Gazdaság
A Dachser felvásárolja a svéd élelmiszer-logisztikai vállalatot, a Frigoscandiát
A DACHSER megerősíti Food Logistics hálózatát Európában, és új szintre emeli partnerségét a Frigoscandiával.
A svéd Helsingborgban székhellyel rendelkező Frigoscandia a hőmérséklet-szabályozott és mélyhűtött áruk vezető logisztikai szolgáltatója a skandináv piacon. A felvásárlás véglegesítéséhez szükség van az európai versenyhatóságok jóváhagyására.
A Dachser a Mutares SE & Co.KGaA magántőke-befektetőtől vásárolja meg a Frigoscandiát. A tranzakció várhatóan 2024 első negyedévében zárul le.
A 2023-ban 300 millió eurós értékesítési volumennel rendelkező Frigoscandia mintegy 1300 embert foglalkoztat, elsősorban fő piacán, Svédországban. Az 1948-ban alapított, nagy múltú élelmiszer-logisztikai vállalat emellett Norvégiában, Finnországban, Dániában és Hollandiában tevékenykedik. A Frigoscandia szorosan kapcsolódó és rendkívül hatékony hálózattal rendelkezik a hőmérséklet-szabályozott és a fagyasztott élelmiszerek disztribúciójára. A vállalat három üzleti területen kínál szolgáltatásokat.
- Szállítási szolgáltatások Svédországban, országos hálózattal és 260 járműből álló saját flottával. Ezt fuvarozó cégek további mintegy 240 teherautója egészíti ki.
- Nemzetközi élelmiszer-szállítás 51 országba közúton, légi és tengeri úton.
- Raktározás tizenkét svédországi és három norvégiai, élelmiszerek tárolására kialakított logisztikai létesítményben.
A Frigoscandia 2019 óta tagja a 34 európai országot lefedő European Food Networknek. A tagság az élelmiszer-logisztikai szolgáltatók e hálózatában garancia arra a kiemelkedő minőségre, amelyet a Frigoscandia a stratégiailag fontos skandináv piacokon kínál ügyfeleinek. A European Food Network keretében a Dachser és a Frigoscandia bizalmi együttműködést alakított ki, valamint a két cég vállalati kultúrájában sok hasonlóság található.
Az akvizíció megerősíti a Dachser pozícióját Európa vezető élelmiszer-logisztikai szolgáltatói között
„Örülünk, hogy a Frigoscandiával való partnerségünket új szintre emelhetjük. Az akvizícióval élelmiszer-logisztikai hálózatunkat kiterjesztjük a skandináv piacokra, Svédországra, Norvégiára és Finnországra, illetve ezzel egyidejűleg megerősítjük pozíciónkat Európa vezető élelmiszer-logisztikai szolgáltatói között”
– mondta Burkhard Eling, a Dachser vezérigazgatója.
„Családi vállalkozásként organikus és fenntartható növekedésre összpontosítunk. Mindazonáltal 2023-ban célzott felvásárlásokkal bővítettük globális logisztikai hálózatunkat a Benelux államokban, Óceániában, Dél-Afrikában, Olaszországban és most Észak-Európában.”
A felvásárlás lezárását követően a Frigoscandia teljes mértékben integrálódik majd a Dachser Food Logistics hálózatába, ahol Alexander Tonn, a Road Logistics üzletág operatív igazgatója és a Dachser Food Logistics ügyvezető igazgatója alá fog tartozni.
„A Frigoscandia felvásárlásával felgyorsítjuk a növekedésünket, különösen Észak-Európában”
– mondta Alexander Tonn, majd hozzátette:
„A régiós és európai ügyfeleink számára előnyös a hatékony élelmiszer-elosztó hálózatunk. A Dachser és a Frigoscandia mindig a minőséget és a megbízhatóságot helyezi előtérbe. Különösen a Frigoscandia munkatársai játszanak fontos szerepet számunkra: az északi piacokon szerzett szakértelmükkel ők a folyamatosság és a jövőbeli növekedés garanciái a régióban. Nagy örömünkre szolgál, hogy mostantól a Dachser család tagjai lesznek!”
Peter Haveneth, a Frigoscandia vezérigazgatója vezeti továbbra is a vállalatot tapasztalt és sikeres menedzsmentcsapatával.
„A Dachsert és a Frigoscandiat már most is sikeres partnerség köti össze az európai élelmiszerhálózaton belül. Számunkra a tulajdonosváltás természetes lépés, ami összhangban áll üzleti tervünkkel, megerősíti a hálózatunkat és biztosítékot jelent a jövőre nézve. Egy olyan vállalat részévé válunk, amely hosszú távú, stratégiai orientációjáról ismert. A Dachser biztos keretet kínál számunkra ahhoz, hogy tovább növekedjünk, és megbízható, minőségi logisztikai szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleinknek”
– mondta Peter Haveneth.
Duplikált struktúrák nélkül
A Frigoscandia felvásárlása nincs hatással a European Food Networkre. Ez különösen igaz Dániára, amelyet továbbra is a már meglévő, elismert partner, a H.P. Therkelsen lát el. Emellett Hollandiában, ahol a Dachser 2023 januárjában vásárolta meg a Müller Fresh Food Logisticset, szintén nem várható változás egyelőre.
A Dachser Food Logistics nem rendelkezik még saját szervezettel Svédországban, Finnországban és Norvégiában, ezért ott a felvásárlás nem eredményez kettős struktúrákat. A Dachser átveszi a Frigoscandia AB valamennyi alkalmazottját, amint az akvizíció véglegesítésre kerül.
Megerődösik a Dachser jelenléte Észak-Európában
A DACHSER 2005 óta van jelen a skandináv piacokon saját regionális szervezettel, amelyet a European Logistics üzletág (ipari és fogyasztási cikkek) és az Air & Sea Logistics üzletág képvisel. A vállalat jelenleg összesen 13 telephellyel rendelkezik Dániában, Svédországban, Norvégiában és Finnországban. A Frigoscandia alkalmazottaival együtt a Dachser mintegy 2000 embert foglalkoztat a jövőben Észak-Európában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.
A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.
A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.
„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”
– fogalmazott Zala Mihály
A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.
„A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára”
– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.
Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén
2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.
Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.
Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.
„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.
A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.
Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.
A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.
A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.
A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.
A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.
Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban6 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Gazdaság2 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Gazdaság2 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Okoseszközök2 hét ago
TOP 10+1 vezeték nélküli fülhallgató: melyiket érdemes megvenni 2025-ben?
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése
-
Tippek2 hét ago
Schrödinger növénye: nem tudjuk, él-e, amíg ki nem nyitjuk a csomagot
-
Gazdaság2 hét ago
Stratégiai partnerséget kötött a 4iG és az IAI a Spacecom adósságrendezésére
-
Ipar2 hét ago
Vadonatúj, modern irodába költözött a Lufthansa Systems Hungária Szegeden