Mozgásban

Minden idők legikonikusabb terepjárója érkezik vadonatúj generációval

Megérkezett a vadonatúj Toyota Land Cruiser 250, mely első pillantásra a méltán híres Toyota terepjáró mélyen gyökerező hagyományát idézi, miközben egy modern terepjármű legújabb technológiáját képviseli.

A legendás Land Cruiser örökségére építve ez a friss modell kiemeli a minőséget, a megbízhatóságot és a tartósságot, melyek már évtizedek óta a márka alapértékei. Ahogy a Land Cruiser története során mindig tette, természetesen a legfrissebb verziója is képes megbirkózni a legkeményebb kihívásokkal, és biztosítja, hogy vezetője és utasai minden körülmény között biztonságban érjenek célba. Az új Land Cruiser 250 egyúttal visszatér gyökereihez, miközben a modern technológia és tervezés jegyeit is magán hordozza. Az új GA-F platform és alváz biztosítja a kiváló terepképességet, míg az elektromos szervokormány új szétkapcsolható első stabilizátorral és átdolgozott 2,8 literes turbódízel nyolcfokozatú automata sebességváltóval kiemelt vezetési és utasélményt biztosít. A Land Cruiser 250 nem csupán egy autó, hanem egy hűséges társ, amely minden úton és helyzetben megbízható teljesítményt nyújt. A világ legkeményebbnek tartott terepjárója mindig is az emberek biztonságát és kényelmét helyezte előtérbe, és ez a filozófia újra megmutatkozik ebben a modern változatban is. Ahogy a Land Cruiser hírneve és népszerűsége továbbra is növekszik, ez az új generáció is folytatja az utat, hogy a Toyota egyik legelismertebb és legkedveltebb modelljévé váljon világszerte. A modellből elérhető lesz egy 48 V-os lágy hibrid változat, amely 2025-ben csatlakozik a kínálathoz.

A vadonatúj Land Cruiser 250 egy olyan modell legújabb generációja, amely több mint 70 év alatt páratlan hírnevet szerzett a világ minden részén, köszönhetően erejének, megbízhatóságának és keménységének, amelynek révén a legmostohább körülményekkel is megbirkózik. A legújabb Land Cruiser esetén pedig minden korábbinál fontosabb cél volt, hogy egy olyan jármű legyen, amelyre számíthat, és amely bárhová elviszi Önt, és épségben haza is hozza.

A Land Cruiser család az évek során három párhuzamos sorozatban fejlődött:

  • A Station Wagon: a mai 300-as sorozat képviseli, amely a világ olyan régióiban kapható, mint Afrika, a Közel-Kelet, Ázsia és a csendes-óceáni térség.
  • A Heavy Duty: a világhírű 70-es sorozat, amely idén ünnepli fennállásának 40. évfordulóját, és amely az afrikai, közel-keleti és csendes-óceáni piacokon kapható.
  • A Light Duty: a kínálat, amely magában foglalja a vadonatúj 250-es sorozatot, a fő európai modellt.

Az első Light Duty modell (egyes régiókban „Prado” néven is ismert) 1985-ben csatlakozott a Land Cruiser globális kínálatához. Azóta fejlődése során karakterében egyre közelebb került a fényűzőbb és nagyobb Land Cruiser 300-hoz. A 2024-es 250-es sorozatú modell fejlesztése során tudatosan döntöttek úgy, hogy a Land Cruiser visszatér a gyökereihez, és a praktikus és megfizethető járműként való pozícionálásra összpontosítanak. Keita Moritsu főmérnök kifejtette:

Megváltoztattuk felfogásunkat, és úgy gondoljuk, hogy ezt a Land Cruiser modellt praktikus és megfizethető terepjáróként kell kínálni. Elhatároztuk, hogy a gyökerekhez való visszatérés lesz a Land Cruiser típus alapvető eleme a jövőben.

Az eredmény egy teljesen új modell, amely erős, autentikus terepképességeket kínál, amelyeknek az új GA-F platform és alváz adja az alapokat: kiváló funkcionalitást az utasok és a rakomány szállítására, jobb kilátást a vezető számára és nem mellesleg egyszerűséget, mivel az alkatrészeket úgy tervezték, hogy könnyen javíthatóak legyenek, vagy személyre szabott elemekkel lehessen őket helyettesíteni. A „vissza a gyökerekhez” filozófia a jármű formatervében is megmutatkozik, amely a Land Cruiser örökségét a modernitással ötvözi. A robusztus stílus megbízhatóságot, időtlen megjelenést és a legjobb professzionális munkagépekhez társított funkcionális, tartós minőséget sugall.

Ez nem egyszerűen egy tisztelgés

– mondja Yoshito Watanabe vezető formatervező.

„Ezeket az elemeket egy modern dizájnban értelmezi, amely a Land Cruiser lényegét idézi.”

A LAND CRUISER ÖRÖKSÉG

A Land Cruiser 72 évvel ezelőtt, 1951. augusztus 1-jén született meg „Toyota BJ” néven. Nem sokkal később bizonyította erejét és képességeit azzal, hogy az első olyan jármű lett, amely sikeresen feljutott a Fuji hegy lejtőin található hatodik állomásra. Azóta a Toyota küldetése a Land Cruiser esetében az, hogy egy olyan autót biztosítson az embereknek, amely biztonságban juttatja el őket céljukhoz, még a legzordabb környezetben is. Az ügyfelek világszerte szerzett különböző tapasztalatai felbecsülhetetlen értékűnek bizonyultak a Land Cruiser alapvető erősségei, a megbízhatóság, a tartósság és a legkeményebb terepképességek kialakításában. Talán nem meglepő, hogy hosszan tartó világhírneve a Toyota egyik legkelendőbb modelljévé tette, a mai napig 11,3 millió eladással*, több mint 170 országban és régióban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Toyota bZ4X: egy lépéssel közelebb az elektromos jövő

A Toyota új korszakot nyitott a tisztán elektromos hajtású járművek világában a bZ4X bemutatásával, amely az új „Beyond Zero” (bZ) család első képviselője, ám a közeljövőben egy sor dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modell követi majd a környezettudatos japán autómárka kínálatában.

Ez a nagyméretű SUV nem csupán egy újabb elektromos autó, hanem egy innovációkkal teli modell, amely az eTNGA platform alapjaira épül, integrálva az akkumulátort a jármű szerkezetébe a jobb menetdinamikáért és merevségért. A bZ4X kiemelkedő hatótávolságot és kategóriaelső terepképességeket kínál, mind az első-, mind az összkerékhajtású változatokban. A Toyota több mint 25 éves tapasztalatával az elektrifikált járműtechnológia terén és a Subaruval való együttműködés révén a bZ4X nem csak a Toyota, hanem az egész elektromos járműpiac számára jelent mérföldkövet.

A jármű nemcsak a zéró károsanyag-kibocsátás elérésére törekszik, hanem túl is mutat ezen, a „Beyond Zero” filozófia jegyében, amely az emberek mobilitását, biztonságát és életminőségét helyezi előtérbe. Az új bZ4X modellt az európai piacra is bevezetik, demonstrálva a Toyota elkötelezettségét a karbonsemlegesség és a fenntartható mobilitás iránt, miközben a Toyota Environmental Challenge 2050 célkitűzései felé vezető úton halad. Az új modell bevezetése a Toyota azon ambícióját erősíti meg, hogy 2025-re évente 55 millió elektrifikált modellt értékesítsen világszerte, jelentősen hozzájárulva a globális karbonlábnyom csökkentéséhez.

A bZ4X a Toyota első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett járműve. Ez a modell új utat nyit a vállalat bZ, azaz „Beyond Zero” almárkája révén a zéró károsanyag-kibocsátású modellek bevezetésével, és azzal, hogy először biztosít valódi terepképességeket az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piacán. Bevezetése felgyorsítja a Toyota többtechnológiás stratégiáját a karbonsemlegesség felé vezető úton. A bZ4X minőségét és teljesítményét a Toyota világelső, több mint negyedszázados tapasztalatai alapozzák meg az elektrifikált járműtechnológia terén. A vállalat a Subaruval is együtt dolgozott a bZ4X fejlesztő partnereként, ezzel olyan területeken sikerült elismert szakértelmet bevonni a tervezésbe, mint például az összkerékhajtás-technika. A bZ4X nem egy meglévő modell átalakítása, hanem egy teljesen új típus, amely az első a különböző bZ járművek sorozatából, amelyeket a Toyota új, kifejezetten a BEV-ek számára kifejlesztett platformjára építenek. Az eTNGA az akkumulátoregységet az alvázba integrálja, teljes egészében a jármű padlója alá.

Az eredmény egy erős és rendkívül merev vázszerkezet és alacsony súlypont, ami meghatározó tényezője a bZ4X stabil és élvezetes vezethetőségének. A moduláris felépítés lehetővé teszi, hogy könnyen alkalmazható legyen különböző járműtípusok széles skálájához, a kis és a nagyobb szegmenseket is lefedve. A bZ4X első- és összkerékhajtású változatban is elérhető. Az FWD modell egy 150 kW-os, az első tengelyen helyet kapó eAxle egységgel rendelkezik, amely 204 lóerős teljesítményt és 265 Nm maximális forgatónyomatékot produkál. Az AWD modell, elöl és hátul egy-egy 80 kW-os eAxle egységet használ, amelyek együttes teljesítménye 218 lóerős és 337 Nm nyomaték. A kategóriaelső terepképességeket az AWD rendszer teszi lehetővé az X-MODE rendszerrel karöltve, amely biztonságos és stabil teljesítményt nyújt sárban és hóban egyaránt. A lítium-ion akkumulátoregység 71,4 kWh kapacitású, és 96 cellából áll, amelyek vízhűtésesek, és folyamatosan, egyesével ellenőrzi ezeket a rendszer bármilyen rendellenesség vagy probléma után kutatva.

A Toyota az akkumulátor minőségébe vetett bizalmát tükrözi a garancia, amely szerint az akkumulátor kapacitásának legalább 70 százalékát megőrzi 10 évig, és amelyre az eredeti EV gyártói garancia 8 évig vagy 160.000 kilométerig érvvényes. Emellett a kiegészítő akkumulátor garancia 10 évig vagy 1 millió kilométerig fedezi a vásárlókat, amennyiben minden évben elviszik az autót egy éves EC állapotfelmérésre (az ÁSZF érvényes).

A bZ4X hivatalos hatótávolsága (WLTP szabvány szerint) az FWD változat esetében 516 km, az AWD modell esetében pedig 470 km. A gyorstöltés 80 százalékos töltöttségre körülbelül 30 perc alatt elvégezhető, normál hőmérsékleti körülmények között. A modell a bemutatásakor kizárólag 6,6 kW-os fedélzeti töltővel volt elérhető, immáron azonban a gyorsabb töltési teljesítmény érdekében 11 kW-os egységgel is megrendelhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz

Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban.

Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.

A detroiti konferencián tartott előadásában Valentin Janiaut, az LG járműalkatrészek üzletágának szoftvermegoldásokért felelős vezetője a szoftveresen definiált járművekre való átállásról beszélt. A vezető szerint már most látható az a trend, hogy a járművek az emberek személyes terének kiterjesztésévé válnak, összekapcsolódva a munkával és a pihenéssel – azaz az autó sokkal többé válik egyszerű közlekedési eszköznél. Az LG új AlphaWare szoftvercsomagja központi szerepet fog játszani abban, hogy a szoftveres járművek valódi “kerekeken guruló életterekké” váljanak, hiszen az új megoldás az autóban is az LG otthoni szórakoztatóelektronikai termékeihez hasonló, már jól ismert felhasználói élményt nyújt.

Az LG AlphaWare szoftvercsomag öt megoldásból áll, amelyek mindegyike az utazási élményt szolgálja. A teljes csomag gördülékenyen integrálható a különféle járműbe épített OEM-rendszerekkel, így a gépjárműgyártók különösebb technikai kihívások nélkül biztosíthatnak otthonos kényelmet és élményt az utasok számára.

Az AlphaWare öt megoldása:

  • A PlayWare egy szórakoztató platform, amely nagyfelbontásban és tökéletes hangminőséggel helyezi át az autók utasterébe az LG okostelevíziókon megszokott és nézői és streaming-élményt. A platform minimális tárhelyet foglal el azért, hogy használata mindig gyors és zökkenőmentes legyen, mindeközben pedig 4K felbontásban jeleníti meg a tartalmakat. Az LG televíziókból ismert AI Audio technológiával ez a megoldás térhatású hangzássá alakítja át.
  • A MetaWare a kiterjesztett és kevert valóság (AR és MR) technológiákat alkalmazva javítja a vezetési élményt: a különféle típusú – például AR HUD, klaszter, központi panel – kijelzőkön mindig könnyen értelmezhető információkat nyújt. Támogatja a valósághű háromdimenziós környezetek procedurális generálását, így a szabványos kétdimenziós térképadatokat dinamikus vizuális formában jeleníti meg.
  • A VisionWare egy mesterségesintelligencia- és fejlett vezetéstámogató (ADAS) platform, amely a sofőr és az utasok viselkedését egy fejlett felügyeleti rendszer segítségével elemzi. Mindehhez a VisionWare mesterséges intelligenciát, szoftveres keretrendszert, elektronikus vezérlőegységet és kameratechnológiákat alkalmaz. A VisionWare olyan belső térfigyelő rendszerrel is rendelkezik, amely elemzi az összes utas állapotát, érzékeli a biztonsági öv használatát, a kézmozdulatokat, a viselkedési mintákat és a gyermekek jelenlétét is.
  • A BaseWare – a jármű „gerince” – sokoldalú szoftvermodulok átfogó gyűjteményét kínálja, amely megkönnyíti az integrációt a gépjárműgyártók már meglévő járműüzemeltetési rendszereivel és segíti az új platformok kialakítását. A csomagot úgy tervezték meg, hogy támogassa az autó életciklusát, megkönnyítse az irányítást és egyszerűsítse a szolgáltatások integrálását. A Mixed Critical Orchestrator nevű egyik komponens mind a beépített eszközökön, mind pedig a felhőben támogatja a szolgáltatások irányítását, miközben gondoskodik arról, hogy minden digitális folyamat megfeleljen a szigorú iparági biztonsági követelményeknek.
  • Az OpsWare egy központi üzemeltetési platform, amely célja segíteni a szoftverfejlesztők közötti együttműködést. Ez a platform megkönnyíti a nemzetközi csapatok gördülékeny együttműködését a teljes szoftverfejlesztési folyamat során, a tervezéstől a telepítésig. Az együttműködés elősegítése mellett az OpsWare prioritásként kezeli a robusztus kiberbiztonsági menedzsmentet, átfogó támogatást nyújtva a hosszú távú karbantartáshoz. Az LG Cybersecurity-as-a-Service folyamatos felügyeletet és a kiberbiztonsági kockázatok mélyreható elemzését kínálja, hogy a járművek szoftvere mindig védett maradjon a felmerülő fenyegetésekkel szemben. Az OpsWare támogatja a gépjárműgyártókat abban, hogy magas szintű biztonságot és hatékony szoftver-életciklus-menedzsmentet biztosíthassanak.

„Az AlphaWare-rel biztonságosabb és élvezetesebb járműélményt nyújtunk az szoftveresen definiált járművek korszakában”

– mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke.

„Az SDV-k nem csak a technológia tekintetében, de a gépjárműgyártás, -használat és -tulajdonlás teljes ökoszisztémájában is változást jelentenek. A fejlett szoftvercsomag bevezetésével az LG élen jár az új innováció és fejlesztés terén az autóiparban.”

Az LG autóipari megoldásaival és az LG AlphaWare-rel kapcsolatos további információ a www.LG.com/global/mobility weboldalon érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Erősebb és fejlettebb hajtáslánccal és számtalan finomítással érkezik a Lexus UX 300h

Már rendelhető a vadonatúj hajtáslánccal érkező Lexus UX 300h, mely a modell korábbi kiadását az UX 250h-t váltja.

Az új, számos finomítással érkező öntöltő hibrid jármű e-Four összkerékhajtási rendszer hátsó villanymotorja 5,6-szor nagyobb teljesítményt nyújt, mint korábban. Az AWD menetdinamika javul az optimalizált első/hátsó nyomatékelosztás és a merevebb karosszéria révén, így biztosítva kitűnő vezetési élményt. A jármű elérhető lesz 12,3”-os digitális műszeregységgel, illetve bővített kínálatú kéttónusú fényezéssel az F SPORT és az F SPORT Design modellek esetén. Az erősebb hajtáslánccal érkező Lexus prémium kompakt modell most egy privát promóció keretein belül számos kedvezménynek is örvend, melyről bővebb információ a Lexus Magyarország weboldalán található.

A Lexus UX városi crossover, amely a márka egyik legkelendőbb modellje Európában, 2024-ben jelentős hajtáslánc-frissítést és egyéb finomításokat kap. Ezek a változtatások tovább javítják a crossover biztonságérzetét és a praktikus sokoldalúságot az élvezetes vezetést kínáló tulajdonságaival ötvöző jármű menetdinamikájával. Az UX öntöltő hibrid és akkumulátoros elektromos modellként is elérhető, és mint ilyen, fontos szerepet játszik a márka globális elektrifikációs stratégiájában. Az új UX 300h összteljesítménye is nagyobb: 199 LE (146 kW), ami 8 százalékos növekedés az UX 250h 184 lóerős (135 kW) teljesítményéhez képest. Ezt a többletet az ötödik generációs hibrid rendszer teszi lehetővé, amely a korábbi 180 cellás, 216 voltos nikkel-fémhidrid akkumulátort egy hatékonyabb, 60 cellás, 222 voltos lítium-ion akkumulátorral váltja fel.

Ennek eredményeként a 0-100 km/órás gyorsulás az elsőkerék-hajtású modellnél 8,5 másodpercről 8,1 másodpercre, az összkerékhajtású modellnél pedig 8,7 másodpercről 7,9 másodpercre csökken. A hatékonyabb hajtásláncnak és a súlycsökkentésnek köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás is javult: a kombinált WLTP-ciklusban az elsőkerék-hajtású modell esetében 5,0-5,2 l/100 kilométerre, az összkerékhajtású modell esetében pedig 5,3-5,7 l/100 kilométerre. A legjelentősebb fejlesztés kétségkívül az, hogy az öntöltő hibrid elektromos UX 250h-t az új, szintén öntöltő hibrid UX 300h váltja fel. Az UX 250h-hoz hasonlóan az UX 300h-t is egy 2,0 literes soros négyhengeres motor hajtja, amelyhez két villanymotor kapcsolódik – az új modell e-Four összkerékhajtású rendszerének hátsó villanymotorja azonban 5,6-szor erősebb elődjénél. Az UX 250h 5,3 kW (7 LE) teljesítményű indukciós motorja helyett így egy 30 kW (41 LE) teljesítményű állandó mágneses elektromotor dolgozik majd a hátsó tengelyen. Ez élesebbé teszi a gázreakciót, és még élvezetesebbé az autó vezetését.

A fokozottabb gyorsulást az összkerékhajtású UX 300h esetében higgadtabb menetdinamika egészíti ki. Az újdonság a karosszéria dőlését jobban csillapítja a tempós kanyarodáskor, a tartása még stabilabb erős fékezéskor, és ha az útfelület a jármű egyik oldalán csúszósabb, mint a másikon, az autó erőteljesebben tud gyorsítani, és jobb irányíthatóságot tud felmutatni nagyobb fékezés és éles kanyarok esetén.  Ezeket a fejlesztéseket az e-Four összkerékhajtású rendszer dinamikus tengelysúlyelosztás-szabályozásának finomhangolásával érték el, amely folyamatosan ellenőrzi a körülményeket, hogy optimalizálja az első és hátsó nyomatékelosztást. A menetdinamika a karosszéria nagyobb merevségéből is profitál, amelyet a hűtőtámasz stabilitási merevítőjének bevezetésével és a csomagtér ajtajának merevítésével értek el.

A kényelem és a komfort az új UX 300h, valamint az UX 300e akkumulátoros elektromos modellek esetében is tovább finomodott. A pilótafülkében új, 12,3”, teljesen digitális műszeregység áll rendelkezésre opcionálisan. Ez a digitális vezetőtér mind a megjelenés, mind a megjelenített információk típusa tekintetében testre szabható, zökkenőmentes és intuitív felhasználói élményt teremtve az információk, a szórakozás és a csatlakozási lehetőségek eléréséhez. Megjelenése a kiválasztott vezetési módnak megfelelően változik, és elrendezése a vezető személyes preferenciáihoz igazítható. A 8” multimédiás érintőképernyő is megújult.

Az UX vásárlói mostantól egy új, homokkő névre hallgató belső árnyalatot, valamint egy bőrmentes belső csomagot is választhatnak szövet- vagy műbőr ülésekkel, illetve műbőrrel a fűthető kormánykerékhez és a váltógombhoz. A kormánykerék az éberség figyelő monitor kameráját integráló frissítésen esett át. Ez folyamatosan ellenőrzi a vezető éberségét, és felismeri, ha fáradtság vagy rosszullét miatt elveszíti a koncentrációját. Ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésekre, a monitor elindítja a vezető vészleállását, ami a járművet ellenőrzött megállásra készteti és bekapcsolja a vészvillogókat. A Lexus Safety System + legújabb verziója két további funkcióval bővült. A proaktív vezetési asszisztens az autó első kameráját használja arra, hogy alacsonyabb sebességnél észrevegye a városban a veszélyforrásokat, például a gyalogosokat – akik éppen átkelni készülnek vagy az út szélén sétálnak – a parkoló autókat és a kerékpárosokat. Az automatikus hátsó vészjelzők nagy sebességnél maguktól működésbe lépnek, ha egy hátulról érkező jármű ütközésveszélyt jelent.

Egy másik kiegészítő funkció, a biztonságos kiszállást segítő rendszer pedig segít megelőzni azt, hogy az ajtót rányissák a hátulról közeledő járművekre. Az UX-hez egy új szín, a rozébarna is elérhető lett, minden felszereltségi szinten. Az F SPORT és az F SPORT Design modellekhez a kéttónusú fényezés újabb variációit tették elérhető, egyedi színekkel. Ráadásul mostantól az A-oszloptól a C-oszlopig terjed a fekete szín, összekötve a hátsó üveg végét a hátsó ajtóvonallal. Az elsőkerék-hajtású UX 300e továbbra is egy 72,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorral dolgozik. Az új modellben a 0-80%-os egyenáramú töltési idő jelentősen, 80-ról 60 percre csökkent. Az UX 300e-t 2023 tavaszán széleskörű fejlesztésekkel látták el, amikor a hatótávolsága több mint 40 százalékkal, 450 kilométerre nőtt, az utasteret pedig új, több funkciót felvonultató multimédiás rendszerrel és nagyobb, 8” vagy 12,3” érintőképernyővel szerelték fel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss