Gazdaság

Így reagált a Google a 2,4 milliárd eurós büntetésre

Állásfoglalást adott ki a Google az Európai Unió Bíróságának Törvényszék november 10-i döntésével kapcsolatban, amely elutasította a Google fellebbezését és helybenhagyta az Európai Bizottság 2017. évi határozatát és a kiszabott bírság mértékét a Google Shopping szolgáltatással kapcsolatban.

A bíróság 2017-ben bírságot szabott ki a vállalatra arra hivatkozva, hogy visszaél piaci dominanciájával, és a keresési találatok megjelenítésekor előnyben részesíti saját ár-összehasonlító szolgáltatását, a Google Shoppingot. A keresőóriás közleménye szerint már évekkel ezelőtt teljesítették a szükséges változtatásokat, annak ellenére, hogy fellebbeztek a bírság ellen.

„A Shopping hirdetések mindig is segítették az embereket abban, hogy gyorsan és könnyen megtalálják a keresett termékeket, és támogatást nyújtottak a kereskedőknek abban, hogy elérjék potenciális vásárlóikat. Az ítélet egy nagyon speciális tényálláshoz kapcsolódik, és bár alaposan át fogjuk tekinteni, már 2017-ben változtatásokat hajtottunk végre, hogy a Google Shopping szolgáltatása megfeleljen az Európai Bizottság döntésének. Megoldásunk több mint három éve sikeresen működik, és több mint 700 összehasonlító vásárlási szolgáltatás számára több milliárd kattintást generált”

– írja a Google.

Az ügy már évek óta húzódott, az Európai Bizottság 2010-ben kezdett nyomozni a Google-t érő vádakkal kapcsolatban, miszerint a saját termékeit előtérbe helyezi a keresőmotorján. Brüsszel végül csak a Google Shopping kapcsán tudta egyértelműen bizonyítani, hogy a cég megszegi az EU antitröszttörvényeit – ezek próbálják akadályozni a monopolpozíciók kialakulását, és próbálják erősíteni a versenyt az adott területen.

Forrás: 24.hu

Friss