Connect with us

Mozgásban

A streamer, a gasztrós, a digitális detoxos és a rutinos

fesztivál

Fejből tudod a fesztivál teljes menetrendjét? Tudod, hol lehet feltölteni a mobilod, esetleg te vagy az, aki mindig tudja, hol lehet a legjobbakat enni?

A nyári fesztiválszezonnal megérkeztek azok a különleges és színes személyiségek is, akikkel ilyenkor együtt bulizunk, legyen szó a legnagyobb partiarcokról vagy a mindent (is) tudó rutinos fesztiválozókról, akik már 20 éve is az első sorban tomboltak. Most megmutatjuk, kik azok, akikkel gyakran összefuthatsz Európa egyik legsokszínűbb fesztiválján, a Szigeten – ráadásul a Yettel jóvoltából most még napijegyet is nyerhetsz.

A rutinos

Te vagy az, aki tudja, melyik standnál lehet a legjobb ajándékokat szerezni, hol van a legrövidebb mosdósor és hogyan lehet bejutni a koncert legelső sorába, vagy akár a backstage-be. A biztonsági őröket keresztnéven szólítod, a mobiltöltő ponton több örök barátságra tettél már szert, és ha keresnek, hogy merre vagy, rutinosan egy-egy emlékkel válaszolsz: „a sátor, ahol tavaly color party volt”, „ahol múltkor csak sültkrumplit ettünk”.  Nem esel bele abba a hibába, hogy véletlenül túl sok pénzt adsz ki egy hamburgerért, feleslegesen cipeled magaddal a mobiltöltődet vagy éppen lemaradsz egy izgalmas koncertről, mert épp a fesztivál másik felén vagy. Már nem törekszel a feltűnő fesztiválviseletre, inkább legyen kényelmes és egyszerre praktikus minden időjárásban – hiszen bármikor jöhet kánikula vagy zivatar.

Az újonc

Életed első fesztiválja, vagy éppen csak első Szigete, és száz százalékban meg akarod tapasztalni az élményt. Testfestés, színes haj, játékkarkötők, strasszkövek, felfújható gumiállatok – bátran kipróbálod az aktuális partidivatot és nem félsz a túlzásoktól. Meg szeretnél élni minden fesztiválélményt, szívesen próbálod ki az összes játékot a standnál, szelfizel az ikonikus helyszíneken, óriáskerekezel és előre bejelölöd magadnak, milyen sorrendben fogsz részt venni az összes létező koncerten. Jó barátságot ápolsz a rutinossal, aki eligazít téged ebben az útvesztőben.

A streamer

Egy fellépő fröccsözik inkognitóban, meglepetés tűzijáték a koncert végén, táncpárbaj egy dinóval vagy videók végtelen sorozata: ha valaki, te minden eseményt dokumentálsz a fesztiválokon, és a mobilod mindig kéznél van. A hálózati lefedettséget már jó előre ellenőrzöd, három percenként váltogatod a lokációdat, és ha éppen keresnek a barátaid, csak egy SMS-t vagy képet küldesz arról, hogy „Nagyszínpad”, „Yettel Colosseum” vagy „Gasztrokert”, de persze már napokkal korábban beállítottad a mobilodon, hogy a többiek láthassák az aktuális tartózkodási helyedet. Ráadásul azonnal streameled, ha éppen bármi izgalom történik – mindeközben te is átéled az élmények áradatát, és végül úgyis minden barátod a te fotóidat vagy videóidat fogja repostolni.

A digitális detoxos

Mottód, hogy „mindig legyél jelen”. Szeretnéd a fesztivál minden percét megélni, épp ezért mindenféle okoseszköz nélkül érkeztél, a nyomógombos telefonod is csak 10 százalékon van, és a vészhívásokra tartogatod. Szeretnéd megismerni a fesztivál és az oda látogatók lényét, mélységét; nem félsz kipróbálni olyan extrémebb élményeket, mint a tűzön járás vagy a bungee jumping; a frissen kötött barátságaid pedig a jelennek szólnak, nem a későbbi like-okról. A fesztivál után persze egyből visszakapcsolódsz a social mediába, és nézegeted, hol taggeltek be, illetve elkéred a streamer típusba tartozó barátodtól az összes képet és videót.

A gasztrohős

Ki mondta, hogy a fesztiválozás kizárja, hogy jókat együnk a hot-dogon és a retro burgeren túl? Szakértőként mindig tudod, hol találod a legjobb áron a kulináris különlegességeket, örömmel próbálod ki a külföldi konyhákat, a kis főzdék söreit, vagy kifejezetten törekedsz a felelős fogyasztásra – ráadásul nem mulasztod el ezeket megosztani másokkal is (#mutimiteszel). A véleményednek hangot is adsz, mindig lelkesen értékeled és pontozod ezeket a környezetednek és az online térben is. Legyen a kísérőd vegetáriánus, gluténmentes, vegán, tudod, hogy hol találja meg a neki való fogást. És persze te vagy az első, aki két koncert között megkérdezi, hogy „nem akarunk valamit enni?”.

Bármelyik fesztiváltípusba is tartozol, a lényeg, hogy érezd jól magad és élvezd minden pillanatát. Ha még nincs jegyed és szeretnél bulizni, most esélyed van napijegyet nyerni a Szigetre a fesztivál hivatalos telekommunikációs partnerétől.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Szárnyal a budapesti használtautó-piac

Nem okozott nagy meglepetést a 2024-es hirdetési ranglista győztese: Budapest toronymagasan első, Székesfehérvár és Debrecen ért fel még a dobogóra.

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője megnézte, tavaly melyik településekről adták fel a legtöbb hirdetést, és bár a főváros dominált, a vidéki városok rangsorolása meglepő végeredményt hozott.

A Használtautó.hu-n a legfrissebb adatlekérés alapján a 2024-es évben az alábbiak szerint alakult a meghirdetett autók számának ranglistája:

„Ahogyan számos más szektorban, úgy az autóértékesítés terén is Budapest dominál: innen valamivel több mint 6-szor annyi hirdetést tettek közzé, mint a második helyezett Székesfehérvárról. A top 5-öt kiegészítő négy vidéki település hirdetési számai ehhez képest viszonylag kiegyenlítetten alakulnak. Az autók gyors eladásában jelentős szerepet játszanak a hirdetéskiemelések, amelyeket 2024-ben több mint 150 000 felhasználó vett igénybe. További érdekesség, hogy 2024-ben az autókereskedések 19%-kal több hirdetést adtak fel, mint a magánszemélyek”

emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Molnár Martin helytállt a darálóban a közel keleti F4-es bajnokság második állomásán

Két top 10-es eredményt ért el Abu-Dzabiban, köztük eddigi legjobbját, és háromból kétszer csapata legeredményesebbje volt.

Eddigi legjobb eredményét érte el a három futamból kétszer ismét csapata legjobbjának bizonyuló Molnár Martin az F4 Middle East Championship második fordulójában, miközben már most kijelenthető, hogy remek felkészülésként szolgál számára ez a sorozat a brit F4-es bajnokságra.

Maradt Abu-Dzabiban az F4 Middle East Championship mezőnye a szezonnyitó után, hiszen mindössze egy nap szünettel következett a bajnokság második fordulója. A 29 fiatal versenyző némileg más vonalvezetésen csapott össze, mint a nyitóhétvégén, és ezúttal nem az 5281 méter hosszú Grand Prix-nyomvonalon, hanem a 4572 méteres, 18 helyett 16 kanyarból álló Corkscrew aszfaltcsíkon mérette meg magát. Ez a vonalvezetés nagyrészt megegyezik az F1-esek által is használttal, de a leghosszabb egyenesre fordító 5-ös kanyar nincs benne, helyette egy, a híres Laguna Seca-i dugóhúzóra hasonlító kombináción mennek át a versenyzők a hármas kanyar után, innen is ered a nyomvonal neve.

Martin és csapata, az Evans GP a múlt heti utolsó versenyre előrelépett a beállításokkal, így jobb alapokkal várhatta a második fordulót, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) pilótájának az időmérőn azonban nem jött ki a lépés: az első kvalifikáción a 12., a másodikon – amely a harmadik futam rajtsorrendjéről dönt – pedig a 14. időt autózta. Az első versenye azonban már úgy sikerült, ahogy remélte, és a 12. helyről egészen a 7. pozícióig kapaszkodott fel, ami az eddigi legjobb eredménye ebben a bajnokságban.

„Jól sikerült a rajtom, rögtön nyertem két pozíciót, majd a kör végén éppen előzni készültem, amikor beküldték a biztonsági autót. Az újraindításnál tapadtam az előttem levőre és sikerült megelőznöm, majd a folytatásban is jókat csatáztam. Előre és hátra is figyelnem kellett, az előttem levő egyik riválisomnak ráadásul megsérült az első szárnya, ami miatt lassabb volt. A mögöttem érkezővel egy alkalommal oda-vissza előztük egymást, 4-5 kanyaron át csatáztunk, belülről igazán élvezetes volt. Örülök a hetedik helynek” – értékelte az első futamot a 16 esztendős sportoló.

Ez a hetedik hely azt jelentette, hogy a második, fordított rajtrácsos versenyen Martin a 4. helyről rajtolhatott. Előzetesen az volt a célja, hogy a dobogóért csatázzon, ésa rajt utáni métereken meg is tartotta a 4. helyet, az első kanyar felé száguldva tapadt az előtte levőre. Ám ezúttal ő húzta a rövidebbet a gyors balosban, ott ugyanis beragadt a riválisa mögé, aminek következtében ketten is körbeautózták, a kör végére pedig további három pozíciót veszített és a 9. helyre csúszott vissza. A folytatásban nem szakadt le az előtte haladóktól és végül ebben a pozícióban ért célba, azaz újabb top 10-es eredményt ért el, és összességében zsinórban ötödször bizonyult az Evans GP legjobbjának, hiszen az első hétvégén mindegyik futamon ő végzett a csapatban a legelőrébb.

A második forduló záróversenyén folytathatta volna ezt a sormintát, miután a 14. helyről remek rajttal három pozíciót javítva 11.-ként zárta az első kört, ám a rajtbaleset miatti piros zászlós megszakítás után már nem volt rendben az autója, és végül a 11. helyről egy koccanást követően feladni kényszerült a futamot. „A második futamra új gumit tettünk fel, és mint kiderült, a kopott gumihoz megfelelő guminyomás itt túl alacsony volt. A rajt utáni első kanyarban ezen a pályán muszáj kívülre kerülni, ezt a korábbi futamokon én is így csináltam, de most nem tudtam, ezért beragadtam az előttem haladó mögé. Későn jött meg a gumi tapadása, ezért a folytatásban is folyton védekeznem kellett, többen is megelőztek, majd pont addigra javult fel a tempóm, mire beküldték a biztonsági autót” – összegezte a második futamot Martin.

„A harmadik futamon jól rajtoltam, majd érkezett újra a biztonsági autó, ami kisebb káoszt idézett elő, mert a mérnököm szólt a fülemre, hogy Safety Car, de a pálya melletti paneleken még kanyarokon át nem érkezett meg a jelzés. Végül piros zászlóval félbeszakították a futamot, majd a biztonsági autó mögött indították újra. Már ekkor, lassú tempónál is éreztem, hogy nem stimmel valami az autóval, ami meglepett, mivel semmilyen kontakt nem történt korábban. Nem volt egyenes a kormány a kezemben, talán a kormányoszlop és a kormányösszekötő találkozásánál törhetett el valami. Végül egy kisebb koccanás után beakadt a kormány és nem tudtam egyik irányba sem fordítani, amivel vége is volt a versenyemnek. Kár érte, addig a pontig jól alakult.”

Martin tehát egy 7. és egy 9. helyezéssel zárta az F4 Middle East Championship második fordulóját, ami pedig Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora számára a legfontosabb, hogy a leginkább fejlődést igénylő területen látványosat javult a tavalyi év végéhez képest.

„Tisztán látszanak az erőviszonyok, és hogy melyik csapat mire képes, ami egyrészt a tapasztalaton múlik. Nekünk azonban nem erre kell koncentrálni, hanem arra, hogy Martin abból tanulja a legtöbbet, ahol van, a mezőny sűrűjében, a darálóban. Furcsán hangzik, de ez hasznosabb, mintha utcahosszal nyerné a futamokat. A tavalyi évet úgy fejeztük be, hogy a test-test elleni csatákban és a versenyszituációk kezelésében, felismerésében, a minél rövidebb idő alatti minél jobb döntéshozatalban kell a legtöbbet fejlődnie. Annak örülök, hogy stabilan a legjobb tízben autózik, de sokkal fontosabb az, amit látok a pályán.”

„Az angol közvetítés kommentátora is megjegyezte, hogy Martinon látszik, mekkorát tudott fejlődni tavaly óta a versenyzés terén. Visszahúzódó stílusból mostanra eljutott oda, hogy az F4 Middle East Championship eddigi 6 futamán az egyik leglátványosabban versenyző pilóta volt, aki oda-vissza előzéseket mutat be, kerék a kerék ellen csatázik, és még sportszerűen, de keményen küzd. Elértük tehát a célunkat, amiért ebbe a bajnokságba jöttünk, és ha ez így marad a folytatásra is, akkor teljesen elégedett leszek, mert ennek meglesz a hozadéka az angol bajnokságra, nekünk pedig arra kell koncentrálnunk. Ez egy felkészítő bajnokság, és jó látni, hogy sokszor mutatja őt a kamera a közvetítésben, mert a rendező is érzi, hogy Martintól lehet számítani látványos megmozdulásokra.”

Az F4 Middle East Championship Dubajban, a harmadik fordulóval folytatódik február 8-án és 9-én.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Fedezze fel a megújult Honda HR-V dinamikus stílusát!

Honda HR-V e:HEV

A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a színeket és tökéletesítette a vezethetőséget – valamint egy új kiadást is kínál.

Reagálva a korábbi vásárlók visszajelzéseire az eredmény a Honda jelenlegi legkelendőbb európai modelljének továbbfejlesztett változata, amely változatlanul egy középkategóriás hibrid SUV minden előnyét kínálja.

Megújult külső és belső kialakítás

Valamennyi felszereltségi szinthez tartozik egy új, markánsabb első lökhárító és átalakított hűtőrács, amely kristályfekete felső díszítéssel és sötétített fényszóróbelsővel rendelkezik. Ezek az elemek erőteljesebb, karakteresebb megjelenést kölcsönöznek az autónak, ami még jobban kiemeli az autó stílusát és modern arculatát.

A HR-V első lökhárítójához egy magasfényű fekete, alsó szegélyrész kapcsolódik, amellyel elegánsabbnak hat. Az autó új fényszórói hangsúlyosabb nappali menetfénnyel (DRL) rendelkeznek, melyek belső elemeit sötétebb színű bevonattal látták el, ezzel biztosítva a modern megjelenést. Az Advance felszereltségtől fölfelé a vezető az Adaptív menetfényszóró (ADB) előnyeit is élvezheti, ami a rendszer automatikus alkalmazkodását jelenti az adott forgalmi körülményekhez.

A gépkocsi hátulján található, a teljes szélességet átfogó LED-lámpatest belső szerkezete szintén megújult, az autó új színei pedig tovább fokozzák a jármű formatervezési jegyeinek hangsúlyosságát. A paletta három új árnyalattal bővül –  Sage Green, Seabed Blue és Urban Grey – így kínálnak további lehetőséget a vásárlóknak az autó személyre szabásához.

A műszerfal középső alsó részét és a magasfényű, zongoralakk fekete felülettel rendelkező középső konzolt áttervezték, hogy mind a vezető, mind az utas könnyebben hozzáférhessen a vezeték nélküli töltőhöz; mely laposabbá vált és egyben ergonomikusabb is, megkönnyítve a használatát. A felhasználói élmény érdekében további belső módosításokat eszközöltek a japán gyártó mérnökei, például növelték az utastér hangszigetelését ezáltal csökkentve a zajszintet, így fokozva a kényelmet.

Az új Advance Style Plus panoráma üvegtetővel rendelkezik, emellett minden felszereltségi szinthez alapfelszereltségként jár a sötétített üveg, amely a melegebb napokon védelmet nyújt a napsütés ellen, ugyanakkor nagyobb biztonságot és kényelmet biztosít az utasok számára.

2024 Honda HR-V e:HEV

Vadonatúj Advance Plus felszereltség

A megújult HR-V megjelenésével egyidőben Honda bemutatja az Advance Plust, amely különleges stílusjegyekkel rendelkezik.

Ennek a kivitelnek az alapja az Advance Style felszereltség, melyet különleges fényezéssel látták el. Az alsó lökhárítók, a kerékívek és az alsó ajtó díszlécei a karosszéria színével harmonizálnak, ami egységes, esztétikus megjelenést kölcsönöz a modellnek. A harmóniát a „Crystal Black” hűtőrács ellensúlyozza, amely kontrasztot teremt és kiemeli a jármű karakterét. Az autó egyedi könnyűfém keréktárcsákat kapott, amelyek még inkább hangsúlyozzák a HR-V exkluzív stílusát.

Átgondolt helykihasználás hibrid hatékonysággal ötvözve

A legújabb HR-V megőrizte azt a rendkívül variálható belső terét, amely a korábbi generációk védjegyévé vált. Mivel az üzemanyagtartály az alváz közepén kapott helyet, így sokkal több tér maradt az első ülések alatt. Ez a kialakítás lehetővé teszi a hátsó „Magic Seats” ülésrendszer használatát, amely igény szerint lehajtható vagy felhajtható, így növelve a csomagtér módosítását.

Köszönhetően a Honda erőteljes és hatékony kétmotoros (az egyik meghajt, a másik generátorként működik) hibrid e:HEV hajtásláncának, amely kiemelkedő üzemanyag-takarékosságot biztosít, a legújabb HR-V dinamikus vezetési élményt is kínál.

Honda SENSING – az átfogó menetbiztonsági csomag

A HR-V e:HEV kategóriájában a legátfogóbb fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszereket kínálja, beleértve a többnézetű kamerarendszert (Multi View Camera System) is. A központi érintőképernyőn aktiválható rendszer 360°-os panorámaképet mutat a jármű környezetéről, választható oldal- vagy felülnézetben.

A széles látószögű, nagyfelbontású kamera lehetővé teszi a jármű környezetének pontosabb észlelését, például a padka nélküli szegélyek és út menti közlekedési jelzések felismerését. Az aktív biztonsági rendszerek felülvizsgálata során arra törekedtek a mérnökök, hogy ezek a rendszerek kevésbé befolyásolják a pilótát, így zavartalanul adhassa át magát a vezetés páratlan élményének.

Az új Forgalmi Torlódás Asszisztens, (Traffic Jam Assist) már 0 km/órától is működik, ami csökkenti a forgalmi dugók okozta fáradtságot. További előny, hogy a rendszernek köszönhetően jobb lett az ütközés elleni védelem, így még magasabb szintű biztonságot nyújt.

A megújult Honda HR-V e:HEV 2025 év elejétől érhető el a hazai márkakereskedésekben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss