Gazdaság

Ezek a legújabb PPC trendek

A PPC, vagyis a kattintás alapú fizetett hirdetések nyújtják az egyik legjobb eszközt arra, hogy vállalkozásod azonnali, gyors eredményeket érjen el az online világban. Szinte instant növekedést és konverziót hoznak. Persze csak akkor, ha a változásokhoz igazodva, a legújabb innovációk kihasználásával alkalmazod őket. Az alábbiakban megnézzük, milyen fordulatok várhatóak a fizetett hirdetések tekintetében idén!

1. Ne félj a mesterséges intelligenciától!

A mesterséges intelligenciával kapcsolatban sokszor attól félünk, hogy átveszi a hirdetéseink felett az “uralmat”. Pedig a technológia néha egészen hasznos javaslatokkal is él, finomodásának köszönhetően pedig 2022-ben még több  előnyt kovácsolhatunk a létezéséből. A Google Ads hirdetéskezelőben például a kattintási költségek (CPC) esését követően segíthet a kulcsszavak és a hirdetések felülvizsgálatában. Bizonyos esetekben ezért kifejezetten érdemes megfogadni a mesterséges intelligencia által nyújtott tanácsokat!

2. Az automatizáció felgyorsítja a folyamatokat

A PPC hirdetésekkel kapcsolatban túl nagy szereppel mindezidáig nem bírt az automatizáció. Na, de majd idén! Az adatelemzésekben, a diagnosztikában, a call-to-action hatékonyságának vizsgálatában és a tesztelésben az előrejelzések szerint kulcsfontosságú lesz. Olyannyira, hogy az elemzések szerint mintegy 300 millió dollár bevételt hoz majd a vállalatok számára.

3. A konverziókövetés szerepe felértékelődik

A hirdetések optimalizálásához (és így a minőségi Google Ads kampánykezeléshez is) elengedhetetlen a megfelelő konverzió beállítása és követése, ami sajnos sok esetben nem valósul meg.

A hírek szerint hamarosan lehetőség lesz a pixelmentes konverziómérésre is, amellyel az offline konverziómérés még magasabb szintre emelhető.

4. A célközönség meghatározása és a diverzifikáció felértékelődik

Fontos, hogy a célközönség ott és akkor legyen online, ahová és amikor kikerülnek a PPC hirdetések. Ezért a karakterük jellemzése és célirányos elérése fontosabb lesz, mint valaha. Szakértők szerint a fókuszt minél inkább a célközönségre kell helyezni és kevésbé támaszkodni a kulcsszavakra.

5. Hangsúlyt kapnak a kis- és középvállalkozások

Minél kevesebbet költünk fizetett hirdetésekre, annál lassabban hoznak eredményeket és annál csekélyebb számú adatot szolgáltatnak. Így a kis- és középvállalkozásoknak szűk költségvetésük miatt gyakran meggyűlik a bajuk a PPC hirdetésekkel. A rossz hír az az, hogy ez 2022-ben is pontosan így lesz.

A jó hír azonban, hogy tanulással, ismeretszerzéssel felvehetjük a versenyt a nagyobb vállalatokkal. Számos online és offline tananyag, kurzus ár rendelkezésre a PPC hirdetésekkel kapcsolatban, a lényeg, hogy ezek közül céljainknak megfelelően, lehetőleg személyre szabottan válasszunk.

6. TikTok és a PPC hirdetések

Igen, jól olvastad: az utóbbi időben a TikTok-on megjelentek a PPC hirdetések, ráadásul sikerrel. Az alkalmazásban rejlő lehetőségeket akkor is érdemes kiaknázni, ha eddig nem láttál benne fantáziát. A TikTok ugyanis jött, látott, győzött és köszöni szépen, marad is! Miért ne győznél tehát Te is a segítségével? Remek felület hirdetések közzétételére és a felhasználókkal való interaktív kommunikációra.

7. Videós hirdetések előnyben

És ha már TikTok, akkor szót kell ejtenünk a videós tartalmak megjelenéséről is a PPC hirdetésekben. Ugyan eddig nem tartották számon túl hasznos konverziós taktikaként, 2022-ben ez is megváltozik: a nem átugorható videós tartalmak remek eszközök lehetnek a fizetett hirdetésekben. Egy átlagos, potenciális felhasználót 8 ponton kell megérinteni ahhoz, hogy valóban vásároljon. Ez mind belesűríthető egy videós hirdetésbe.

Bármely platformon is próbálkozol fizetett hirdetésekkel, a legfontosabb, hogy az adott vállalkozás céljaihoz, jellemzőihez passzoló, a célcsoportot leginkább megszólítani képes lehetőségeket alkalmazd, melyek egy előre megtervezett, jól felépített stratégia részeit képezik. A nem személyre szabott, hasraütésszerű eljárások ritka esetben vezetnek eredményre.

Készülj fel mindenre, mert 2022 rengeteg változást hoz majd (és nem csak) a fizetett hirdetések terén!

Friss