22 országban vizsgálta az 5G és az üzleti sikeresség összefüggését az Ericsson.
Az 5G bevezetésében élen járó mobilszolgáltatókhoz háromszor nagyobb eséllyel maradnak hűségesek a felhasználók, és kétszer akkora eséllyel tudják növelni elő átlagos bevételüket, mint a legújabb hálózati technológia terén lemaradó versenytársak – derül ki az Ericsson nagyszabású piackutatásából. A tanulmány megállapítja: míg az 4G korszakában stagnált a szolgáltatók bevétele, az 5G proaktív használatával felgyorsítható a növekedés.
Az Ericsson Consumer & Industry Lab, a vállalat piaci trendeket kutató részlege 22 ország 73 mobilszolgáltatójának piaci mutatóit és felhasználóinak visszajelzései alapján mérte fel, hogy milyen mértékben járul hozzá az 5G bevezetése az operátorok üzleti sikereihez.
Felfedezők, ígéretesek, feltörekvők és éllovasok
A felmérés négy kategóriába sorolta a szolgáltatókat:
Az „5G felfedezők” olyan, főként megfizethető termékeket kínáló cégek, amelyek éppen csak elkezdték az első, puhatolózó lépéseket az 5G területén.
A következő csoportot az „5G ígéretesek” alkotják, amelyek – ha lassan is, és kevésbé innovatív módon –, de már elkezdték kiaknázni az új generációs hálózatot.
Az „5G feltörekvők” már jobban teljesítenek az 5G terén, de az ügyfél-elégedettségük alapján nem érik el a legjobbak teljesítményét.
Végül ott vannak az „5G éllovasok”, amelyek az élen járnak az 5G kiépítésében és abban is, hogy arra építve innovatív szolgáltatásokat kínáljanak előfizetőiknek.
A felmérés eredményei alapján az 5G éllovasnak számító operátorokhoz háromszor akkora eséllyel maradnak hűségesek az előfizetők, mint a többi három kategória tagjaihoz, és kétszer akkora eséllyel tudták növelni egy felhasználóra jutó átlagos bevételüket (ARPU) az 5G bevezetése óta.
Prémium díjcsomagok, innovatív szolgáltatások: ügyfélmágnes lehetőségek az 5G-vel
A tanulmány ezen kívül a következő megállapításokra jutott:
Az 5G éllovasok fele tudta legalább 1%-kal növelni az egy felhasználóra jutó átlagos bevételét az előző évhez képest, míg a többi mobilszolgáltatónak csak a negyede.
Az 5G éllovasok háromnegyede külön olyan szolgáltatásokkal tesz szert extra bevételre az 5G-ből, mint a gyorsabb internethozzáférést biztosító prémium díjcsomagok, a mobil és helyhez kötött hozzáférést összevonó csomagok, illetve az előfizetéshez kapcsolt extra tartalmak.
Az 5G éllovasnak számító mobilszolgáltatók átlagosan a szolgáltatási területükön élő népesség 75%-ának lakóhelyét fedik le 5G hálózattal, és 270 Mbps átlagos letöltési sebességet kínálnak.
Felhasználóik 70%-a tartja az 5G területen vezetőnek az 5G éllovas operátorokat, vagyis az előfizetők többsége tisztában van a cégek erőfeszítéseivel és értékeli is azokat.
Az 5G éllovasok átlagosan 3, kifejezetten az 5G által lehetővé tett innovatív szolgáltatást kínálnak, mint amilyen a felhőből való játék, a kiterjesztett valóság és a virtuális valóság.
Kikből lesznek az éllovasok?
Az Ericsson felméréséből az is kiderül, hogy a mobiloperátorok ötöde számít éllovasnak, de gyakran nem az országukban legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező szolgáltatók válnak éllovas a cégeké. A legtöbb „5G éllovas” Kelet-Ázsiában és Észak-Amerikában működik, harmaduk viszont Európában.
A tanulmány további érdekes megállapítása, hogy míg a 4G érában gyakran stagnált az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel, az 5G lehetőséget nyújt arra, hogy a szolgáltatók kitörjenek a stagnáló állapotból. Ehhez azonban arra van szükség, hogy az 5G-t ne passzívan, a megszokott hang- és adatcsomagok értékesítésével használják ki, hanem proaktívan, innovatív szolgáltatásokat kínáljanak rajta. Míg előbbi esetben mindössze évi 0,03%-os növekedésre számíthatnak, a proaktív megközelítéssel akár a 2,7%-os évi növekedést is elérhetik.