Új, érintkezés nélküli kézbesítési módot kínál ügyfeleinek az Express One
A koronavírus miatti járványügyi intézkedésekhez alkalmazkodik ezzel a lépéssel a futárszolgálat
Érintkezés nélküli kézbesítési lehetőséget vezetett be március 17-től az Express One futárszolgálat. Az Osztrák Posta csoporthoz tartozó cég a koronavírus járvány következtében kialakult helyzetre igyekezett reagálni, elősegítve, hogy a futárok és a küldemények átvevői megtarthassák a biztonságosnak ítélt két méteres távolságot.
„Elsődleges számunkra ügyfeleink és munkatársaink egészségének védelme, ezért dolgoztunk ki egy olyan megoldást, ami minimalizálja a személyes érintkezést, és megfelel a járványügyi intézkedéseknek”
– mondta az új szolgáltatásról Pesztericz Péter, az Express One ügyvezető igazgatója.
Az új kézbesítési mód lényege, hogy amennyiben a címzett szeretné elkerülni a személyes kontaktust a futárral, nem kell közel kerülniük egymáshoz, és a csomag átvételét a címzett saját okostelefonján is igazolhatja. Erre a célra az Express One létrehozott egy külön felületet, az alairas.expressone.hu oldalt. Itt a címzettek egy, a futár által a helyszínen megadott, véletlenszerűen generált kód segítségével, saját okostelefonjuk képernyőjén keresztül igazolhatják a küldemény átvételét.
Hogy néz ki mindez a gyakorlatban?
A címzettek már a küldemény érkezését jelző értesítő e-mailben tájékoztatást kapnak arról, hogy érintkezés nélkül is átvehetik csomagjukat. Ha szeretnék tartani a két méteres távolságot, ezt a futár megérkezésekor jelezhetik. Amikor a futár megérkezett, a címzettnek fel kell keresnie saját okostelefonján az alairas.expressone.hu oldalt, amit az értesítő e-mailből akár egyetlen kattintással elérhet. Következő lépésként a futár által generált kódot kell beírni a felületen megjelenő ablakba, megnyomni a „jóváhagyom” gombot. Ekkor juthat el az aláíró felületig, így a címzett a saját okostelefonján tudja aláírásával visszaigazolni, hogy a kézbesítés megtörtént. Miután a futár ellenőrizte saját eszközén az adatok beérkezését, a küldeményt a címzettől két méteres távolságban lehelyezi.
Azoknál a megrendeléseknél, ahol a futárnak kell utánvétet beszednie, sajnos nem megoldható az érintkezés nélküli kézbesítés, ezért a futárszolgálat mindenkinek azt javasolja, hogy ha a választott webáruháznál megoldható, válasszon egyéb fizetési módot, mint online fizetés vagy banki átutalás.