökéletesen hozza és bizonyítja, hogy az a munka és az az út, amit követünk, működik. A Rodin pedig nagyon elégedett Martin hozzáállásával, munkamoráljával, alázatosságával. Szerethető, kedves srácnak tartják, ami látszik is, mert nagyon hamar befogadták.”

A GB3 szezon utáni tesztsorozata a jövő héten, a Red Bull Ringen folytatódik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A Kia EV4 bekerült a 2026-os Év Autója díj döntősei közé

A Kia EV4 hivatalosan is bejutott a 2026-os Év Autója (COTY) díj döntőjébe. A 23 ország 60 zsűritagjából álló testület válogatása alapján az EV4 a 35 modellből álló hosszú listáról bekerült a hét döntős közé.

Ez a mérföldkő a Kia nyolcadik COTY-döntős szereplését jelenti – ami páratlan eredmény egy koreai márka számára –, és jól mutatja a Kia növekvő befolyását az európai autóiparban, amely 2008-ban kezdődött, amikor a Kia Ceed először került be a döntősök közé.

Még figyelemreméltóbb, hogy ez már az ötödik egymást követő év, amikor a Kia döntős az Év Autója (COTY) megmérettetésen. Az EV6 2022-es győzelmét követte a Niro 2023-ban, az EV9 2024-ben, majd az EV3 2025-ben, amely rekordot döntve a Kia történetének legmagasabb pontszámát érte el, és második helyen végzett. Ez a következetesen kiemelkedő teljesítmény bizonyítja, hogy a Kia komoly, hosszú távú versenyzővé vált Európa legrangosabb autóipari díján.

Európának készült, Európában

A Kia EV4 a márka első, teljesen elektromos modellje, amelyet Európában gyártanak – a vállalat zsolnai (Szlovákia) üzemében, az Electric Global Modular Platform (E-GMP) alapjain. A hatchback akár 625, a Fastback pedig akár 633 kilométeres hatótávot kínál, rendkívül alacsony légellenállási együtthatóval (0,261 Cd a hatchback, 0,23 Cd a Fastback esetében), valamint fejlett, 58,3 és 81,4 kWh kapacitású akkumulátor-opciókkal, amelyek körülbelül 30 perc alatt képesek 10-ről 80%-ra feltöltődni. Az EV4 az európai vezetők igényeire szabva egyesíti a hatékonyságot, a sokoldalúságot és a mindennapi használhatóságot.

Az európai mérnökök a Hyundai Motor Europe Technical Centre (HMETC) központjában finomhangolták a futóművet, hogy magabiztos kezelhetőséget, pontos kanyarvételt és kényelmes, hosszú távú utazást biztosítson. Az EV4 emellett élvezi a Kia egyre bővülő töltőhálózatának előnyeit, amely immár több mint egymillió nyilvános töltőpontot foglal magában Európa-szerte.

Az utastérben az EV4 a Kia „Opposites United” formanyelvét képviseli: a vezetőre összpontosító kabin intuitív technológiákat kínál, mint például a Kia App, a Digital Key 2, valamint a vezeték nélküli szoftverfrissítések (OTA), amelyek zökkenőmentes, összekapcsolt élményt biztosítanak. A 2025-ös EV Day eseményen előzetesen bejelentették, hogy az EV4 GT 2026-ban kerül piacra.

„Büszke vagyok rá, hogy az Év Autója zsűri továbbra is elismeri a Kiát”

– mondta Marc Hedrich, a Kia Europe elnöke és vezérigazgatója.

„Az EV4 az EV6 és az EV3 nyomdokain halad, és bizonyítja, hogy a Kia nem csupán részt vesz, hanem a legmagasabb szinten versenyez Európában. Az EV4, amelyet Európában terveztek, hangoltak és gyártottak, megmutatja, hogy a magas minőségű, felelős elektromos mobilitás lehet egyszerre inspiráló és elérhető.”

A 2026-os Év Autója győztesét a Brüsszeli Autószalonon hirdetik ki, az ünnepélyes díjátadóra 2026. január 9-én kerül sor.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss