Igazán nagyszerű dolog, hogy a modern technológiának hála ma már rengeteg lehetősége nyílik arra egy cégnek, hogy vevőt (termékért fizető vásárlót vagy szolgáltatásért fizető ügyfelet) szerezzen.
Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a sok bába közt elvész a gyermek, hiszen míg mindenki arra összpontosít, hogy minél több terméket vagy szolgáltatást adjon el, hogy minél több platformról terelje magához az embereket és velük együtt a pénzüket, addig néha túl kevés szó esik arról, hogy milyen élményt nyújt a nálad való vásárlás.
Éppen ezért mai cikkünket ennek a témának szenteljük, mert minden bizonnyal neked is az a célod, hogy ne csak egyszer vásároljon tőled egy-egy ember, hanem legyen visszatérő vendég. Hogy ezt hogyan tudod elérni, azt mutatjuk most be.
Legyen egy jól szabályozott folyamatod!
A Klikkmarketing eseti konzultációját igénybe véve megtudhatod, hogy mi az, amit a vevőszerzés folyamán már jól csinálsz, és mi az, amin esetleg még javíthatnál. Lényeges elemei a vevők fogadásának a következő feltételek teljesülése:
- Informatív, könnyen navigálható honlap
- Egyszerű, logikus és átlátható vásárlási folyamat
- Megfelelő e-mailes tájékoztatás a rendelés állapotáról, menetéről
- Visszajelzés kérése, utánkövetés
Természetesen ezeket még apróbb lépésekre is lehet bontani, többek között ebben lehet a segítségedre a fent említett cég!
Mikortól érdemel egy ember figyelmet a részedről?
Ez most kicsit talán faragatlanul hangzik, ugyanakkor jogosan merül fel benned a kérdés, hogy vajon mikortól érdemes külön figyelmet szentelni az irántad érdeklődő embereknek.
Nos, egyesek szerint azonnal, amint a híredet veszik. Természetesen igazán tevőlegesen akkor tudod megkezdeni az onboarding, vagyis a vevő fogadásának a folyamatát, amikor kapcsolatba lép veled. Onnantól már mindent meg tudsz tenni azért, hogy a vásárlási élményét kimaxold!
Ennek azonban nem szabad esetlegesnek lennie, ezért jó, ha felállítasz egy komplett rendszert, így garantált, hogy mindenki ugyanabban a szívélyes fogadtatásban részesül.
Amennyiben ezt betartod, akkor garantált az, hogy már az érdeklődőidnek jobb dolga lesz, mint a más cégek vásárlóinak vagy ügyfeleinek valaha volt.
Ne csak eladni akarj!
A harmadik évezred hajnalán a vásárlók már nem igazán veszik be az üres marketingszövegeket, a tukmálással pedig egyenesen a világból lehet kiüldözni őket. Így aztán ha valóban kimutatod azt, hogy nem pusztán a bankkártyájuk a fontos a számodra, hanem valóban megoldást szeretnél nyújtani nekik akár a termékeddel, akár a szolgáltatásoddal, akkor egészen komoly bizalmi kapcsolatot tudsz megalapozni. Ez pedig rendkívül lényeges kritériuma a vásárlásnak, így semmiképpen sem érdemes félvállról venni!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!