A Fujitsu új kutatási eredményeiből kiderül, hogy a munkaerő kiterjedt átalakítása kulcsszerepet játszott a stratégiai célkitűzéseiket az elmúlt három évben „jelentősen túlteljesítő” vállalatok közel háromnegyedénél (72%).
A Fujitsu és a Citrix megbízásából végzett vizsgálat megerősítette, hogy annak ellenére, hogy a munkaerő átalakításának jelenleg a dolgozói ellenállás a legfőbb akadálya (38%), ennek előnyeit is a dolgozók élvezik: a magasabb béreket, az átképzést és a technológiafrissítést.
A The Economist Intelligence Unit (EIU) új kutatása a „a vállalati dolgozói állomány jellegének és hasznosításának jelentős és szándékos megváltoztatásaként” definiálta a munkaerő átalakítását, megjegyezve, hogy ez a folyamat „magában foglalhatja a dolgozók jelentős átképzését, új vezetői és munkastílusok bevezetését, és a szervezet által alkalmazott munkaerőfelvételi módszerek megváltoztatását.
A Fujitsu által ma nyilvánosságra hozott eredményekből kiderül, hogy a megfelelő technológiába való beruházás még a munkatársak átképzését is megelőzi a munkaerő átalakításával kapcsolatos leggyakoribb kezdeményezések listáján – 83%-os említési aránnyal. Megosztott második helyen állnak a béremelés és a munkaerő digitális készségének fejlesztését szolgáló kezdeményezések – a vállalatok 77%-a tesz ilyen lépéseket a készségek és a produktivitás javítása érdekében.
„A The Economist Intelligent Unit vizsgálatának egyik legnagyobb jelentőségű megállapítása szerint a vállalatok háromnegyede egyetért, illetve maradéktalanul egyetért abban, hogy a munkaerő és a technológia átalakítása közös célokat szolgál – hiszen a munkaadóknak magasabb szintű és nagyobb értéket képviselő készségekre van szükségük. Ha figyelembe vesszük a dolgozóknak kínált magasabb bért, átképzési lehetőségeket és jobb technológiákat, a munkaerő átalakítása valójában a munkaadók és a munkavállalók számára egyaránt rendkívül előnyös”
– mutatott rá Nerys Mutlow, a Fujitsu tanácsadási és professzionális szolgáltatásokért és jövőbeni munkahely-szolgáltatásokért felelős vezetője.
„A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a technológia és a munkaerő terén végrehajtott beruházásokat a vállalatok nem egymást kölcsönösen kizáró módon, hanem párhuzamosan hajtják végre. A munkaerő átalakításának fő mozgatórugója minden jel szerint a szervezetek számára elérhető készségek továbbfejlesztésének igénye”
– jelentette ki Pete Swabey, a The Economist Intelligence Unit EMEA-régióért felelős szerkesztőségi igazgatója.
A saját megítélésük szerint „jelentősen átalakult” vállalatok válaszai alapján az ilyen cégek 40%-ának „számottevően” kellett frissíteniük meglévő technológiai infrastruktúrájukat a sikerhez. Az új technológiák bevezetése (56%) mellett a készségfejlesztés és az oktatás (54%) volt körükben a második legnépszerűbb intézkedés.
Ám a fejlődési folyamatnak még messze nincs vége. A vizsgálat megállapította, hogy az észak-amerikai vállalatok tartanak a legelőrébb a munkaerő átalakításában. 68% tartja magát „jelentősen átalakultnak”, szemben a Japánra jellemző 36%-kal, az európai 26%-kal, valamint az ausztráliai/új-zélandi 22%-kal.
Az átalakulásnak azonban ára van. A válaszadók szerint az átalakulás egyszeri költsége a legjelentősebb tényező (81%), amit a megnövekedett foglalkoztatási költségek (76%), valamint a komplexebb szervezeti felépítés követ (75%). A Fujitsu az átalakulással szembeni ellenállás enyhülésére számít, tekintve, hogy a vállalatok 79%-a tisztában van vele, hogy a következő három évben fel fog gyorsulni ez a folyamat.
„A vállalatok is egyre inkább érzik, hogy ha nem alakítják át a munkahelyet és a munkaerőt, lemaradnak a versenyben. A Fujitsu vezető pozícióval rendelkezik ezen a területen – segít ügyfeleinek megérteni, megtervezni, előkészíteni és megvalósítani a munkaerő emberközpontú átalakítását. A független vizsgálat eredményeiből egyértelműen látszik, hogy azok a vállalatok, amelyek megtették ezt a nagy lépést, elégedettek az eredményekkel. Ez egyben azt is jelenti, hogy a munkaerejük átalakítását halogató cégek egyre nehezebben tudják majd magukhoz vonzani és megtartani a napjainkra jellemző üzleti kihívások legyőzéséhez szükséges kaliberű munkatársakat”
– tette hozzá Nerys Mutlow a Fujitsutól.