A drónos csomagszállítás ígérete lassan már tízéves, az Amazon-alapító Jeff Bezos már 2013-ban beszélt erről egy amerikai tévéműsorban.
Ahogy később kiderült, ez akkor még nem volt több marketingnél, az amerikai vállalat csak három évvel később kezdett el komolyabban kísérletezni a drón-kiszállítással.
Ettől függetlenül persze a technológia fejlődésével egyre több vállalkozás kísérletezik a módszerrel, és erre még rátett néhány lapáttal a koronavírus-járvány, amikor ugrásszerűen nőtt az e-kereskedelem, és a kiszállítást végző cégek alig győzték a munkát a futárjaikkal.
Azok a kerekedők különösen rá voltak szorulva az internetes értékesítésre, amelyeknek időről időre be kellett zárniuk a hagyományos boltjaikat, mert nem élelmiszert vagy más alapvető fontosságú dolgot árulnak. Ilyenek a sportszerkereskedők is, így nem véletlen, hogy Lengyelországban a Decathlon hajtotta végre (valószínűleg) az első olyan drónos kézbesítést, amikor egy vásárló ténylegesen így jutott hozzá a megrendelt termékhez.
Az esetről a drónt kifejlesztő katowicei vállalat, a Spartaqs Group számolt be a Facebook-oldalán, illetve ez alapján több lengyel híroldal is írt róla. A még mindig a tesztelést szolgáló keddi esemény során a drón egy lublini Decathlon áruháztól emelkedett a levegőbe, és első földre szállásakor kézbesítette a vevőnek a csomagot. Ezt követően folytatta útján a városban lévő egy másik, hét kilométerre lévő Decathlon-áruházhoz.
A beszámoló szerint a drón 120 méteres magasságban repült, és bár sütött a nap, nehezítő körülmény volt, hogy erős széllökésekkel kellett megküzdenie. A technológia a jelek szerint tehát lényegében már adott, de emellett természetesen a szabályozást is ki kell alakítani ahhoz, hogy a jövőben ez egy alapértelmezett kézbesítési lehetőség lehessen.
Forrás: g7