Gazdaság

A hatékony online marketing stratégia alapjai és gyakorlati tippek

hatékony online marketing stratégia
Kép forrása: Freepik

Az online marketing világában a hatékony stratégia kialakítása elengedhetetlen a sikerhez. Az internetes platformok és eszközök széles körű elérhetősége lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy könnyen elérjék célcsoportjukat, azonban a megfelelő módszerek nélkül könnyen elveszhetnek a versenyben. Mi most adunk egy kis útmutatást, és bemutatjuk az online marketing stratégia alapjait, valamint néhány gyakorlati tippet, amelyek segíthetnek abban, hogy a kampányaid valóban eredményesek legyenek.

A célközönség meghatározása

Az első lépés a hatékony online marketing stratégiában a célközönség tűpontos meghatározása. A vállalkozásoknak tudniuk kell, kiket akarnak elérni, hogy személyre szabott üzeneteket küldhessenek nekik. A célközönség demográfiai adatai, érdeklődési körei és online viselkedése mind kulcsfontosságúak az üzenet kialakításában és a megfelelő csatornák kiválasztásában. Sokszor azonban nehéz szakértelem nélkül a célközönség meghatározása, így célravezetőbb egy internet marketing ügynökség megbízása.

Közösségi média marketing és PPC hirdetési kampányok

Az online marketing szerves része a közösségi média platformok aktív, tudatos és következetes használata. A Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok és más hasonló felületek lehetőséget nyújtanak arra, hogy közvetlen kapcsolatot építsünk ki a célcsoportunkkal. A jól célzott hirdetések és a folyamatos jelenlét hozzájárulnak a márkaismertség növeléséhez és a forgalom növeléséhez.

A fizetett hirdetések, mint a Google Ads kampányok, vagy social media hirdetések, szintén fontos részét képezik az online marketingnek. A PPC (Pay Per Click) hirdetések segítségével a vállalkozások azonnali eredményeket érhetnek el, hiszen a hirdetések a keresések élén jelenhetnek meg, így nagyobb esély van a konverziókra.

A weboldal optimalizálása

A látogatók megtartása érdekében elengedhetetlen a felhasználóbarát és gyors weboldal. A mobilbarát kialakítás, az egyszerű navigáció és a gyors betöltési idő mind olyan tényezők, amelyek javítják a felhasználói élményt, és ezzel növelik az oldal látogatóinak számát.

A SEO szempontjából is fontos, hogy a weboldal jól optimalizált legyen. Az oldalon található kulcsszavak megfelelő elhelyezése, a meta leírások használata és a keresőmotor-barát struktúra mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a weboldal előkelő helyet foglaljon el a találati listákon.

Az eredmények mérése és optimalizálás

A hatékony online marketing stratégia nem ér véget a kampányok elindításával. Az eredmények folyamatos mérése és elemzése kulcsfontosságú ahhoz, hogy a stratégiát optimalizálni tudjuk. Az olyan eszközök, mint a Google Analytics, segítenek megérteni, hogyan viselkednek a látogatók a weboldalon, és mely csatornák hozzák a legjobb eredményeket. A rendszeres riportok és a kampányok teljesítményének nyomon követése lehetőséget nyújt arra, hogy finomhangoljuk a stratégiát, és az aktuális piaci trendekhez igazítsuk azt.

A megfelelő online marketing stratégia kialakítása hosszú távon komoly versenyelőnyt jelenthet a vállalkozások számára. Ha szeretnénk a célközönségünket hatékonyan megszólítani és cselekvésre ösztönözni, akkor érdemes profikra bíznunk online marketingünket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Két Red Dot díjat nyert a retro hazai márkákat sikeresen újpozicionáló design csapat, a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével.

A nevükhöz fűződik még a Maci Kávé termékcsaládjának megújítása is, amelynek segítségével a cikóriakávé sok-sok év után ismét a népszerű termékek közé került a boltok polcain.  Multikkal egy polcra rakni a hazai kisebb márkákat? Ebben bizonyítottan kiemelkedő csapat a Barna Design.

A Barna Design a világ egyik legismertebb és legnagyobb grafikai és design versenyén, a Red Dot Design Award-on idén két munkájukkal is nyert. A Györgytea, vagyis Szabó Gyuri bácsi és az ő gyógyfüves készítményei mára fogalommá váltak. A gyártó portfólióját babáknak javasolt gyógyfüves kozmetikumokkal kívánták bővíteni. A csomagolás és az arculat tervezése során fontos volt, hogy a brand jellege megmaradjon. Minden tubus egy Magyarországon ismert állatfigura arcképét kapta meg, ami fürdés közbeni játékra ad lehetőséget. A tubus ráadásul a kiürülés után bábként használható, ezzel is csökkentve a termék ökológiai lábnyomát. A terv 2022-ben a világ legrangosabb csomagolástvervezési design versenyén, a Pentawardson is shortlistes lett, idén pedig elnyerte a Red Dot-ot.

A másik díjjal a Balatonic Signature Edition designját ismerték el, amelynek tervével korábban a London Design Awards-on is diadalmaskodtak 2023-ban. A tonik receptúrájának kialakításánál neves bártenderek működtek közre. Az első palack ihletadója aláírásával és arcképével is díszíti az üveg nyakcímkéjét, így a Signature Edition valóban egy szignált műalkotás. A címke kialakításánál az art déco világát és a cosmopolita életérzést kívánták megidézni, tovább erősítve a művészi jelleget. A speciális felületkezelések, mint az aranyprég, az UV formalakk és a 3D lakkozás, pedig egyedi és elegáns megjelenést kölcsönöznek a terméknek. A Barna Design a Red Dot díjakat november 1-jén ünnepi gálán veheti majd át.

Hogyan lehet a kisebb, tradicionális magyar márkákat a design segítségével a multik termékeivel egy szintre pozícionálni, és hogyan lehet ezt a designt mérnöki precizitással, holisztikus gondolkodással pénzügyileg is rentábilissá tenni? A Macikávé esete jó példa erre, mely évtizedek óta a magyar gyerekek egyik kedvenc itala. A Multi-Cikóra Kft. azzal kereste meg a Barna Design csapatát, hogy autentikus márkájuk régi fényét és ismertségét visszanyerje. A régi stílusjegyeket megtartva az alapoktól formálták újra a designt, melyhez saját piackutatást is felhasználtak. Az új stílusú márkakarakter alapja egy képregény stílusban megrajzolt, kedves, szerethető, de modernebb mackó. Fontos volt, hogy a figura szeme lefelé nézzen, ezzel hozva létre szemkontaktust a gyermekkel, hiszen ez bizalmat és vásárlást indukál. A csomagolást modern technikákkal, többek között hőtérképes szemkövetéssel is tesztelték, így pontosan tudják, hogy a vásárló mit néz meg először, mire fókuszál. A tervezés során a színekre, a USP-k kiemelésére is külön figyelmet fordítottak, ügyelve a retro jelleg mellett az egészségtudatosság kommunikálására is. A széleskörű belistázásnak, az új beruházásoknak és a teljeskörű rebranding-nek köszönhetően a multik termékei mellett a macikávé újra keresett, sikeres termék boltok polcain, a cég pedig 2023-ban már 737 milliós rekordbevételt ért el a termékeivel.

A Barna Design-t közel húsz évvel ezelőtt alapította Barna Gergely, Ipari termék- és formatervező mérnök, designer.

„A végzettségem miatt a mérnöki hozzáállás megjelenik abban is, ahogy a designról gondolkodunk. A rendszerszintű megközelítésben hiszünk, célunk, hogy az egyedi formai és csomagolás megoldásokon túl a közös munka mérhető eredményhez vezessen. Vagyis a pénzügyileg is működő designban hiszünk.”

– emeli ki Gergely. Az alapításkor még egyszemélyes vállalkozásként indult cégben ma már 10 fő dolgozik, formatervezők és grafikusok közösen. Árbevételük a 2020-as 47 milliós szintről tavaly 156 millióra emelkedett.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Partnerségre lépett az LG és a Mo-Sys

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy részesedést szerzett a virtuális gyártási megoldások és a kamerarobotika piacvezető fejlesztőjeként ismert Mo-Sys Engineeringben (Mo-Sys).

A stratégiai korai fázisú befektetés és partnerség bővíti az LG képességeit a virtuális gyártási és műsorszórási technológiai szegmensekben, és lehetővé teszi, hogy a vállalat kifinomult hardver- és szoftveralapú megoldások átfogóbb kínálatát nyújtsa.

A korábban kizárólag a filmiparra fókuszáló virtuális produkciós stúdiók egyre népszerűbbek a televíziós műsorszolgáltatók, valamint az olyan vállalatok és oktatási intézmények körében, amelyek saját tartalmakat szeretnének létrehozni. A fejlett technológiák széles skáláját, többek között nagyméretű LED-képernyőket, kamerakövetést, LED-vezérlőket és médiaszervereket alkalmazó virtuális produkciós terek új dimenziót – és új lehetőségek tárházát – hoztak a vizuális történetmesélés művészetébe.

A piacvezető kijelzőtechnológiájáról ismert LG már megvetette a lábát ebben a növekvő szegmensben, Micro LED és LED képernyőit mind a virtuális valóság (VR) stúdiók, mind a kiterjesztett valóság (XR) terek számára biztosítja. A Mo-Sys-szel nemrég aláírt stratégiai partnerség révén az LG a virtuális produkciós és XR-stúdiók számára teljesebb körű megoldásokat kínál majd. A partnerségnek köszönhetően a két cég hatékonyan tudja majd támogatni azokat az ügyfeleket, akik az LG LED-kijelzőit és vezérlőit a Mo-Sys XR-termékeivel és rendszereivel kombinálják, azaz teljeskörű megoldásra vágynak a VR és XR tartalmak készítéséhez.

„Azzal, hogy az LG kijelzőtechnológiai tudását a Mo-Sys virtuális gyártási megoldások terén szerzett szakértelmével ötvözzük, egyedülálló értéket tudunk kínálni ügyfeleinknek” – mondta Paik Ki-mun, az LG üzleti megoldások divíziójának szenior alelnöke és információs kijelzőkért felelős vezetője. „Az LG folyamatosan keresi az együttműködési lehetőségeket más cégekkel, hogy B2B szolgáltatásait és termékeit a partnerségek révén bővítse és erősítse.”

Michael Geissler, a Mo-Sys Engineering vezérigazgatója hozzátette: „Nagyon örülünk annak, hogy az LG támogatja innovációink fejlesztését a következő generációs virtuális gyártási technológia területén. A befektetésük lehetővé teszi számunkra, hogy fokozzuk K+F erőfeszítéseinket, többet tegyünk a fenntarthatóságért és hatékonyabb gyártási megoldásokat hozzunk létre.”

Az LG produkciós megoldásairól bővebb információ az üzletág angol nyelvű weboldalán olvasható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Magyarország legjobb munkáltatói között a Yettel

Mit jelent a céges kultúra vagy a munkavállói jóllét, hogyan lehet a jelölteket bevonzani, miként lehet hatékony a munkatársak hosszú távú elköteleződése és hol a helye a fenntarthatóságnak?

Többek közt ezeket a szempontokat vizsgálta egy független nemzetközi intézet, a TOP Employer Institute. Az eredmények alapján a Yettel hazánk legjobb munkáltatói közé került – az elismeréssel Magyarországon mindössze 17 cég rendelkezik.

Idén már második alkalommal ismerték el a mobilszolgáltatót munkáltatóként: év elején a jelenlegi és korábbi kollégák véleménye alapján lett a legmagasabbra értékelt munkaadó, ezúttal pedig a független, globális Top Employers Institute auditja alapján került Magyarország legjobb munkáltatói közé a Yettel. A vállalatnak egy több hónapos audit során, egy 240 szempontot vizsgáló értékelésben kellett bizonyítania, hogy HR-gyakorlata a nemzetközi mezőnyben is kiemelkedő. A szigorú és objektív értékelési folyamat a humánerőforrás valamennyi aspektusát, 6 főterület 20 altémájában ellenőrizte. Ezek többek közt a HR-stratégia, a digitális HR-vezetés, a munkakörnyezet és munkakörülmények, a munkáltatói márka és toborzás, a karriermenedzsment, az értékek/etika és CSR-politika, a javadalmazás és munkahelyi elismerés, az elkötelezettség, a jóllét, valamint a sokszínűség és befogadás területei.

A munkavállalói jóllétet és visszajelzéseket, valamint a jutalmak és elismerések rendszerét összegző kategóriában kiemelkedően szerepelt a mobilszolgáltató. A legmagasabb értéket (85%) az üzleti- és HR-stratégiát, illetve a vezetést magában foglaló kategóriában kapta. Emellett a szervezetfejlesztés, a digitális HR és a munkakörnyezet témaköröket összefogó kategóriában teljesített 80% fölött a vállalat.  A Yettel összesített értékelése 74,73%, tehát az összes vizsgált jógyakorlat közel háromnegyedét alkalmazza.

Az értékelés alapján a mobilszolgáltató számos területen kiemelkedően teljesít. Több olyan gyakorlattal is rendelkezik – például a munkavállalói juttatások területén –, amelyet a többi vizsgált vállalat közül sokan még nem vezettek be, vagy nem tettek széles körben és rendszeresen elérhetővé. Ilyen például az apasági távollét, amelynek keretében a törvényileg biztosított öt napon felül további 4 hetes fizetett távollétet igényelhetnek azok, akiknek partnere gyermekvállalás miatt szülési szabadságra megy. A vállalatnál öt nap fizetett szabadság jár azon munkavállalóknak is, akiknek unokájuk született. Minden kollégának alanyi jogon jár élet-, betegség- és balesetbiztosítás, valamint magánegészségügyi szolgáltatás. Évek óta jól működik a Számíthatsz Ránk! program, amely minden munkavállalónak díjmentesen elérhető szakmai tanácsadást nyújt jogi, pénzügyi, egészségügyi és életmódbeli, vagy akár lelki, magánéleti problémák esetében. A koronavírus járvány idején hozta létre és azóta is működteti a vállalat a Szolidaritási Alapot, amelynek célja, hogy azokat a kollégákat segítse, akiknek váratlan és nehéz pénzügyi helyzettel kell szembenézniük.

„A Yettelnél kiemelt figyelmet fordítunk munkavállalóinkra, hiszen az ő munkájuk révén tudunk színvonalas szolgáltatást, megbízható mobilhálózatot nyújtani ügyfeleinknek. Minden külső elismerés nagyon fontos számunkra, hiszen ez igazolja, hogy jó úton járunk – mondta Szalai Enikő, a Yettel Magyarország HR-vezérigazgató-helyettese. – A minősítés egyszerre jelent inspirációt és iránytűt számunkra ahhoz, hogy a már elért sikereinket megőrizzük, és azonosítsuk azokat a lehetőségeket, ahol még jobbak lehetünk.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss