Egyre inkább mobilneten köszöntenek, ünnepek után hosszabb hívásokat bonyolítanak a Telenor ügyfelei
A mobiltársaság idén is megvizsgálta az ünnepi forgalmat Hipernet hálózatán
A Telenor megvizsgálta a Hipernet hálózaton mért hang-, SMS- és mobilnet-forgalmat a 2019. december 20. és 2020. január 2. közti ünnepi időszakban.
Beszédes eredmények születtek: a hanghívások száma és az ünnepi időszakban vizsgált hívások átlagos hossza nem változott jelentősen a tavalyi eredményekhez képest, ugyanakkor megfigyelhető, hogy a Telenor ügyfelei december 26-án és január 1-én, ezen belül is a délutáni és az esti órákban bonyolították átlagosan a leghosszabb hívásokat. Feltételezhető, hogy a kiemelt ünnepnapok után ismét jutott idő a hosszabb telefonbeszélgetésekre, ezért tapasztalható növekedés az átlagos hívásidőben.
Az ünnepi időszakban a mobilnet-forgalom szilveszterkor volt a legmagasabb, ismét új rekordot ért el a Hipernet hálózaton egy évvel korábban mért adatokhoz képest. A Telenor szakemberei szerint folytatódik az az évek óta megfigyelhető trend, hogy az ünnepi köszöntések és jókívánságok elsődlegesen az online platformokon, például csevegőalkalmazásokban zajlanak, kiváltva a korábbi slágert, az SMS-es köszöntést. A mobilnet-forgalomról elmondható, hogy a trendeknek megfelelően az egész ünnepi időszakban magasabb volt az előző év hasonló időszakához képest. Az SMS szerepe a mobilnet elterjedésével évről-évre csökken, szilveszterkor mégis kiugró mennyiségben választják ezt a formátumot a megelőző napokhoz képest: a Telenor ügyfelei az új év első órájában több SMS-t küldtek, mint az azt megelőző 24 órában összesen. A mobilnet egyértelmű térhódítása mellett az SMS tehát még mindig fontos eszköze az újévi jókívánságok elküldésének.
A Telenor januárban is elérhető ajánlatában a HiperCsoport koncepcióval ösztönzi ügyfeleit, hogy közösen, baráti vagy rokoni csoportokat alkossanak, az így létrejött HiperCsoporton belüli 0 Ft-os percdíjjal pedig további teret adjanak az egymás közti hosszú beszélgetéseknek.