Connect with us

Mozgásban

Építkezésedhez is a raklapos futár lehet a megoldás!

raklapos
Képek: palettways

5 éves a hazai áruterítési piac egyik meghatározó szereplője.

Tudtad, hogy költözésnél vagy építkezésnél a csomagküldő-szolgáltatásokhoz hasonlóan raklapos futárszolgálatot is igénybe vehetsz? Ezzel nem csak időt és energiát spórolsz, de sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint hogyha hagyományos fuvaroshoz fordulnál.


Az Angliából indult alapötletet, hogy fuvarozócégek fognak össze és együtt szolgálják ki az igényeket, Magyarországon a hálózatán keresztül több mint 100 embert foglalkoztató Palletways honosította meg. A módszer az eddigi lehetőségeknél egyszerűbb és sokkal gazdaságosabb megoldást kínál, ha egy raklapnyi árut szeretnénk két település között mozgatni.

Itthon is egyre népszerűbb a raklapos futárszolgálat

A rendszer nagyjából a hazai postaszolgálathoz hasonlít, azzal a különbséggel, hogy itt apró csomagok helyett raklapos áruk kerülnek mozgatásra. Mindegyik vidéki gyűjtőpontnak saját szolgáltatási területe van, csak ebben a régióban vesznek fel és szállítanak ki, éjszaka pedig nyergeskamionnal viszik fel a raklapokat a budaörsi központba. Így nem kell kifizetnünk az „üres kilométereket” a fuvarozónak, ráadásul a szolgáltatás állandó minőségű és a környezetet is kevésbé terheli.

De hogyan működik?

  • Az első lépés a raklap előkészítése
  • Ha megtörtént a biztonságos felrakodás, útjára is indul a legközelebbi depóba
  • Éjszaka a depóból a központi raktárba kerül
  • Ezek után kezdődik a kiszállítás, amit a weboldalon követhetnek végig az ügyfelek

Raklapra csomagolva pedig tényleg bármit elküldhetünk, kivéve a veszélyes és romlandó árukat. Előfordult már a rendszerben a tartós konzervélelmiszereken át a markolókanalakig minden. Sőt, a Palletways regisztrált partnerként közvetlenül az Amazon raktáraiba is beszállít! A leggyakoribb, hogy építőipari vagy állattakarmányozási tételek kerülnek a kamionra mondjuk például a Zalakerámia, vagy a CREATON kerámia tetőcserép gyártó jóvoltából. Mivel a szokványos maximum súlyhatár a szállítmányozásban az 1000 kg, a Palletways azonban 1200 kgig viszi a raklapot, ez az építőiparban, ahol cserepeket, téglákat kell mozgatni, különösen előnyös.

A vállalat 13 belföldi gyűjtőpontjával közel 30 éves tapasztalattal bír a raklapos áruk gyűjtőszállítmányozásának terén. Budapest melletti központi raktáruknak, és Tolnától Baranyáig a teljes országot lefedő hálózatuknak köszönhetően egyhamar a piac meghatározó szereplőjévé nőtték ki magukat. Ha a hálózat által eddig leszállított valamennyi raklapot egymás mellé tennénk, akkor Budapestről indulva a sor túlsó vége Berlinnél lenne. Amennyiben kamionra tennénk az eddig általuk kezelt több mint 300.000 tonna árut, úgy több, mint 12.000 nyerges szerelvényre lenne szükség. A kamionokból „épített” sor is Debrecen után érne véget, ha Budapesten kezdődne.

A magyarországi hálózat sikere immár 5 éve töretlen, közel 2500 kiszolgált ügyféllel és 700.000 leszállított raklappal, valamint rengeteg tapasztalattal a hátuk mögött. A szolgáltatást a multiktól kezdve egészen a kisebb vállalkozásokig, sőt magánszemélyekig rengetegen használják. A 13 depo az értékesítésben is kulcsfontosságú szerepet játszik.

Azt hiszem, bátran állíthatom, hogy a népszerűségünk egyik titka a depo-hálózat. A 13 állomás nem csak az áru hatékony mozgatásában játszik nagy szerepet, hanem az ügyfelekhez is közelebb visz minket. Két évvel ezelőtt, amikor jöttek a lezárások, az komoly hatással volt az online értékesítésre is, a megnövekedett árumennyiség és ügyfél-igény próbára tette a szolgáltatókat, így minket is, de ebből a kihívásból is nyertesként tudtunk kikerülni

– árulta el Balatonyi Balázs, kereskedelmi vezető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.

Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.

A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.

Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.

Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:

  • Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
  • Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss