Ipar
A Prologis és a FIEGE közel két évtizedes partneri együttműködést hosszabbítottak meg
18 000 ezer négyzetméteres terület bérletének meghosszabbításáról kötött megállapodást a FIEGE Szállítmányozási és Logisztikai Kft. és a Prologis.
A felek úgy vélik, a közel két évtizedes múltra visszatekintő partneri kapcsolatot tovább mélyítették a tárgyalási folyamatok, melyeknek köszönhetően az egész piac számára példaértékű megállapodás született.
“A FIEGE másfél évszázados múltja is bizonyítja, cégünk számára kiemelten fontosak a hosszú távú kapcsolatok, hiszen ezeknek köszönhetően vagyunk képesek stabil növekedést elérni az ellátási lánc minőségében. Emellett élen járunk az innovatív, hatékonyságot növelő megoldások bevezetésében is, ami a jelen kor gyors ütemű piacán elengedhetetlen tulajdonság. A Prologis ebben is kiváló partnernek bizonyult, és a hosszú tárgyalási folyamat során sikerült olyan, mindenki számára kielégítő előnyös megállapodást kötnünk, amely a piaci átlagnál hosszabb jövőbeli együttműködést jelent”
– mondta Gulyás Péter Gábor, a FIEGE ügyvezető igazgatója.
“Izgalmas, kihívásokkal teli és inspiráló folyamat áll mögöttünk, aminek köszönhetően olyan partneri megállapodás született köztünk, amely akár az egész piac számára példaértékű lehet. A Prologisnál jellemző holisztikus gondolkodás, a szakmai tapasztalat és a kiemelkedő Asset Management stratégia nagyban segítette a folyamatokat. Mivel a fenntarthatóság mindkét cég számára kiemelkedő jelentőséggel bír, így külön büszkeséggel tölt el, hogy a FIEGE által használt, közel húsz éves épület a műszaki korszerűsítésnek köszönhetően a legújabb épületekkel is képes felvenni a versenyt, így hosszú távon képes lesz megfelelően kiszolgálni partnerünk igényeit”
– mondta a szerződéshosszabbítás kapcsán Hunyadi Zsuzsanna, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfélelégedettségért felelős igazgatója.
A szerződéshosszabbítás folyamatát a 108 Agency segítette.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Okos szakemberek nélkül nincs okos építőipar
Az építőipar folyamatos átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, az új építőanyagok és az innovációk alapjaiban formálják át az iparágat.
Eközben a szakemberhiány, a gazdasági bizonytalanság és a növekvő piaci elvárások egyre nagyobb kihívást jelentenek. A siker kulcsa nem csupán a technológiai fejlődésben rejlik, hanem azokban a szakemberekben, akik képesek az új megoldásokat alkalmazni. Ebben a helyzetben a szakmai oktatás szerepe felértékelődik.
„A szakmai oktatás nem mellékes tényező, hanem az építőipar jövőjének záloga – és ebben a vállalatoknak is egyre nagyobb a felelőssége”
– hangsúlyozta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője annak kapcsán, hogy a vállalat képzési programjai szakmai elismerésben részesültek.
A vállalat oktatási programjai évente több ezer szakember és diák képzését biztosítják, hozzájárulva az építőipari munka minőségének javításához. Ezt a törekvést ismerte el a Magyar Marketing Szövetség is, amikor a Mapei Kft.-nek négy Marketing Diamond Awards díjat ítélt oda.
Innováció és szakértelem: csak együtt működnek
Az új technológiák rohamos terjedése önmagában nem elég, ha a szakemberek nem tudják hatékonyan használni ezeket az eszközöket. Az innovatív technológiák és építőanyagok csak akkor hoznak valódi eredményt, ha a kivitelezők megfelelő tudással rendelkeznek.
Ennek érdekében indította el a vállalat a Mapei Akadémiát és a Mapei Kereskedői Konferenciát, amelyek célja, hogy a partnerek és kereskedők megismerjék az iparág legújabb trendjeit és eszközeit. Az ilyen szakmai események lehetőséget teremtenek a tudásmegosztásra és a piaci kihívások közös megoldására is. Ezt a törekvést ismerte el a Magyar Marketing Szövetség, amikor mindkét programot Marketing Diamond Awards díjjal tüntette ki.
Szakemberhiány: a jövő építőiparának kulcskérdése
Az építőipari szakemberhiány az egyik legégetőbb probléma Magyarországon. Egyre kevesebb fiatal választja ezt a hivatást, miközben az iparág fejlődése és a munkaerőpiac igényei egyre nagyobb tudást követelnek meg.
„Ha nem vonzunk be új szakembereket, és nem segítjük a fiatalokat abban, hogy elköteleződjenek az építőipar mellett, hosszú távon komoly problémákkal kell szembenéznünk. Éppen ezért kiemelten fontosnak tartjuk az oktatási intézményekkel való együttműködést”
– emelte ki Markovich Béla.
A vállalat számos egyetemmel és szakképző intézménnyel működik együtt, modern oktatási anyagokat, terméktámogatást és gyakorlati képzési lehetőségeket biztosítva a hallgatóknak. A cél az, hogy a diákok már tanulmányaik során találkozzanak a legkorszerűbb technológiákkal, így könnyebben elhelyezkedjenek a munkaerőpiacon, és az iparág is biztosítani tudja a megfelelő utánpótlást. Ezeket a törekvéseket ismerte el a Magyar Marketing Szövetség, amikor a programot Marketing Diamond Awards-díjjal jutalmazta.
Egészséges társadalommal lehet építeni
A Mapei Sportnagykövet program célja egy inspiráló, aktív közösség építése amatőr sportolók számára, akik elkötelezettek az egészséges életmód és a fenntartható sportolási lehetőségek mellett. A program közösségimédia-alapú pályázati rendszerrel választja ki azokat a lelkes sportkedvelőket, akik egy éven keresztül képviselik a Mapei sportfilozófiáját, és közösségi felületeiken aktívan motiválják követőiket.
A Sportnagykövet program koncepcióját a Mapei Kft. azzal a céllal dolgozta ki, hogy elkötelezett amatőr sportolókból álló közösséget hozzon létre, amely folyamatosan inspirálja egymást és követőit. Az innovatív kezdeményezést a Sportmarketing kategóriában díjazták.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Sörgyári raklappálya-vezérlőrendszer
Tavaly fejeződött be a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. megbízásából a sörgyár soproni üzemében a teledoboz-raklappálya vezérlőrendszer villamos és biztonságtechnikai felújítása, amely a dobozos sörök palettázásához kapcsolódó raklapok szállítását végzi.
A raklappálya működésének célja, hogy a dobozos palettázógépet üres raklapokkal lássa el, illetve a dobozos palettázógépen keletkezett rakományokat a függőkonvejor szállítórendszerhez eljuttassa – kezdte Kiss Artúr, a GAL Mérnöki Iroda Kft. ügyvezetője.
MM: Milyen egységekből áll a dobozos raklappálya rendszer a soproni üzemben?
K.A.: A folyamat úgy áll össze, hogy a dobozos söröket a töltés után tálcákra helyezik, majd a teli tálcákat szállítószalagon továbbítják a palettázógép felé, ami azokat raklapokra rendezi.
A pallettázógép számára előkészített üres raklaphalmazokat targoncával a raklaptároló előtti feladópályára helyezik. A raklaptároló a felrakott raklaphalmazokat automatikusan betárolja, az üres raklapokat pedig a halmazból egyesével lebontja. Az üres raklapok a görgőspályán keresztül a palettázógéphez kerülnek, ami a szállítószalagon érkező sörös tálcákat a raklapra pakolja. A palettázógép saját vezérléssel rendelkezik, de a jelcsere ki van alakítva a raklappályát irányító PLC-vel.
A már teli sörösdobozokkal megrakott raklapot a pályarendszer ezután a fóliázógéphez juttatja el. A fóliázógép szintén saját vezérléssel rendelkezik, kommunikációja a raklappálya PLC-vel diszkrét jelcserén keresztül valósult meg. A fóliázást követően a rakományt egy görgőspályával ellátott szállítókocsi viszi a címkézőgéphez, majd tovább a függőkonvejor előtti utolsó pályaszakaszra, ahonnan a függőkonvejor kocsijára kerül.
Szakemberekkel felmérettük a gépsor biztonsági kockázatait, és az ennek megfelelő biztonsági berendezésekkel láttuk el a gépsort. A teledoboz-raklappálya biztonsági ráccsal elkülönített munkaterületeire a bejutás 4 db biztonsági zárral felszerelt ajtón keresztül történhet, amelyeket csak a megfelelő jogosultsággal ellátott RFID kulccsal lehet kinyitni, illetve visszanyugtázni. Ezen kívül a munkaterületeket a munkaterület-határokon elhelyezkedő pályákra szerelt 4 db fényfüggöny védi az illetéktelen behatolástól.
MM: Milyen Siemens eszközöket használtak a projekt elvégzéséhez?
K.A.: A dobozos raklappálya vezérlését Siemens S7-1500 típusú biztonsági PLC végzi. Erre a PLC-re csatlakozik PROFINET-en keresztül a 7 db ET200SP típusú kihelyezett I/O egység, a 2 db MTP700 HMI operátor panel (WinCC Unified) és az 5 db RFID kulcs olvasóegység.
A vezérlőszekrényben lévő kapcsolóberendezésekhez is a Siemens termékeit választottuk (kismegszakítók, motorvédők, mágneskapcsolók stb.). A görgőspályák hajtás-leágazásához Siemens 3RM1 sorozatú biztonsági motorstartereket használtunk.
Kiemelném a széles választékot, a kiemelkedő háttértámogatást és a supportot, amit a Siemens Zrt.-től kapunk már évek óta. Megbízhatóak, jól programozhatóak a megoldásaik. Ha nincsen semmilyen kényszerítő körülmény, akkor mi nem is váltunk a Siemensről semmi másra.
MM: A rendszer irányítása hogyan történik?
K.A.: A rendszer kezelése a teledoboz-raklappálya területén elhelyezett 2 db kezelőpulttal valósul meg, a rajtuk elhelyezett MTP700 típusú 7”-os érintőképernyős operátor panel (WinCC Unified) és az alatta elhelyezett 4 db funkciónyomógomb segítségével. Az operátorpaneleken történik a teledoboz-raklappályák kezelése és a hibák kijelzése.
MM: A mérnökirodát bemutatná néhány mondatban?
K.A.: 1996-ban jött létre a mérnöki iroda, ipari automatizálással 2003 óta foglalkozunk. Jelenleg 6 fős létszámmal dolgozunk, ebből négy mérnök, egy adminisztratív, pénzügyes kolléga, illetve egy erősáramú kolléga. Megbízásainkat főként a villamos tervezés, PLC, HMI programozás, folyamatautomatizálás és gépfelújításhoz kapcsolódó automatizálási munkák jelentik. Több alvállalkozóval dolgozunk, projektek végén a teljes rendszert mi adjuk át és mi helyezzük üzembe. Referenciáink közé tartozik az élelmiszer- és gyógyszeripar, a műanyag- és gumiipar, a nehézipar szereplőinek végzett munkánk. Megvalósított projektjeink közül kiemelném például az ICE Solution Kft. győri hűtőházának automatizálását, valamint a Xellia Gyógyszervegyészeti Kft. hűtőgépházához tartozó központi vezérlőrendszerének felújítását.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Fenntarthatóság magyar innovációval
A magyar tulajdonban lévő hardver- és szoftverfejlesztéssel foglalkozó technológiai vállalkozás, a Nective Kft. épületautomatizálási megoldásai jelentős előrelépést kínálnak az energiahatékonyság terén.
A Gablini Cégcsoport M3-as telephelyén, ahol a Nective Kft. épületautomatizálási rendszerét már bevezették, akár 30%-os energiamegtakarítás is elérhető. A bemutatóterem azért is érdemel különleges figyelmet, mert otthont ad az Aston Martin szalonnak, illetve a Lotus, Omoda, NIO, Kia, INEOS, Jaecoo, Nissan, Peugeot, Hyundai, LEVC autómárkáknak. Az üzlet intelligens vezérlése nemcsak az üzemeltetési költségeket csökkenti, hanem az ESG-elvek mentén támogatja a fenntarthatósági célokat. Hozzájárul a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez, támogatja az adatvezérelt döntéshozatalt, valamint a dolgozói komfortot. A magyar KKV teljes egészében saját fejlesztésű technológiai megoldásokat alkalmaz, ezáltal biztosítja a cég a maximális működési hatékonyságot és a teljes testreszabhatóságot.
Fenntarthatóság az épület automatizációban
A Nemzetközi Energiaügynökség adatai szerint az építőipar kibocsátása 2024-re új csúcsokat döntött. A klímavédelmi szabályozások szigorodása, a fenntarthatósági elvárások növekedése és a gazdasági hatékonyság iránti igény miatt az épületautomatizálási megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak.
A Nective rendszere az épületautomatika powerhouse-a
A Nective saját fejlesztésű technológiáinak köszönhetően a rendszer minden eleme – a hardver, a szoftver és a felhasználói felületek – házon belül készülnek, ami gyors kommunikációt és gördülékeny támogatást garantál. A saját fejlesztés előnye, hogy lehetőséget nyújt egyedi, testreszabott megoldások kialakítására, miközben a teljes rendszer minősége is biztosított. Ez a megközelítés a céget az épületautomatizálás meghatározó szereplőjévé teszi.
Skálázhatóság és rugalmasság – Vezérlés a rendszer lelke
A Nective rendszere skálázható, így a hely és az igények függvényében tetszőleges számú modullal bővíthető, mely több mint 20 különféle funkció vezérlésére alkalmas. Az elosztott intelligencia révén a rendszer egyes moduljai függetlenül működnek. Így például, ha egy vezérlőmodul, mint a világítás vezérléséért felelős egység meghibásodik, a többi modul – mint a fűtés, hűtés, szellőzés vagy a redőnyök – továbbra is zavartalanul üzemelnek, ezáltal biztosítva a rendszer folyamatos megbízhatóságát és rugalmasságát.
Az eszközök programozásánál a svájci bicska elve érvényesül
A Nective moduljainak beüzemeléséhez nincs szükség programozóra, egyszerűen telepíthető, felhasználói felülete gyors és kényelmes kezelhetőséget biztosít. Az előre beállított funkciók pedig minimalizálják az emberi hibák kockázatát, ezzel időt és karbantartási költségeket takarítva meg.
Adatvezérelt döntéshozatal az ESG riportok szolgálatában a Nective rendszereivel
Az ESG-jelentéstétel egyik legnagyobb kihívása a pontos és megbízható adatok összegyűjtése, amelyben az épületautomatizálási és épületfelügyeleti rendszerek hatékony támogatást nyújthatnak.
Az automatikus adatgyűjtés csökkenti a hibalehetőségeket, biztosítva a folyamatos információáramlást, amelyek segítenek az energiafelhasználás és az üvegházhatású gázok kibocsátásának nyomon követésében. Az intelligens fogyasztási és szenzoradatok részletes grafikonokon jelennek meg, amelyek akár 15 perces idősávokban is értelmezhetők, biztosítva a pontos és átlátható információkat.
A Nective épületautomatika rendszerek lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy adatvezérelt döntéseket hozzanak az energiafogyasztás és a fenntarthatóság teljesítményének elemzésével. A gyűjtött adatok segítenek azonosítani a fenntarthatósági szempontból kritikus területeket, így a cégek célzott intézkedéseket hozhatnak az ESG-teljesítmény javítására.
Zöld megoldások és innováció a Nective rendszereivel a Gablini telephelyén
A Gablini Cégcsoport M3-as telephelye, amely 2000 m²-es alapterületével hat, egyenként 300-350 m²-es szalonra tagolódik, különleges figyelmet érdemel az Aston Martin, valamint a Lotus, Omoda, NIO, Kia, INEOS, Jaecoo, Nissan, Peugeot, Hyundai, LEVC autómárkák miatt. Az Aston Martin bemutatóterem jelentőségét a cég Közép-Európában egyedülálló forgalmazási joga adja, míg az épületautomatizálási rendszert a Nective Kft. építette be.
Okos rendszerek az ESG-elvárások teljesítéséért a Gablini telephelyén
A Nective Kft. épületautomatizációs megoldásainak köszönhetően a Gablini Cégcsoport M3-as telephelyén jelentős energia- és üzemeltetési hatékonyság érhető el. Az automatizált rendszerek bevezetése nemcsak a működés rugalmasságát és kényelmét növelik, hanem jelentős mértékben hozzájárulnak a fenntarthatósági célok eléréséhez is.
Takács János, a Gablini Cégcsoport üzemeltetési vezetője
Az automatizált világítás és a precízen vezérelt hűtés-fűtés rendszerek révén a Gablini Cégcsoport M3-as telephelye éves szinten 20%-os energiamegtakarítást ér el. Ez jelentős előrelépés a működési költségek csökkentésében, valamint a környezeti terhelés mérséklésében. „A világítás automatikus időzítése tovább növeli a hatékonyságot, hiszen havi szinten körülbelül 450 üzemóra takarítható meg, így az energiafelhasználás szorosabban igazodik a tényleges szükségletekhez.” – mondta Takács János, a Gablini Cégcsoport üzemeltetési vezetője.
A rendszer képes azonnal reagálni az időjárási változásokra és a napszakokra, így garantált a maximális hatékonyság és az energiafelesleg minimalizálása, amely kulcsfontosságú az ESG-célok elérésében.
Maximális komfort, minimális energiafelhasználás: üzemidő-optimalizálás a Nective rendszereivel
Mennyezeti fan-coil
A szalonban a beépített automatikának köszönhetően a kézi beavatkozások száma gyakorlatilag nullára csökkent, miközben a hőmérséklet-szabályozás példátlan precizitással működik. A hőmérséklet-ingadozás teljesen megszűnt, ami nemcsak az optimális komfortérzetet garantálja, hanem az energiafelhasználás maximalizált hatékonyságát is biztosítja. A mennyezeti fan-coilokkal végzett hűtés-fűtést a szalonban elhelyezett, a Nective által kalibrált hőmérséklet-szenzorok vezérlik. Ezek valós idejű mérése alapján a rendszer automatikusan indítja a szükséges hőelvonási vagy hőleadási folyamatokat, biztosítva az optimális hőmérsékletet és a helyiségben tartózkodók komfortérzetét. A kommunikációt Nective LAN modulok biztosítják, míg a méréseket és a szabályzást termosztát, valamint a cég által beszerzett, megbízható hőmérséklet- és egyéb érzékelők végzik.
Az Aston Martin szalon
Modularitás és ügyfélközpontú megoldás A Nective rendszer moduláris felépítése lehetővé teszi a könnyű bővíthetőséget és testreszabhatóságot. A Gablini M3 telephelyén 16 darab Nective Light modult telepítettek és kalibráltak az adott igényekhez. A felhőalapú épületfelügyeleti rendszer biztosítja a távoli hozzáférést és az adatvezérelt döntéshozatalt, amely további hatékonyságot eredményez az üzemeltetésben. A gyártók által előírt LUX-értékek pontos beállítását a Nective rendszere képes finomhangolni, amely támogatja a világítótestek dimmelhetőségét is. Ez lehetővé teszi, hogy a fényerősséget %-os értékekkel szabályozzák, az igényekhez és a környezethez igazítva. „A rendszer egyik legnagyobb előnye, hogy nemcsak a világítást, hanem a fűtési rendszert is vezérelni tudom. Szcenáriók alapján előre meghatározhatom az időprogramot, így nem kell manuálisan lekapcsolnom az eszközöket – ha valaki esetleg bekapcsolva hagyja őket, a rendszer egy mozdulattal mindent letilt. Mindezzel pénzt, időt és erőforrást spórol meg a cég.” – osztotta meg tapasztalatait Takács János, a Gablini Cégcsoport üzemeltetési vezetője.
Smart&Easy: A jövő épületüzemeltetése már ma
A Nective rendszere nem csupán technológiai újítás, hanem egy olyan megoldás, amely egyszerűen és megbízhatóan szolgálja a fenntarthatósági és a gazdasági szempontokat. Az energiahatékonyság, a minimális hibalehetőség és a gyors megtérülés miatt egyre több vállalat választja az okosépület-megoldásokat. A Nective Kft. innovációi az ESG irányelvek mentén segítik az iparág fejlődését, és hozzájárulnak egy fenntarthatóbb, gazdaságilag életképesebb jövőhöz, amelyben az energiahatékonyság és a környezettudatos gondolkodás kéz a kézben jár.
Stocker Bence, a Nective Kft. ügyvezető igazgatója
„Az automatizált épületek szorosan kapcsolódnak az ESG (Environmental, Social, Governance) célokhoz, hiszen elősegítik a fenntarthatóságot és erősítik a társadalmi felelősségvállalást. A Nective adatvezérelt automatizálási megoldásai hatékony eszközként szolgálnak az építőipar karbonlábnyomának csökkentésében, valós idejű energiafogyasztási adatok gyűjtésével és az energiaigényes berendezések, például világítás, fűtés és hűtés automatikus szabályozásával. Az egyszerű, átgondolt, megbízható rendszernek és szemléletünknek hála kialakult egy nagyon jó partneri viszony az ügyféllel, ami megnyitotta a kapukat a szélesebb körű együttműködés előtt.”
– emelte ki Stocker Bence, a Nective Kft. ügyvezető igazgatója.
A beruházási költségek jellemzően 2-4 év alatt térülnek meg, miközben a rendszer folyamatos üzemeltetése és fejlesztése minimalizálja a rezsiköltségeket és a karbantartási igényeket. A Nective rendszerei nemcsak környezetbarátabbá, hanem gazdaságilag fenntarthatóbbá, komfortosabbá is teszik az épületeket, hozzájárulva az ESG-elvek megvalósításához.
„A Nective mellett döntöttünk, mivel a választásunk során elsődleges szempont volt, hogy egy magyar vállalkozást támogassunk. A cég által kínált kiváló partneri viszony, valamint a rendszer kiemelkedő megbízhatósága meghatározó szerepet játszott a végső döntésünkben.”
– zárta gondolatait Takács János.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia PV5 PBV újradefiniálja a tér és a mobilitás fogalmát
-
Tippek2 hét ago
Ezek a legkecsegtetőbb pályák a mai fiataloknak
-
Gazdaság2 hét ago
A magyar befektetők több mint fele hatalmas lehetőséget hagy ki
-
Tippek2 hét ago
Március 20-án lesz Sós Bálint Dániel Minden Rendben című filmjének a magyarországi premierje
-
Tippek2 hét ago
Már több, mint 40 milliárd forintnyi bírságot gyűjtött össze az AI alapú vállalkozás
-
Okoseszközök2 hét ago
Világrekord: lángoló feladatok teljesítéséhez asszisztált a HONOR Magic7 széria
-
Gazdaság2 hét ago
A Zyxel Networks Ken Tsait nevezi ki új elnöknek
-
Gazdaság2 hét ago
Lehet a termékelőfizetés az e-kereskedelem jövője?