Sokan felháborodtak, hogy nem tudták manuálisan átállítani az okostermosztátot.
Érdemes komolyan venni a szerződési feltételeket, mikor a közüzemi szolgáltatók okoskütyüket próbálnak előfizetéses rendszerben értékesíteni. Augusztus harmincadikán felfűtött hangulatú panaszkodás tört ki a közösségi médiában, miután az amerikai Colorado államban az Xcel Energy áramszolgáltató pár órára átvette az irányítást 22 ezer ügyfél klímájának okostermosztátja felett.
A szolgáltató egyes ügyfeleknél csak feljebb vette az otthonuk hűtését elindító hőmérsékletet, míg másoknál lényegében letiltotta a klímát, így olyan panaszos is akadt, akinek az otthonában emiatt 31 Celsius-fokra szökött fel a hőmérséklet.
Az Xcel szerint az érintett ügyfelek mind az opcionális AC Rewards programjának résztvevői, azaz beleegyeztek, hogy az áramhálózat terhelésének csökkentése céljából a nyári hőhullámok idején a cég távolról megemelje a klímájukat működésbe hozó hőmérsékletet.
Cserébe az ügyfelek az előfizetés megkötésekor 100 dollár azonnali, majd évi 25 dollár jóváírást kapnak az áramszámláikból, a fenti összegek jelenleg olyan 41 ezer és 10 ezer forintoknak felelnek meg. A körülményektől függően a cég lehetővé teheti a központilag beállított hőmérséklet manuális felülbírálását, azonban az augusztus végi közbeavatkozás során ez nem volt opció.
AZ ESEMÉNY SORÁN AZ ÜGYFELEKNEK CSAK TELJESÍTENIÜK KELLETT A MEGÁLLAPODÁS RÁJUK ESŐ RÉSZÉT.
Forrás: ORIGO