Mozgásban
Bemutatkozott a Dacia első elektromos modellje, a Spring
A Dacia Spring egy újabb lépés a Groupe Renault azon célja felé, hogy mindenki számára elérhetővé tegye az elektromos autózást
Ezzel a modellel a Groupe Renault tovább erősíti majd vezető helyét az elektromos autók piacán, Magyarországon is, ahol az előkelő első helyet foglalja el!
A Dacia Spring egyesíti a márka három fő jellemzőjét: egyszerű, robusztus és elérhető. A lelke a 33 kW teljesítményű elektromotor, amelyhez egy 26,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor társul. Ezekkel a Spring hatótávolsága – 125 km/h végsebesség mellett – vegyes használat során eléri a 225 km-t, míg városban a 295 km-t is.
A Dacia új elektromos modellje egy vérbeli vagány városi kisautó. A modell biztosan nem marad észrevétlen az utakon: Y-alakú LED lámpái és robusztus elülső rácsa SUV-kra emlékeztetnek, az opcionális narancs fényezést tartalmazó csomag pedig stílusos megjelenést kölcsönöz az autónak.
Kompakt külseje azonban tágas belsőt rejt, ahol kényelmesen elfér négy felnőtt, miközben kategóriájában a legnagyobb, 300 literes csomagteret kapunk. Az üde külső mögött ott van minden olyan alapvető technológia, ami kényelmet és biztonságot nyújt az utazóknak.
A Dacia Spring a Renault-tól már megszokott változatos töltési módokat kínálja, legyen arra szükség akár otthon, bevásárlóközpontban, vagy autópályán. Míg egy háztartási fali csatlakozóról fél óra alatt 9 km-re elegendő energiát vételezhetünk, egy 30 kW-os egyenáramú töltőről az autó nagyjából egy óra alatt nyeri vissza a teljes hatótávra elegendő erejét.
A várakozásokon is túlmutatóan sikeres előrendelési akcióról mindenképp érdemes elmondani azt, hogy a világon sehol nem kapható még az autó, még ebben a konstrukcióban sem, kizárólag Magyarországon indult el ez a példamutató kezdeményezés.
Az akcióban elkelt első 100 példány ára 6,5 millió forint lesz, aki pedig az állami támogatást felhasználja az 3 990 000 Forintért juthat elektromos autóhoz, ami a piacon forradalmi lépésnek számít! A felszereltség tartalmazza majd a mindennapi használat során szükséges alapvető technológiákat és vezetéssegítő rendszereket.
A Dacia Hungária által indított akció keretében az első száz darabos készlet ugyan 4 óra alatt elfogyott, de az előrendelés ugyanakkor folytatódik, hogy azok az érdeklődők, akik szeretnék biztosítani, hogy autójukat mielőbb megkaphassák, érdemes tájékozódniuk és előrendelniük az autót.
„Biztosak voltunk a modell sikerében, de az minket is meglepett, hogy 4 óra alatt elfogyott az első 100 Spring – mondta el Wachtler Tamás, a Dacia magyarországi igazgatója. – Továbbra is arra bíztatok mindenkit, aki ilyen autót szeretne, hogy vegyen részt az előrendelési akcióban, amit folytatunk – bár árat és pontos szállítási határidőt egyelőre nem tudunk garantálni – de továbbra is százezer forint befizetésével, kötelezettségek nélkül lehet ezt megtenni és ez esetben a már odaítélt állami támogatás is felhasználható.”
A végleges ár- és felszereltségi lista 2021-ben érkezik majd.
Mozgásban
Nagyobb fenntarthatóság lítiumion technológiával
Innovatív megoldások a modern logisztikához a CEVA Logistics-nál.
A CEVA Logistics a világ egyik vezető logisztikai szolgáltatója, amely egyértelműen a fenntarthatóságra és a hatékonyságra összpontosít. Az átfogó fenntarthatósági stratégia központi alkotóeleme a járműpark átállítása savas ólomakkumulátorról lítiumion meghajtásra, amely zöld árammal működik. Ehhez a Jungheinrichben találták meg a tökéletes partner.
LOGISZTIKAI KÖZPONT HOZZÁADOTT ÉRTÉKKEL ÉS JÖVŐKÉPPEL
A belgiumi Grobbendonkban található európai elosztóközpont öt, egyenként 10 000 négyzetméter alapterületű csarnokból áll és a világ egyik legnagyobb cipőgyártója számára a B2B logisztika központjaként szolgál. Átlagosan naponta tizenkét konténert szállítanak ide az antwerpeni kikötőből a szomszédos konténerterminálba. A telephely a raktározáson és szállításon kívül értéknövelt szolgáltatásokat is kínál, és innovatív technológiákra támaszkodik a jövőbiztos logisztikai folyamatok érdekében.
ZÖLD ÁRAM A NAGY TELJESÍTMÉNYŰ TECHNOLÓGIÁÉRT.
A CEVA világszerte arra törekszik, hogy csökkentse CO2-kibocsátását és fenntarthatóbbá tegye működését. „A fenntarthatóság elengedhetetlen számunkra” – nyilatkozta a telephely vezetője. A logisztikai szolgáltató célja, hogy néhány éven belül világszerte mindenhol átálljon a lítiumion technológiára. Ez itt Grobbendonkban már megtörtént.
54 Jungheinrich lítiumionos targoncával és 20 napenergiával működő energiatárolóval.
Az akkumulátorokat a vállalat saját, 40 000 négyzetméter nagyságú, a tetőre telepített napelemes rendszeréből származó villamos energiával töltik, ami egy újabb lépés a kibocsátásmentes logisztika felé.
EGY LÉPÉS, SOK ELŐNY
A lítiumion akkumulátorokra történő átállással a CEVA Logistics nemcsak fenntartható, hanem előremutató lépést is tett. Az átállás ugyanis számos előnnyel jár. Először is, nincs szükség többé az ólomsavas akkumulátorok időigényes és mindig kockázatos cseréjére. Ehelyett az új lítiumion akkumulátorok fixen a gépekbe vannak beépítve, rugalmasan és kényelmesen tölthetők akár rövid szünetekben is, így elegendő kapacitással rendelkeznek a két műszakos üzemhez.
MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY
Az energiaellátás alapjául egy teljesen új és központosított töltési infrastruktúra szolgál: a Jungheinrich minden egyes töltőállomást powerbankokkal lát el, amelyek a tetőn lévő napelemekhez csatlakoznak. A Jungheinrich összesen 20 darab, egyenként 32,5 kWh tárolókapacitású energiatárolót szállított. Ezáltal sikeresen elkerülhetők a hálózati csúcsterhelések. De ez még nem minden: az optimalizált targoncaflotta az erőforrások intelligens felhasználásának kiváló példája.
A több mint 60 jármű és a hasonlóan nagyszámú cserélhető akkumulátor helyett most 54 korszerű targonca elegendő. A gépek nagy része a POWERLiNE sorozatból származik. Ezeket a targoncákat a beépített lítiumion akkumulátor köré tervezték, ezért kompaktabbak, fordulékonyabbak és könnyebben kezelhetőek. Ez egy igazi pluszpont a felhasználók számára, és fontos szempont a Jungheinrich javára történő döntéskor.
NAGYOBB SZABADSÁG: BÉRLÉS A BEFEKTETÉS HELYETT
A Jungheinrich innovatív bérleti modellje maximális rugalmasságot kínál: a CEVA könnyen a változó igényekhez igazíthatja flottáját. Legyen szó szezonális csúcsokról vagy új kihívásokról, a skálázható megoldás garantálja a maximális rendelkezésre állást és csökkenti a felesleges költségeket. Ugyanakkor a proaktív flottakezelés biztosítja, hogy a CEVA mindig egy lépéssel előrébb járjon, anélkül, hogy kapacitást veszítene. És ezzel a koncepcióval a Jungheinrich nem is annyira a tényleges teherautókat, hanem elsősorban a flotta bevetésének optimalizálásán alapuló szolgáltatást nyújt.
ENERGIÁVAL A JÖVŐÉRT
A CEVA továbbá előre gondolkodik. Az elosztóközpont tetején lévő 40 000 négyzetméteres napelemes rendszer lényegesen több energiát szolgáltat, mint amennyire jelenleg az energiabankok és a járművek számára szükség van. A következő lépés? A Jungheinrich és a CEVA együtt dolgozik azon, hogy ezt a többlet zöldenergiát a válogatórendszerek, a szállítópályák és más folyamatok számára hasznosítsák. Így Grobbendonk nem csak a fenntartható logisztika zászlóshajójává válik, hanem a teljes mértékben hatékony energiafelhasználás úttörőjévé is, ami valódi elkötelezettség a jövőre nézve.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég
Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.
A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.
A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.
A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.
A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.
Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Innováció a sportban: neves szakemberekkel indít technikaisport-menedzser szakot a Széchenyi István Egyetem
A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzést indít szeptembertől.
A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.
A Széchenyi István Egyetem nemcsak a járműmérnökképzésben és a mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és innovációs területeken rendelkezik jelentős hagyományokkal, de az autó- és motorsport világának is egyre meghatározóbb szereplője. Az intézmény hallgatói olyan, a világ élvonalába tartozó csapatokban szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, mint a többszörös világcsúcstartó SZEnergy Team, vagy a Formula Studentben sikeresen szereplő Arrabona Racing Team. Közülük később többen neves versenycsapatok szakembereiként kamatoztatják tudásukat. Van, aki már egyetemi évei alatt Forma–1-es csapat gyakornokaként tevékenykedik, míg a győri egyetem Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzésén több, a Forma–1 világában nevet szerzett személyiség is oktat. A technikai sporthoz egyre erősebben kötődő intézménynek saját motorsportszakosztálya van, és jelentős sikereket ér el Uni Győr WMS gokartcsapata is. Az intézmény e területen nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.
A színes képzési paletta szeptembertől egy újabb elemmel, a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzéssel bővül. A kurzus jelentkezési feltétele bármely képzési területen szerzett, minimum BSc, BA vagy ezzel egyenértékű főiskolai, illetve egyetemi diploma.
„A képzés célja azoknak a szakembereknek a felkészítése, akik segítséget nyújtanak a technikai sportokban versenyzőknek a sportkarrierjük építésében, képesek rentábilisan működtetni a versenypályákat, valamint különféle egyéb infrastruktúrákat, létesítményeket, továbbá sikeres technikai sport – ezen belül autó- és motorsport – rendezvények szervezését, lebonyolítását menedzselik”
– fogalmazott Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense.
Mint mondta, a hallgatók a terület kiemelkedő személyiségeitől tanulhatnak, hiszen az oktatói gárdát erősíti többek között Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnok, Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző (Révész Racing Team), aki a Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatának is tagja, Matics Zsolt, a Fit4Race alapítója, Nagy Dani autóversenyző, szakkommentátor, Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és Wéber Gábor autóversenyző, televíziós szakkommentátor is.
A budapesti helyszínen megvalósuló képzés szakfelelőse dr. Kovács Barnabás címzetes egyetemi docens, volt barcelonai főkonzul, aki az intézmény nagy népszerűségnek örvendő sportdiplomáciai szaktanácsadói képzésének felelőse is.
„A hallgatóknak a két félév alatt összesen 60 kreditnyi tantárgyat kell teljesíteniük, amelyek a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, valamint projektmunkát is tartalmaznak. A választható tantárgyak három specializációt ölelnek fel: versenyzőmenedzser, sportrendezvény- és létesítményüzemeltető menedzser”
– fogalmazott.
Kiemelte: a sportdiplomácia, a marketing, a sportpszichológia és a technikai sportok területéről érkező oktatók örömmel álltak a program mellé, széles körű szakmai tapasztalatukkal biztosítva a magas színvonalat. A szakfelelős elárulta, hogy a képzés részismereti ágaiba már az érettségivel rendelkezők is bekapcsolódhatnak, akik így tanúsítványt szerezhetnek azok elvégzéséről.
A képzésre augusztus 31-ig lehet jelentkezni ezen a felületen.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Használat alapú rugalmasságot biztosít az MSP-k és a KKV-k számára a Zyxel
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung digitális háztartási készülékei megkapták az első TÜV Nord IoT biztonsági tanúsítványt
-
Mozgásban2 hét ago
Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég
-
Okoseszközök2 hét ago
Művészeti inspiráció a Samsung QLED televíziók valódi kvantumpont-technológiájával
-
Tippek2 hét ago
Hogyan térjünk vissza a munkába nyaralás után? – a munkahelyi etikett segít.
-
Gazdaság2 hét ago
Földkerülésnyi energia 16 akkuszekrényben: új energiatárolót adott át az E.ON Soroksáron
-
Gazdaság2 hét ago
A pénz pszichológiája – Hogyan gondolkodjunk helyesen a pénzről?
-
Okoseszközök2 hét ago
Papírhatású kijelzővel és 2.5K felbontással érkezik a HUAWEI MatePad 11.5