Connect with us

Ipar

Siemens HMI-akció: -15%-os listaárcsökkentés

Irányítsa a gépeit, gépsorait, üzemét kényelmesen, egyszerűen, biztonságosan a legmodernebb elvárásoknak megfelelően!

Rögtön a partnereinkhez!

A Siemens HMI (ember–gép interfész) megoldásait kifejezetten az ipari automatizálás igényeire tervezték. A kezelő- és kijelzőpaneleink kiemelkedő teljesítményt, egyszerű kezelhetőséget és rugalmasságot ajánlanak, ezért ideális választás a komplex ipari folyamatok irányításához és vizualizációjához.

Ráadásul – korlátozott ideig – 15% listaárcsökkentéssel érhetők el a Siemens Zrt. és a szerződött partnereinél. Használja ki ezt a lehetőséget!

Így teszi könnyebbé a mindennapokat a HMI

A HMI (Human Machine Interface) kezelőpanel megkönnyíti a felhasználók és a gépek közötti kommunikációt, így könnyítik meg a mindennapi munkát. A HMI-k átláthatóvá és egyszerűvé teszik a folyamatok irányítását, hatékonyan segítenek az optimalizálásban, alkalmasak komplex ipari rendszerek kezelésére és megjelenítésére.

Ha olyan megoldást keres, amellyel egyszerűbbé, gyorsabbá és rugalmasabbá teheti a gépek és folyamatok irányítását – akár távolról is –, és fontos Önnek a modern webes és Edge technológia előnyeinek kihasználása, akkor megtalálta!

15%-os listaárcsökkentés – visszavonásig

Bármilyen megoldást vagy rendszert használ, idővel elkerülhetetlenné válik az alkatrészek cseréje, a modernizálás vagy a bővítés. Éppen ezért fontos, hogy hosszú távon gondolkodjon, és minden tekintetben átgondolt döntést hozzon, hiszen számtalan lehetőség közül kell kiválasztani a legjobbat.

Ebben szeretnénk segíteni: most visszavonásig 15% listaárcsökkentéssel vásárolhatja meg az igényeihez és munkafolyamataihoz tökéletesen illő Siemens HMI-paneleket.

De – az árelőnyön kívül – mit nyer még? Milyen érvek szólnak amellett, hogy tőlünk vagy a szerződött partnereinktől vásároljon? Összegyűjtöttük azokat a kulcsfontosságú előnyöket, amelyek segíthetnek Önnek a döntésben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Az ABB és a Környezettudatos Építési Egyesületek Világtanácsa egész Európában együttműködik a fenntartható, energiahatékony épületek létesítésének ösztönzése érdekében

Az ABB Smart Buildings divíziója bejelentette, hogy új együttműködésre lépett a Környezettudatos Építési Egyesületek Világtanácsának (World Green Building Council/WorldGBC) Európai Regionális Hálózatával (ERN), amelynek célja a fenntartható, energiahatékony építési megoldások előmozdítása egész Európában.

Az ABB regionális tudáspartnerként csatlakozott a WorldGBC Európai Regionális Hálózatához, hogy az európai fenntarthatósági célokhoz igazodóan elősegítse az alacsony szén-dioxid-kibocsátású, energiahatékony épületek terén történő előrelépést. Az ABB az elektromos és automatizálási technológiák terén meglévő szakértelmét felhasználva az iparág vezetőivel való együttműködésre is törekszik annak érdekében, hogy támogassa az innovatív ügyfélmegoldásokat. Ez a partnerség hozzáférést biztosít az ABB számára a szakértők és tagszervezetek kiterjedt hálózatához, ami elősegíti az értékes szakmai ismeretek és visszajelzések összegyűjtését. Együtt hozzá tudnak járulni a kulcsfontosságú fenntarthatósági keretrendszerek – például az Épületek Energetikai Teljesítményéről szóló irányelv (EPBD) – teljesítéséhez, miközben támogatják az építési politika kialakításának egységes, európai megközelítését.

A Környezettudatos Építési Egyesületek Világtanácsának (WorldGBC) célja, hogy felgyorsítsa a fenntarthatóság elérését az épített környezetben, illetve világszerte együttműködjön kormányokkal, vállalkozásokkal és szervezetekkel rendszerszintű változások kezdeményezésében. A WorldGBC a több mint 20 Green Building Councilt és közel 5000 tagot számláló Európai Régiós Hálózatán keresztül katalizátora a pozitív változásoknak, amelyek célja az épületek környezeti lábnyomának csökkentése a teljes életciklusuk során. A hálózat által irányított közelmúltbeli kezdeményezések közé tartozik a #BuildingLife projekt, amelynek célja egy uniós ütemterv kidolgozása. A terv az épületek teljes élettartamára vonatkozó szén-dioxid-kibocsátás (WLC) kezelésére vonatkozó ajánlásokat fogalmaz meg Európa-szerte, továbbá felvázol 12 nemzeti szintű dekarbonizációs ütemtervet, amelyek célja a nemzeti szintű igények kezelése.

„Mivel az épületek a végső energiafogyasztás mintegy 30%-áért és a globális ÜHG-kibocsátás 26%-áért felelősek, a pozitív hatás elérésének lehetősége óriási”

– mondta Mike Mustapha, az ABB Energetika üzletágához tartozó Smart Buildings divíziójának vezetője.

„A World Green Building Council európai hálózatával való együttműködésünk támogatja az ABB azon törekvéseit, hogy megossza szakértelmét, és partneri kapcsolatot alakítson ki olyan szervezetekkel, amelyek hasonló értékeket és törekvéseket vallanak a fenntartható, alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő elérése felé. Együtt képesek vagyunk arra, hogy Európa-szerte előmozdítsuk az intelligensebb, energiahatékonyabb épületek építését, ami elősegíti a reziliens, befogadó közösségek kialakulását.”

Laura Pallares, a WorldGBC Európai Regionális Hálózatának (ERN) vezetője elmondta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy az ABB regionális tagként csatlakozott hozzánk. A nettó zéró kibocsátás felé vezető kezdeményezések sikere a partnerségeken és a hasonlóan gondolkodó szervezetekkel való együttműködésen alapul. Az épített környezet villamosítására vonatkozó közös jövőképünk és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk a fejlesztési és előrelépési lehetőségek végtelen sorát nyitja meg előttünk.”

Az ABB-nek az együttműködésben való részvétele, ami összhangban áll a vállalatcsoport fenntarthatósági céljaival, azt is tükrözi, hogy az ABB elkötelezett az olyan trendek mellett, mint az elektrifikált, urbanizált környezetre való átállás. Az ABB innovatív automatizálási és energiagazdálkodási technológiáit az energiafelhasználás optimalizálására, a megújuló források integrálására és az épületek okosautomatizálásának fokozására tervezték, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy hatékonyan kezeljék ezen felmerülő kihívásokat, miközben kényelmesebb, személyre szabottabb élet- és munkakörnyezetet élvezhetnek.

Ez az együttműködés újabb lépést jelent az ABB azon fenntarthatósági törekvésében, hogy olyan termékeket és megoldásokat kínáljon, amelyek támogatják ügyfeleink fenntarthatósági igényeit, és egyben tükrözik az ABB elkötelezettségét a fenntartható épített környezet kialakításának előmozdítása iránt egész Európában.

A WorldGBC rövid bemutatása:

A Környezettudatos Építési Egyesületek Világtanácsa (WorldGBC) a legnagyobb és legbefolyásosabb helyi, regionális és globális akcióhálózat, amely vezeti a fenntartható átalakulási folyamatot a szén-dioxid-mentes és az éghajlatváltozás hatásaival szemben reziliens, rugalmas épített környezet kialakítása felé, mindenhol, mindenki számára.

A világszerte több mint 75 környezettudatos építési egyesülettel és iparági partnerekkel együtt rendszerszintű változásokat ösztönzünk a következő célok elérése érdekében:

  • A meglévő és új épületek teljes élettartamára vetített szén-dioxid-kibocsátás kezelése.
  • Az éghajlatváltozás hatásaival szemben ellenálló, egészséges, méltányos és befogadó lakókörnyezetek kialakítása.
  • Regeneratív, pozitív energiamérlegű, erőforrás-hatékony és hulladékmentes épített környezet biztosítása.

Vállalatokkal, szervezetekkel és kormányokkal dolgozunk együtt a Párizsi Megállapodás és az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak megvalósítása érdekében.

Bővebb információk: www.worldgbc.org


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Mapei: 2025 a lehetőség éve az építőiparban

Változatlan árbevétel mellett is nőtt a Mapei Kft. eredményessége 2024-ben, így a cég optimistán tekint 2025-re.

Markovich Béla ügyvezető szerint a kormány 21 pontos gazdasági akcióterve, vállalkozások beruházási kedve és a lakossági állampapírok tőke- és kamatkifizetései lendületet hozhatnak az építőiparba.

A Mapei Kft. belföldi árbevétele 2024-ben 33,4 milliárd forintot tett ki, ami az előző évhez képest 0,4 százalékos csökkenést jelentett. Az exportforgalom 400 millió forint volt, amely 20 százalékkal maradt el a 2023-as eredménytől. A stagnáló árbevétel ellenére a vállalat eredményessége javult, ezért elégedetten értékelte a 2024-es évet.

A stagnálás egyik fő oka a vízszigetelési termékvonal árbevételének jelentős visszaesése volt. Ezt elsősorban a német piac lassulása idézte elő, ahol a gyártók a felhalmozódott készleteket gyakran beszerzési ár alatt értékesítették.

A szigetelési piacot érintő kihívások szintén hozzájárultak a visszaeséshez: az Otthonfelújítási Program bejelentése eleinte kivárásra késztette a vásárlókat, majd a bonyolult pályázati feltételek és adminisztratív akadályok miatt visszavették a keresletet.

„A kedvezőtlen piaci körülményeket a piaci részesedésünk növelésével és a magasabb árrésű termékek értékesítésének erősítésével igyekeztünk ellensúlyozni. Ennek köszönhetően, bár az árbevétel stagnált, az eredményességünk javult” – mondta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

Az eredményesség másik kulcsa, hogy a vállalat folyamatosan befektet a szakemberképzésbe. Országszerte képzéseket és alkalmazástechnikai bemutatókat szervez, hogy segítse a szakembereket, az innovatív termékek szakszerű alkalmazását, melyek hozzájárulnak az egész piac fejlődéséhez.

Az exportteljesítmény visszaesését az európai építőipar gyengülése, a magas energia- és nyersanyagárak, illetve a fokozódó versenyhelyzet rontották.

Bár az építőipari szereplők többsége visszafogottabb kilátásokkal számol, Markovich Béla szerint 2025 a lehetőségek éve lehet az építőiparban. Úgy véli, hogy a vállalkozások beruházási kedve továbbra sem lankad, miközben több olyan tényező van, ami segíteni fogja az ágazatot. A kormány 21 pontos gazdasági akciótervének több pontja érinti az építőipart, amely várhatóan új lendületet adhat a lakásépítéseknek, felújításoknak és energetikai korszerűsítéseknek. Emellett, a lakossági állampapírokra idén kifizetendő, szakértők szerint mintegy 3000 milliárd forintnyi kamat és tőke egy része is várhatóan az ingatlanpiacon landol, ami tovább élénkítheti a piacot.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Kár és kártalanítás: szállítmánybiztosítás a logisztikában

Tudástár sorozatunk korábbi részeiben áttekintettük, hogyan működik óramű precizitással a szállítmányozás, milyen tényezők lehetnek hatással az áruk szervezett mozgására.

Érdemes emellett megvizsgálni viszont azt is, hogy mi történik, ha az óraműben elpattan egy rugó, vagyis nem várt kár történik – hiszen ahol emberek és gépek dolgoznak, ez óhatatlanul előfordul. Nem meglepő módon a szabványosított eljárások ilyenkor is óriási szerepet kapnak, de az alábbiakban elmondjuk azt is, hogyan lehet elébe menni a problémáknak, és a logisztikában miért lehet létfontosságú, hogy a küldeményeket külön szállítmánybiztosítás védje.

Felkészülni a nem várt eseményekre – a szállítmánybiztosítás

Mindenkit érhet baleset, tartja az angol közmondás, és tovább is gondolhatjuk egy kis magyar kiegészítéssel: csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A logisztikában is adódnak problémák, rendkívül kis arányban – a Dachsernél pl. kevesebb mint az esetek 1 ezrelékében – de olykor előfordul, hogy megsérül a szállított áru. A sérülés sok mindenből adódhat, például a raktárban véletlenül egyik árut a másikhoz koccintják, valaki elnéz egy feliratot, és rossz irányba fordítja az erre érzékeny terméket, stb. A károk elkerülésére a szolgáltató természetesen mindent megtesz, de jó tudni, hogy bizonyos lépéseket a küldemény feladója is megtehet, hogy minimalizálja a saját anyagi veszteségének esélyét – például szállítmánybiztosítást köthet.

Hogy ez miért lényeges? Fontos tudni, hogy a logisztikában a kártérítés nem azt jelenti, hogy a szolgáltató megtéríti a sérült vagy elveszett áru teljes értékét – az európai közúti fuvarozásról szóló, ún. CMR-egyezmény nem erre ad lehetőséget. Az 1956-ban létrehozott paktum – amelyhez Magyarország a hetvenes években csatlakozott – az európai fuvarozás egységesítését célozta, és ennek részeként minden, az egyezményt aláíró országra érvényes, kötelező szabályokat határozott meg többek között a szállítmányozó felelősségi körére és az általa fizetendő kártérítésekre vonatkozóan is. Utóbbi esetében nem csak az áru értékét, hanem a súlyát is alapul veszi, és jelenleg kb. 10 euró/kilogramm[1] vagy az áru értéke szerinti kártérítést ír elő – a kettő közül a kisebb értékkel kalkulál. Könnyű belátni, hogy ebből születnek anomáliák: ha egy 8000 euró értékű áru például csak 100 kilogramm (ilyen lehet bármilyen könnyű elektronikai termék a mobiltelefontól a fülhallgatóig pl.), akkor ezért a szállítmányozó csak kb. 1000 euró kártérítés fizetésére kötelezett, ami jóval kevesebb, mint a küldemény értéke.

A küldemény feladójának (fuvardíjfizetőnek) a fentiek miatt érdemes átgondolnia, hogy az adott áru tömege és értéke hogyan aránylik egymáshoz. A CMR-egyezményből adódó fedezetkülönbözet problémájára létezik megoldás, mégpedig a szállítmánybiztosítás: ezeknél az áru tömege helyett a számla szerinti értékét veszik figyelembe, és ha sérülés történik a szállítás során, beleértve a ki- és berakodásokat, az átrakodást, valamint a szállítással kapcsolatos tárolásokat is, akkor ezt fogja a biztosító megtéríteni.

A Dachser minden ügyfele esetében törekszik arra, hogy felhívja a figyelmet az elővigyázatosságra – ha valaki könnyű, de nagy értékű küldemény feladását tervezi, a fuvarrendelésnél mindig felajánlják számára a kedvező árú biztosítás lehetőségét. A káresemények ritkák, de az ördög nem alszik – jobb biztonságban tudni az értékeket.

Ha megtörtént a baj

Ha az árut a szállítás, raktározás során kár érte, a gyors, hatékony, és mindenki számára kielégítő kárrendezési eljárás első és legfontosabb lépése, hogy a történteket nyíltan, szabályozottan kezeljék: gyorsan felmérjék, mi történhetett, az kinek a felelőssége, és ki milyen kártérítésre jogosult. A Dachsernél szabványosított eljárások és szigorú jelentési kötelezettség biztosítja ezeket. A nemzetközi gyűjtőszállítmányozásban azonnal jelezni kell, ha egy küldeménnyel nem várt esemény történik útja során vagy valamelyik raktárban, legyen az éppen a föld bármely szegletében.

A jelzést vagy reklamációt követően intenzív kommunikációt kezd a vállalat az ügyféllel, amelynek célja, hogy egyrészt felmérje a tényleges kárt, másrészt tisztázza a felelősségi kérdéseket, hiszen nem csak a szállítónak, de a küldemény tulajdonosának is van ún. kárminimalizálási kötelezettsége. A csomagolás lényeges az áruszállítás szempontjából, amelynek hibái számos probléma forrásai lehetnek. Gondot okozhat például, ha nem megfelelő anyagokkal, nem megfelelő jelölésekkel vagy nem megfelelő csomagolásban adták fel a küldeményt, vagy ha különleges formájú árunál nem fordítottak figyelmet arra, hogy raklapon szállítható legyen. Az ebből adódó károkért a feladó viseli a felelősséget.

Nagyobb összegű kár esetén kárszakértő bevonására is szükség lehet, amelynek költségeit a Dachser átvállalja. Ha a kárért a logisztikai cég felel, akkor az ügyfél kártérítést kap. Amennyiben nem rendelkezett biztosítással, akkor a CMR-egyezménynek megfelelő összeget a szolgáltatótól. A kártérítés összege és az áru értéke közötti különbség azonban biztosítás hiányában anyagi veszteséget okozhat az ügyfél számára. Ha pedig rendelkezett szállítmánybiztosítással, akkor az áru számla szerinti értékét kapja meg a biztosítótól. Mivel jellemzően az utóbbi esetben térül meg teljesen az anyagi kár, a Dachser szakértői mindenképpen biztosítás kötését javasolják. A vállalat ügyfeleitől ez külön utánajárást nem igényel, hiszen a küldemény feladásakor a Dachsernél is megtehetik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss