Gazdaság

Elektronikus kiszedési jegyzék: a hatékonyság fokmérője

Az alábbi esettanulmányban bemutatunk egy olyan rendszert, amely a raktári kiszedési folyamatok gyakori hibáira jelent megoldást. A tapasztalatok alapján kialakított elektronikus kiszedési jegyzék jelentős előrelépés a munka gyorsításában és pontosságának növelésében.

A Tharanis ERP webshop ügyviteli rendszer funkciói kifejezetten webshopok számára lettek kifejlesztve. A webáruház működésének minden területét felügyelik, beleértve a számlázást, beszerzést, futárszolgálati teendőket és a NAV jelentéseket. Nézzük most részletesen a raktári kiszedéshez használható EKJ-t.

Szedési folyamatok a múltban

A rendszer előnyeinek megértéséhez először is érdemes áttekinteni a korábbi, papíralapú szedési listák használatából fakadó nehézségeket. Egyes raktárakban a rendelések teljesíthető, részben teljesíthető és nem teljesíthető státuszokra vannak osztva. Ezen osztályozás alapján gyakran előfordul, hogy a státuszcímkék ellenére is hibás rendeléseket küldtek ki. Ha egy szedő több rendelést összekever, az a folyamatokban is fennakadást okoz, emellett időveszteséggel is jár.

Egy másik tipikus probléma a részben teljesíthető rendelések figyelmen kívül hagyása, ettől a szedési kör félbeszakadhat. A szedők ekkor próbálják megkeresni az egyébként raktárban nem elérhető termékeket. Nyilván ha nincs ott, senki sem fogja megtalálni, ez nettó pénzkidobás, ami megoldásért kiált.

Szűrőbeállítások: a rendszer alapja

Az elektronikus kiszedési jegyzék alapja a fejlett szűrőrendszer. A különféle kategóriák automatikus szűrése (pl. különböző futárszolgálatok, végfelhasználói vagy viszonteladói rendelések) könnyen átláthatóvá teszik a folyamatokat. Az ilyen beállítások segítségével láthatóvá válik minden fontos információ, ezzel minimalizálható a tévedés lehetősége.

A rendszer mindössze néhány perc alatt megtanulható, a betanítás alatt a munkatársak gyorsan elsajátíthatják a hibamentes szedés technikáját. A rendszer pontosan vezeti végig a szedőt a polcok között, kizárva az emberi tévedés lehetőségét.

Az elektronikus jegyzék előnyei

A papíralapú szedési listákkal többek között azért van probléma, mert az esetek többségében csak fekete-fehér képeket tartalmaznak, így a szedőknek nehéz megkülönböztetni az azonos termékek különböző változatait. Ezzel szemben az elektronikus kiszedési jegyzék PDA-val (adatgyűjtő készülék) kombinálva színes képeket és részletes leírást jelenít meg minden termékről, így a beazonosítás extra pontos.

A PDA-val szedők több rendelést tudnak egyszerre kezelni, az eszköz lépésről lépésre irányítja őket a raktári útvonalakon. Egyben környezetbarát megoldásról is beszélhetünk, hiszen éves szinten egy cég több százezer terméket készít elő csomagolásra, ha mindezt kinyomtatott lista alapján végzi, az óriási felesleges papírfelhasználást jelent.

Látható tehát, hogy egy ilyen rendszer bevezetése a raktári és logisztikai folyamatokban kézzelfogható előnyöket hoz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Friss