Gazdaság

A Google nem fizet többet a klímaváltozást tagadóknak

Klímaaktivisták akciója a Youtube londoni irodája előtt 2019. október 16-án – Fotó: PAUL ELLIS / AFP

A Google hirdetőinek nem tetszett, hogy a reklámjaik olyan videók mellett is megjelentek, amelyek tagadták az éghajlatváltozás tényét, ezért aztán a cég „nagytakarításba” kezdett: múlt hónapban az oltásellenes tartalmakat megosztók támogatását vonták meg, most pedig a klímaváltozást tagadókra került sor, így a jövőben ők sem kereshetnek pénzt a Youtube-hirdetésekből.

„Külső szakértőinkkel rendszeresen felülvizsgáljuk és frissítjük a hirdetési és monetizációs irányelveinket, hogy márkabiztos környezetet biztosítsunk a reklámpartnereinknek, hogy ezáltal is jobban megvédjük a felhasználókat a megbízhatatlan állításoktól, például a hamis orvosi gyógymódoktól vagy az oltásellenes propagandától. Az elmúlt években egyre több partnerünk fejezte ki aggodalmát amiatt, hogy a hirdetéseik a klímaváltozással kapcsolatos pontatlan állítások mellett tűntek föl. A hirdetők egyszerűen nem szeretnék, ha a hirdetéseik ilyen tartalmak mellett jelennének meg”

– írja a Google közleménye.

A vállalat új irányelvei megtiltják az olyan tartalmak monetizációját, amelyek ellentmondanak az éghajlatváltozás létezéséről és okairól kialakult tudományos konszenzusnak. Ez magában foglalja azokat a videókat, amelyek az éghajlatváltozást puszta átverésnek minősíti, és azokat is, amelyek tagadják, hogy a hosszú távú trendek alapján a Föld éghajlata valóban melegszik. Ezen kívül még azokat a videókat is ide sorolják, amelyekben tagadják, hogy az üvegházhatású gázok kibocsátása és az emberi tevékenység hozzájárul az éghajlatváltozáshoz.

A Google beszámolója szerint az új irányelvük kialakításakor konzultáltak a klímatudomány témakörének hiteles forrásaival, köztük olyan szakértőkkel, akik részt vettek az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testületének (IPCC) átfogó, klímamodelleket összegző jelentésének elkészítésében.

A Google azt tervezi, hogy a jövő hónaptól kezdődően algoritmusokkal és emberi moderálás kombinációjával vizsgálni fogják az ilyen témájú videók kontextusát, és különbséget tesznek a hamis állítást tényként közlő tartalmak, valamint a hamis állításról beszámoló, és az azt vitató tartalmak között. „Továbbra is engedélyezni fogjuk a hirdetéseket és a monetizációt más, az éghajlattal kapcsolatos témákban, beleértve az éghajlat-politikáról szóló nyilvános vitákat is” – áll a techóriás közleményében. A szabályzás a Google által szolgáltatott hirdetésekre, valamint a YouTube Partner Program részét képező kiadói tartalmakra vonatkozik. (via Gizmodo)

Forrás: Telex

Friss