Gazdaság
Soha ennyi pénz nem hevert még parlagon a lakosságnál
Rekordszintre, 11 200 milliárd forint fölé ugrott februárra a lakossági számlákon lévő folyószámlabetétek állománya, vagyis tovább nő a lekötés nélküli pénzek mennyisége a lakosságnál.
Mindez annak ellenére van így, hogy már a klasszikus lekötött betéteknél is akadnak versenyképes kamatokat kínáló konstrukciók a bankoknál – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Korábban soha nem látott szintre, 11 238,8 milliárd forintra emelkedett februárra a lakosságnál lévő látra szóló és folyószámlabetétek állománya, ami éves összevetésben több mint 16 százalékos növekedés a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint.
„Ennek nyomán a teljes lakossági betétállomány több mint 84 százaléka már lekötés nélkül pihen a folyószámlákon, amire szintén nem akadt eddig példa”
– hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Hozzátette: a megugrásban nyilvánvalóan meghatározó szerepük lehet a lakossági állampapírok kamatkifizetéseinek is, amelyek az első negyedévben több száz milliárd forinttal dobhatták meg a kimutatott állományt.
„Ezzel együtt ekkora mennyiségű pihenő pénz még akkor is figyelemre méltó, ha figyelembe vesszük, hogy a lakossági számlákon lévő összeg jelentős része napi kiadásokat szolgál”
– mutatott rá a szakértő. Hozzátette: arra is számítani lehet, hogy ekkora mennyiségű szabad pénz nem marad tartósan a lakossági számlákon, előbb-utóbb helyet keres majd magának.
Már léteznek versenyképes lekötött betéti ajánlatok
Gergely Péter szerint bizonyos szempontból érthető, hogy az utóbbi években fokozatosan emelkedett a folyószámlabetétek mennyisége és aránya a lakosságnál, hiszen a lekötött betéti kamatok hosszú ideig nulla és egy százalék között mozogtak.
Mára viszont – hívta fel a figyelmet – megváltozott a helyzet, és a különböző befektetési alapok – illetve a lakossági állampapírok – mellett a lekötött betéteknél is találni versenyképes kamatot kínáló konstrukciókat, igaz, a BiztosDöntés.hu lekötött forintbetét kalkulátora szerint a jó kamatokhoz többnyire bizonyos feltételeket is teljesíteni kell.
A Gránit Bank eBank nevű konstrukciójánál most évi 6,5 százalék az akciós kamat: a betét futamideje három hónap, a leköthető összeg pedig minimum 50 ezer, legfeljebb 30 millió forint lehet. Az eBank betétnél az akciós kamat feltétele ugyanakkor, hogy friss megtakarítást helyezzen el az ügyfél, és – ahogy ez a konstrukció nevéből is sejthető – rendelkezzen aktivált mobilbankkal a pénzintézetnél, és havonta legalább 400 ezer forint jóváírás érkezzen a számlájára.
A Gránit Bank a rövid lejáratú forintbetéti konstrukciók között szintén kínálatban tartja a KamatMax betétjét, ahol a futamidő hat hónap, az elérhető éves kamat pedig 5 százalék. Itt az a feltétel, hogy az ügyfél a futamidő alatt havonta legalább 20 ezer forintért – vagyis összesen 120 ezer forintért – vásároljon a Gránit Bank által kibocsátott kártyával.
A MagNet Banknál a Prizma betéttel lehet kedvező éves kamatokat elérni. Ennél a konstrukciónál több futamidő is létezik: a legmagasabb, évi 6,62 százalékos kamatot a három hónapos lejáratnál lehet elérni, míg a hat hónapos futamidőnél évi 6,45, a 12 hónaposnál pedig 4,61 százalékos az elérhető éves kamat. Itt a legkisebb leköthető összeg 500 ezer forint, ami kizárólag új forrás lehet.
Az OTP Bank Prémium Forint Betétjénél most 6 százalékos az éves kamat – itt a lejárat egyébként hat hónapos –, viszont ebbe a konstrukcióba kizárólag azok az ügyfelek helyezhetik el megtakarításaikat, akik rendelkeznek lakossági Bázis Számlával, amihez Prémium Next szolgáltatás is kapcsolódik.
Visszatértek a kombinált betétek, két számjegyű is lehet az éves kamat
Két pénzintézet a befektetési jegyekkel kombinált betéteket is visszahozta a kínálatba: ezek lényege, hogy az elhelyezett pénznek csak egy része kerül lekötött betétbe, a másik részt a pénzintézet által forgalmazott valamelyik alap befektetési jegyeiben lehet elhelyezni. A betéti rész kamata ezeknél a konstrukcióknál nagyon vonzó, a befektetési rész hozama viszont már a kiválasztott alap teljesítményén múlik.
A CIB Bank CIB Tandem megtakarítás nevű kombinált betétjénél a betéti részbe egyharmad, míg a befektetési részbe kétharmad része kerül az elhelyezett összegnek. A betéti rész futamideje 3 hónap, a legkisebb, itt elhelyezhető összeg pedig százezer forint. A betéti részre fizetett kamat ennél a konstrukciónál alapesetben évi 7 százalék, ám a prémiumbanki (Magnifica néven futó) szolgáltatásra jogosult ügyfeleknek évi 10 százalékos kamatot kínál a pénzintézet.
A Gránit Bank Hozampáros néven futó betétjénél 4 hónapos futamidőre lehet lekötni a betéti részben elhelyezett pénzt, szintén igen attraktív, évi 8 százalékos kamat mellett. Ennél a terméknél fele-fele részben oszlik meg a betéti részben és a Gránit befektetési jegyekben elhelyezett összeg, amelynek el kell érnie a 200-200 ezer forintot. Fontos feltétel viszont, hogy ez a konstrukció csak a pénzintézethez frissen behozott pénzzel vehető igénybe.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Rekordszámú automatával és megerősített háttérrel készül a szezonra a FOXPOST
A FOXPOST felkészült a Black Friday-jel induló csomagküldési szezonra: bővített csomagautomata-hálózattal, fejlesztett logisztikai kapacitásokkal és megerősített működéssel készül az év legforgalmasabb időszakára.
A szezon végéig minden erőforrását a zavartalan ügyfélkiszolgálásra összpontosítja, csak az új automaták telepítése folytatódik.
Magyarország legnagyobb csomagautomata szolgáltatójaként a FOXPOST és Packeta már több mint 3600 csomagautomatával és 1000 feletti csomagponttal áll az ügyfelek rendelkezésére.
Az év végéig további új automaták telepítése, valamint meglévő egységek bővítése is tervben van. A hálózat rekeszkapacitása így várhatóan eléri a 280 ezret, tovább növelve a szolgáltatás kényelmét és elérhetőségét.
A FOXPOST és a Packeta az egyesülés részeként az elmúlt hónapokban több régiós csomagelosztó központot integrált, depóhálózatát pedig egységes, hatékony logisztikai rendszerbe szervezte. Az új, közös elosztóbázisok már Szegeden, Székesfehérváron, Miskolcon, Zalaegerszegen, Fóton és Maglódon működnek. A legutóbbi fejlesztés Debrecenben valósult meg, ahol a FOXPOST a Trans-Sped logisztikai parkjában alakította ki új központját.
A beruházással kapcsolatban Fülöp Zsolt, a Trans-Sped alapítója és ingatlangazdálkodási igazgatója hangsúlyozta:
„Magyarország egyik legszélesebb logisztikai portfóliójával teljes körű működési hátteret biztosítunk partnereinknek. Modern raktáraink és szolgáltatásaink megbízható, hatékony kiszolgálást tesznek lehetővé megbízóink részére. Bízunk benne, hogy a Trans-Sped debreceni logisztikai parkjában a FOXPOST – Packeta Grouppal együtt tovább erősítjük a régió logisztikai ökoszisztémáját”.
A hálózat egységesítése 2026-ban Győr és Pécs térségében zárul le, ahol jelenleg még különálló depók szolgálják ki az ügyfeleket, de a raktárkapacitások kiépítése ott is folyamatban van. Ezzel a vállalat fontos mérföldkőhöz érkezett, logisztikai rendszerének országos átszervezése új szakaszba lépett.
„Háttérfolyamataink optimalizálása gyakorlatilag lezárult. Az integrációs és fejlesztési csapataink azon dolgoznak, hogy az ünnepi időszakban már semmilyen új folyamat vagy bevezetés ne terhelje működésünket. Teljes figyelmünket az ügyfélkiszolgálásra és a stabil működés biztosítására fordítjuk”
– mondta Radeczky Zoltán, a FOXPOST ügyvezetője.
Az elmúlt hónapokban a FOXPOST több jelentős fejlesztést hajtott végre a Packetával való integráció keretében. Nyáron lezárult a szervezeti összeolvadás, ezt követően optimalizálták az automata- és csomagpont-hálózatot, szeptemberben pedig megkezdődött a Z-BOX automaták integrációja is. A legutóbbi fejlesztési ütemben a vállalat racionalizálta vidéki depóhálózatát, amely kulcsszerepet játszik a logisztikai hatékonyság növelésében.
A vállalat a háttérben már előkészíti a 2026-os fejlesztéseket, azonban az ünnepi időszak alatt nem indít újabb átszervezést, hogy a szolgáltatás zavartalan maradjon mind a partnerek, mind a vásárlók számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Lehetőségek hajnala a Magreb-régióban: A növekvő piacok összekapcsolása Európával
Az ipar és a kiskereskedelem stratégiai átrendeződés előtt áll: az ellátási láncoknak rövidebbé, robusztusabbá és könnyebben tervezhetővé kell válniuk.
A Magreb feltörekvő gazdaságai, különösen Marokkó, nagy lehetőségeket tartogató helyszínekként kerülnek a figyelem középpontjába. A DACHSER lehetővé teszi, hogy ezek a piacok, térségek zökkenőmentesen csatlakozzanak az európai logisztikai hálózathoz.
A megingott gazdasági lendület és az időközben nagyon hevessé vált nemzetközi vámvita ismét egyértelművé tett egy dolgot: a globális ellátási láncokkal szembeni igények növekednek. A beszerzéseknek nemcsak költséghatékonynak, hanem geopolitikailag stabilnak, gyorsan elérhetőnek és logisztikailag jól kezelhetőnek is kell lenniük. Ez azt jelenti, hogy az európai piac szomszédságában található Magreb-régió egyre inkább kulcsfontosságú régióvá válik az ipari vállalatok számára. Versenyképes termelési feltételeikkel és növekvő ipari szektorukkal Észak-Afrika feltörekvő gazdaságai már most is keresett gyártási helyszínekké és értékesítési piacokká váltak.
A logisztika itt központi szerepet játszik, és az ügyfelek elvárásai magasak. A vállalatok megbízhatóságot, meghatározott tranzitidőket, átlátható folyamatokat, vámbiztonságot és átfogó rendszerintegrációt akarnak.
„Pontosan itt jön képbe a DACHSER: a napi kapcsolatok biztosításával, az európai hálózatba való teljes integrációval, a digitális folyamatokkal és a modern átrakó infrastruktúrával hatékony munkafolyamatokat és megbízható vámkezelést teszünk lehetővé a Magrebben”
– magyarázza Alexander Tonn, a DACHSER Road Logistics operatív igazgatója.
„Marokkó, Tunézia és – a Földközi-tenger keleti részén – Törökország piacai ígéretes kilátásokat kínálnak a jövőbeli erős növekedésre. Ahol Európa, Észak-Afrika és a Közel-Kelet találkozik, ott a logisztika kulcsfontosságú hajtóerő. A szolgáltatás minősége, az átláthatóság és a megbízhatóság az áruk áramlási sebességének optimalizálása érdekében – pontosan ezt várják el az ügyfelek a növekvő piacokon.”
Nyugat felé tekintve a Tanger Med központi kapcsolódási pont a Magreb feltörekvő gazdaságai és a világ többi része között. A 2007-ben megnyílt és azóta folyamatosan bővített tengeri kikötő és szabadkereskedelmi övezete ma globális logisztikai központ a Gibraltári-szorosban.
Világszerte 186 másik kikötőhöz kapcsolódik, és több mint kilencmillió konténer feldolgozására, hétmillió utas és 700 000 teherautó tranzitjára, valamint egymillió jármű exportjára képes. Ezért választotta ipari helyszínévé számos ágazatból – beleértve az autóipart, a repülőgépipart, a logisztikát, a textilipart és a kiskereskedelmet – származó több mint 900 vállalat Tanger Medet.
„Az elmúlt három évben a Tanger Med tovább erősítette pozícióját, és várhatóan még fontosabbá válik”
– mondja M’hamed Chraibi, a DACHSER Magreb és Törökország regionális ügyvezető igazgatója.
„Kezdetben a kikötő számunkra Európa kapuja és a fogyasztáshoz közeli országokba történő kiszervezés, a nearshoring pillére volt – most pedig Afrika kapujává is fejlődik.” Az új piacok keresése során az európai és globális vállalatok egyre inkább Afrika felé tekintenek. „Ezeknek a vállalatoknak a Tanger Med ideális kiindulópontot jelent a kontinens eléréséhez.”
A potenciál korai felismerése
A DACHSER 1984 óta van jelen Marokkóban, és már korán felismerte a Tanger régióban rejlő lehetőségeket: a logisztikai szolgáltató 2003-ban nyitotta meg első telephelyét a kikötő közelében, majd 2021-ben saját raktárát a Tanger Med Hubban. Az 5500 m2 alapterületű és több mint 7000 raklaphelyes, korszerű raktár a casablancai létesítmény utódjaként szolgál, amely elérte kapacitásának határait. Különösen az ipari ügyfelek értékelik a kikötő közelségét. „Tanger Medben az az előnyünk, hogy az európai piacok megrendeléseinek előkészítését és címkézését helyi körülmények között tudjuk elvégezni” – magyarázza Chraibi. Ennek eredményeként a feldolgozási költségek jóval alacsonyabbak, mint Európában – ez egy olyan költség- és sebességbeli előny, amelyet a DACHSER tovább tud adni ügyfeleinek.
„Stabil hidat építettünk a kontinensek között”
– folytatja Chraibi.
A hangsúly itt az autóipar, a textilipar, a repülőgépipar, valamint a kiskereskedelem beszerzési és elosztási szállításain van.
„Megbízhatóan szállítjuk ügyfeleink áruit Marokkóba és Tunéziába, illetve Marokkóból és Tunéziából, akár teljes rakományként (FTL), akár részrakományként (LTL), gyűjtőszállítmányozási szolgáltatásokkal kombinálva. Az évek során tökéletesen működő infrastruktúrát hoztunk létre a zökkenőmentes beszerzési és disztribúciós logisztika biztosítása érdekében a Magreb-térségben.”
Előny a digitalizáció révén
„A Tanger Mednél folyamataink száz százalékban digitalizáltak, biztosítva a gyorsaságot és az átláthatóságot”
– mondja Chraibi.
A digitalizálás a marokkói vámkezelési folyamatokat is egyre inkább támogatja és egyszerűsíti. A DACHSER Morocco vámhatóság által jóváhagyott gazdasági szereplőként (Authorized Economic Operator, AEO) történő tanúsítása fontos mérföldkövet jelentett ebben a folyamatban.
Ahogy Chraibi mondja:
„Ez lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleink számára zökkenőmentes és gyors árutovábbítást biztosítsunk.”
A szabványos folyamatok és a DACHSER saját rendszerei, mint például a Domino és az Othello, alkotják a DACHSER működésének gerincét világszerte a szárazföldi szállítmányozásban, valamint a légi és tengeri áruszállításban is, amelyből Marokkó sem kivétel.
„Minden folyamat, interfész és a szállítmánykövetés is zökkenőmentesen kapcsolódik, vagy hamarosan csatlakozik az európai hálózathoz. A rendszer bevezetése Tunéziában is hamarosan élesben indul. A DACHSER ügyfelei az EU-n kívül is egységes minőségi és szolgáltatási szabványokra támaszkodhatnak”
– mondja Chraibi.
A DACHSER az általa létrehozott „kapukra” (gateway) támaszkodik, hogy az ellátási láncokat és az áruáramlást még hatékonyabbá tegye, és még szorosabban beilleszthesse azokat a hálózatba. 2023 elején Strasbourgban hozott létre egy ilyen kaput a vállalat. A teherautók minden nap rendszeres menetrend szerinti járatokként közlekednek onnan Marokkóba.
„Rendszerünk lehetővé teszi, hogy az Európa-szerte összegyűjtött árumennyiséggel és meghatározott tranzitidőkkel megszervezzük teherautóink menetrend szerinti indulásait”
– mondja Tonn.
Az észak-afrikai piacokon tapasztalt csapat, képzett vámosztály és az európai hálózathoz történő szoros kapcsolódás biztosítják a zökkenőmentes folyamatokat és az átlátható tranzitidőket. Tunéziában a DACHSER közel 40 éves piaci tapasztalattal és saját szervezettel rendelkezik az országban. Az ország 2024 eleje óta közvetlen járatokon keresztül is elérhető: a strasbourgi és ungerhauseni (a dél-németországi Memmingen közelében) központokból a DACHSER hetente többször is indít gyűjtő- és charterszállítmányokat a Tunisz közelében található Radès kikötővárosába, valamint monastiri régióban elhelyezkedő Bennane-ba.
Befektetés a jövőbe
A régió folyamatosan növekvő fontossága a DACHSER hosszú távú beruházási terveiben is tükröződik. Az ügyfelek növekvő igényeinek kielégítése érdekében a vállalat egy újabb vámraktárat létesít a marrakeshi régióban a Mohammediában és a Tangerben már meglévő kettő mellett, ami leegyszerűsíti és felgyorsítja az import- és exportfolyamatokat. A kikötőtől nem messze fekvő Tanger Automotive City ipari és logisztikai parkban a DACHSER modern logisztikai központot épít egy 75 000 m2-es területen, amelynek befejezése 2026 júniusára várható. Az új tranzitterminál – az iroda- és raktárterületekkel együtt – összevonja a multimodális szolgáltatásokat, és ezáltal összekapcsolja az összes üzletágat: a közúti, a légi és a tengeri szállítást, valamint a raktározást. A létesítmény egy 20 000 m2-es raktárral is rendelkezik majd, benne saját vámraktárral. Az épület lesz Marokkó első olyan, magántulajdonban lévő logisztikai épülete, amely nemzetközi fenntarthatósági szabvány szerint tanúsított. A tanúsítás kiterjed az építészeti tervezésre, a felhasznált anyagokra és a berendezésekre, például a napelemek tetőre történő telepítésére, valamint a szennyvíz visszanyerésére és újrafelhasználására szolgáló rendszerre.
A DACHSER Morocco az ipari ügyfelekre összpontosít a textil-, autóipar-, repülés-, fogyasztási cikk- és elektronikai szektorokban, amelyek mindegyike erős jelenléttel rendelkezik Észak-Afrikában.
„Új létesítményünk a szállítási és logisztikai lánc mentén a szolgáltatások széles skáláját fogja lefedni”
– jelentette be Burkhard Eling, a DACHSER vezérigazgatója az alapkőletételi ünnepségen.
A kikötőhöz való közelségnek köszönhetően az ügyfelek gyors átfutási időket és optimális szállítási kapcsolatokat élvezhetnek.
Chraibi hozzáteszi:
„A Road Logistics és az Air & Sea Logistics üzletágak egy helyen történő egyesítése hatékony, teljes körű megoldásokat hoz létre, amelyek lehetővé teszik a DACHSER számára, hogy még jobb támogatást nyújtson ügyfelei nearshoring-tevékenységeihez.”
Chraibi csapata nagy tervekkel rendelkezik a következő évekre. Magreb és Törökország regionális ügyvezető igazgatójaként ő határozza meg az irányt:
„További rendszeres járatok és kapacitásbővítés, hálózati jelenlétünk erősítése új telephelyekkel, további folyamatinnovációk, valamint a felelősségteljes munkaerő-tervezés révén biztosítjuk, hogy mindig egy lépéssel a régió növekedése előtt járjunk és a jövőben is első osztályú logisztikai megoldásokat kínálhassunk ügyfeleinknek.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Magyarországon fejlesztik a jövő hálózatát: 6G labort nyitott az Ericsson Budapesten
Az Ericsson (NASDAQ: ERIC) ma megnyitotta új 6G Laborját budapesti kutatás-fejlesztési központjában.
Az Ericsson ezzel tovább erősíti a jövő hálózatainak fejlesztésére vonatkozó elkötelezettségét, ugyanakkor fokozza a következő generációs mobiltechnológia kutatására és szabványosítására tett erőfeszítéseit.
Az új labor a jövő hálózati megoldásain dolgozik majd, és olyan alapvető 6G-funkciók fejlesztésére összpontosít, mint a hálózatok programozhatósága és a szolgáltatások rugalmas, nyílt hozzáférhetősége (network exposure). A 6G a folyamatosan fejlődő 5G Core technológiára épül, és nagyban támaszkodik a felhőalapú rendszerek, az automatizáció, a nyílt interfészek, valamint a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás gyors fejlődésére.
Az Ericsson a világszinten vezető technológiai vállalatokkal és mobilszolgáltatókkal kialakított együttműködései mellett Magyarország meghatározó akadémiai intézményeivel is tervez közös kísérleteket és fejlesztéseket, többek között a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel (BME), az Eötvös Loránd Tudományegyetemmel (ELTE), az Óbudai Egyetemmel, valamint a HUN-REN kutatóhálózattal.
Antonio Passarella, az Ericsson Közép-Európáért és Észak-Balkánért felelős értékesítési vezetője elmondta:
„Magyarországi 6G Laborunk megnyitása megerősíti hosszú távú elkötelezettségünket a kutatás és innováció iránt. A 6G korszak felé haladva az a célunk, hogy a mai 5G Core technológiát egy még rugalmasabb, nyitottabb és intelligensebb platformmá fejlesszük, amely teljesen új felhasználási területek, iparágak és társadalmi előnyök előtt nyitja meg az utat.”
Boráros András, az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési vezetője a következőképpen nyilatkozott:
„Azzal a céllal nyitottuk meg a budapesti 6G Labort, hogy tudományos áttörések helyszíne és egyben a gyakorlati innováció műhelye is legyen. A munkánk nem csak arról szól, hogy felkészüljünk az 5G utáni világra, szeretnénk valóban hasznára lenni a társadalomnak. Azon dolgozunk, hogy az emberek a jövőben minél hatékonyabban tudjanak kommunikálni, együttműködni egymással.”
A magyarországi 6G Labor kulcsszerepet játszik majd az Ericsson globális 6G kutatási programjában, illetve annak vizsgálatában, hogy a jövő hálózatai miként támogathatják a fenntarthatóbb, reziliensebb és emberközpontú digitális társadalmak kialakulását. A kezdeményezés egyúttal erősíti a vállalat pozícióját a magyarországi innovációs ökoszisztémában, és új lehetőségeket teremt közös kutatásokra, egyetemi együttműködésekre és tehetséggondozásra.
Az Ericsson 1991 óta van jelen Magyarországon, és az Ericsson Research csapata 1996-ban kezdte meg működését. A 6G Labor budapesti létrehozásával a vállalat célja, hogy Magyarország aktív szerepet töltsön be a jövő kommunikációs technológiáinak fejlesztésében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia EV4 bekerült a 2026-os Év Autója díj döntősei közé
-
Okoseszközök2 hét ago
Gigantikus, átlátszó OLED tévékből készült csillárral nyűgözte le az LG az APEC látogatóit
-
Okoseszközök2 hét ago
iRobot Roomba Max 705 Combo 2 az 1-ben robotporszívó
-
Gazdaság2 hét ago
Új házi fejlesztésű AI-platform a K&H-nál
-
Ipar2 hét ago
Évente 250 milliárd eurót takaríthatna meg Európa az elektrifikációval a Schneider Electric új elemzése szerint
-
Ipar2 hét ago
Közel 800 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit a Schneider Electric
-
Tippek2 hét ago
Újra startol a Megoldások a holnapért kihívás
-
Okoseszközök2 hét ago
Jelszó nélküli bejelentkezések és mesterséges intelligencia által vezérelt biztonság




