Gazdaság
Hamarosan indul a Creator TV, Magyarország első tematizált influenszer-tartalmakat sugárzó online tévécsatornája
A fiatal generáció online „tévécsatornáját” indítja el a Post For Rent 2021 áprilisában, ahol az ország legnépszerűbb influenszerei által gyártott tartalmakkal fogja biztosítani a 14 és 35 év közötti nézők szórakoztatását.
Az utóbbi években jelentős átalakuláson ment keresztül a médiapiac, a tartalmak előállítási és fogyasztási módjai napjainkban egyre inkább a digitális színtér felé tolódnak, különösen a fiatalabb korosztály tekintetében. Nem véletlen, hogy a vlogger és influenszer tartalmakra egyre nagyobb kereslet mutatkozik nemzetközi viszonylatban és Magyarországon is.
2019 közepén született meg az ötlet, hogy a Post For Rent magyarországi stratégiájának részeként létrehozzon egy önálló, a saját Talent csapatára szabott produkciós házat. A csatorna lényege, hogy úgy biztosít felületet saját gyártású tartalmak terjesztésére, hogy abban a Post For Rent csapatába tartozó véleményvezérek megvalósíthatják és kiélhetik saját kreativitásukat.
Az elmúlt évek tudatos építkezésének eredményeként a hazai ügynökség Talent csapata mára több, mint 60 kizárólagos szerződésben álló véleményvezért tudhat soraiban. A Talent csapat tagjai folyamatosan gyártják a tartalmakat saját csatornáikra, amelyeken keresztül aggregáltan 13,9 millió követőt érnek el: a Creator TV célja, hogy ezen követőkből kovácsoljon saját közösséget, vagyis közülük kerüljenek ki a Creator TV leendő nézői. A formátum működésének sikerét nemzetközi példák támasztják alá, a hazai piacon pedig ez a kezdeményezés mindeddig egyedülállónak és előremutatónak tekinthető.
“Folyamatosan érkeznek hozzánk a különféle produkciós ötletek a velünk dolgozó influenszerek részéről, amelyek önmagukban is nagyon erősek: azt gondoljuk, hogy ezen ötletek megvalósítására egy ernyőmárka, egy YouTube ’tévécsatorna’ lehet az a platform, amely mind nézettség, mind elérés szempontjából a legerősebbnek bizonyulhat. A felület mindemellett teljes transzparenciát is biztosít a nézettségi adatok és a nézőközönség demográfiája tekintetében a potenciális szponzorok és hirdetők számára”
– mondta Csiszár Gergő, a Post For Rent Group alapítója.
“Egy olyan, a Netflix stratégiájához hasonlítható modellt dolgoztunk ki, amelyben a Creator TV-nek mindig lesznek saját gyártású műsorai, de a legnagyobb hangsúlyt az influenszerek saját produkciós ötleteinek a megvalósítása kapja. A megvalósítás magába foglalja a gyártás és promóció szervezését, valamint mindezek finanszírozását és értékesítését.”
A 2021 áprilisában induló Creator TV első adásai között lesz a hazai YouTube sztárjainak életét bemutató BRODAPEST legújabb évada, és itt folytatódnak a TR!Ó Podcast adásai is. Ezek mellett vadonatúj, saját fejlesztésű programok is indulnak, a továbbiakban a csatorna a legváltozatosabb tematika mentén tervez: gasztronómiai, egészségügyi és életmód műsorok, vetélkedők, talk show-k és scripted reality-k garantálják, hogy minden néző megtalálja az őt érdeklő programot.
“Szeretnénk transzparensen megmutatni a megrendelői oldal felé is, hogy mekkora az influenszerek és az általuk gyártott tartalmak hatása ebben a generációban. Egy digitális tartalomgyártó hub létrehozása a célunk, egy olyan mérhető médiatermékkel, amelynek segítségével célzottan elérhetőek a hirdetők potenciális vásárlói. Úgy véljük, eljött az idő felhívni a márkák figyelmét arra, hogy erre is fordulhatnak a hagyományos televízió felületei mellett”
– mutatta be Varga-Szilágyi Zsolt, a Post For Rent Group COO-ja a Creator TV távlati céljait.
Gazdaság
Sikerrel zárult Shanghai magyarországi bemutatkozása
Október 30-31-én zajlott a Hungexpo területén a világ egyik legnagyobb, Kínai állami támogatással megvalósuló kiállítássorozata, a Shanghai Fair Trade Show budapesti állomása.
A többezer látogatót vonzó eseményen mintegy 130 kínai high-tech vállalkozás képviseltette magát a legkülönbözőbb szegmensekből. Az eseményen mások mellett előadást tartott Bihari Katalin, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára, a HEPA vezérigazgatója, és Sun Jianping, a Shanghai Services Federation elnöke is.
Az eseményt elsősorban magyar vállalkozások képviselői látogatták, akiknek ez a koncentrált jelenlét kiváló alkalmat kínált, hogy akár több közvetlen kapcsolatot is kialakítsanak kínai gyártókkal és szolgáltatókkal. A minél intenzívebb kapcsolatfelvételt előre egyeztetett személyes találkozók is segítették a kínai és magyar cégek képviselői között ‒ mondta el Szabó Mónika, a rendezvény szervezését és kommunikációját magyar részről támogató a Gold Communications Kft. ügyvezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új házi fejlesztésű AI-platform a K&H-nál
A K&H Bank új szintre emelte a mesterséges intelligencia belső alkalmazását.
Elindult az ügyfelek által már jól ismert, Kate nevű, teljes egészében házon belül fejlesztett HR-asszisztens, amely már most több ezer munkavállalónak nyújt azonnali, pontos válaszokat szabadság, juttatások, képzések és adminisztrációs témákban. A rendszer nem egy dobozos megoldás, hanem nulláról felépített, skálázható AI-platform, amely a jövőben más területekre – például pénzügy, beszerzés vagy IT-támogatás – is tovább vihető lesz.
A fejlesztési folyamatban több bankon belüli csapat együttműködésével hozták létre a rendszer szabályozási és technológiai kereteit. Az AI nem kulcsszavak alapján keres, hanem természetes nyelven megfogalmazott kérdéseket értelmez, és validált belső tartalmakra építve ad választ. Fontos szempont volt az AI-hallucinációk minimalizálása, ezért a tudásbázis kizárólag jóváhagyott információkból épül fel. A rendszer használata már a bevezetés első szakaszában intenzív. Eddig minden hetedik kolléga kipróbálta a digitális asszisztenst. A fejlesztők ek visszajelző funkciót is beépítettek, amely valós időben segíti a működés finomhangolását.
A projekt megvalósítása nemcsak technológiai, hanem szervezeti kultúraváltást is jelentett. A hagyományos fejlesztési modell helyett agilis, gyors interakciókra építő működés valósult meg, amelyben több terület dolgozott összehangoltan. A K&H ezzel a fejlesztéssel hosszú távra fektette le egy vállalati AI-tudásmenedzsment rendszer alapjait, amelyre a következő bővítések is épülnek majd.
„A Kate-fejlesztés nemcsak egy sikeres AI-projekt, hanem fontos üzenet a technológiai szakembereknek is. A K&H-nál valódi innováción dolgozhatnak egy stabil, nagyvállalati környezetben, ahol a fenntartható megoldások, a szakmai fejlődés és a jövőálló tudás megszerzése nem ígéret, hanem működési alapelv. Az, hogy ezt a rendszert házon belül építettük fel, jól mutatja, milyen ereje van az agilis gondolkodásnak és a nyitott, együttműködő csapatmunkának. Büszkék vagyunk arra is, hogy nálunk a szakmai átjárhatóság, az emberi oldal ugyanúgy érték, mint a technológiai teljesítmény – ez az, ami hosszú távon is vonzóvá teszi a K&H-t az IT-szakemberek számára”
– mondta Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Mínuszban az e-kereskedelmi mérleg: ezek a cégek javíthatják az egyensúlyt
Erősen negatív Magyarország digitális külkereskedelmi mérlege: a hazai vásárlók egyre nagyobb arányban költenek külföldi webáruházakban, miközben a magyar e-kereskedők exportja csak lassan bővül.
A HungarEcomm Stars díj azokat a legvilágpiacképesebb e-kereskedelmi vállalatokat ismeri el, amelyek teljesítményükkel képesek enyhíteni a digitális kereskedelmi egyensúlyhiányt.
Az e-kereskedelem jelentősége messze túlmutat önmagán: a 2025-ben díjazott 40 vállalat a hazai webáruházak alig egy ezrelékét képviseli, mégis 2024-ben 258 milliárd forintos online forgalmat értek el, ami a teljes magyar e-kereskedelmi piac 20 százalékát adja. A több országba exportáló cégek négyszer gyorsabban növekedtek, mint a kizárólag belföldön működő szereplők, a PwC mezőnyelemzése szerint.
„Az e-kereskedelem a digitális gazdaság egyik legfontosabb innovációs inkubátora. Technológiai újító erejével, adatvezérelt működésével, gyors alkalmazkodóképességével és folyamatos fejlesztésre épülő kultúrájával közvetlenül erősíti a hazai digitális ökoszisztémát”
– hívta fel a figyelmet Szabó László, a díjat alapító Growww Digital alapító partnere.
Magyar világmárka 100 országban
Három kategóriában összesen 15 vállalat kapott elismerést, idén először a Magyarországon leányvállalattal rendelkező nemzetközi omnichannel cégek is nevezhettek.
- Digital Star kategória: 1. Pepita Group Zrt. (pepita.hu); 2. Suller-Táp Kft. (kutyakajás.hu); 3. Webshop Global Kft. (pelenka.hu); 4. Leziter Kft. (homelux.hu); 5. iPon Computer Kft. (ipon.hu)
- Local Omnistar kategória: 1. Euronics, 2. Praktiker, 3. Zákány Szerszámház, 4. Dockyard, 5. Reflexshop
- Global Omnistar kategória: 1. IKEA, 2. MediaMarkt, 3. Rossmann, 4. dm, 5. iStyle
- Exportkülöndíj: BioTechUSA
„A BioTechUSA sztori jól példázza, hogyan válhat egy magyar alapokra épülő vállalat globális sikertörténetté az e-kereskedelemben. A cég a hazai gyártásra, tudásra és szakemberbázisra építve tudott olyan nemzetközi növekedést elérni, amely ma több mint 100 országban biztosít jelenlétet. Fejlődése azt mutatja, hogy a magyar vállalatok is képesek világpiaci szinten versenyezni, ha tudatosan építenek exportpiacokra. Sikere inspiráló példa minden hazai e-kereskedő számára”
– indokolta a döntést Szabó László.
Már a 40-es listára kerülés is komoly nemzetközi mérce szerint mérhető eredmény: a vállalatoknak szigorú szakmai és pénzügyi feltételeknek kellett megfelelniük, és át kellett esniük a PwC, az Oander és a Growww Digital többszempontúértékelésén.
A legvilágpiacképesebb magyarországi omnichannel és e-kereskedők – 2025 (ABC sorrendben)
Alinda; Auchan; BestByte; BHP Gumi; BioTechUSA; Bortársaság; Brendon; Cosori; dm; Dockyard; Euronics; Forex; Fressnapf; Gammo; Heavy Tools; Homelux; IKEA; iPon; iSTYLE; JátékNet; Kutyakajás.hu; Kütyübazár; Libri; Libri-Bookline; Lumenet; MediaMarkt; Nutriversum; online Márkaboltok; Pelenka.hu; Pepita.hu; Petissimo; Praktiker; Reflexshop; REGIO JÁTÉK; Rossmann; SportSarok; Újház Bodrogi; Vágyaim.hu; Warnex; Zákány Szerszámház
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung az egymást követő hatodik évben is megőrizte helyét a gaming monitorok piacán
-
Okoseszközök2 hét ago
Kutyaharapást szőrével – AI javítja az AI által írt kódot
-
Gazdaság2 hét ago
Magyarország a 18. helyre csúszott vissza az európai használtautó-piac átláthatósági rangsorában
-
Egyéb kategória2 hét ago
Európa legtehetségesebb diákjai versenyeznek a Google x Bitget hackathonján
-
Ipar2 hét ago
IT OPEX stabilizáció: Stratégiák és lehetőségek a kiadások optimalizálására
-
Tippek2 hét ago
Extra tippek a legújabb netes csalások felismerésére
-
Zöld2 hét ago
Zöldebbé válhat a rajongás digitális ajándéktárgyakkal
-
Mozgásban1 hét ago
Újra megjelenik a Honda választékában a Prelude

