Connect with us

Gazdaság

Bőven verik az inflációt az akciós betéti kamatok

Az éves infláció szintjét jóval meghaladó akciós betéti kamatokkal igyekeznek magukhoz vonzani a lakossági számlákon pihenő szabad pénzeket a bankok – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Utóbbiakból pedig változatlanul nincs hiány: az első negyedév végén új csúcsot döntött a lakossági betétek állománya.

Bár az utóbbi hetekben több pénzügyi szolgáltató is csökkentett kisebb mértékben az akciós lakossági lekötött forintbetétek kamatain, továbbra is találhatók kedvező ajánlatok a piacon – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. 

Az ajánlatok között – tette hozzá – a 6,5 százalékos jegybanki irányadó rátához közelítő (vagy azt meghaladó) éves kamatokat is lehet találni. A jellemzően 5,5-6,5 százalék közötti éves kamatok a márciusi, 4,7 százalékos, éves inflációhoz mérten sem számítanak rossznak – még úgy sem, ha számolunk a lakossági betétek kamata után felszámított kamatadó és szociális hozzájárulási adó (szocho) hatásával.

A friss megtakarítás szinte mindig feltétel

A BiztosDöntés.hu lekötött betéti kalkulátora szerint az akciós ajánlatoknál változatlanul a friss forrás elhelyezése jelenti az általánosnak tekinthető feltételt, de akadnak konstrukciók, amelyek egy adott ügyfélkört céloznak, vagy éppen bizonyos számlaforgalomhoz kötik a kedvező kamatokat.

A Gránit Bank változatlanul több, rövid lejáratú betéti konstrukciót is kínálatban tart. Ezek közül az egyik a három hónapos futamidejű eBank betét, amelynél most 6,25 százalékos az akciós, éves kamat. A konstrukcióban legalább 50 ezer forintnyi, új forrást lehet elhelyezni, úgy, hogy az ügyfélnek aktív mobilbanki szerződéssel is rendelkeznie kell, miközben a számlájára legalább havi 400 ezer forint jóváírás érkezik. 

A Gránit Bank a KamatMax betétnél évi 5 százalékos kamatot kínál: itt 6 hónap a futamidő, és a kedvező kamat feltétele, hogy az ügyfél kellő aktivitással használja a bankszámláját – illetve az ahhoz tartozó bankkártyát.

A K&H Rajt betétjénél 90 nap a futamidő, a bruttó éves kamat pedig 8 százalék. Itt az a feltétel, hogy a betéte ügyfél legalább egy hónapja számlát vezessen a pénzügyi szolgáltatónál, és új forrást helyezzen el, amelynek az összege eléri az 500 ezer forintot.

A MagNet Bank több futamidőre is kínál akciós kamatokat a Prizma nevű betétjénél: itt is új forrás helyezhető el, legalább 500 ezer forint összegben, cserébe az éves bruttó kamat a 3 hónapos futamidőnél évi 6,62, a 6 hónaposnál évi 6,45, a 12 havinál pedig évi 4,61 százalék.

Az MBH Bank a prémium, illetve a meghatározott számlacsomagokkal rendelkező lakossági ügyfeleinek kínálja az akciós, 6 hónapos futamidejű Prémium betétjét. A konstrukcióban a prémium ügyfeleknek legalább 100 ezer forintot, az érintett lakossági ügyfeleknek pedig minimum kétmillió forintot kell elhelyezniük, az éves kamat pedig 6,5 százalék. Ebben a konstrukcióban ugyancsak friss megtakarítás helyezhető el, de az is megengedett, hogy a pénz állampapír-befektetésből származzon.

Az OTP Bank szintén a prémium ügyfélkörnek kínál akciós lekötési lehetőséget: a hat hónapos lejáratú Prémium Forint Betétnél most 6 százalékos az éves kamat. Ennél a konstrukciónál szintén feltétel az új forrás elhelyezése – legalább 100 ezer forint összegben.

Az elmúlt hónapokban ugyanakkor a befektetésekkel kombinált betétek is visszatértek a piacra. A Gránit Bank Hozampáros betétjénél az elhelyezett összeg felét helyezik el 3 hónapos futamidejű betétben, 8 százalékos éves kamat mellett, míg a másik rész Gránit befektetési jegyekbe kerül. Az ügyfélnek itt legalább 200-200 ezer forintot kell – új forrásként – elhelyeznie. 

Hasonló elven működik a CIB Bank Tandem megtakarítása is, ahol a megtakarítás egyharmada (legalább százezer forint) kerül 3 hónapos futamidejű betétbe, évi 7 százalékos kamat mellett. A CIB Bank Magnifica (prémium banki) és Private Banking ügyfelei viszont már évi 10 százalékos kamatot kapnak a betéti rész után, amennyiben teljesítik a meghatározott feltételeket. 

Dőlnek a csúcsok a lakossági betéteknél

 A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint az első negyedév végére új csúcsra ért a lakossági betétek állománya: meghaladta a 13 365 milliárd forintot, ami igen gyors, 12 százalékos, éves növekedést tükröz. 

„Abban, hogy a márciusig tartó egy évben ilyen ütemben tudott növekedni a lakossági betéti portfólió, meghatározó szerep jutott a lakossági állampapírokból felszabaduló pénznek: nagyrészt ennek hatásával magyarázható, hogy csak az első negyedévben 570 milliárd forinttal ugrott meg a lakossági betétállomány”

– hívta fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. 

Gergely Péter hozzátette: a frissen érkező pénzek viszont jól láthatóan szinte kizárólag a szabad folyószámla-egyenleget gyarapították. Így a teljes lakossági betéti portfólióból már bő 84 százalékkal részesednek a látra szóló- és folyószámlabetétek, amelyre korábban még szintén nem akadt példa. 

A szakértő szerint ugyanakkor a folyószámlákon lévő szabad pénz egy része előbb-utóbb helyet keres magának – a kérdés inkább az, hogy mekkora hányada marad végül betétekben, és mekkora összeg vándorol majd befektetésekbe.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.

A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.

Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.

A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.

A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.

A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.

A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.

Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét

A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív mesterséges intelligencia használatával (GenAI) és globális tehetséggondozással reagálnak a gyorsan változó üzleti környezet kihívásaira – derült ki a Deloitte friss felmérésből.

A kutatás öt kulcsterületre fókuszál – a technológiai fejlesztésektől és vezetői hatékonyságtól kezdve a működésre legalkalmasabb országok feltérképezésén át, a képzett munkaerő megtartásáig – bemutatva, hogyan válhatnak ezen szolgáltatóközpontok a vállalatokban az üzleti transzformáció és hatékonyság hajtóerejévé.

A Deloitte 2025-ös Global Business Services (GBS) felmérésben vizsgált vállalatok működésüket tekintve globális és többfunkciós megközelítést alkalmaznak. Stratégiai prioritásként kezelik a mesterséges intelligencia felhasználását és a digitális fejlesztéseket a működési folyamatok hatékonyságának javítása, a költségcsökkentés és a jobb ügyfélélmény elérése érdekében. Működésükben és a hagyományos üzleti szolgáltatásokon túlmutató tevékenység-portfóliójuk bővítésében pedig egyre meghatározóbb szerephez jut a specializált kompetencia központok felépítése, valamint a világ minden tájáról toborzott tehetségek bevonzása és fejlesztése.

A 2025-ös GBS felmérés öt markáns trendet elemez:

  1. Az új generációs képességek (next-gen skills) és a kiemelkedő ügyfélélmény növekvő jelentősége

A kutatás eredménye szerint a szervezetek a következő három évben egyre nagyobb figyelmet fordítanak új generációs kompetenciáik fejlesztésére, és digitális képességeik továbbfejlesztésére. A digitalizációt prioritásként kezelő vállalatok csaknem fele működtet GBS-központokat a jelentős digitális és adatkezelési kompetenciákat kínáló Indiában. Mindemellett az ügyfélélmény javítása azért válik még inkább jelentőssé, mert a szervezetek az ügyfelek hűségének növelése mellett így tudják megkülönböztetni magukat versenytársaiktól.

  1. Egységes vezetés, növekvő megtakarítások

A globális üzleti szolgáltatásokban jellemzően a stratégia meghatározása globálisan történik, míg az ügyfélélményt javító és a napi működést befolyásoló döntések meghozatala a helyi GBS és szakterületi vezetők feladata. A kutatás szerint a globális GBS-vezető pozíciót működtető és hatékony, központi döntéshozatali rendszert kiépítő vállalatok 55 százaléka átlagosan 20 százalékot meghaladó megtakarítást ért el.

  1. Befektetés a generatív mesterséges intelligenciába (GenAI) és az adatbiztonságba

A globális szolgáltató cégek elsősorban technológiai fejlesztésekkel és üzleti folyamataik fejlesztésével igyekeznek elérni hatékonyságnövelési és költségcsökkentési céljaikat, melyek magukban foglalják például a GenAI technológia alkalmazását, különféle automatizációs megoldások bevezetését vagy adatelemzési képességeik javítását. A kutatásban részt vevő vállalatok 58 százaléka már elindult (vagy tervezi az indulást) a generatív mesterséges intelligencia világába. Elsősorban a pénzügyek és az informatika területén alkalmaznak a cégek AI megoldásokat jellemzően a számlakezelésben, chatbotok alkalmazásában és az adatelemzés területén.

  1. A legvonzóbb országok a globális üzleti szolgáltatók szemszögéből

A mezőnyből kiemelkedő India, az Egyesült Államok és Lengyelország 2019 óta minden alkalommal szerepelt a kedveltségi lista első öt helyezettje között. Mexikó a munkaerő és a technológia elérhetősége és a versenyképes költségszint miatt tartja a két éve megszerzett harmadik pozícióját. Feljövőben van és idén bekerült Portugália is a Top 10-be, ahol Magyarország, Malajzia és Spanyolország évek óta stabil szereplők.

  1. Nagy a kereslet a jól képzett munkaerőre

Szolgáltató tevékenységük bővüléséhez igazodva a globális üzleti szolgáltató szervezetek fele tervez létszámbővítést új feladataik ellátására, de a tehetségek felkutatása és megtartása komoly kihívást jelent. A jelentkezők egy részénél a képességek és a képzettség hiánya jelent gondot, míg egyes országokban a magas fluktuáció és a megnövekedett munkaerőköltségek állítják kihívás elé a cégeket. A vállalatok erős és vonzó vállalati kultúra kialakításával, a helyi munkaerőpiaci viszonyokhoz igazított javadalmazási rendszerrel és az ahhoz kapcsolódó, a munkavállók jólétét támogató intézkedésekkel, például a hibrid munkavégzési modell bevezetésével igyekeznek kezelni a problémát.

A Deloitte a globális üzleti szolgáltatások piacát áttekintő, sorrendben a 14. Global Business Services (GBS) Survey című felmérését (korábbi nevén Global Shared Services and Outsourcing Survey) 2024 harmadik és negyedik negyedévében állította össze. A kutatásban több mint 30 ország kétezer iparági szereplőjének válaszait használta fel a Deloitte, amelyeket az elmúlt 8 évben gyűjtött.

A teljes tanulmány ide kattintva érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss