A PayPal-számlával rendelkező magyar felhasználók díjmentesen küldhetnek forintot Magyarországon belül, továbbá eurót és svéd koronát az Európai Gazdasági Térség országaiba, amennyiben ehhez nem szükséges pénznemek váltása.
Az új funkció lehetővé teszi, hogy bármilyen banki adat megadása nélkül, csupán a címzett e-mail címének megadásával intézhessük egymás közt pénzügyeinket.
A PayPal 25 európai országban, köztük Magyarországon is bevezeti díjmentes P2P[1] szolgáltatását, amely elsősorban a családi és baráti körben fennálló kis összegű tartozások rendezésére kínál megoldást. Az új szolgáltatás segítségével díjmentesen küldhetünk, fogadhatunk, és kérhetünk pénzösszegeket a már magyar nyelven is rendelkezésre álló PayPal weboldalon, és PayPal mobilapplikációval. A szolgáltatás díjmentes függetlenül attól, hogy a PayPal-számlához rendelt bankszámla, bankkártya, vagy a PayPal egyenleg szolgál a tranzakció fedezetéül.
A PayPal megbízásából a Censuswide piackutató által készített nemzetközi kutatás szerint a magyarok évente átlagosan 9000-15000 Ft között hiteleznek baráti és a családi körben, átlagosan 3000 Ft-tal tartoznak egymásnak, és a vissza nem fizetett összegek akár a 300 ezer forintot is elérhetik. A tanulmány azt is megállapítja, hogy a magyarok megközelítőleg 15%-ának nehézséget okoz begyűjteni a barátoktól és a családtagoktól egy közös ajándék megvásárlására, egy csoportos nyaralás lefoglalására, vagy egy rendezvényre szóló belépőjegyek megvásárlására megelőlegezett összeget. A fő okok, amelyek miatt az adósok nem fizetik vissza a tartozásukat, hogy a távolság miatt ritkán találkoznak a hitelezővel, nincs náluk elég készpénz, nincs a közelben ATM, vagy egyszerűen csak elfelejtik visszafizetni az adott összeget.
A minden magyar PayPal felhasználó számára elérhető szolgáltatás kiküszöböli azokat a jutalékokat, amelyeket akkor kell fizetni, amikor hagyományos bankok segítségével utalunk külföldre, továbbá lehetővé teszi, hogy a felhasználók a banki adatok megadása nélkül – csak a címzett e-mail címe szükséges – eszközöljenek kifizetéseket (ha az egyik fél még nem rendelkezik PayPal-számlával, akkor bármikor, ingyenesen létrehozhat egyet). Miután a fizetés megtörtént, a fogadó fél értesítést kap, és a pénz azonnal hozzáférhetővé válik PayPal-számláján. A PayPal mobilalkalmazás segítségével a felhasználók akár útközben is megtekinthetik egyenlegüket, értesítéseiket, és kezdeményezhetnek pénzküldést.
Az új megoldás jól illeszkedik a PayPal személyes fizetési szolgáltatásainak kínálatába, amelyet a vállalat 1999-es alapítása óta azzal a céllal fejlesztenek, hogy a felhasználók mindennapi életét megkönnyítsék. Azóta a PayPal élen jár az ágazatban, jelenleg számos fizetési megoldást kínál a fogyasztóknak és a vállalkozásoknak egyaránt. A személyközi pénzküldés (P2P) mennyisége a PayPal rendszerében 2018-ban 49%-kal nőtt, és jelenleg 139 milliárd dollárt tesz ki.