Mozgásban

A Kia EV9 a WWCOTY 2024 abszolút győztese

Az öt kontinens 52 országából érkezett 75 autós újságíró nőből álló zsűri megválasztotta 2024 legjobb új autóját. A bejelentést éppen a nemzetközi nőnapra időzítették.

A Női Világ Év Autója díj (WWCOTY) kizárólag autós újságíró hölgyekből álló zsűrije a Kia EV9-et választotta 2024 legjobb autójának. A testület a bejelentést éppen a nemzetközi nőnapra időzítette.

A szavazás előtt a világ 52 országát képviselő 75 zsűritag alaposan tesztelte valamennyi jelöltet. A 63 induló közül az első szavazási körben az egyes kategóriák győzteseit választották ki.

„Az idei szavazási folyamat különösen összetett volt, főleg a kiváló jelöltek miatt. – mondta Marta Garcia, a zsűri elnöke. Minden döntős több szempont alapján is megérdemelte volna a fődíjat, a Kia EV9 főleg azzal emelkedett versenytársai fölé, hogy sokféle vásárló sokféle igényét képes kielégíteni.” 

A tesztek és a szavazási fordulók után a Kia elsősége egyértelművé vált. Az elektromos SUV modellek mezőnyének első hétülésese tekintélyes, 5 m-es hossza ellenére kiválóan teljesít az aerodinamika területén is. Formaterve kifinomult, technológiai töltete fejlett, és kétirányú, valamint nagyteljesítményű ultragyors töltésre is alkalmas.

Íme, néhány zsűritag véleménye:

“A Kia EV9 alapjaiban átrendezte a villanyautók mezőnyét. Elég csak ránézni, hogy lássuk: az elektromos autók immár nem csak elérhetők és felhasználóbarátok, de kívánatosak is. A Kia a márkák közül egyedüliként vállalata a kockázatot, és bátran kitágította a formatervi és műszaki határokat.”

– Tanya Gazdik, USA

„A Kia elektromos SUV-ja kiemelkedik áramvonalasságával, innovatív megjelenésével, és magasszintű technológiáival, hiszen akár 3-as szintű önvezetésre képes. Ráadásul kétirányú, és ultragyors töltésre is alkalmas.”

– Sara Soria, Spanyolország.

“Az elektromos autózás elterjedésében kulcsfontosságú, hogy minden kategóriában és szegmensben legyen megfelelő kínálat. A Kia EV9 utastere családbarát, ráadásul vezetési élménye is közel áll a benzinesekéhez. Így sok olyan vásárlót is meggyőzhet, akik ma még idegenkednek az elektromos hajtásoktól.”

– Jil McIntosh, Kanada

“Különösen kifinomult, elegáns, tágas, sokoldalú és elektromos. Összkerékhajtásával szinte legyőzhetetlen, és kapcsolható menetmódjai révén kiválóan teljesít az északi téli időjárásban is. Én -25 fok alatti hőmérsékleten is vezettem, és az EV9 úgy viselkedett, mint egy igazi luxusautó: gyorsan felmelegítette az utasteret, miközben a hideg alig befolyásolta a hatótávolságát. Nagyszerű munkát végeztek a koreai mérnökök.” 

– Ylle Rajasaar, Észtország.

“A Kia EV9 megoldásai a piac legfejlettebbjei: LED-ekkel kivilágított első maszk, és 180 fokban elfordítható ülésekkel nappalivá alakítható utastér. Heten is kényelmesen utazhatnak vele, a két villanymotor pedig akár 384 LE leadására is képes. Ez elég meggyőző teljesítmény.”

–  Isadora Carvalho, Brazília.

“Nagyon megbízhatóan kiszámítható viselkedésű, mindig azt teszi, amire kéred, vagy utasítod. Időnként el is feledkeztem róla, milyen nagy is az utastér mögöttem, és úgy gondolom ez az autó komoly érdeme. Az EV9 jövőálló, nem csak a család bővülését várja felkészülten, de technikai jellemzőivel is előre mutat.”

– Rowan Peperkamp, Hollandia.

“Az EV9 megmutatja milyenek is lehetnek a jövő sokcélú és sokoldalú villanyautói. Nem könnyű elhinni, hogy ennek a nagy és kényelmes autónak nincs benzintankja.”

– Liz Swanton, Ausztrália.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

A Hankook elektromos járművekre fejlesztett és nyári gumiabroncsa is kiváló minősítést ért el

hankook

Kitűnő pozíció versenykörnyezetben: számos teszt eredménye támasztja alá, hogy a Hankook prémium gumiabroncsai remekül teljesítenek a kényelem és a biztonság tekintetében, valamint – a szaksajtó szerint is – kiváló az ár-érték arányuk.

A legutóbbi példa erre az Auto Bild abroncstesztjének eredménye (16/2024. szám), amelyen a Hankook iON evo SUV „példás” minősítést ért el. Ez újabb bizonyítéka a gumiabroncsgyártó stratégiájának, hogy minőségi kompromisszum nélkül, fogyasztóbarát áron kínálja a legjobb minőségű termékeket.

Az Auto Bild így jellemezte a Hankook iON evo SUV gumiabroncsot a magazin 2024 EV nyári tesztjén: „Az új, kifejezetten elektromos járművekhez készült nyári gumiabroncs kiegyensúlyozott, nagy teljesítményre képes. Mindezt stabil, biztonságos kezelhetőség mellett, száraz és nedves úton egyaránt rövid féktávval, alacsony menetzajjal, magas futásteljesítménnyel, kedvező ár-érték aránnyal”.  A 235/55 R19-es méretben hét versenytársával szemben a Hankook prémium gumiabroncs 1,3-as összpontszámot ért el. Az iON evo SUV abroncsot a Hankook i Sound Absorber technológiával szerelték fel, emellett aerodinamikus kialakításának köszönhetően rendkívül alacsony zajszintet biztosít a hagyományos abroncsokhoz képest.

“Kiegyensúlyozott és kényelmes” – így jellemzi az Auto Motor und Sport szaklap (07/2024. Szám) a Hankook Ventus S1 evo 3 SUV gumiabroncsot, amely kompakt SUV-ok nyári gumiabroncs tesztjén „nagyon jó” minősítést ért el. A magazin a teszt során nyolc gumiabroncsot hasonlított össze a sztenderdnek számító 235/55 R18 méretben. A tesztelés során a nedves és száraz útviszonyok közti vezetési teljesítmény mellett a gördülési ellenállás és a menetzaj összehasonlítására fókuszáltak. A szakértők véleménye szerint a gumiabroncs: “Dinamikusan kezelhető nedves útviszonyok között, magasszintű tapadással és könnyed kormányozhatósággal. Közvetlen kormányreakció, rendkívüli dinamizmus száraz utakon, kiváló kényelmi jellemzőkkel.”

A sportkocsitól a kombiig: imponáló menettulajdonságok nedves és száraz úton egyaránt

Az Auto Bild Reisemobil 2024-es nyári gumiabroncs tesztjén (4/2024-es szám) a Hankook Ventus Prime 4 gumiabroncs „példás” minősítést kapott. A szerkesztőség összesen tíz gumiabroncsot hasonlított össze 225/55 R17-es méretben, és a következőket állapította meg a prémium abroncsról: „Kiváló minőségű nyárigumi, lenyűgöző menettulajdonságok nedves és száraz úton egyaránt, jó biztonsági tartalékok aquaplanning esetén, biztonságos kezelhetőség nedves és száraz úton.” Emellett a tesztelők kiemelték az „alacsony menetzajt”, valamint a Hankook gumiabroncsok „kedvező ár-érték arányát”.

A Hankook Ventus S1 evo Z szintén remekül teljesített az Auto Bild Sportscars nyári gumiabroncs tesztjén (4/2024. szám). A felsőkategóriás sportkocsikra szánt ultranagy-teljesítményű gumiabroncs „jó” minősítést szerzett, a hat versenytárssal lebonyolított teszten a kombinált 265/35 R19 (elülső tengely) és 295/30 R20 (hátsó tengely) méretben. A szaklap következtetése szerint: „Tökéletes a sportautókhoz, köszönhetően rugalmas kormányozhatóságának, jó aquaplaning-tartalékainak és rövid féktávolságának nedves úton”.

Az Auto Zeitung magazin legjobbja ár-érték kategóriában

A Hankook Ventus S1 evo 3 szerezte meg a legjobb ár-érték arány minősítést az Auto Zeitung nyári gumiabroncs tesztjén (7/2024. szám). Az összehasonlításhoz a szakértő szerkesztők kilenc aktuális túraabroncsot teszteltek 225/45 R17-es méretben, kényelem, energiahatékonyság és biztonsági tulajdonságok tekintetében. A szakértők szerint a Hankook prémium gumiabroncsa kiemelkedik a mezőnyből, elsősorban „magas tapadási potenciáljával” és „kiegyensúlyozott teljesítményével nedves és száraz utakon”, ami „nagyszerű kompromisszum a dinamika és a kényelem között.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA

növényvédelmi

A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén.

Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.

A Széchenyi István Egyetem jelentős szereplője a hazai drónkutatásnak. E tevékenységében szoros partnerséget ápol az ABZ Drone Kft.-vel, mellyel közösen fejleszti mezőgazdasági permeteződrónját. A minden jelenlegi, a piacon elérhető innovációt egyesítő, hazai és európai mezőgazdasági adottságokra tervezett jármű már több nemzetközi díjat is elnyert.

Az egyetem kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenysége mellett a képzésben már jelenleg is markánsan jelenik meg a dróntechnológia. Az intézmény és többségi tulajdonában álló leányvállalata, a CloudIA Zrt. régóta együttműködik, többek között drónirányító és -adatelemző képzésének megvalósításában. A céggel és ABZ Drone Kft.-vel megkötött megállapodás e közös tevékenységeket bővíti tovább.

„Egyetemünk idén fogadta el kutatás-fejlesztési és innovációs stratégiáját, amely 2030-ig meghatározza e terület irányait és céljait. Ennek megvalósításához nagymértékben hozzájárulnak ipari együttműködéseink. A digitalizáció és a fenntarthatóság minden területünket áthatja, s ezáltal olyan fejlesztéseket tudunk végezni, amelyek egyszerre járnak haszonnal az egyetem, a partnervállalkozás és a társadalom számára” – fogalmazott dr. Kovács Zsolt, a Széchenyi-egyetem általános és oktatási elnökhelyettese. Hozzátette, intézményük különböző tudományterületek összekapcsolásával képes értékes innovációkat létrehozni, többek között a legkorszerűbb technológiák és a mezőgazdaság területén. „Erre az összekapcsolódásra kitűnően alkalmas a drón, amelyben már jelentős közös eredményeket értünk el, s ezeket az oktatásban is jól tudjuk hasznosítani”

– emelte ki.

„Az ABZ Drone Kft. egyik fontos célja, hogy a mezőgazdasági és ipari drónpilótákat a legmagasabb színvonalon képezze. Ennek északnyugat-magyarországi központját teremtette meg az együttműködésünk. A hallgatók számára a térségben egyedülálló képzést nyújtunk az ABZ piaci, gyakorlati tapasztalataira, az egyetemen rendelkezésre álló tudásra, valamint a CloudIA szakértelmére építve. A Széchenyi-egyetemen megvalósuló kutatások és a dróntechnológia terén elért közös eredmények nemcsak hazánkban, de európai és világszinten is kuriózumnak számítanak”

– mondta el Török Gyula, az ABZ Drone Kft. ügyvezetője. Aláhúzta, a képzés a nemzetközi piacon is keresett ismereteket nyújt. Mint említette, május 27-én indul a következő drónirányító képzés, amelynek részleteiről, illetve a jelentkezésről az abzdrone.com weboldalon lehet tájékozódni.

Dr. Szauer Balázs, a CloudIA Zrt. vezérigazgatója kifejtette, hogy a cégnek mint két felsőoktatási intézmény, a Széchenyi István Egyetem és az Edutus Egyetem leányvállalatának elsődleges célkitűzése és tevékenysége a szemléletformálás, valamint a tudatosítás támogatása a dróniparágban. Hozzátette, az ABZ Drone Kft.-vel jelenleg is ellátnak közös oktatási tevékenységet, ahogy a Széchenyi István Egyetemmel is kitűnő a kapcsolatuk.

„A drónképzés hazai struktúrája egymásra épülő elemekből áll. Ezzel összhangban a hármas együttműködés lehetővé teszi, hogy a pilóta nélküli légijármű irányítói igazolvány megszerzését követően tovább szakosodva a növényvédelmi drónpilóta tanúsítványt is megszerezzék a jelentkezők. Ezzel a hallgatók számára a régióban a legmagasabb szintű drónképzést tesszük elérhetővé”

– hangsúlyozta.

A Széchenyi István Egyetem győri campusán megtartott együttműködési aláírás során elhangzott: a drónok irányítása és felhasználása területén a jövőben további, mikrotanúsítványt adó képzések is várhatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val

A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.

A két cég egy olyan hajtás- és fékelemekből álló kombinált egység fejlesztésébe kezdett, amelyet közvetlenül a jármű kerekére kell szerelni. A DeepDrive a hatékony villanymotorok fejlesztésének specialistája, valamint sok éves tapasztalattal rendelkezik a nagyüzemi gyártásban is. A Continental a fékrendszerekkel kapcsolatos tudásával és az innovatív technológiák iparosításával kapcsolatos szakértelmével járul hozzá az együttműködéshez.

„A DeepDrive-val egy erős partnerre tettünk szert, akivel fenntartható módon tudjuk előmozdítani az e-mobilitás piaci elterjedését. Az általuk kifejlesztett villanymotorok növelik az elektromos járművek hatótávolságát, valamint könnyebbek, gazdaságosabbak és erőforrás-hatékonyabbak is. Ezek kombinálása a nagy teljesítményű fékmegoldásainkkal egy új, kompakt egység előállítása érdekében történik és döntően hozzájárul az elektromos mobilitás sikeréhez”

– mondta el Matthias Matic, a Continental Safety and Motion üzleti területének vezetője.

„Meggyőződésünk, hogy kétrotoros motorunk fejlesztése forradalmasítja a gépjárművek villamosítását. A Continental-lal való stratégiai partnerség lehetővé teszi, hogy meghajtási rendszerünket féktechnológiával kombináljuk, ami a jövő mobilitásához nélkülözhetetlen innovatív elektromos alkatrész létrehozását eredményezi. Az ilyen megoldások iránti növekvő kereslet is azt mutatja, hogy ebbe az irányba kell elindulnunk”

– jelentette ki Felix Poernbacher, a DeepDrive társalapítója és ügyvezető igazgatója.

Mindkét cég nagy lehetőséget lát az együttműködésben, mivel a járművek villamosítása lehetővé teszi, hogy az alváz minden funkcióját, beleértve a hajtást is, közvetlenül a kerékre helyezzék a jövőben. Az elektromos járművek különböző követelményeinek – például a hatótávolság maximalizálása, a beépítési hely minimalizálása és az egyidejű modularitás – legjobb megvalósítása érdekében átfogó járműszintű optimalizálásra van szükség.

Muenchen, 04.09.2023
Partnerschaft Continental mit DeepDrive

Az innovatív egység, ami hajtásra és fékezésre is képes hatékonyabb, kompaktabb és gazdaságosabb

A DeepDrive kifejlesztett és szabadalmaztatott egy úgynevezett kétrotoros, radiális fluxusú motort, amely központi hajtóegységként vagy kerékagyhajtásként is beépíthető sorozatgyártású járművekbe. A partnerség egy hatékony, kompakt kerékmeghajtás kifejlesztésére összpontosít, amelyet a költséghatékony gyártás érdekében optimalizáltak. A Continental nem csak a fékkomponensekkel járul hozzá a közös projekthez: az iparosítás terén való szakértelmével a vállalat azt is biztosítja, hogy a müncheni motorinnováció hamarosan közúton is használhatóvá váljon. Először egy hidraulikus féket integrálnak az újegységbe. Ezt követően a hosszútávú tervek szerint hidraulikus komponensek nélküli száraz fékrendszereket is adaptálnak a DeepDrive innovatív kerékhajtásába. A hajtás és a fék egy egységben történő párosítása egyben az első lépés egy integrált alvázelemekkel ellátott sarokmodul felé – csakúgy, mint a Continental légrugós rendszerei, kompakt egységben, közvetlenül a keréken.

Az együttműködést a Continental Corporate Venture részlege kezdeményezte. Az egység pénzügyi befektetőként szintén részt vett a müncheni székhelyű DeepDrive cég Series A finanszírozási körében, amelyet az év elején teljesítettek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss