Mozgásban

A Honda megalkotta a világ legezüstebb CIVIC-jét

A Honda 25 évvel ezelőtt, 1999-ben mutatta be Európában első hibrid modelljét, az Insightot.

A mérföldkőnek tekinthető esemény megünnepléséhez most egy Civic e:HEV egyedi, úgynevezett legjobban csillogó ezüst fényezést kapott.

A hibrid technológia negyedszázados évfordulójára a Civic teljesen egyedi, ezüst színű külsőt kapott, amelynek kidolgozásában a neves művész és színmester, Stuart Semple működött közre, aki Culture Hustle nevű stúdiójában már számos egyedi színt dolgozott ki, így például a Pinkest Pink, a Goldest Gold és a Blackest Black néven ismert árnyalatokat. A színek mestere most ehhez a modellhez elkészítette a „Silveriest Silver”, azaz a legezüstebb ezüst tónust.

Silver Civic

Stuart szenvedélyesen törekszik arra, hogy csak a legjobb anyagokkal dolgozzon. Egyediségének titka, hogy a színek létrehozásához a pigmenteket és a nemesfémekből származó mikroszkopikus darabokat akrilos oldatba vegyíti; jelen esetben 64%-ban valódi ezüst pelyheket használt. Festékei minden felületre felvihetőek, ahol tömör arany vagy ezüst látszatát keltik, lehetővé téve a művészek számára, hogy olyan alkotásokat hozzanak létre, amelyek ezeket a színeket valósághűen ábrázolják.

A festéket, kikeverését követően, átadták a Bournemouthban lévő The Syrup Room műhely szakembereinek, hogy ők vigyék fel a Civic karosszériájára. Itt a mesterek egy klimatizált helyiségben három napon keresztül, alapos munkát végezve készítették elő a gépkocsi karosszériáját a fényezésre, majd több rétegben vitték fel a különleges védő- és eltávolítható festéket. Végül egy nagy pontosságú szóróberendezéssel felhordták a Silveriest Silver utolsó rétegét, hogy megszülethessen az ünnepi Civic.

Nik Pearson, a Honda Motor Europe munkatársa így nyilatkozott:

„Ebben az iparágban a Honda szakértelme páratlan a hibridek terén. 1999-ben nekiláttunk – üzemanyag-felhasználás szempontjából – a világ legtakarékosabb autójának, a forradalmi Insight értékesítésének, amely az első benzines-elektromos hibrid gépkocsi volt Európában. Mára termékválasztékunk legfőbb modelljei elektrifikáltak, melynek tagjai az innovatív e:HEV hajtásláncunkkal rendelkeznek. A hibrid technológia 25. évfordulóját mindenképpen méltó módon szerettük volna megünnepelni, ezért döntöttünk úgy, hogy a születésnapra a legezüstebb fényezést kapja a Civic. Fantasztikusan néz ki, ugye?”

A Honda immáron negyedszázada gyárt hibrid járműveket és a japán márka mérnökei ez idő alatt nagyon sok munkát fektettek az ilyen típusú hajtásláncok fejlesztésébe, amelynek gyümölcse a jelenleg is futó alternatív (értsd teljesen elektromos vagy hibrid) meghajtású modellek sorozata.

Silver Civic

A Civic e:HEV és a Honda úttörő hibrid technológiája

A 2022-ben bemutatott legújabb Civic hibrid rendszerének szíve az e:HEV hajtáslánc, amelynek alapja a 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, Atkinson-ciklusú benzines erőforrás, melyhez két kompakt, de erős villanymotor kapcsolódik, valamint egy nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátor, egy Teljesítményszabályozó Egység (Power Control Unit, PCU) és egy Intelligens Energiatároló Egység (Intelligent Power Unit, IPU).

A hibrid Jazz, HR-V, ZR-V és CR-V modell mellett a 11. generációs Civic a Honda elektrifikált járműcsaládjának illusztris része, amely tökéletesen ötvözi a lenyűgöző teljesítményt és a villámgyors reagálást a zökkenőmentes teljesítményleadás és a kimagasló hatékonyság mellett, mindezt anélkül, hogy a vezetés örömének (Joy of Driving) rovására menne.

A Honda hibrid története előtt továbbra is fényes jövő áll, hiszen az ikonikus Prelude a következő években benzines-elektromos hajtáslánccal tér vissza. Az ígéretek szerint tökéletes egyensúlyt teremt mind a vezetési élmény és a kiemelkedő hatékonyság, mind a védjegyévé vált stílus és kifinomultság között – egy újabb példa arra, hogy a Honda Európa-szerte elhozza a vezetés örömét a vásárlóknak.

A Honda hibrid technológia nagyszerűségére remek példa, hogy a márka a turbó hibridek megjelenésének kezdetén, 2015-ben motorgyártóként visszatért a Forma-1 világába. Az erőforrást folyamatosan módosították, így végül, számost kihívást leküzdve, Max Verstappen 2021-ben az Oracle Red Bull színeiben világbajnoki címet szerzett. 2022-ben és 2023-ban is Honda motorok hajtották a csapat autóit, így ezekben az években megszerezték mind az egyéni, mind a konstruktőri világbajnoki címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

A Continental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén

Az AUTO BILD, Németország vezető autós magazinja által közzétett legújabb téli gumiabroncsteszt eredményei alapján a Continental WinterContact TS 870 kiemelkedő teljesítménnyel, „példás” minősítéssel és 1,2-es összpontszámmal bizonyult a teszt győztesének.

A vizsgálat során 53 európai, amerikai és ázsiai gyártó 205/55 R 16 méretű abroncsát értékelték, a tesztjármű egy Volkswagen Golf volt.

Az AUTO BILD szakértői a WinterContact TS 870 teljesítményét a legmagasabb követelményekhez mérten értékelték:

„Tesztgyőztes, kiegyensúlyozott abroncs, amely minden időjárási körülmény között megbízható teljesítményt nyújt, rövid fékúttal és kivételes futásteljesítménnyel”

– hangsúlyozták a tesztelők.

A WinterContact TS 870-et mini- és középkategóriás járművekhez fejlesztették, azonban a sportos kompakt autók is biztonságosan közlekedhetnek vele a téli időszakban. Az abroncsok széles méretválasztékban érhetők el: 14 és 18 coll közötti átmérővel, 40 és 70 közötti profilaránnyal, valamint 155 és 225 milliméter közötti szélességgel. A termékek között megtalálhatók a peremvédős abroncsok, valamint az XL jelöléssel ellátott modellek is, amelyek nagyobb terhelhetőséget biztosítanak. Az abroncsok sebességhatára eléri a 240 km/h-t.

 

A Continental-csoport további márkái is kiemelkedő eredménnyel szerepeltek

A Continental-csoporthoz tartozó Semperit, Uniroyal és Barum márkák szintén figyelemreméltó eredményeket értek el a teszten. A Semperit Speed-Grip 5 téli abroncs „példás” minősítéssel és 1,4-es összpontszámot kapott:

„Kedvező árú második márka, amely minden időjárási körülmény között megbízható, magas futásteljesítménnyel és alacsony gördülési ellenállással”

– olvasható a szakértők értékelésében. Az Uniroyal WinterExpert „jó” minősítést kapott:

„kiegyensúlyozott teljesítmény, biztonságos kezelhetőség vizes útfelületen, jó futásteljesítmény, alacsony gördülési ellenállás”.

A Barum Polaris 5 abroncs pedig „kielégítő” minősítést szerzett.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

A Hankook Ventus S1 evo Z gumiabronccsal szereli fel nagy teljesítményű M5-ös szedánját a BMW

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó eredeti felszerelésként szállítja az új BMW M5-ös modellhez a speciálisan erre a célra kifejlesztett Ventus S1 evo Z UUHP (ultra ultra-nagy teljesítményű) gumiabroncsot.

A nagy teljesítményű szedán hetedik generációja különösen összetett gumiabroncs-beállítást követelt. A BMW M GmbH luxusmodell – 40 éves fennállása óta először – elektromos rendszerrel rendelkezik, emiatt a gumiabroncsoknak különleges igényeknek kell megfelelniük. lyen követelmény többek között a PHEV (plug-in hibrid) modell könnyed kezelhetőségét biztosító nagy teherbírás. Másfelől fontos volt a kiváló tapadás, hogy a V8-as motor, az 535 kW/727 LE teljesítmény, valamint az 1000 netwonméteres maximális rendszernyomatékot is kontrolláltan továbbítsa az útra.

Ugyanakkor a Hankook mérnökeinek figyelembe kellett venniük a BMW M5 legmeghatározóbb jellemzőjét, és kifejezetten arra hangolni a Ventus S1 evo Z gumiabroncsot, hogy gyors és pontos reakcióképességet biztosítson a kanyarokban a közutakon és a versenypályán egyaránt. Eredmény:  285/40 ZR20 az első tengelyen és 295/35 ZR21 a hátsó tengelyen. Az eltérő méretű abroncsok ideális kombinációt adnak a reaktív kanyarodáshoz, tökéletes átvitelt a kanyarodási erőkhöz és az M modellekre jellemző vezetési dinamikákhoz. Ugyanakkor az alacsony gördülési ellenállással a fejlesztőknek sikerült hozzájárulniuk a mérsékelt üzemanyag- és energiafogyasztáshoz. Mint minden olyan gumiabroncs, amelyet kifejezetten a BMW M modellekhez vagy BMW járművekhez való eredeti felszerelésként ismernek el, ezek is ☆ címkével vannak ellátva az oldalukon – ehhez a gyártó szigorú feltételeket ír elő. A Ventus S1 evo Z gumiabroncsokat a Hankoook európai üzeme gyártja Magyarországon.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW M-mel szoros együttműködésben tökéletes abroncsot fejlesztettünk ki egy olyan legendás járműhöz, mint az M5”

– mondta Klaus Krause, a Hankook hannoveri műszaki központjának alelnöke és európai vezetője.

“Egyértelmű célunk volt, hogy a nagy teljesítményű szedán egyedi menetdinamikáját anélkül adjuk át az útra, hogy a gördülési ellenállás terén kompromisszumokra kényszerülnénk. Ezt háromévnyi fejlesztés alatt sikerült elérnünk.”

Ventus S1 evo Z: Nagy teherbírású gumiabroncs egyedi futófelülettel a tökéletes kormányozhatóság érdekében

A kizárólag a BMW M modellekhez tervezett gumiabroncsoknak a legmagasabb elvárásoknak kell megfelelniük minden vezetési tulajdonság tekintetében, legyen szó kormányozhatóságról, gördülési ellenállásról vagy hosszútávú teljesítményről a teljes életciklus során. Annak érdekében, hogy az új BMW M5 esetében az M modellek jól ismert jellemzőit tökéletesen át lehessen ültetni az útra, az első lépés a Ventus S1 evo Z gumiabroncs nagy teherbírással való felszerelése volt, hogy a szedán kiváló kormányozhatóságát még sportos vezetési stílus esetén is biztosítsa. Az új futófelület rendkívül nagy méretű tapadófelülettel és átalakított lineáris barázdákkal rendelkezik, amelyek segítik a gyors visszajelzést a kormánymozdulatokra, még akkor is, ha a járművet versenypályán tesztelik. A széles futófelületi blokkok támogatják az agilis vezetési stílust.

Emellett a BMW M5-höz készült Ventus S1 evo Z megerősített aramid hibrid övvel látták el, amely tovább fokozza a teljesítményt, különösen a száraz utakon. Ez nagy sebességnél megakadályozza a gumiabroncs – centrifugális erők miatti – nem kívánt deformálódását, a sebességindex (Y) pedig jelzi, hogy az abroncs 300 km/h feletti végsebességre is alkalmas. A méretstabil aramidszálak továbbá minimalizálják a futófelület oldalirányú erők okozta deformációját irányváltáskor, ami elősegíti a mindenkori neutrális kezelhetőséget és irányíthatóságot.

A BMW M5 kiemelkedő teljesítménye ellenére, még akkor is, ha a versenypályán a határait feszegetik, a Hankook Ventus S1 evo Z fejlesztői a mindennapi vezetés során is a maximális kényelemre összpontosítottak. Ennek köszönhetően még a hosszú, mérsékelt sebességű autóutak is pihentető kikapcsolódást nyújtanak. Emellett sikerült a gumiabroncs kiváló menetdinamikáját kombinálni az alacsony gördülési ellenállással.

Egyedi anyagkeverék az egyedi teljesítményért

A kifejezetten a BMW M5-höz tervezett Ventus S1 evo Z futófelületéhez egyedileg tervezett anyagkeveréket használtak, amelyet pontosan a nagy teljesítményű szedán jellemzőire szabtak, a különböző nagy teljesítményű gyanták hozzáadása pedig optimális tapadást biztosít széles hőmérsékleti skálán. Emellett az egymással összekapcsolt, szerves töltőanyagokból álló innovatív struktúra a teljes menetidő alatt egyenletesen stabil teljesítményt biztosít.

Kompromisszummentes tesztelés – AI által támogatott virtuális térben és versenypályán

A Ventus S1 evo Z fejlesztése során a Hankook mérnökei AI által támogatott algoritmusokat is használtak a kívánt kezelhetőség elérése érdekében. A fő szempont az optimális erőelosztás volt a gumiabroncs futófelületén a nagy igénybevételt jelentő kanyarodási manőverek során. Az AI előrejelzések a Hankook számtalan abroncstesztből származó átfogó adathalmazán alapulnak.

A kellemes vezetési élmény, a biztonság és a kanyarodási dinamika ideális elegyének meghatározásához számtalan kört tettek meg a Nürburgring Nordschleife pályán, valamint az egyedülálló nagy sebességű pályán Nardóban.

iON i*cept téli gumiabroncsok a biztonságos vezetésért a télen

A téli időszakban is mindig biztonságos, élvezetes vezetés érdekében a Hankook iON i*cept prémium téli gumiabroncs a nagyteljesítményű szedánhoz is megrendelhető. Az eredetileg tisztán elektromos autókhoz kifejlesztett téli gumiabroncs tökéletesen illeszkedik a plug-in hibrid teljesítményjellemzőihez, és a kiváló téli tulajdonságokat jelző 3PMSF jelöléssel rendelkezik. A nyári gumiabroncsokhoz hasonlóan a téli gumiabroncsok oldalfalán is megtalálható a ☆ jelzés, amely azt jelzi, hogy az abroncsot jóváhagyták eredeti felszerelésként a BMW M és a BMW járművekhez.

A kizárólag a BMW M GmbH-járművekhez tervezett gumiabroncsoknak nemcsak ideális kezelhetőségi tulajdonságokkal kell rendelkezniük téli útviszonyok között, hanem száraz és nedves úton is közvetíteniük kell a nagy teljesítményű szedánok összetéveszthetetlen menetdinamikáját. A BMW M5-höz készült Hankook iON i*cept ezért a hagyományos téli gumiabroncsokhoz képest szilárdabb futófelületi keverékkel rendelkezik. Emellett az egyedülálló iON futófelületi kialakítás segít biztosítani a magas forgatónyomaték biztonságos átvitelét az útra minden körülmények között.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Innovatív megoldások a raktárautomatizáláshoz

A Prodrive Technologies a Jungheinrich autonóm mobil robotjait alkalmazza az automatizált szűkfolyosós magasraktári targoncákkal interaktívan együttműködő, rakomány alatti szállításhoz.

A hollandiai Sonban található Prodrive Technologies B.V. többek között az orvosi, a félvezető és a mobilitási iparban használt csúcstechnológiai megoldások fejlesztője és gyártója. A vállalat éves szinten 25 %-kal növeli forgalmát, ezért döntött a raktárbővítés mellett. Az új disztribúciós központban a Prodrive a régió többi, külső raktárából származó készleteket központosította. Tekintettel a gyors növekedésére és a széles termékválasztékára, a Prodrive olyan megoldást keresett, amely rugalmasan méretezhető, ugyanakkor magas szintű termelékenységet biztosít. A Jungheinrichben találták meg a megfelelő partnert a megoldásra. Mark Menting, a vállalat logisztikai folyamatokért felelős vezetője így nyilatkozott a döntésről: “A Jungheinrich egy teljes rendszert biztosított, amely mobil robotokból, targoncákból, állványokból, szoftverekből és ERP-rendszerhez történő kapcsolódásból áll. Egy rugalmas, termelékeny, skálázható rendszert – pontosan azt, amit kerestünk.”

Jungheinrich eksa

MEGFIZETHETŐ, MÉRETEZHETŐ ÉS RUGALMAS.

A Jungheinrich által megvalósított raktárkoncepció magas termelékenységet és nagyfokú rugalmasságot garantál. A megoldás továbbá méretezhető és a koncepció lehetővé teszi, hogy együtt növekedjen az ügyfél igényeivel. Az innovatív intralogisztikai megoldás középpontjában 15 arculee S autonóm mobil robot (AMR) és 8 EKX 516ka típusú magasraktári targonca (AGV) együttműködése áll. Ez a kombináció zökkenőmentesen képes kezelni az áruk széles választékát, miközben a 12 méter magas raktár gazdaságosan üzemeltethető.

MAXIMALIZÁLT TERMELÉKENYSÉG.

A beérkező raklapokat egy szállítószalagra helyezik, ahol ellenőrzik a raklap alakját és minőségét.  Ezután egy arculee S típusú AMR felveszi a raklapot és a magasraktárba szállítja. Ott egy EKX 516ka típusú automata magasraktári targonca betárolja a rakományt.

A kimenő palettákat az AMR a hat komissiózó állomás egyikére szállítja, amelyek mindegyike hat felvételi/leadási ponttal van felszerelve. A produktivitás maximalizálása érdekében a magasraktár el van kerítve az alkalmazottak elől. Bár az arculee S autonóm mobil robotok biztonságosan és zökkenőmentesen működnek más targoncákkal és a dolgozókkal közös környezetben is, a vállalatnál úgy döntöttek, hogy minimalizálják az ember-robot interakciót, ezáltal maximalizálják a termelékenységet. A rendszer komissiózó teljesítménye 80 raklap/óra. A magasraktár elméleti kapacitása szintén 80 raklap/óra.

MAGASABB MINŐSÉG.

Az új intralogisztikai koncepció biztosítja a szükséges rugalmasságot, skálázhatóságot és termelékenységet. A mobil robotok a nap 24 órájában rendelkezésre állnak. Emellett a folyamatok minősége is jelentősen javult. Mind az áruk, mind a berendezések károsodása jelentősen csökkent. Ennek eredményeként a Prodrive Technologies évente jelentős, 10 százalékos javítási költséget takarít meg. Ezen túlmenően az új koncepció átláthatóságot és ellenőrzést biztosít,valamint a termékek többé nem vesznek el.

A projektről röviden:

Kihívás

Átfogó intralogisztikai koncepció megvalósítása nagyrészt automatizált folyamatokkal az újonnan épített logisztikai raktárban.

Megoldás

A Jungheinrich Logistics Interface és a Jungheinrich WCS raktárirányítási rendszer által koordinált és irányított arculee S autonóm mobil robotok, valamint az EKX 516ka automata magasraktári targoncák egyedülálló kölcsönhatása a rakomány alatti szállításhoz.

Eredmény

Rugalmas és skálázható koncepció, amely garantálja a nagyobb termelékenységet és a folyamatos működést. A folyamatminőség jelentős javulása.

További információ: Autonóm mobil robotok (AMR) | Jungheinrich


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss