Gazdaság

A Xiaomi hivatalosan is leelőzte az Apple-t

Globális szinten a Xiaomi meg tudta előzni az Apple-t az okostelefonos piacon, Európában pedig egy év alatt jelentősen átalakult az olcsóbb kategóriás készülékek piaca.

Az biztos, hogy a kínai gyártók egyre erősebbek minden téren, és minden valószínűség szerint rengeteg még a növekedési potenciáljuk.

Érdekesen változott az okostelefonok piaca az elmúlt negyedévben. Azt követően, hogy a piac teljesen magára talált az első negyedévben, és értékesítési rekordokat döntöttek a gyártók, a második negyedben is erős növekedés mutatkozott, aminek az egyik legnagyobb nyertese a Xiaomi, a kínai gyártó ugyanis most megelőzte az Apple-t, és ezzel jelen megszerezte a dobogó második fokát a Samsung mögött.

2020-hoz képest egyébként 12%-kal több okostelefon fogyott és a Samsung még mindig vezet a 19%-os piaci részesedésével.

Láthatóan azonban a Xiaomi egyre inkább zárkózik fel a piacvezető mögé, és most már az eladott készülékek 17%-át tudta adni, ami nem csak a helyezést illetően kiemelkedő teljesítmény, hanem azért is, mert a kínai cég egy év alatt 83%-kal haladta meg saját magát.

Az Apple tehát pusztán az eladott készülékek mennyiségét tekintve visszaesett a harmadik helyre, ez azonban nem olyan hatalmas probléma a kaliforniai gyártó számára, hiszen nekik sokkal inkább az egy telefonon realizált profit mértéke számít. Ebben pedig valószínűleg továbbra is jól teljesítenek, hiszen míg a konkurensek nagyon erős versengést folytatnak az alsóbb árszegmensekben, addig az Apple-nek egyetlen készüléke érhető el 500 dollár alatt.

A piacvezető ötösfogatot két további kínai gyártó egészíti ki, az egy tulajdonban lévő Oppo és Vivo, akik egyrészt szinte egyforma telefonokat kínálnak, másrészt pedig közel azonos áron. Ez meg is látszik a teljesítményükön, ugyanis mindketten 10%-os részesedést tudhat kihasítani az elmúlt negyedévben, amihez az Oppónak 28%-os, a Vivónak pedig 27%-os növekedésre volt szüksége.

Európában komoly közelharc folyik a középkategóriában

Ehhez roppant érdekesen kapcsolódik a Counterpoint Research piacfelmérése, ahol két kategóriát vizsgáltak: az alsóbb kategóriás, 250-500 dollár közötti, valamint a „megfizethetőbb prémium” kategóriás 500-700 dollár közötti mobilokat, ráadásul mindezt Európában.

A legfontosabb tanulság, hogy a továbbra is a Google szolgáltatásai nélkül tengődő Huawei egyre inkább szorul ki az európai piacról, főleg a legolcsóbb árkategóriákban, ahol egykor meglehetősen domináns volt. Úgy tűnik, hogy a Huawei lassú eltűnése egy űrt hagyott maga után, ami egyrészt rosszat tett az árversenynek, másrészt pedig több gyártó is benyomult az egykoron szebb napokat látott cége helyére, szinte mind Kínából – mint a Xiaomi, az Oppo, a Vivo és most már a OnePlus is.

Egy év alatt nagyot változott a világ, ugyanis az Apple szinte teljesen eltűnt a 250-500 dollár közötti ársávból, aminek a legfőbb oka (ahogy fentebb említettük), hogy most már csak a legolcsóbb iPhone SE-t kínálja ebben a szegmensben. A Huawei és az Apple visszaszorulásával pedig a Xiaomi tudott rendületlenül előre törni.

Fontos azonban megjegyezni, hogy bizonyos pontokon azért így is komoly verseny akad, a gyártók ugyanis igyekeznek a legalsóbb szintekre is lehozni az 5G támogatását. Míg egy évvel korábban szinte nem akadt 5G-s telefon ebben az árkategóriában, addig mostanra már az eladott készülékek közel fele 5G-s.

Eggyel feljebb aztán helyreáll a rend: az 500-700 dolláros kategóriában ugyan szintén csökkent némileg az Apple részesedése, a Samsung viszont duplázni tudott és itt már tényező a OnePlus is, amelyik az olcsósított Nord-készülékeivel tudott piacot szerezni.

Forrás: ORIGO

Friss