Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

IFA 2019: A Samsung 5 évtizede formálja a jövőt

A Samsung fennállásának 50. évfordulóját ünnepelte a berlini IFA 2019 kiállításon, ahol bemutatta innovációról, csatlakoztatott életmódról és jövőről szóló terveit.

A vállalat célja, hogy legújabb QLED 8K TV kínálatával a QLED 8K technológia szélesebb körben is elérhetővé váljon, valamint, hogy a háztartási gépek piacán innovatív megoldásokat hozzon a személyre szabható BESPOKE hűtő sorozattal.

A Samsung emellett továbbá bővíti 5G portfólióját a Galaxy A90 5G és a Galaxy Fold 5G készülékek bemutatásával. A most bemutatott termékek a Samsung jövőbemutató innovációinak sorába illeszkednek, amelyekkel a vállalat meghatározza a holnap technológiai megoldásait.

„A Samsung első fekete-fehér TV-jének 50 évvel ezelőtti bemutatása óta arra törekeszünk, hogy izgalmas, új technológiákat mutassunk be a fogyasztói elektronika, a háztartási gépek és a mobileszközök piacánA Samsung a jövőre nézve is nem kisebb célokat tűzött ki, mint hogy továbbra is a felhasználók életét gyökeresen megváltoztató, innovatív megoldásokat alkosson.” 

– mondta el Benjamin Braun, a Samsung európai marketingigazgatója és alelnöke. –

Tovább bővülő kínálat: bemutatták az új 55 colos QLED 8K TV-t

A Samsung QLED 8K TV 2018-as bemutatása óta a QLED tévék eladásai 200 százalékkal növekedtek a megelőző évhez képest. A QLED technológia gyors elterjedése több mint kétmillió eladott készüléket jelentett világszerte az idei év első felében, ami jól mutatja a nagyméretű, magas képminőségű TV-k iránti felhasználói igényt. Erre a fogyasztói igényre válaszul, a Samsung tovább bővíti kínálatát, a jelenleg elérhető 65, 75, 82 és 98 colos verziók mellett, 55 colos QLED 8K tévéjével.

Az 55 colos QLED 8K TV világszerte, így Magyarországon is elérhető. Az új modellel a Samsung a szélesebb méretválaszték igényére ad választ, így mindenki megtalálhatja a lakásához leginkább illő tévét. Az 55 colos készülék rendelkezik a QLED 8K sorozat prémium funkcióival, részletgazdag képével, 100 százalékos színgazdagságával és AI felskálázási technológiájával. Legyen szó akár streaming szolgáltatásról, HDMI-n keresztül csatlakoztatott set-top box tévéadásról, USB tartalomról vagy akár egy telefon képernyőjének tükrözéséről, a 8K Quantum processzor felismeri és felskálázza az alacsonyabb felbontású tartalmakat.

BESPOKE háztartási eszközök a modern igényekhez

Ahogy a bútorok és a háztartási gépek közötti határvonal egyre inkább elmosódik, a Samsung olyan eszközöket alkot meg, amelyeket a felhasználók a saját életterük sajátosságaihoz és igényeikhez igazíthatnak.

Moduláris kialakításuknak köszönhetően a BESPOKE hűtősorozat tagjai a legtöbb konyhai térbe kitűnően illenek. Az új hűtők széles méretkínálatban, nyolc különböző variációban, egyajtóstól egészen a négyajtós típusig lesznek elérhetőek.

A Samsung többfunkciós Dual Cook Steam sütője modern formatervezésnek köszönhetően sokoldalúan használható egyszerre több fogás elkészítésekor is. A függőleges elrendezésű sütő egyedi kialakítású felületeivel és az új felhasználói felülettel a formatervezés új szintjét képviseli. A Dual Cook Steam funkcióval egy időben működhet a légkeveréses sütés az egyik rekeszben, miközben a másikban gőzölni lehet.

A mindennapokra gyakorolt hatásuk mellett a Samsung konyhai innovációi hozzájárulnak a háztartási hulladék csökkentéséhez is. A vállalat megállapodott az okos étel platformot fejlesztő Whiskkel, hogy szorosabb együttműködés keretében a főzést még élvezetesebb és környezettudatos élménnyé tegyék az egész család számára, olyan integrált megoldásokkal, mint például a Family Hub hűtőkben található intelligens bevásárlólista készítés.

Bemutatkozik az új Galaxy A90 5G: A Samsung tovább bővíti az 5G-képes Galaxy ökoszisztémát

A Galaxy S10 5G bejelentése óta a Samsung folyamatosan együttműködik globális partnereivel azért, hogy az 5G kapcsolatot minél szélesebb körben elérhetővé tegye.

A Samsung tovább erősíti 5G-s okostelefon kínálatát az új Galaxy A90 5G bemutatásával, amely Magyarországon várhatóan 2019 negyedik negyedévében lesz elérhető. A Galaxy A90 5G okostelefonnal a felhasználók gyorsan tölthetnek le magas minőségű tartalmakat és oszthatnak meg élő közvetítéseket, elmerülhetnek a 6,7 colos FHD+ Super AMOLED Infinity-U kijelző színeiben, valamint élvezhetik a 4500 mAh kapacitású akkumulátor és a 48 MP-es kamera előnyeit. A Galaxy A90 5G kiváló választás a tartalomfogyasztásban és a tartalomgyártásban aktív felhasználók számára is.

A Samsung bejelentette emellett, hogy a régóta várt Galaxy Fold szeptember 18-tól válik elérhetővé többek között Franciaországban, Németországban, Szingapúrban és az Egyesült Királyságban, később pedig az USA-ban is, Kozmosz Fekete és Űr Ezüst árnyalatokban. Az 5G-képes Galaxy Fold is elérhető lesz egyes piacokon.

Az IFA kiállításon a felhasználók találkozhatnak a nyár során bemutatott újdonságokkal is, így a Galaxy Note10 és Note10+ okostelefonokkal, melyek kiemelkedő teljesítménye lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy úgy végezzék munkájukat, ahogy az nekik a legkényelmesebb, és akkor is a legtöbbet hozzák ki magukból, ha éppen úton vannak. Az S Pennel érkező új Galaxy Tab S6 a Samsung első dupla kamerával felszerelt tabletje ultraszéles látószögű lencsével, és 10.5 colos Super AMOLED kijelzővel.

A Samsung innovatív megoldásait a felhasználók 2017 óta a „Samsung Városban” próbálhatják ki. Ebben az egyedileg tervezett térben megtapasztalhatják a csatlakoztatott életmód kényelmét és előnyeit. Idén a „Samsung Város” a különböző felhasználói csoportok egyedi igényeit tükrözi, az otthonról dolgozó szabadúszóktól kezdve, az influencereken át, egészen a friss házasokig. A Samsung Városban az odalátogatók megtekinthetik, hogy válik könnyebbé az élet az önvezető technológiák és a Samsung robotoknak köszönhetően.

Az IFA 2019 kiállításon bemutatott termékekről további információ a Samsung Pavilonban, a City Cube Berlin második emeletén érhető el szeptember 6. és 11. között.

A Samsungról és termékportfóliójáról további információ a www.samsung.com weboldalon érhető el.

Gazdaság

Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint

Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.

A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.    

A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.

A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.

A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.

„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”

– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.

Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között

A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.

A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.

A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.

„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”

– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Rekorddöntő Black Friday – Rekorddöntő Black Friday

A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot.

A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.

 Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?

 A Black Friday akciók idén felülmúlták az előzetes várakozásokat: a PwC október végi kutatásában előrejelzett 17%-hoz képest az online vásárlók 44%-a, mintegy 1,9 millió fő vásárolt a Black Friday (BF) időszak akcióiban. A magas szám azt jelzi, hogy az előzetesen bizonytalanok köréből sokakat sikerült megszólítani egy-egy jó ajánlattal. Miközben a realizált és a tervezett fejenkénti költés – 138 ezer és 130 ezer forint – nem tér el érdemben egymástól, a vásárlók tényleges száma végül jóval nagyobb vásárlási összeget eredményezett: az online költés elérte a 260 milliárd forintot (az előzetesen becsült 175-220 milliárdhoz képest).

„A kiemelkedő részvétel mögött az idei, valóban kedvező akciók állnak, amelyek sokakat ösztönöztek vásárlásra. Másrészt az év közbeni óvatosabb költést felváltotta a bátrabb vásárlás. Ez a két tényező együtt jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előzetes várakozásokat ilyen mértékben túlszárnyalják a Black Friday-költések”

– mutatott rá Timár Szabolcs, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.

A vásárlók 55%-a olyan terméket vett saját részre, amelyet egyébként is megvásárolt volna, de most olcsóbban jutott hozzá. 48% karácsonyi ajándékot is vásárolt, sőt, a karácsonyi ajándékok 30%-a már a BF-időszak alatt került a kosarakba. Ez arra utal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban használják ki az akciós időszakokat az ünnepi készülődés során.

„Az online vásárlás tovább erősödött, a külföldi webáruházak szerepe is nőtt, miközben a fizikai boltok háttérbe szorultak. A vásárlók tudatosabbá váltak, jobban kihasználják az akciókat, és egyre többen tervezik előre az ünnepi költéseket”

– hívta fel a figyelmet a Timár Szabolcs.

Az online vásárlók 78%-a hazai webáruházat választott, de minden harmadik vásárló külföldi webshopból is rendelt. A hagyományos boltok szerepe visszaszorult: mindössze 16% vásárolt BF-akció keretében fizikai üzletben. A legnépszerűbb termékkategóriák a műszaki cikkek (39%), ezen belül is az okostelefonok és tartozékaik, de a ruházati termékek (25%), smink (17%), játékok és könyvek (14-14%) is előkelő helyen szerepeltek. A vásárlói elégedettség magas, ötfokú skálán 4,14-es értéket ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Az adózást is átalakítja a mesterséges intelligencia

Világszerte a mesterséges intelligenciától (MI) várják az üzleti világot sújtó nehézségek megoldását a pénzügyi és adózási vezetők – derül ki az EY legújabb, 30 országra kiterjedő nemzetközi felméréséből.

A válaszadók szerint az MI a következő két évben közel harmadával növelheti az adózási és pénzügyi területek hatékonyságát, és ötödével több erőforrást szabadíthat fel stratégiai feladatokra.

Az összesen 1600 döntéshozó bevonásával készült kutatás szerint az adóosztályok jelenleg egyszerre néznek szembe példátlan geopolitikai feszültségekkel, szabályozói nyomással és a munkaerőhiányból adódó nehézségekkel. Tízből nyolc válaszadónak a globális minimumadó bevezetése jelenti a legnagyobb jogszabályi kihívást, ami véleményük szerint összességében növelni fogja az adóterhelésüket. Ugyanakkor csupán töredékük érzi magát teljes mértékben felkészültnek az ezzel kapcsolatos jelentési kötelezettségek teljesítésére. A megkérdezettek többsége szerint az adatok és az MI összehangolt kezelése hozhatna valódi áttörést az adózásban, de alig több mint a válaszadók felének van hosszú távon működőképes terve ennek eléréséhez.

A kutatás résztvevői úgy látják, az új technológia nagyban hozzájárulhat az egyre nyomasztóbb munkaerőhiány enyhítéséhez is. A válaszadók közel kétharmada szerint a tapasztalt adószakemberek nyugdíjba vonulása jelentős hatással lesz a mindennapi működésükre. Sokan attól tartanak, hogy a pályakezdő könyvelők csökkenő száma miatt nehezebb lesz pótolni a kieső tudást. A szakemberek jelenleg munkaidejük több mint felét rutinfeladatokra fordítják, az MI segítségével viszont több mint kétszeresére növelnék az olyan stratégiai tevékenységekre szánt időt, amelyekhez átfogó iparági ismeretre van szükség.

„A mesterséges intelligencia önmagában nem csodafegyver, hiszen akkor teremt valódi értéket, ha felkészült szakemberek strukturált adatok és átgondolt működési modellek alkalmazásával jól meghatározott célokra használják ki a képességeit. Azok a vállalatok, amelyek most időt és pénzt fektetnek az adózási és pénzügyi funkciók átalakításába, komoly versenyelőnyre tehetnek szert. A kérdés ma már az, hogy a cégek hajlandók-e elég gyorsan és bátran dönteni ahhoz, hogy ne csak kövessék, hanem formálják is a piaci változásokat”

– emelte ki Módos András, az EY adó- és jogi szolgáltatásokkal foglalkozó üzletágának vezetője.

A válaszadók a piaci elvárásoknak megfelelően jelenleg MI-képességekkel rendelkező csapatokat alakítanak ki. Szinte minden cégnél a meglévő munkatársak átképzését tartják a legfontosabb feladatnak, a válaszadók közel háromnegyede adatkutatókat és adótechnológiai szakértőket is toboroz, tízből nyolcan pedig külső szakértőkre is támaszkodnak. A társaságoknak olyan szakemberekre van szükségük, akik egyszerre értenek az adózáshoz, az adatelemzéshez, a technológiához, és képesek a szervezet átalakításában is részt venni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss