Connect with us

Gazdaság

Offline üzleteket és online hirdetéseket köt össze a Justtag Group és a Publicis Groupe innovációja

offline

Az eddigi hirdetési eszközöknél sokkal pontosabb, applikációba építhető, offline is működő geolokációs megoldást adott a hirdetők kezébe a Justtag Group és a Publicis Groupe.

Az innováció lehetővé teszi, hogy a hirdetők az offline üzletekben tett látogatások alapján lépjenek kapcsolatba a vásárlókkal, és adatvédelmi szempontból is biztonságosan kapcsolják össze és mérjék az online és offline tevékenységek közötti hatásokat.

Kiút a teendők sűrűjéből

Képzeljük el, hogy éppen a szokásos pénteki bevásárlókörútunkról indulunk hazafelé és a hétvégi teendőinken gondolkodunk. Elég jó idő lesz-e a paradicsomok palántázásához, nem fogja-e lemosni az eső a frissen mázolt korlátot? Érdemes-e egyáltalán bemennünk az áruházba a még hiányzó eszközökért? Ezt a gondolatot ragadta meg reklámpiaci innovációjával a Justtag Group és a Publicis Groupe. A Justtag geolokáció alapú innovatív technológiájának köszönhetően a felhasználók pontosan célzott hirdetéseket kaphatnak az aktuális helyadataik alapján. Így egyszerre értesülhetnek a hétvégi időjárásról, valamint például a vízálló festék vagy palántaföld akciókról.

Geotargeting újratöltve

A Justtag Group KoalaMetrics névre keresztelt megoldása többek között az Időkép appba integrálva követi le a vásárlók pontos tartózkodási helyét (mikro-lokációját) wifi hálózatok segítségével – amennyiben ehhez ők hozzájárulásukat adták. Ahhoz, hogy bekerüljünk a mérési körbe, nem kell felcsatlakoznunk a wifi hálózatra, illetve nem kell semmit pluszban elfogadnunk vagy letöltenünk. A geolokáció abban játszik szerepet, hogy személyre szabva, azokról az aktuális kereskedelmi ajánlatokról küld információt, amelyek éppen relevánsak lehetnek nekünk. Viszont mindezt csak akkor, amikor azt szeretnénk, a beleegyezésünket bármikor visszavonhatjuk. A megoldás a mobilalkalmazásokba beépített GDPR szabályzatok alapján dolgozik, így megfelel az adatfeldolgozással kapcsolatos legmagasabb elvárásoknak.

Könnyebbség az előre tervezésben

A fejlesztés lényege a geotargeting, vagyis a földrajzi hely alapú célzás, ami lehetővé teszi, hogy a vásárlók a tartózkodási helyük meghatározása alapján kapjanak online hirdetéseket. A Justtag Group Magyarországon elindított geolokációs újítása – a Publicis Groupe Hungary-hez tartozó Zenith partnerségében – pontosabb, perszonalizált reklámokat tesz lehetővé, ezzel úttörő lehetőséget ad a hirdetők kezébe. Ezzel a megoldással nemcsak a hirdetések célzása, hanem a digitális kampányok offline konverziómérése is egyszerűsödött.

Az egész rendszer zárt és anonim, azt szolgálja, hogy a vásárlókhoz csak a valóban releváns hirdetések jussanak el, amik segítik a vásárlás előtti tájékozódást és kizárólag akkor kapják meg azokat, amikor szükségük van rá.

“Ezzel a technológiával a vásárlók rendkívül pontos, rájuk szabott kampányokat kapnak, nincsenek többé rosszkor és rossz helyre célzott hirdetések. A jövő egyrészt a felhasználóbarát, másrészt az egyre pontosabban célzott hirdetési lehetőségeké. A cél az, hogy összekapcsoljuk a további médiaformátumokat és a fogyasztók hamarosan ugyanilyen célzott kampányok között böngészhessenek otthon a laptop, a mobil vagy a tablet előtt ülve. A rendszer a kampánymegtekintések és a fizikai üzletekben tett látogatások között végez elemzést – ebben rejlik az innováció igazi értéke az omnichannel hirdetők számára.”

– mondta el Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary média üzletágának vezetője.

Hol az újdonságfaktor?

A rendszer annyira pontos, hogy egy bevásárlóközponton belül lévő üzletet az adott emeleten is képes konkrétan bemérni. Ilyen precíziós geotargeting lehetőség eddig nem állt rendelkezésre, azaz a hirdetők a kampányaikat korábban nem tudták ilyen pontossággal célozni. A Justtag Group az első vállalat, amely megoldást hozott arra, hogyan lehet összekötni az offline boltok látogatottságát az üzletek által online végzett reklámtevékenységgel a közép- és kelet-európai régióban.

“2019 óta dinamikusan fejlődünk, és gyorsan vezető szerepbe kerültünk ebben a szegmensben Lengyelországban. A Publicig Groupé Hungary-vel való együttműködésünk az első aktivitásunk a magyar piacon. A megoldásunk magában rejti a lehetőséget, hogy a cégek új módon vizsgálják meg a médiaköltéseket, optimalizálják azokat és a fizikai üzletekben is új ismereteket szerezzenek a fogyasztóikról.”

mondta Tomasz Chłodecki, a Justtag Group vezérigazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabályai

A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat.

A változás sokrétű, hiszen a mellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is.

Magyarországon 2023. július 1-vel lépett életbe a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az EPR. A hazai hulladékgazdálkodási rendszer új szabályozása a kezdetek óta kettős adminisztratív terhet rótt az érintettekre, mivel a termékdíj kötelezettségnek és az ahhoz kapcsolódó negyedéves bevallásoknak az EPR rendszer bevezetése után is eleget kellett tenniük a társaságoknak. Egy 2024 decemberében kihirdetett törvénymódosítás ezt a kettősséget szüntette meg 2025. január elsejével, úgy, hogy a termékdíj alól kikerültek azok a termékek, melyek az EPR alá is tartoznak.

Az év végi változások talán legfontosabb hozadéka, hogy a jogalkotó a hulladékgazdálkodási bírságról szóló kormányrendelet módosításával bevezette az EPR-díj fizetéséhez kapcsolódó szankciórendszert. Ennek jelentőségét az adja, hogy bár az EPR-díjra az adókhoz hasonló szabályok vonatkoznak, az nem adónak, hanem szolgáltatási díjnak minősül, így az adóeljárások során megszokott szankciók nem voltak erre vonatkoztathatóak

– tette hozzá Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.

A módosított kormányrendelet értelmében, ha a gyártó az általa forgalomba hozott körforgásos termék mennyiségéről nem vagy tévesen szolgáltat adatot, akkor a bírság mértéke az EPR-díj hiány fele. Amennyiben a hiányt nem lehet anyagtípusra (például biológiailag lebomló műanyag vagy papír) vonatkozóan tételesen megállapítani, akkor az érintett csomagolásokra vonatkozó legmagasabb díjtétellel kell számolni.

Az EPR-rendszer további változásait okozta és egyben számos könnyítést is hozott magával az EPR-rendelet szintén decemberben történt módosítása. Például a gyártók számára kedvező változás, hogy az egyes tárgynegyedévekre vonatkozó adatszolgáltatás módosítására egy hónappal hosszabb idő áll rendelkezésükre

– tette hozzá Kovács István, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!

Cafeteria bevezetés

Sokan azt gondolják, hogy cafeteria rendszert csak az év elejével érdemes bevezetni, és ha lecsúsztak januárról, jobb inkább a következő évig várni. Ez azonban tévedés. A tavaszi bevezetés akár számos előnnyel is járhat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére.

Későbbi bevezetés, átgondoltabb döntések

Az évkezdés sok cég számára kaotikus időszak: zárul a pénzügyi év, indul az új költségvetés, ráadásul minden feszített tempóban. Ilyenkor a cafeteria rendszer bevezetése könnyen elkapkodott, meggondolatlan döntéssé válhat – amit később nemcsak a munkáltató, de a munkavállalók is megéreznek. És sokszor éltük meg azt is, hogy a friss cafeteria szabályozások alkalmazása még nem teljesen átlátható rögtön január elején.

Tavasszal azonban már nyugodtabbak a körülmények. A céges élet ritmusa megtalálja a normál kerékvágást, és elegendő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy alaposan átgondolt, jól felépített döntések szülessenek.

Ráadásul az év elején életbe lépő új adózási és jogszabályi változások, amelyek januárban még sok fejtörést okoznak, tavaszra már teljesen letisztulnak. Így egy később bevezetett juttatási rendszer átláthatóbb és könnyebben igazítható a cég igényeihez.

Cafeteria bevezetés tavasszal

Évközi bevezetés esetén is a teljes keretösszeg jár

Tévhit, hogy a nem év elején bevezetett cafeteria rendszer kevesebbet ér vagy bonyolultabb lesz. A későbbi bevezetés valójában nem csökkenti a munkavállalóknak járó éves keretösszeget, hiszen a cafeteria visszamenőlegesen is adható. Ez azt jelenti, hogyha például a keretösszeg a teljes évre 400.000 forint, egy márciusban induló cafeteria esetén is mind a 400.000 forint jár a munkavállalónak – feltéve, hogy január 1-jén már a cégnél dolgozott. Időarányosításra csak azoknál a dolgozóknál van szükség, akik később csatlakoztak a vállalathoz.

Cafeteria bevezetés ősszel

Dolgozói igényfelmérés a sikeres bevezetésért

A béren kívüli juttatások esetében viszont nemcsak az időzítés fontos, hanem az is, hogy a cafeteria rendszer a vállalkozás céljaival összhangban legyen. Még a bevezetés előtt érdemes lehet felmérni, hogy milyen lehetőségekre lenne igény a munkavállalók részéről. Egy jól összeállított, a munkavállalók igényeire szabott juttatási rendszer nemcsak a dolgozói elégedettséget növeli, de hosszabb távon az elköteleződésüket is erősítheti a vállalat iránt.

A cafeteria bevezetése természetesen a munkáltatóknak is megéri: a kedvező adózású elemekkel az egyszerű béremelésnél költséghatékonyabban növelhető a dolgozók fizetése.

Az elérhető juttatási lehetőségek között könnyű elveszni, de egy jól összeállított cafeteria kézikönyv segíthet. Ez az egyszerű útmutató átláthatóvá teszi az egyes elemek működését és előnyeit, így a döntés gyorsabb és megalapozottabb lesz. Tehát ha úgy érzi cégvezetőként, hogy eljött az idő a béren kívüli juttatások bevezetésére, ne várjon az év végéig: lépjen amint megszületett az elhatározás!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé

Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé.

A banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz kevesebb, mint 4 százalékkal emelkednek. A vállalkozók számára a folyamatos, egyre emelkedő díjak ellen ma már van megoldás – írja a BiztosDöntés.hu.

Fél éven belül ez már a második, általános díjemelés a vállalkozói számlákon

2024 őszén már végigsöpört a vállalkozói (pénzforgalmi) számlákon a pénzügyi tranzakciós illeték másfélszeresére emelkedésének hatása, ami bankoktól függően tavaly augusztus és október között emelte meg az átutalások és a készpénzfelvételek díjait.

Most a banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz 3,7 százalékkal emelkednek meg. Erre a díjemelésre a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény teremt lehetőséget.

Azok a bankok, amelyek nem használják ki teljes mértékben az egyik év inflációs díjemelési lehetőségét, a későbbiekben még érvényesíthetik azt, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Már 9 bank jelentett be inflációs díjemelést

Eddig az alábbi bankok jelentettek be díjemelést a vállalkozásoknak kínált pénzforgalmi számlákon:

Részben jelentett be díjemelést a Gránit Bank is 2025. április 15-től, de eddig még csak két pénzforgalmi díjcsomagjára.

Nem jelentett még be inflációs díjemelést a pénzforgalmi bankszámlákra az Erste, a MagNet Bank, és részben a Gránit Bank. Nagy eséllyel ezek a bankok is érvényesíteni fogják a lehetőségként előttük álló inflációs díjemeléseket.

A vállalkozók kedvezőbb díjért is bankolhatnak

Az inflációs díjemelést egyik banknál sem lehet kikerülni. Viszont minden vállalkozó számára rendelkezésre áll egy új és kedvező díjú számlavezetési lehetőség, mely e-pénz alapon kínál pénzforgalmi számlát a hazai vállalkozások számára. Egykoron a Revolut is ezzel indult el hódító útjára. 

Az e-pénz egy törvényes pénzfajta az Európai Unióban a készpénz és a hagyományos bankszámlapénz mellett, segítségével teljes értékű pénzforgalmi számlavezetés érhető el, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Tavaly robbant be a köztudatba a BinX Zrt., mely magát az első neobankként azonosítja. A friss pénzügyi szolgáltató a hazai bankokéval megegyező pénzforgalmi számla szolgáltatást kínál, méghozzá jóval kedvezőbb díjazással.

Jelenleg feltétel nélkül, díjmentes számlavezetés mellett tranzakciónként fix 199 forintért bármennyi belföldi átutalást küldhetnek a vállalkozások a hazai bankok felé. A bevezető árazás megszűnésével, 2025. március 1-től az átutalás díja fix 399 forintra emelkedik és megjelenik két új díjcsomag is.

Az egyikben 2 990 forintos havidíj mellett fix 299 forintra csökken egy-egy átutalás díja. A másikban pedig 9 990 forintos havidíj mellett fix 199 forintra. A vállalkozások ezáltal a nekik megfelelő díjcsomagot választhatják.

Ha két vállalkozás a BinX-nél bankol, akkor közöttük az átutalás teljesen díjmentes.

A BinX ugyanakkor jelenleg még nem vezet devizaszámlát és nem végez devizakonverziót, így exportra termelő vagy importáló vállalkozásokat nem tud kiszolgálni. Szintén nem alkalmas most megalapítandó cégek első bankszámlájának, mivel a szelfis számlanyitási folyamat nem megfelelő a cég bejegyzéséhez. Bankpénztár híján a BinX-nél nem lehetséges készpénzt befizetni sem, készpénzfelvétel pedig csak ATM-ekből megoldható.

A BinX-et ugyanakkor egyéni vállalkozók is választhatják, akár a vállalkozás alapításakor is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss