Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Okoskapszulában is megnyitható az MBH Diákhitel Számla

mbh okoskapszula

2023. július 26-án hirdetik ki a felsőoktatási intézmények felvételi ponthatárait. Tavalyhoz képest 27 ezerrel többen, közel 127 ezren izgulhatnak, hogy sikerül-e bejutni a kiválasztott szakra. Az MBH Bank a diák célcsoportra szabott ajánlattal, valamint a pénzügyi tudatosság növelését célzó kezdeményezéssel segíti ezt a korosztályt életük egyik legizgalmasabb, új szakaszában. A Diákhitel Központ partnereként az MBH Bank egy speciális számlacsomagot alakított ki, amelyet július 1-jétől lehet igényelni diákhitel mellé. Az MBH Diákhitel Számla a legfontosabb alapszolgáltatásokat – mint számlavezetés, bankkártya, bankkártyás vásárlás, elektronikus csatornák elérése – díjmentesen biztosítja, de további, a diákok igényeire szabott kedvezményeket is kínál. Egy stratégiai együttműködés keretében pedig az MBH Bank és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) közösen olyan projektet hoznak létre, amely érdemben segíti a hallgatók pénzügyi kompetenciáinak és tudatosságának fejlődését.

Az MBH Bank sikeresen indult a Diákhitel Központ idei nyílt pályázatán, ennek eredményeként 2023. július 1-től kedvezményes feltételekkel biztosít bankszámlát a diákhitellel rendelkezőknek. Az MBH Diákhitel Számla új és meglévő diákhitel mellé egyaránt igényelhető, az igénylést a Diákhitel Központban kell elindítani a számlavezető bank megnevezésével, ezt követően online is megnyitható az mbhbank.hu weboldalon. Az MBH Diákhitel Számla díjmentes számlavezetést, 0 Ft-os használati díj mellett 100%-ban újrahasznosított anyagból készült bankkártyát, díjmentes korlátlan bankkártyás vásárlást, valamint kedvezményes utalást és készpénzfelvételt biztosít. A számlacsomag további kedvezményei közé tartozik az elektronikus csatornák és az SMS szolgáltatás díjmentes használata, a beépített díjmentes külföldi utasbiztosítás, a további biztosításokra nyújtott 10% kedvezmény, valamint az opcionális megtakarítási számla és lakáshitel kedvezmény.

Azok a 14-25 év közötti fiatalok, akik igazolt tanulói jogviszonnyal rendelkeznek, de nem vesznek fel diákhitelt, az MBH Diákszámlát választhatják. Ez a számlacsomag díjmentes számlavezetést, 0 Ft-os éves bankkártya díjat és SMS szolgáltatást kínál elektronikus számlakivonat és kedvezményes utalási díj mellett. Az MBH Bank egyébként már a gyermek megszületésétől kezdve biztosít számlavezetési szolgáltatást, 0-14 éves korú gyermekek számára a szintén kedvezményes díjazású MBH Zsebpénz Számlacsomag nyitható meg, amelyhez 7 éves kortól már bankkártya is igényelhető.

A fiatalok digitális ügyintézési igényeihez igazodva az MBH Bank olyan digitális banki kioszkok telepítését kezdte meg hazai egyetemeken, amelyekben személyes ügyfélszolgálati jelenlét nélkül, gyors ügyfélazonosítási folyamatot követően, videós távsegítséggel lehet biztonságosan és kényelmesen számlát nyitni, többek között MBH Diákhitel Számlát és MBH Diákszámlát is. Az MBH Digitális Zónával elsőként a miskolci és a győri egyetemen találkozhatnak a diákok, de a későbbiekben további egyetemeken is elérhető lesz a magyar FaceKom koncepciója és fejlesztése alapján készült okoskapszula, illetve a tervek szerint további banki szolgáltatásokkal is bővül majd a kínálatuk.

Ginzer Ildikó, az MBH Bank sztenderd kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese elmondta: „A felsőoktatási tanulmányok megkezdése hatalmas lépés a fiatalok életében, sokuk pénzügyileg önálló élete is ekkor kezdődik. Külön odafigyelünk erre a korosztályra, hiszen nemcsak az a fontos, hogy az ő igényeiknek, szokásaiknak megfelelő pénzügyi szolgáltatást nyújtsunk számukra, hanem az is, hogy a pénzügyeik terén is felelős, tudatos felnőttekké váljanak.”

Éppen ezért az MBH Bank, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája és a HÖOK szolgáltatócégcsoport idén májusban hosszútávú stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az egyetemisták pénzügyi tudatosságának fejlesztésére, amely 290 ezer diákot érint majd. Ennek keretében – együttműködve az egyetemek gazdasági, tudományos vezetésével és különböző szervezeti egységeivel, a hallgatói képviselőkkel és öntevékeny körökkel, illetve a felsőoktatáshoz szorosan kötődő szervezetekkel, ipari szereplőkkel – az MBH Bank és a HÖOK közösen olyan projektet hoznak létre a hallgatók számára, amely érdemben segíti a hallgatók pénzügyi kompetenciáinak és tudatosságának fejlődését.

Az MBH Bank egy tavalyi, a fiatalok zöld bankoláshoz, pénzügyekhez való hozzáállását vizsgáló reprezentatív kutatásából is kiderül, hogy a fiatalok nyitottabbak a fenntarthatóságra, a zöld megoldásokra. Ehhez illeszkedően a bank többek között 100%-ban újrahasznosított bankkártyát, online számlanyitási lehetőséget, elektronikus számlakivonatot, digitális ügyintézési csatornákat, mobiltelefonos fizetési lehetőséget nyújt nekik.

Az MBH Bank a felvételi ponthatárok kihirdetésére szervezett budapesti Pont Ott Parti főtámogatójaként várja a leendő egyetemistákat a rendezvényen. Ezt megelőzően az EFOTT fesztiválon is támogatóként jelent meg a bank, diákszámlanyitási kampánya keretében ezer darab hallgatói hetijegyet osztott ki új diákügyfeleinek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

A vásárlók 160 000 forint felett is hajlandóak költeni a Black Friday alatt, a kedvezmény mértéke a fő motivátor

Weboldalának látógatói között tartott felmérést az Alza.hu.

A 1618 megkérdezett arra kérdésre, hogy mennyit tervez költeni a december 1 éjfélig futó Black Friday időszakban, 37 százalék felelte azt, hogy akár 160.000 forint felett is. 23 % tervez 80 001 és 160 000 forint között, 19% 16 001 és 50 000 forint között, míg 17% 50 001 és 80 000 forint között és a legkevesebben 16 000 forint alatt kívánnak költeni.

“A válaszadók 58% csak megfelelő ajánlat esetén tervez az akciós időszak alatt vásárolni, míg 30% a már előre kinézte a terméket és készült az akcióra. A Black Friday időszakkal egyidőben indult 0% THM-es kezdőrészlet nélküli akciónk is sokak számára nagy segítség”

– fűzte hozzá Nagy Dávid, az Alza.hu PR managere.

Elmondható, hogy a kedvezmények mértéke a fő motivátor, hiszen arra a kérdésre, hogy mi a legfontosabb a Black Friday akció során, 1130 válaszadóból 71% ezt a választ adta.

Az Alza.hu novemberi BF kínálatban a kedvezmények mértéke akár a 81%-ot is eléri, ahogy például a Konix My Hero Academia ” Himiko Toga” Nintendo Switch  tok esetében. A kedvezmények az összes kategóriában impozánsak, hiszen a Dove Care izzadásgátló spray is 73% kedvezménnyel fut.

“A vevőink 25% egy már előre kiválasztott termék árcsökkenése miatt döntött a vásárlás mellett. Az eladások alapján feltételezzük, hogy a jelenleg 209 890 forint helyett 144 890 forintért kapható PlayStation 5 (Slim) Digital Edition akcióját sokan várták”

 

– mondta el a PR manager, hozzátéve:

 

“a  maradék válaszok egyenlő arányban oszlottak meg az ingyenes szállítás és a vásárlás gyorsasága és kényelme között, ami az AlzaPlus+ tagoknak automatikusan jár, a megjelölt termékek esetében pedig az éjfélig megrendelt termékek már másnap délelőtt az AlzaBoxokból átvehetőek.”

Az elektronikai termékek vezetik magasan, 47%-kal a tervezett vásárlások kategóriáinak listáját.

Az 1177 válaszadó második kedvence 16%-kal a kis háztartási gépek kategóriája, például az eladási lista harmadik helyén álló Philips Series 800 Panarello automata kávéfőző is ide tartozik, ami jelenleg 305%-os árcsökkenéssel 89 990 forintért kapható. 13% a hűtőket, mosógépeket és más nagyháztartási gépeket várták legjobban, népszerű közöttük az Alza sajátmárkás Siguro elöltöltős mosógépe fekete színben, ami most 159 990 forintra van árazva.

“Rengetegen használják ki az kedvezményeket a 0% THM akciónkkal kombinálva, aminek keretein belül akár kezdőrészlet nélkül, 20 havi törlesztéssel vehetik meg új készüléküket. A vásárlóink 10%-a a játékokat és szórakoztató cikkeket keresi inkább, állandó favoritok a LEGO ® termékek és a konzolok világa. 4% a drogéria és kozmetikai miatt keresi fel az oldalunkat, toplistások az ajándékszettek és a prémium parfümök. A sport és kültéri tevékenységek kategóriát 2% választotta, a maradék 8% pedig olyan egyéb kategóriákba eső termékeket tervez vásárolni, mint az autó-motor vagy épp irodai felszerelés, sőt, a Bery Jones dióféléket, aszalt- és szárított gyümölcsöket is sokan itt szerzik be az ünnepek előtt, az 1 kilogrammos pörkölt, sós pisztácia például 6900 forintért rendelhető most”

– tette hozzá a szakember.

1160 válaszadóból 715-en, azaz 62% választotta azt, hogy főként magának vásárol a december 1 éjfélig tartó Black Friday alatt. 236-an azt jelölték meg válaszul, hogy fele-fele arányban vásárolnak másoknak és maguknak.

“209 válaszadó főként ajándékba vásárol családnak, illetve barátoknak, ilyenkor előfordulhat, hogy nem a legmegfelelőbb a választás. Kétirányú rendszerünk lehetővé teszi a már meglévő, vagy netán rosszul kiválasztott ajándékok egyszerű visszaküldését, elég a legközelebbi AlzaBoxba helyezni őket és nagyjából egy perc alatt kezelhető az elállási szándék”

– fűzte hozzá Nagy Dávid.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric

A Schneider Electric, a világ egyik vezető energia-technológiai vállalata bejelentette, hogy SE Advisory Services néven új globális tanácsadói márkát indít.

Az SE Advisory Services széles körű, testreszabott megoldásokat kínál szervezeteknek és magánszemélyeknek egyaránt, hogy az elektrifikáció, az automatizálás és a digitalizáció révén kezelhessék az energiahatékonyság, a fenntarthatóság és a technológia területén felmerülő komplex kihívásokat.

Mivel globális szinten a villamosenergia iránti kereslet 2030-ig várhatóan évente több mint 3 százalékkal fog növekedni, a dekarbonizációs törekvések megvalósítása még összetettebbé teszi az üzleti tevékenységet. Ugyanakkor a globális kereskedelmi környezet és az egyre bonyolultabb ellátási láncok további nyomást gyakorolnak a szervezetekre. Ezek a kihívások átfogóbb, integráltabb megközelítést igényelnek mind a stratégia, mind a végrehajtás vonatkozásában. Ez a piaci igény vezetett az SE Advisory Services létrehozásához.

„A bizonytalan időkben mindenekelőtt arra van szükség, hogy tisztán lássunk és tudjuk, hogy mit vagyunk képesek irányítani. Ezért a Schneider Electric világszínvonalú tanácsadási képességeit összefogtuk, hogy ügyfeleink gyorsabban és magabiztosabban tudjanak haladni, és felszabadítsuk azokat a képességeket, amelyek révén megoldást találhatunk a sürgető energia-, fenntarthatósági és technológiai kihívásokra. A tanácsadási szolgáltatások nem új keletűek a Schneider Electricnél, és a múltban már bizonyították, hogy mennyire értékesek az ügyfeleink számára. Most továbbfejlesztjük ezt az ajánlatunkat, hogy ügyfeleinknek biztosítsuk a tisztánlátást és jól követhető utat vázoljunk számukra a nettó zéró kibocsátás eléréséhez”

– mondta el Frédéric Godemel, a Schneider Electric „Energy Management” területért felelős ügyvezető alelnöke.

Újragondolt tanácsadási élmény

Az SE Advisory Services elindítása a Schneider Electric tanácsadási képességeinek stratégiai fontosságú továbbfejlesztését jelenti, amely a hagyományos tanácsadáson túlmutatva magában foglalja a szoftvereket és a projektek megvalósítását is. Ez a teljes körű megközelítés a már bizonyított tanácsadási szolgáltatások egyre növekvő portfólióját egyesíti, segítve a szervezeteket a jövőbiztos működésben az energiaátmenetet és a technológiai átállást felgyorsító agilis, intelligens és integrált szolgáltatások révén.

Az SE Advisory Services négy alapvető területen támogatja mind a vállalatok egészét érintő kezdeményezéseket, mind a telephelyek szintjén zajló folyamatokat:

  • Fenntartható üzleti és ipari átalakulás: Az átmenet tervezésének támogatása a digitális átalakulás, a folyamatok elektrifikációja, a dekarbonizáció, a megújuló energia, az alacsony szén-dioxid-kibocsátású infrastruktúrák, a körforgásos gazdaság, a természetalapú megoldások és a szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése révén, az energiafolyamatok és az alaptevékenységhez tartozó ipari műveletek átalakítása érdekében.
  • Kockázatkezelés és reziliencia: A szervezetek védelme az energiaárak ingadozása, a kiberbiztonsági fenyegetések, az éghajlati kockázatok és a rendszereikben fellépő zavarok ellen, a leállások csökkentése, a kapcsolódó rendszerek megerősítése és a működésük ellenállóképességének kialakítása érdekében.
  • Erőforrások és eszközök teljesítménye: Az erőforrások és rendszerek stratégiai értékelése a megbízhatóság javítása, a pazarlás csökkentése és a növekedést támogató erőforrások felszabadítása érdekében.
  • Intelligens szoftverek: Speciális, beépített mesterségesintelligencia-képességekkel rendelkező, átfogó tanácsadói szakértelemre épülő szoftverek biztosítása az elkülönült munkafolyamatok összekapcsolásához, valamint az adatalapú cselekvéshez.

Átfogó megközelítés az energetikai-technológiához

A Schneider Electric tanácsadási szolgáltatásai egymást támogatva biztosítják az elvárt teljesítményt egy adott szervezet egészében, olyan kulcsfontosságú tényezőkre fókuszálva, mint a dekarbonizáció és a körforgásos gazdaság, a kiberbiztonság, az eszközök, a rendszerek és folyamatok átalakítása, valamint az infrastruktúra modernizációja. Ez az átfogó megközelítés kulcsszerepet játszik abban, hogy a Schneider Electric ügyfelei eljuthassanak az ambíciótól a hatékony működésig.

„Az energia, a technológia és a szoftver ma már elválaszthatatlanul összekapcsolódnak az ipari fejlődés motorjaiként. A tanácsadással kapcsolatos koncepciónk segít ügyfeleinknek azonosítani az átalakulás kritikus tényezőit, felszabadítani az elektrifikáció teljes potenciálját, felgyorsítani az automatizálást, élni a digitalizáció kínálta lehetőségekkel és megerősíteni a kiberbiztonságot. A szoftverekre építve lehetővé tesszük, hogy rugalmasan, a jövőbeli kihívásokra felkészülten, a piaci változásokhoz alkalmazkodva működhessenek”

– jelentette ki Gwenaelle Avice Huet, a Schneider Electric „Industrial Automation” területért felelős ügyvezető alelnöke.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Megbillentette az ingatlanpiac forgási sebességét az Otthon Start Program

Az Otthon Centrum harmadik negyedéves elemzése szerint továbbra is a panellakások kelnek el a leggyorsabban.

A friss adatok érdemi különbséget jeleznek az értékesítési időkben az egyes lakástípusok között.

,,Mindhárom ingatlanpiaci szegmensben módosult az értékesítéshez szükséges idő”

– kommentálta a harmadik negyedév adatait Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője.

A szakember arról is beszámolt, hogy idén a korábbitól eltérő tendencia rajzolódik ki a forgási sebesség terén. Amíg az év első felében a lakások forgási sebessége gyorsult, addig a házak eladásához szükséges idő tovább nőtt. A harmadik negyedévben azonban mindegyik szegmensben elmozdulás tapasztalt az Otthon Centrum: a legszembetűnőbb fordulat a házak értékesítési idejének csökkenése volt, miközben a lakások esetében minimális növekedés volt megfigyelhető, vagyis mérséklődött a különbség a két ingatlantípus között.

Az év harmadik negyedévében a társasházi lakások átlagos értékesítési ideje 85 nap volt.

Leggyorsabban a budai kerületekben lehetett értékesíteni az ingatlanokat, itt a sikeres tranzakcióhoz elég volt 74 nap, míg a régióközpontokban 77 napra volt szükség egy ingatlan eladásához. Az átlaghoz közeli érték jellemző a főváros pesti oldalára, valamint a kisebb városokra és az agglomerációra is. Ezzel szemben a megyei jogú városokban 97 nap, a vízpartok közelében pedig 130 nap volt az átlagos értékesítési idő, ami már lényegesen hosszabb időszakot jelent.

A használt házak átlagos értékesítési ideje az év első felében mért 200 napról 162 napra csökkent a harmadik negyedévben, ami érdemi rövidülés.

A panellakások értékesítési ideje is változott, de még mindig ez az ingatlantípus tölti a legrövidebb időt a piacon: a második negyedévben irányadó 50 napról a harmadik negyedévben 69 napra nőtt a házgyári technológiával épült lakások értékesítési ideje.

„Mindez szoros összefüggésben van az Otthon Start Program révén igénybe vehető kedvezményes kamatozású hitel bevezetésével: az eladók a várható keresletbővülésre áremeléssel reagáltak, miközben a vevők – különösen az első lakást keresők – kivártak, hogy tisztában legyenek a program pontos részleteivel”

– magyarázta a folyamatokat Soóki-Tóth Gábor.

A szakember elmondta, hogy az említett időszakban a régió központokban találtak leggyorsabban új tulajdonosra a panellakások, átlagosan 59 nap alatt. A fővárosban és a kisebb megyei jogú városokban 70 nap körüli értékesítési idő az irányadó, míg Pest vármegyében 73 nap. A kisvárosok panelpiacán egyelőre kevésbé érződött a kedvezményes hitel hatása, hiszen a 80 napos átlag valamivel még több is, mint az előző negyedéves érték.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss