Connect with us
Hirdetés

Egészség

Új lehetőség a magyar egészségügyi innovátorok előtt

Vezető európai gyógyszeripari vállalatokkal, a Chiesi Grouppal és a SYNLAB Italy-val karöltve indította útjára az InnoStars Connect programot az EIT Health, az Európai Unió intézményeként működő Európai Innovációs és Technológiai Intézet egészségügyre fókuszáló egysége.

A nyílt innovációs modellben megvalósított kezdeményezés célja, hogy összehozza a Magyarországon és más feltörekvő országokban, valamint az EU legkülső régióiban működő start-upokat, kkv-kat, kutatókat, egyetemeket és kórházakat, hogy közösen dolgozzanak forradalmi innovációk kifejlesztésén és megvalósításán. A program keretében a pályázók közül 10 kiválasztott szervezet kap lehetőséget, hogy csatlakozzon Európa legnagyobb egészségügyi innovációs hálózatához, és azon keresztül finanszírozáshoz jusson, szakmai útmutatást kapjon a gyógyszeripar vezető szereplőitől, illetve validálja a legégetőbb egészségügyi kihívások megoldására irányuló innovációját. A három legjobb csapat az EIT Health InnoStars Grand Final keretében pénzdíjért is megméretheti majd magát. A pályázatok benyújtásának határideje június 30.

Mit kapnak az innovátorok?

„Az InnoStars Connect tökéletesen példázza gyakran hangoztatott mondásunkat, miszerint senki sem képes egyedül innoválni. Ezzel az izgalmas új programmal megnyitjuk az ajtókat a magyar újítók előtt, hogy friss erőforrásokhoz és tudáshoz jussanak, és ami a legfontosabb, hozzáférjenek a hálózatunkon belüli kapcsolatokhoz, amelyeken keresztül ígéretes megoldásokat fejleszthetnek ki az égető egészségügyi kihívásokra – mondta el Sarah Haddadin, az EIT Health InnoStars RIS innovációs vezetője és a program vezetője. – A legjobb szakemberek és intézmények kollektív tudásának becsatornázásának köszönhetően az InnoStars Connect nem csak egy program, hanem egy platform, amely felpörgetheti az egészségügyi innovációt, és hozzájárulhat egy tartós, partnerségen alapuló ökoszisztéma kialakulásához.”

Kihívás #1 – Chiesi Group

A Chiesi Group egy kutatás-orientált, globális biogyógyszerészeti vállalatcsoport, amelynek célja, hogy innovatív termékekkel és szolgáltatásokkal javítsa a betegek, családjaik és környezetük életminőségét. A vállalat az EIT Health InnoStars-szal közösen három területen keres úttörő megoldásokat: légzőszervi egészség (AIR), a ritka és rendkívül ritka betegségekben szenvedő betegek kezelése (RARE), valamint az egészségügyi szakemberek által nyújtott speciális ellátást támogató termékek és szolgáltatások, illetve a fogyasztók által nyújtott önellátás (CARE). A következő területeken várják a pályázatokat:

  1. a) Innovatív terápiás megközelítések/megoldások
  • biomarkerek (beleértve a korai diagnózist és nyomon követést szolgáló digitális biomarkereket)
  • orvosi eszközök és megoldások, amelyek képesek javítani a betegutat és a terápia betartását
  • innovatív megoldások és fejlett eszközök az inhalációs gyógyszeradagolás, valamint az összetett makromolekula-adagolás javítására, valamint a sejt és génterápiák (CGT Cell and gene therapies) számára
  • fejlett biotechnológiai megoldások a fenntarthatóbb terápiák előállításához és szállításához, valamint a RARE (ritka) betegségekre irányuló terápiákhoz.
  1. b) Innovatív digitális egészségügyi megoldások
  • a betegellátás és a betegút élményének javítása
  • klinikai vizsgálatok fejlesztése (a betegek azonosításától a kezelésig és a nyomon követésig)
  • összehangolt (RW Real World) valós környezetben keletkezett adatok gyűjtése, elemzése és felhasználása
  • a kezelési eredmények és a rehabilitáció fejlesztése

„Kiemelkedő, tehetséges innovátorokat keresünk a start-upok, kkv-k, kórházak, egyetemek és kutatóintézetek között Olaszországban és azon kívül, például Magyarországon is, hogy együttműködjenek velünk a nyílt innováció keretében. Célunk, hogy a jelenlegi határokat túllépve új megközelítéseket vizsgáljunk, és jobb ellátási modelleket fejlesszünk ki. A szakértelmünk és az InnoStars Connect segítségével olyan úttörő megoldások megszületésében szeretnénk segíteni, amelyek megfelelnek a betegek és az egészségügyi rendszerek elvárásainak. Bolygónk egészsége és az emberek egészsége szorosan összefügg, és mindkettő számos kihívással néz szembe. Ám hisszük, hogy együttes erővel szembe tudunk nézni ezekkel a kihívásokkal, és egészségesebb jövőt teremthetünk mindenkinek”

– mondta el Fabrizio Conicella, a Chiesi Group Nyílt Innováció és Kompetencia Központ vezetője.

Kihívás #2 – SYNLAB Italy

A SYNLAB Italy Európa vezető diagnosztikai vállalata, amely új, integrált megközelítést alkalmaz az orvosi innováció, a megelőzés és az egészségügyi ellátás terén Olaszországban, egy olyan megközelítést, amely összhangban van az európai minőségi szabványokkal. A vállalat most az EIT Health InnoStars-szal közösen keresi a fejlett diagnosztikai biomarkereket és technológiákat az alábbi felhívás mentén:

  • Korszerű diagnosztikai biomarkerek és technológiák kifejlesztése a SYNLAB Italy szolgáltatásainak bővítése érdekében, beleértve a tesztelési módszerek fejlesztését is.

„Óriási potenciált látunk az innovatív diagnosztikai biomarkerek és technológiák terén, amelyek forradalmasíthatják az egészségügyi ellátást. Az InnoStars Connecten keresztül szívesen működünk együtt Európa-szerte az innovátorokkal, hogy kreatív megoldásokat találjunk szolgáltatásaink fejlesztésére és a betegek eredményeinek javítására. A velünk való összefogással az innovátorok segíthetnek nekünk új utakat nyitni a legmodernebb diagnosztikai eszközök biztosításában, amelyek európai polgárok millióinak egészségügyi ellátását alakítják majd a jövőben

– mondta Maurizio Ferrari – CMO Chief Medical Officer SYNLAB Italy.

Ki és hogyan pályázhat?

Az InnoStars Connect programra a kihívásokhoz kapcsolódó innovatív megoldásokkal rendelkező start-upok, kkv-k, kórházak, egyetemek és kutatóintézetek jelentkezését várják egész Európából. A támogatható pályázóknak TRL 5 (releváns környezetben validált technológia) és TRL 7 (rendszerprototípus bemutatása működési környezetben) közötti érettségi szintű megoldással kell rendelkezniük, és készen kell állniuk a nyílt innovációs keretrendszerben való együttműködésre. Azoknak a szervezeteknek, akik jelenleg nem részei az EIT Health partnerhálózatának, a szervezet hivatalos partnerévé kell válniuk. A programhoz való csatlakozással hozzáférést kapnak egy kiterjedt hálózathoz és olyan erőforrásokhoz juthatnak hozzá, és gyümölcsöző együttműködéseket alakíthatnak ki Európa vezető egészségügyi innovátoraival.

A jelentkezés iránt érdeklődő szervezetek az InnoStars Connect | EIT Health oldalon tudhatnak meg többet és jelentkezhetnek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Egészség

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.

 A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.

A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.

Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:

“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”

Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.

Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:

“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”

Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál

Az otthoni porszívók vásárlásánál célszerű figyelmet fordítani arra, hogy olyan fejlett szűrőrendszerrel legyenek felszerelve, amelyek megakadályozzák a leapróbb pollenek, baktériumok, vagy vírusok visszajutását a kitakarított helyiség levegőjébe.

Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a szűrő rendszeres takarításáról és cseréjéről sem!

A porszívóknál – kialakítástól függetlenül – a készülékből kiáramló levegő szűrésére van szükség. A Sencor SVC 1080TI esetében például a Multi Cyclone rendszer és a Clean Air HEPA H13-as szűrő biztosítja, hogy legapróbb porszemcsék, valamint allergizáló hatással bíró pollenek se jussanak vissza a helyiség levegőjébe.

Kevéssé ismert tény, de a HEPA H13-as szűrő 99,95%-os hatékonysággal távolítja el a PM10 méretű részecskéket a kibocsátott levegőből (a mérési pontnál – MPPS).  Ezek közé tartoznak a poratkamaradványok, a fékpor, vagy a homokszemek. A PM 2,5 méretű szemcséket is képes megszűrni, amelyek gyakran korom- és koromrészecske, vagy különféle aeroszolok formájában vannak jelen a levegőben. A 2,5 nano mikrométernél kisebb szemcsék már le tudnak jutni a tüdő léghólyagocskáiba és onnan közvetlenül a véráramba is bekerülhetnek, növelve ezáltal bizonyos érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

„Egy nappaliban, vagy hálószobában számtalan olyan apró részecske fedezhető fel, ami az emberi szem számára vagy láthatatlan, vagy nehezen észrevehető. Ilyen a por, a pollen, a penészspóra, a házi kedvencek szőrszálai, az esetlegesen előforduló bőrpikkelyek, vagy baktériumok”

– figyelmeztetett Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának termékmenedzsere.

„Ahhoz, hogy a HEPA H13-as szűrő megőrizze a hatékonyságát, nem szabad megfeledkezni a rendszeres tisztításról. Amennyiben csak kis mértékben szennyezett, akkor elég, ha a szabad ég alatt kirázzuk belőle a port. Erősebb szennyezés esetén azonban érdemes a szűrőt gyenge vízárammal és langyos vízzel kiöblíteni úgy, hogy a hajlatokból a víz ki tudja mosni a szennyeződéseket. Ezt azonban csak akkor tegyük, ha a gyártó javasolja a szűrő vízzel történő öblítését a használati utasításban”

– hangsúlyozta a szakember. Ezt követően elegendő, ha hagyjuk szobahőmérsékleten megszáradni, majd miután ez megtörtént a szűrő visszahelyezhető a gépbe.

Fontos, hogy a HEPA H13-as tartozékra rendszeres használat esetén javasolt félévente cserélni. Az eltömődött szűrő miatt a készüléknek többet kell dolgoznia a kívánt légáramlás fenntartásához, ami hangosabb működést és nagyobb energiafelhasználást eredményezhet. Az elhanyagolt szűrőn idővel felhalmozódnak a por- és pollen szemek, a korom és egyéb részecskék, ami csökkentheti a szűrés hatékonyságát.

Mindezekre ügyelve biztosítható, hogy otthonunk levegője mindig friss és egészséges maradjon, hiszen „jobb félni, mint megijedni”, ha egészségünkről van szó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Közel 100 ember egészségügyi szűrését végezték el egy nap alatt a Prologis parkjában

A Prologis Park Budapest-Gyál parkba egy nap erejéig egészségügyi szűrőbusz költözött – a logisztikai ingatlanfejlesztő vállalat ugyanis ingyenes szűrővizsgálatot szervezett a parkban található ügyfelek alkalmazottai számára.

A dolgozók háromféle szűrésre jelentkezhettek: dermatoszkópos anyajegyszűrésre, InBody készülékkel végzett fittségi állapotfelmérésre, illetve szívstressz meghatározásra. A MediTeam orvosai által végzett vizsgálatokra majdnem 100-an regisztráltak, betöltve az összes szabad helyet a napra.

Több kutatás is igazolja, hogy Magyarországon rendkívül kevesen járnak egészségügyi szűrővizsgálatokra, pedig minél korábban ismernek fel egy betegséget, annál nagyobb a valószínűsége a hatékony kezelésnek. Két évtized alatt például megduplázódott a magyarországi bőrrákos esetek száma, és a betegek negyede még mindig későn fordul orvoshoz. A betegség kockázata az életkorral együtt nő, de 30 évnél fiatalabbaknál is előfordul, sőt ma már ez a fiatal nők és férfiak egyik leggyakoribb daganatos betegsége.  Hazánkban a szív- és érrendszeri halálozás képezi a leggyakoribb halálokot, az erre irányuló rizikószűréseken azonban alacsony a lakossági részvétel, ezért az ilyen szűrésekben rejlő lehetőségek nincsenek kellően kiaknázva.

A parkjainkban dolgozó munkatársak egészsége kiemelten fontos számunkra

– mondta Gárdonyi Lóránd, a Prologis Magyarország ingatlangazdálkodási és ügyfélélmény igazgatója.

Tudjuk, hogy egy-egy szűrővizsgálatra mennyire nehezen találnak időt az emberek, ezért házhoz hoztuk a lehetőséget ügyfeleink munkatársai számára. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az egészség megőrzésének fontosságára: szeretnénk, ha a mindennapi gondolkodásba is beépülne ezeknek a vizsgálatoknak az elvégzése. Nagyszerű volt látni, hogy ilyen sokan vettek részt a szűréseken, és szeretnénk köszönetet mondani az orvosi csapatnak az áldozatos munkájukért.

Ez a különleges nap az egészségen és a közösségen kívül a segítségnyújtásról is szólt: az ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatok mellett a Prologis gyűjtést is szervezett, minden résztvevő magával hozhatott egy új vagy jó állapotú plüssjátékot, amelyet a Máltai Szeretetszolgálat juttat el a rászoruló gyermekekhez.

Nagyon szép kezdeményezésnek tartom ezt is

– mondta Szegedi Réka, a CooperVision toborzási specialistája.

A kollégák sok plüssállattal készültek, örülünk, hogy olyan gyerekekhez kerülnek, akik szívesen játszanak majd velük.

A parkokban dolgozók vizsgálata zökkenőmentes volt, csupán egy gyors és egyszerű szünetet igényelt a munkanapjukban.

Szeretném megköszönni a Prologisnak, hogy egészségmegőrző programokat szervez a parkunkban

– mondta Szegedi.

A mai napon én is részt vettem két vizsgálaton: a fittségi állapotfelmérésen és a melanómaszűrésen. Fontosnak tartom, hogy a dolgozóink könnyen részt tudjanak venni az ilyen jellegű egészségügyi szűrővizsgálatokon a munkaidő keretein belül is. A munkavállalóink nagyon hálásak az ilyen jellegű szűrésekért, sőt, külön jelezni is szokták, milyen vizsgálatokra kerüljön sor a jövőben.”

Az egészség és a jólét biztosítása is része a Prologis azon széles körű törekvésének, amellyel a parkok a munkavégzés kellemes terévé válhatnak.

A PARKlife kezdeményezésünk lényege, hogy többet nyújtsunk, mint egy egyszerű munkahely, mint csak egy logisztikai park. Közösségeket szeretnénk építeni. Teret, időt és lehetőséget adunk a közösségeknek, hogy együtt tölthessenek időt a parkjainkban, akár szabadtéri rendezvényeken, akár sporteseményeken, vagy efféle egészségmegőrző programok keretein belül. Ezzel szeretnénk hozzájárulni partnereink és dolgozóik fizikai jólétéhez, és arra ösztönözni a parkokban dolgozókat, hogy sokat mozogjanak, és aktív közösségi életet éljenek

– mondta Gárdonyi Lóránd.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss