Az innovatív szolgáltatások új üzleti modelleket teremtenek
A CIB Bank és anyavállalata, az Intesa Sanpaolo pénzügyi konferenciáján elhangzott: a digitális fejlesztések jelentik a jövő pénzügyi szolgáltatásainak alapjait, ám a fejlesztések központjában továbbra is az emberek és az ügyfelek állnak.
„Az innováció, a digitális fejlesztések alapjaiban változtatják meg a pénzügyi szektort hiszen a mobileszközökkel sokkal többre vagyunk képesek”
– mondta Steve Wozniak, az Apple társalapítója a Novathon 2019 konferencián Budapesten.
„Soha nem technológiákban, hanem jó termékekben gondolkodtunk. A pénzügyi szolgáltatások az életünk természetes részét jelentik, és ma gyors és kényelmes szolgáltatásokra vágynak az emberek. Azok a szolgáltatók lesznek sikeresek és nyereségesek, amelyek ezt – bármilyen technológiával – biztosítani tudják az embereknek. Ma a digitális megoldások képesek ezt nyújtani”
– jelentette ki Steve Wozniak, a Novathon konferencián Budapesten.
Az Apple társalapítója a CIB Bank és az Intesa Sanpaolo közös, regionális innovációs konferenciáján beszélt a technológiához fűződő kapcsolatáról. Víziója szerint a pénzügyi tranzakciók nagy része mobilplatformon zajlik majd, a pénzügyi szolgáltatások mögött pedig egyre inkább ott lesznek a mobil- és felhő megoldások vagy épp a mesterséges intelligencia. Ezek ugyanakkor nem változtatják meg az ügyfelek igényeit, csak reagálnak azokra. Az Apple társalapítója szerint a mobileszközökkel sokkal többre vagyunk képesek. Teljesen mindegy, milyen csatornán kommunikálunk a bankokkal. Lehet, hogy gépekkel kommunikálunk, de megoldást szeretnénk a felmerülő problémáinkra, ez a jó megközelítés kulcsa a technológiai fejlődés során – mondta.
„120 százalékkal több forrás áll ma a fintech szolgáltatók rendelkezésére, mint egy évvel ezelőtt”
– mondta előadásában Maurice Lisi, az Intesa Sanpaolo digitális csatornákért és adatbázis-alapú megoldásokért felelős vezetője. A digitális pénzügyi szolgáltatásokkal és azok technológiájával, valamint üzleti modelljével kapcsolatban annak a meggyőződésének adott hangot, a digitális átalakulás stratégiájának tervezése során az embernek és az ügyfélnek kell a központban maradnia.
„A CIB Bank mobilalkalmazásában ma akár 7 perc alatt igényelhetünk személyi hitelt. Mire ezt kifejlesztettük, teljesen átalakult a gondolkodásunk. Hosszútávú célunk, hogy a tranzakciók döntő többsége percek alatt teljesüljön és papírmentes legyen. Ezt a felhasználói élményt igénylik az ügyfelek és az alapján választanak, kitől kapják meg. A fintech szolgáltatások a bankok partnerei lehetnek a jövőben”
– mondta Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója.
Az ingyenes konferencia neves nemzetközi fintech vállalatok és véleményvezérek részvételével zajlott, és a programban helyet kapott egy különleges kerekasztal-beszélgetés a hazai bankszektor vezetőivel: Simák Pál – CIB Bank elnök-vezérigazgató, David Moucheron – K&H Bank vezérigazgató, Hegedüs Éva – Gránit Bank elnök-vezérigazgató, Nagy Márton – Magyar Nemzeti Bank alelnök, Wolf László – OTP Bank vezérigazgató-helyettes, Zolnai György – Raiffeisen Bank elnök-vezérigazgató.
A Novathon abban is forradalmi, hogy szervezői a karbonsemlegességet is szem előtt tartották: minden területen törekedtek arra, hogy a konferencia megrendezése minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon. A szükségszerű ökológiai lábnyomot több mint 500 őshonos gyümölcsfala ültetésével kompenzálja a CIB Bank, melyeket iskolakertekben ültetnek majd el a GreenDependent Egyesület segítségével.