Gazdaság

5 hasznos SEO tipp, ha 2020-ban is növelnénk weboldalunk népszerűségét

Ismét rengeteg hasznos keresőoptimalizálási tippet kaphattunk a Google-től, ha figyelemmel követtük a keresőóriás legutóbbi Webmester Konferenciáját, ahol szinte kizárólag olyan információk hangzottak el, melyek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy weboldalunk organikus  növekedése és sikere a jövőben is fenntartható maradjon. Az eseményről elhoztunk öt olyan hasznos és trendi tanácsot, melyet minden honlap-tulajdonosnak érdemes lehet megfogadni, illetve alkalmazni! Jöjjön akkor az 5 hasznos SEO tipp!

Strukturált adatok támogatása

Az utóbbi években a Google nagy figyelmet fordított a strukturált adatokra, terveik szerint pedig ezen a téren a jövőben sem szeretnének változtatni. Olyannyira nem, hogy az adatmegjelölés ezen formáját alaposabban is kibővítik majd. A strukturált adatok ugyanis olyan információk, melyekkel megjelölhetünk kulcsfontosságú részleteket, ezáltal egy vállalkozásnál a kapcsolódó honlap HTML-forráskódjában kiemelhető a robotok számára a kérdéses cég címe, telefonszáma, és még rengeteg releváns információ, ami javítja a keresések megértését, pontosságát – főként a helyalapú lekérdezések esetén –, de nagy segítséget jelent akkor is, amikor hangalapú keresést indítunk az okostelefonunk segítségével.

A változások magában foglalják, hogy a keresési eredmények nemcsak pontosabb, de sokkal gazdagabb eredményeket is hozhatnak, miközben egy sor más egyéb opciót nyithatnak meg az emberek előtt. Egy vállalkozás megtalálásában, vagy szolgáltatásainak kiemelésében tehát lényegesen pontosabb keresési eredmények születhetnek majd a strukturált adatokkal, így érdemes minél jobban kiaknázni az ezekben rejlő lehetőségeket.

Emoji alapú keresés

Kevesen tudják, de a Google-nek több mint egy teljes évébe telt, hogy megvalósítsa az emoji alapú keresést, ami a jövőben egyre nagyobb szerepet kap majd a keresőoptimalizálásban is. A hangulatjelek ugyanis annyira meghatározóvá váltak az internetes kommunikációban, hogy a folyamatosan bővülő készlet a jövőben ugyanúgy indexelődik a keresési eredményekben, mint bármelyik másik szöveg, tehát használjuk őket bátran és merészen, hiszen biztosan találunk néhányat, ami hellyel-közzel illeszkedik a vállalkozásunkhoz.

Hogy nem érdemes még nagy energiákat fektetni ebbe? A Google szerint ez ebben a formában nagy tévedés, hiszen hivatalos adataik szerint már nemcsak indexelik, hanem rangsorolják is az emojikat, napi szinten pedig több mint 1 millió keresés kizárólag a hangulatjelekkel történik. Egy kis kreativitással meglepően jópofa emoji kereséseket és találatokat dolgozhatunk ki honlapunk számára.

Hasznos deduplikációs tanácsok

„A keresőoptimalizálásban állandó, mondhatni visszatérő probléma – főként a sok tartalmat és több aloldalt kezelő portáloknál – a duplikáció. A szakma azt illeti ilyen elnevezéssel, amikor ugyanaz a tartalom egyszerre több URL-en is megtalálható – egy és ugyanazon a domain név alatt. Ez a SEO tekintetében rendkívül káros lehet, ezért a Google a jövőre nézve több egyszerű és hasznos tippel szolgált annak érdekében, hogy a duplikációk ne rontsák organikus teljesítményét az oldalunknak.” – jegyzi meg Kristóf Antal, a hellooo digitális ügynökség SEO szakértője.

A Google tanácsai a következők:

  • Használjunk (megfelelő) átirányításokat
  • Alkalmazzunk beszédes HTTP eredménykódokat (404, 410, stb.)
  • Ellenőrizzük a rel=canonical linkeket
  • A lokalizációhoz használjunk hreflang elemet
  • Jelentsük a fórumokon a hibákat, eltéréseket
  • Legyen mindig egyértelmű a canonical használata

Feltérképezési és indexelési tippek

A Google keresője minden weboldalt feltérképez és indexel, amire azért van szükség, hogy megfelelő helyen tudja tárolni a rajta megtalálható tartalmakat, és az embereknek mindig a lehető legpontosabb találatokat tudja adni, ha keresnek a világhálón. Mivel minden egyes honlap esetében nagyon fontos, hogy a Google megfelelően térképezze fel és indexelje, ezért a jövőre nézve néhány aktuális tanács is elhangzott a webmestereknek. Ezek a következők voltak:

  • Óvatosan a cacheléssel, mert a Google nem veszi figyelembe
  • Tartsuk észben viszont, hogy a Google próbálja kordában tartani a lekérdezéseket, nem biztos, hogy minden tartalmat feldolgoz az oldalunkon
  • Mielőtt a Google feltérképezi az oldalt, mindig ellenőrzi a robots.txt fájlt, tehát ügyeljünk ennek aktualizálására és rendben tartására
  • Amennyiben a Google robotja valamiért nem tudja elérni a robots.txt fájlt, abban az esetben a weboldal nem kerül feltérképezésre
  • A Google általában mindazt látja (rendereli), amit a Chrome böngészőben láthatunk a weboldalból
  • Oldalanként általában 50-60 erőforrás-lekérést végez a Google, ami egy 60-70 százalékos gyorsítótárazási arány, tehát nagyjából 20 letöltés oldalanként

Szinonimák

Igencsak érdekes és hasznos bemutatót kaptunk Paul Haahrtól, a Google egyik keresőspecialistájától a konferencián a szinonimákkal kapcsolatban. A szinonimák használata ugyan a szöveges tartalmaknál is rendkívül fontos, hiszen erősítheti az oldalak helyezését számos találatra, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy egy szó vagy rövidítés miként jelenik meg egy-egy weboldalon. A „csoki” ugyanis egy csokoládégyár esetében evidens kifejezés, egy villanyszereléssel foglalkozó portálon azonban ugyanúgy megjelenhet, csak éppen a „sorkapocs” szinonimájaként.

A Google ma már annyira fejlett rendszerekkel rendelkezik, hogy ezekre is nagyon fontos odafigyelniük a webmestereknek. Paul konkrét példával is szolgált, ezáltal megmutatta, hogy a Google miként tudja kezelni az egyes webáruházakban a „GM” rövidítést, így valahol a General Motors-ra, máshol a genetikai módosításra, esetleg a „general manager”-re utalhat környezetétől függően.

Jó helyezésekre fel, webmesterek!

További hasznos SEO tipp és webfejlesztési javaslatot olvashatsz ebben a cikkünkben: „Hogyan szúrhatjuk ki, ha súlyos SEO hibája van a honlapunknak?”

 

Friss