A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers-csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalatának egyesülését. Az Extreme Digital és az eMAG hazai fúziója nyomán a közép-európai régió egyik legnagyobb online kereskedője jön létre, amely a globális szereplőkkel is hatékonyan veheti fel a versenyt. A tranzakció lezárására várhatóan november végéig sor kerül.
eMAG eDigital fúzió
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyása nyomán a magyarországi e-kereskedelmi piac két vezető szereplője összeolvad, és egy új, budapesti központú vállalatot hoz létre. Az új vállalat nem csak Magyarország legnagyobb online kereskedője, de az egész közép-európai régió egyik meghatározó szereplője lesz az e-kereskedelmi piacon, nemzetközi terjeszkedése révén pedig a globális szereplőkkel is hatékonyan veheti fel a versenyt.
A közös vállalatban az Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula továbbra is vezető tisztségeket töltenek be. A közös vállalatban az Extreme Digital 48 százalékos, az eMAG pedig 52 százalékos részesedést birtokol majd, a tranzakció várhatóan november végén zárulhat le.
“Azáltal, hogy az Extreme Digital egyesíti erőit az eMAG-gal, tovább optimalizálhatja a tevékenységét, és vásárlói számára kedvezőbb árakat, és jobb minőségű szolgáltatásokat kínálhat. Vásárlóink már az idén novemberi Black Friday-en is érzékelni fogják majd a fúzió által biztosított első előnyöket” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.
Az Extreme Digital a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője: online és offline csatornákon évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki. Az Extreme Digital hibrid üzleti modelljében az internetes és a klasszikus bolti vásárlás nem különül el egymástól: a vásárlóknak a webshopban kiválasztott terméket a 17 magyarországi üzlet bármelyikében megvásárolhatják.
A romániai székhelyű, de a dél-afrikai Naspers befektető csoporthoz tartozó eMAG a román piac egyik legnagyobb és a magyar online kereskedelem kiemelkedő szereplője. A vállalat logisztikai hálózatának és innovatív üzleti információs rendszerének köszönhetően jelentős növekedési potenciállal rendelkezik. Forgalmának jelentős részét a Marketplace szolgáltatása adja, amelyen keresztül kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket.