Gazdaság

Digitális mintatantermet adott át a T-Systems Magyarország

Digitális mintatantermet vehettek birtokukba a diákok a T-Systems Magyarország jóvoltából a Bódva-völgyi kisvárosban, Edelényben.

A vállalat Modern Iskola programjának állomása fontos mérföldkő az oktatás digitális átalakulásában, amelynek fő fókusza a gyerekek képességeinek egyéni fejlesztésén van.

Ha informatika, akkor padlórobotok, ha matematika, akkor LEGO – az edelényi Szent Miklós Görögkatolikus Iskola tanulói már eddig is számos előnyét élvezhették a digitális oktatási eszközök térnyerésének. A T-Systems Magyarország támogatásával vadonatúj digitális tanterem várja a kicsiket és a nagyobbakat az új tanévtől, hogy még közelebb segítse a tanulókat a jelenkor kívánalmainak megfelelő, az egyéni képességek felismerésére és kibontakozására koncentráló oktatáshoz.

„A színes krétával táblára rajzolás és írás jól fejleszti a motorikus mozgásokat, valamint a szem-kéz kordinációt, de ezzel már nem lehet lekötni a gyerekeket: folyamatosan kell új utakat találnunk hozzájuk”

– vélekedik Barta József, az edelényi iskola igazgatója. Szerinte a digitális világ térnyerésével egyre jobban felértékelődnek a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai (STEM) ismeretek, ezért tudatosan törekszenek olyan eszközök meghonosítására a tanításban, amelyekkel ez a tudásbázis erősíthető.

„A fejlett technológia egyre inkább a hétköznapok részévé válik az iskolákban is. Alapvető érdekünk, hogy a mai kornak, a felgyorsult technológiai forradalmaknak megfelelő, a változásokat követni képes tanulási környezetet teremtsünk”

– mondta Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója, hozzátéve:

„Ennek a célnak rendelik alá az idén nyáron elindított Modern Iskola programot. Az általános tananyag digitális támogatásán túl az élményalapú készségfejlesztésre összpontosítanak, például a számos korosztály számára elérhető LEGO robotika révén, amelyhez a T-Systems partnerei akkreditált pedagógusképzés keretében igényelhetnek továbbképzést.”

Az edelényi iskolában mindez nem előzmény nélküli: az informatikai oktatásban már jelen vannak a padlórobotok, a matematika tanulását pedig LEGO-elemekkel teszik szórakoztatóbbá a gyerekeknek. Az iskolában két éve egy másik okostanterem is működik, amelyet mára a tanárok négyötöde használ aktívan – és nem csupán a STEM-tárgyakban: a testnevelés órán például digitális körülmények között ismerkednek a gyerekek egy-egy labdajáték technikájával vagy az alkalmazandó taktikával.

Az interaktív, beépített PC-vel, tesztkészítő szoftverrel felszerelt, tabletekkel kiegészített okostábla köré kialakított új mintatanteremre már a hivatalos átadót megelőzően is nagy volt a kereslet: az időpontok 80%-át előre befoglalták a pedagógusok, akik a gyerekeket lepipáló lelkesedéssel vetik bele magukat a technológiai vívmányok világába, hiszen már megtapasztalták, mekkora segítséget kaphatnak ahhoz, hogy hatékonyabban és eredményesebben végezhessék a munkájukat.

„Az algoritmikus gondolkodás és az alkalmazott matematikai tudás elsajátításán túl a mintatanteremben zajló oktatás fejleszti a gyerekek kooperációs készségét, miközben elősegíti a horizontális tanulást, a diákok pedig ízelítőt kapnak a projektalapú munkából”

– véli Barta József.

Az edelényi diákokéihoz hasonló eszközöket vehetett át a szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola két osztálya: az intézményben tegnap adták át a mini PC-s okostáblával, tanulói tabletekkel, kollaborációs és tesztkészítő szoftverrel felvértezett digitális tantermet. A hivatalos megnyitón a kicsik egy sakkóra keretein belül vették birtokukba az újdonságot, majd a felsősöknek tartott demóórát történelemből a gyakorlati képzésen korábban részt vett pedagógus.

Mindkét projekt egybevág a T-Systems Modern Iskola programjának azon alapcéljával, amely a hazai képzési struktúrát hozná olyan helyzetbe, hogy az egyszerre legyen képes megfelelni a munkaerőpiaci elvárásoknak és a digitális kor kihívásainak.

Friss