Fejből tudod a fesztivál teljes menetrendjét? Tudod, hol lehet feltölteni a mobilod, esetleg te vagy az, aki mindig tudja, hol lehet a legjobbakat enni?
A nyári fesztiválszezonnal megérkeztek azok a különleges és színes személyiségek is, akikkel ilyenkor együtt bulizunk, legyen szó a legnagyobb partiarcokról vagy a mindent (is) tudó rutinos fesztiválozókról, akik már 20 éve is az első sorban tomboltak. Most megmutatjuk, kik azok, akikkel gyakran összefuthatsz Európa egyik legsokszínűbb fesztiválján, a Szigeten – ráadásul a Yettel jóvoltából most még napijegyet is nyerhetsz.
A rutinos
Te vagy az, aki tudja, melyik standnál lehet a legjobb ajándékokat szerezni, hol van a legrövidebb mosdósor és hogyan lehet bejutni a koncert legelső sorába, vagy akár a backstage-be. A biztonsági őröket keresztnéven szólítod, a mobiltöltő ponton több örök barátságra tettél már szert, és ha keresnek, hogy merre vagy, rutinosan egy-egy emlékkel válaszolsz: „a sátor, ahol tavaly color party volt”, „ahol múltkor csak sültkrumplit ettünk”. Nem esel bele abba a hibába, hogy véletlenül túl sok pénzt adsz ki egy hamburgerért, feleslegesen cipeled magaddal a mobiltöltődet vagy éppen lemaradsz egy izgalmas koncertről, mert épp a fesztivál másik felén vagy. Már nem törekszel a feltűnő fesztiválviseletre, inkább legyen kényelmes és egyszerre praktikus minden időjárásban – hiszen bármikor jöhet kánikula vagy zivatar.
Az újonc
Életed első fesztiválja, vagy éppen csak első Szigete, és száz százalékban meg akarod tapasztalni az élményt. Testfestés, színes haj, játékkarkötők, strasszkövek, felfújható gumiállatok – bátran kipróbálod az aktuális partidivatot és nem félsz a túlzásoktól. Meg szeretnél élni minden fesztiválélményt, szívesen próbálod ki az összes játékot a standnál, szelfizel az ikonikus helyszíneken, óriáskerekezel és előre bejelölöd magadnak, milyen sorrendben fogsz részt venni az összes létező koncerten. Jó barátságot ápolsz a rutinossal, aki eligazít téged ebben az útvesztőben.
A streamer
Egy fellépő fröccsözik inkognitóban, meglepetés tűzijáték a koncert végén, táncpárbaj egy dinóval vagy videók végtelen sorozata: ha valaki, te minden eseményt dokumentálsz a fesztiválokon, és a mobilod mindig kéznél van. A hálózati lefedettséget már jó előre ellenőrzöd, három percenként váltogatod a lokációdat, és ha éppen keresnek a barátaid, csak egy SMS-t vagy képet küldesz arról, hogy „Nagyszínpad”, „Yettel Colosseum” vagy „Gasztrokert”, de persze már napokkal korábban beállítottad a mobilodon, hogy a többiek láthassák az aktuális tartózkodási helyedet. Ráadásul azonnal streameled, ha éppen bármi izgalom történik – mindeközben te is átéled az élmények áradatát, és végül úgyis minden barátod a te fotóidat vagy videóidat fogja repostolni.
A digitális detoxos
Mottód, hogy „mindig legyél jelen”. Szeretnéd a fesztivál minden percét megélni, épp ezért mindenféle okoseszköz nélkül érkeztél, a nyomógombos telefonod is csak 10 százalékon van, és a vészhívásokra tartogatod. Szeretnéd megismerni a fesztivál és az oda látogatók lényét, mélységét; nem félsz kipróbálni olyan extrémebb élményeket, mint a tűzön járás vagy a bungee jumping; a frissen kötött barátságaid pedig a jelennek szólnak, nem a későbbi like-okról. A fesztivál után persze egyből visszakapcsolódsz a social mediába, és nézegeted, hol taggeltek be, illetve elkéred a streamer típusba tartozó barátodtól az összes képet és videót.
A gasztrohős
Ki mondta, hogy a fesztiválozás kizárja, hogy jókat együnk a hot-dogon és a retro burgeren túl? Szakértőként mindig tudod, hol találod a legjobb áron a kulináris különlegességeket, örömmel próbálod ki a külföldi konyhákat, a kis főzdék söreit, vagy kifejezetten törekedsz a felelős fogyasztásra – ráadásul nem mulasztod el ezeket megosztani másokkal is (#mutimiteszel). A véleményednek hangot is adsz, mindig lelkesen értékeled és pontozod ezeket a környezetednek és az online térben is. Legyen a kísérőd vegetáriánus, gluténmentes, vegán, tudod, hogy hol találja meg a neki való fogást. És persze te vagy az első, aki két koncert között megkérdezi, hogy „nem akarunk valamit enni?”.
Bármelyik fesztiváltípusba is tartozol, a lényeg, hogy érezd jól magad és élvezd minden pillanatát. Ha még nincs jegyed és szeretnél bulizni, most esélyed van napijegyet nyerni a Szigetre a fesztivál hivatalos telekommunikációs partnerétől.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Honda 25 évvel ezelőtt, 1999-ben mutatta be Európában első hibrid modelljét, az Insightot.
A mérföldkőnek tekinthető esemény megünnepléséhez most egy Civic e:HEV egyedi, úgynevezett legjobban csillogó ezüst fényezést kapott.
A hibrid technológia negyedszázados évfordulójára a Civic teljesen egyedi, ezüst színű külsőt kapott, amelynek kidolgozásában a neves művész és színmester, Stuart Semple működött közre, aki Culture Hustle nevű stúdiójában már számos egyedi színt dolgozott ki, így például a Pinkest Pink, a Goldest Gold és a Blackest Black néven ismert árnyalatokat. A színek mestere most ehhez a modellhez elkészítette a „Silveriest Silver”, azaz a legezüstebb ezüst tónust.
Silver Civic
Stuart szenvedélyesen törekszik arra, hogy csak a legjobb anyagokkal dolgozzon. Egyediségének titka, hogy a színek létrehozásához a pigmenteket és a nemesfémekből származó mikroszkopikus darabokat akrilos oldatba vegyíti; jelen esetben 64%-ban valódi ezüst pelyheket használt. Festékei minden felületre felvihetőek, ahol tömör arany vagy ezüst látszatát keltik, lehetővé téve a művészek számára, hogy olyan alkotásokat hozzanak létre, amelyek ezeket a színeket valósághűen ábrázolják.
A festéket, kikeverését követően, átadták a Bournemouthban lévő The Syrup Room műhely szakembereinek, hogy ők vigyék fel a Civic karosszériájára. Itt a mesterek egy klimatizált helyiségben három napon keresztül, alapos munkát végezve készítették elő a gépkocsi karosszériáját a fényezésre, majd több rétegben vitték fel a különleges védő- és eltávolítható festéket. Végül egy nagy pontosságú szóróberendezéssel felhordták a Silveriest Silver utolsó rétegét, hogy megszülethessen az ünnepi Civic.
Nik Pearson, a Honda Motor Europe munkatársa így nyilatkozott:
„Ebben az iparágban a Honda szakértelme páratlan a hibridek terén. 1999-ben nekiláttunk – üzemanyag-felhasználás szempontjából – a világ legtakarékosabb autójának, a forradalmi Insight értékesítésének, amely az első benzines-elektromos hibrid gépkocsi volt Európában. Mára termékválasztékunk legfőbb modelljei elektrifikáltak, melynek tagjai az innovatív e:HEV hajtásláncunkkal rendelkeznek. A hibrid technológia 25. évfordulóját mindenképpen méltó módon szerettük volna megünnepelni, ezért döntöttünk úgy, hogy a születésnapra a legezüstebb fényezést kapja a Civic. Fantasztikusan néz ki, ugye?”
A Honda immáron negyedszázada gyárt hibrid járműveket és a japán márka mérnökei ez idő alatt nagyon sok munkát fektettek az ilyen típusú hajtásláncok fejlesztésébe, amelynek gyümölcse a jelenleg is futó alternatív (értsd teljesen elektromos vagy hibrid) meghajtású modellek sorozata.
Silver Civic
A Civic e:HEV és a Honda úttörő hibrid technológiája
A 2022-ben bemutatott legújabb Civic hibrid rendszerének szíve az e:HEV hajtáslánc, amelynek alapja a 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, Atkinson-ciklusú benzines erőforrás, melyhez két kompakt, de erős villanymotor kapcsolódik, valamint egy nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátor, egy Teljesítményszabályozó Egység (Power Control Unit, PCU) és egy Intelligens Energiatároló Egység (Intelligent Power Unit, IPU).
A hibrid Jazz, HR-V, ZR-V és CR-V modell mellett a 11. generációs Civic a Honda elektrifikált járműcsaládjának illusztris része, amely tökéletesen ötvözi a lenyűgöző teljesítményt és a villámgyors reagálást a zökkenőmentes teljesítményleadás és a kimagasló hatékonyság mellett, mindezt anélkül, hogy a vezetés örömének (Joy of Driving) rovására menne.
A Honda hibrid története előtt továbbra is fényes jövő áll, hiszen az ikonikus Prelude a következő években benzines-elektromos hajtáslánccal tér vissza. Az ígéretek szerint tökéletes egyensúlyt teremt mind a vezetési élmény és a kiemelkedő hatékonyság, mind a védjegyévé vált stílus és kifinomultság között – egy újabb példa arra, hogy a Honda Európa-szerte elhozza a vezetés örömét a vásárlóknak.
A Honda hibrid technológia nagyszerűségére remek példa, hogy a márka a turbó hibridek megjelenésének kezdetén, 2015-ben motorgyártóként visszatért a Forma-1 világába. Az erőforrást folyamatosan módosították, így végül, számost kihívást leküzdve, Max Verstappen 2021-ben az Oracle Red Bull színeiben világbajnoki címet szerzett. 2022-ben és 2023-ban is Honda motorok hajtották a csapat autóit, így ezekben az években megszerezték mind az egyéni, mind a konstruktőri világbajnoki címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Continental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
Az AUTO BILD, Németország vezető autós magazinja által közzétett legújabb téli gumiabroncsteszt eredményei alapján a Continental WinterContact TS 870 kiemelkedő teljesítménnyel, „példás” minősítéssel és 1,2-es összpontszámmal bizonyult a teszt győztesének.
A vizsgálat során 53 európai, amerikai és ázsiai gyártó 205/55 R 16 méretű abroncsát értékelték, a tesztjármű egy Volkswagen Golf volt.
Az AUTO BILD szakértői a WinterContact TS 870 teljesítményét a legmagasabb követelményekhez mérten értékelték:
„Tesztgyőztes, kiegyensúlyozott abroncs, amely minden időjárási körülmény között megbízható teljesítményt nyújt, rövid fékúttal és kivételes futásteljesítménnyel”
– hangsúlyozták a tesztelők.
A WinterContact TS 870-et mini- és középkategóriás járművekhez fejlesztették, azonban a sportos kompakt autók is biztonságosan közlekedhetnek vele a téli időszakban. Az abroncsok széles méretválasztékban érhetők el: 14 és 18 coll közötti átmérővel, 40 és 70 közötti profilaránnyal, valamint 155 és 225 milliméter közötti szélességgel. A termékek között megtalálhatók a peremvédős abroncsok, valamint az XL jelöléssel ellátott modellek is, amelyek nagyobb terhelhetőséget biztosítanak. Az abroncsok sebességhatára eléri a 240 km/h-t.
A Continental-csoport további márkái is kiemelkedő eredménnyel szerepeltek
A Continental-csoporthoz tartozó Semperit, Uniroyal és Barum márkák szintén figyelemreméltó eredményeket értek el a teszten. A Semperit Speed-Grip 5 téli abroncs „példás” minősítéssel és 1,4-es összpontszámot kapott:
„Kedvező árú második márka, amely minden időjárási körülmény között megbízható, magas futásteljesítménnyel és alacsony gördülési ellenállással”
– olvasható a szakértők értékelésében. Az Uniroyal WinterExpert „jó” minősítést kapott:
„kiegyensúlyozott teljesítmény, biztonságos kezelhetőség vizes útfelületen, jó futásteljesítmény, alacsony gördülési ellenállás”.
A Barum Polaris 5 abroncs pedig „kielégítő” minősítést szerzett.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Hankook Ventus S1 evo Z gumiabronccsal szereli fel nagy teljesítményű M5-ös szedánját a BMW
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó eredeti felszerelésként szállítja az új BMW M5-ös modellhez a speciálisan erre a célra kifejlesztett Ventus S1 evo Z UUHP (ultra ultra-nagy teljesítményű) gumiabroncsot.
A nagy teljesítményű szedán hetedik generációja különösen összetett gumiabroncs-beállítást követelt. A BMW M GmbH luxusmodell – 40 éves fennállása óta először – elektromos rendszerrel rendelkezik, emiatt a gumiabroncsoknak különleges igényeknek kell megfelelniük. lyen követelmény többek között a PHEV (plug-in hibrid) modell könnyed kezelhetőségét biztosító nagy teherbírás. Másfelől fontos volt a kiváló tapadás, hogy a V8-as motor, az 535 kW/727 LE teljesítmény, valamint az 1000 netwonméteres maximális rendszernyomatékot is kontrolláltan továbbítsa az útra.
Ugyanakkor a Hankook mérnökeinek figyelembe kellett venniük a BMW M5 legmeghatározóbb jellemzőjét, és kifejezetten arra hangolni a Ventus S1 evo Z gumiabroncsot, hogy gyors és pontos reakcióképességet biztosítson a kanyarokban a közutakon és a versenypályán egyaránt. Eredmény: 285/40 ZR20 az első tengelyen és 295/35 ZR21 a hátsó tengelyen. Az eltérő méretű abroncsok ideális kombinációt adnak a reaktív kanyarodáshoz, tökéletes átvitelt a kanyarodási erőkhöz és az M modellekre jellemző vezetési dinamikákhoz. Ugyanakkor az alacsony gördülési ellenállással a fejlesztőknek sikerült hozzájárulniuk a mérsékelt üzemanyag- és energiafogyasztáshoz. Mint minden olyan gumiabroncs, amelyet kifejezetten a BMW M modellekhez vagy BMW járművekhez való eredeti felszerelésként ismernek el, ezek is ☆ címkével vannak ellátva az oldalukon – ehhez a gyártó szigorú feltételeket ír elő. A Ventus S1 evo Z gumiabroncsokat a Hankoook európai üzeme gyártja Magyarországon.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW M-mel szoros együttműködésben tökéletes abroncsot fejlesztettünk ki egy olyan legendás járműhöz, mint az M5”
– mondta Klaus Krause, a Hankook hannoveri műszaki központjának alelnöke és európai vezetője.
“Egyértelmű célunk volt, hogy a nagy teljesítményű szedán egyedi menetdinamikáját anélkül adjuk át az útra, hogy a gördülési ellenállás terén kompromisszumokra kényszerülnénk. Ezt háromévnyi fejlesztés alatt sikerült elérnünk.”
Ventus S1 evo Z: Nagy teherbírású gumiabroncs egyedi futófelülettel a tökéletes kormányozhatóság érdekében
A kizárólag a BMW M modellekhez tervezett gumiabroncsoknak a legmagasabb elvárásoknak kell megfelelniük minden vezetési tulajdonság tekintetében, legyen szó kormányozhatóságról, gördülési ellenállásról vagy hosszútávú teljesítményről a teljes életciklus során. Annak érdekében, hogy az új BMW M5 esetében az M modellek jól ismert jellemzőit tökéletesen át lehessen ültetni az útra, az első lépés a Ventus S1 evo Z gumiabroncs nagy teherbírással való felszerelése volt, hogy a szedán kiváló kormányozhatóságát még sportos vezetési stílus esetén is biztosítsa. Az új futófelület rendkívül nagy méretű tapadófelülettel és átalakított lineáris barázdákkal rendelkezik, amelyek segítik a gyors visszajelzést a kormánymozdulatokra, még akkor is, ha a járművet versenypályán tesztelik. A széles futófelületi blokkok támogatják az agilis vezetési stílust.
Emellett a BMW M5-höz készült Ventus S1 evo Z megerősített aramid hibrid övvel látták el, amely tovább fokozza a teljesítményt, különösen a száraz utakon. Ez nagy sebességnél megakadályozza a gumiabroncs – centrifugális erők miatti – nem kívánt deformálódását, a sebességindex (Y) pedig jelzi, hogy az abroncs 300 km/h feletti végsebességre is alkalmas. A méretstabil aramidszálak továbbá minimalizálják a futófelület oldalirányú erők okozta deformációját irányváltáskor, ami elősegíti a mindenkori neutrális kezelhetőséget és irányíthatóságot.
A BMW M5 kiemelkedő teljesítménye ellenére, még akkor is, ha a versenypályán a határait feszegetik, a Hankook Ventus S1 evo Z fejlesztői a mindennapi vezetés során is a maximális kényelemre összpontosítottak. Ennek köszönhetően még a hosszú, mérsékelt sebességű autóutak is pihentető kikapcsolódást nyújtanak. Emellett sikerült a gumiabroncs kiváló menetdinamikáját kombinálni az alacsony gördülési ellenállással.
Egyedi anyagkeverék az egyedi teljesítményért
A kifejezetten a BMW M5-höz tervezett Ventus S1 evo Z futófelületéhez egyedileg tervezett anyagkeveréket használtak, amelyet pontosan a nagy teljesítményű szedán jellemzőire szabtak, a különböző nagy teljesítményű gyanták hozzáadása pedig optimális tapadást biztosít széles hőmérsékleti skálán. Emellett az egymással összekapcsolt, szerves töltőanyagokból álló innovatív struktúra a teljes menetidő alatt egyenletesen stabil teljesítményt biztosít.
Kompromisszummentes tesztelés – AI által támogatott virtuális térben és versenypályán
A Ventus S1 evo Z fejlesztése során a Hankook mérnökei AI által támogatott algoritmusokat is használtak a kívánt kezelhetőség elérése érdekében. A fő szempont az optimális erőelosztás volt a gumiabroncs futófelületén a nagy igénybevételt jelentő kanyarodási manőverek során. Az AI előrejelzések a Hankook számtalan abroncstesztből származó átfogó adathalmazán alapulnak.
A kellemes vezetési élmény, a biztonság és a kanyarodási dinamika ideális elegyének meghatározásához számtalan kört tettek meg a Nürburgring Nordschleife pályán, valamint az egyedülálló nagy sebességű pályán Nardóban.
iON i*cept téli gumiabroncsok a biztonságos vezetésért a télen
A téli időszakban is mindig biztonságos, élvezetes vezetés érdekében a Hankook iON i*cept prémium téli gumiabroncs a nagyteljesítményű szedánhoz is megrendelhető. Az eredetileg tisztán elektromos autókhoz kifejlesztett téli gumiabroncs tökéletesen illeszkedik a plug-in hibrid teljesítményjellemzőihez, és a kiváló téli tulajdonságokat jelző 3PMSF jelöléssel rendelkezik. A nyári gumiabroncsokhoz hasonlóan a téli gumiabroncsok oldalfalán is megtalálható a ☆ jelzés, amely azt jelzi, hogy az abroncsot jóváhagyták eredeti felszerelésként a BMW M és a BMW járművekhez.
A kizárólag a BMW M GmbH-járművekhez tervezett gumiabroncsoknak nemcsak ideális kezelhetőségi tulajdonságokkal kell rendelkezniük téli útviszonyok között, hanem száraz és nedves úton is közvetíteniük kell a nagy teljesítményű szedánok összetéveszthetetlen menetdinamikáját. A BMW M5-höz készült Hankook iON i*cept ezért a hagyományos téli gumiabroncsokhoz képest szilárdabb futófelületi keverékkel rendelkezik. Emellett az egyedülálló iON futófelületi kialakítás segít biztosítani a magas forgatónyomaték biztonságos átvitelét az útra minden körülmények között.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!