Connect with us

Mozgásban

A Hankook Ventus S1 evo Z modellt választotta az AMG GT Coupe gyáriszerelésű abroncsának a Mercedes

Az egyedi és sportos mintázatú, UUHP (ultra-ultra-high-performance) kialakítású Ventus S1 evo Z Hankook gumiabronccsal szereli fel az új AMG GT Coupé modelljét a Mercedes.

Az akár 430 kW/585 LE teljesítményű összkerékhajtású sportkocsi rendkívüli dinamikájához párosított abroncs módosított futófelületi keveréke miatt extrém helyzetekben is maximális tapadást garantál.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a nagyteljesítményű, sportos vezetésű Mercedes-AMG GT Coupé OEM partnerei lehetünk. Az együttműködés újabb példája annak, hogy termékeink a legmagasabb követelményeknek is megfelelnek”

– mondta Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke.

„A Hankook Ventus S1 evo Z kiemelkedő kezelhetőségével és a motorsportból átvett technológiájával tökéletes kiegészítése a modellcsalád zászlóshajójának”

– tette hozzá.

Egyedi módosítások a teljesítmény érdekében

A Ventus S1 evo Z különlegessége az extra széles futófelület, amely a speciálisan kialakított gumiabroncs-profillal együtt kiváló vezetési stabilitást biztosít. A hibrid-aramid fedőréteggel a száraz utakon is tovább javul a teljesítmény: az aramid megakadályozza a gumiabroncs nem kívánt tágulását, köszönhetően a magas sebességnél fellépő centrifugális erőnek, ami különösen fontos egy 315 km/h csúcssebességgel rendelkező járműnél. A gumiabroncsot a legmagasabb, „Y” sebességindexszel látták el a fejlesztők. Irányváltáskor a futófelület oldalirányú erők okozta deformációja minimális, elősegítve a kiegyensúlyozott kezelhetőséget és irányíthatóságot.

Az új, magasabb szilika tartalmú futófelület jobb tapadást és stabilitást nyújt bármely időjárási körülmény között. Ezzel a módosítással a futófelület még jobban kapcsolódik az útfelülethez a fékteljesítmény maximalizálása érdekében. Az új keverék ellenáll az extrém terhelés okozta magas hőmérsékletnek is, és hosszabb időre biztosítja a gumiabroncsok egyenletes teljesítményét.

A Mercedes-AMG és a Hankook első együttműködése keretében az abroncs felületét egy „OEM” (elsőszerelésű eszközök beszállítója) és egy „MO1” (Mercedes-AMG Original) felirattal látták el. A gyártó szigorú követelményei miatt kizárólag ezek az abroncsok engedélyezettek eredeti felszerelésként egy Mercedes-AMG modellen.

A Nürburgring Nordschleife pályán tesztelve

Az extrém teljesítménybeli követelmények mellett a megszokott két évhez képest mindössze nyolc hónap állt a Hankook fejlesztői rendelkezésére. Az intenzív kezelhetőségi teszteket a világ egyik legnehezebb pályáján, a Nürburgring Nordschleife pályán végezték el, amit a maga több mint 20 kilométeres hosszával, számos kanyarjával és 300 méteres szintkülönbségével Zöld Pokolként is emlegetnek. A pályán, versenykörülmények között tett egy kör körülbelül 2 ezer kilométernek felel meg az átlagos utakon. A Zöld Pokolban a Ventus S1 evo Z modellel felszerelt Mercedes-AMG GT Coupé 305 km/h csúcssebességet, valamint a 150 km/h átlagsebességet ért el. „Ha a Nordschleife-n ilyen teljesítményre volt képes az abroncs, akkor teljes mértékben megbízhatunk rendkívüli képességében. A minőség mellett a Mercedes-AMG-vel való együttműködésünk is tovább növeli a Hankook hírnevét a szupersport szegmensben” – mondta Klaus Krause, a Hankook Európai Műszaki Központjának (ETC) vezetője.

A gumiabroncs a Hankook rácalmási üzemében készül, 295/35 ZR20 (105Y) XL első és 305/35 ZR20 (107Y) XL hátsó méretben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Hankook Smart Work AM11+: Új gumiabroncs hulladékgazdálkodási vállalatok számára

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó bemutatta új teherabroncsát, a Smart Work AM11+-t, amelyet helyi és regionális fuvarozásra fejlesztettek.

Az új modellt kifejezetten olyan, nagy igénybevételű utakra tervezték, amelyek gyakori megállásokkal, újraindulásokkal járnak, valamint fokozott strapabírást követelnek meg, mint például a hulladékgazdálkodási szektor, ahol a járművek abroncsai gyakran érintkeznek a járdaszegélyekkel.

Ezt szem előtt tartva a Hankook Smart Work AM11+ egyik legfontosabb jellemzője a beépített kopásvédelemmel és speciális jelzőkkel ellátott megerősített oldalfal. Ez az újítás hatékony védelmet nyújt a járdaszegélyekkel való érintkezésnél, és megkönnyíti a kopás ellenőrzését is. A gumiabroncs oldalán található három kopásjelző gyors ellenőrzést tesz lehetővé, elősegítve a biztonságot a mindennapi használat során.

A Hankook Smart Work AM11+ szeptembertől lesz elérhető 315/80 R22.5 méretben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin

A brit F4 idei hetedik versenyhétvégéje következik, a helyszín Knockhill.

A Forma–1-es Magyar Nagydíjon tett kitérő és egy Brands Hatch-ben rendezett teszt után Molnár Martin a hétvégén azon a pályán tér vissza a versenyzéshez, ahol már tavaly, Forma–4-es újoncévében is remekül szerepelt.

A hétvégén Skóciában vendégeskedik a brit Forma–4 mezőnye. A Dunfermline városától 10 km-re északra fekvő, mindössze 2 km hosszú Knockhill versenypálya 1974-ben, bárányfarm helyén épült, és bár nem rendelkezik olyan gazdag és régre visszanyúló történelemmel, mint a brit F4 legtöbb helyszíne, Skócia nemzeti motorsport központjaként és az ország egyetlen FIA-licenccel rendelkező pályájaként így is kiemelt helyet foglal el a brit motorsport térképén.

És Molnár Martin pályafutásában is, hiszen a Virtuosi Racing pilótája tavaly ezen a helyszínen állhatott fel életében először az összetett dobogó második fokára, egyben itt végzett először egy hétvégén belül kétszer is a legjobb háromban. A magyar versenyző az összetett második helyéről várja a szezon hetedik hétvégéjét, és bízik benne, hogy a tavalyi remek szereplés után az idén már a győzelem is összejöhet.

„Szerintem gyorsak leszünk, mert ez a pálya tavaly is feküdt nekünk. Nem könnyű jó kört összerakni itt, néhány helyen kicsit ugratunk is, a kulcs pedig a precizitás. Aki itt pontosan tud vezetni, az ebből profitálni fog. Tavaly sikerült jól ráéreznem a ritmusra, jó az alapbeállításunk is, úgyhogy bizakodó vagyok. Sajnos az első versenyen a Zandvoortból áthozott három helyes rajtbüntetés meg fogja nehezíteni a dolgomat, de ez van, remélhetőleg a harmadik futamra sikerül jó rajthelyet szereznem és a győzelemért csatázhatok”

– tekintett előre Martin.

A Hungarian Motrosport Academy (HMA) versenyzője számára sűrű volt a háromhetes szünet, amelyben kilátogatott a Forma–1-es Magyar Nagydíjra, ahol találkozott a Virtuosi Racing Forma–2-es testvéristállójának, az Invicta Racingnek a tagjaival. A jubileumi 40. magyarországi F1-es futamot a Hungaroringen azonban már nem tudta megnézni, mert sietnie kellett a reptérre, hogy Angliában pattanjon autóba.

„Brands Hatch-ben teszteltünk a múlt hét elején és nagyon jól sikerült, miközben nem tudtunk annyi kört megtenni, amennyit szerettünk volna, mert rengetegszer kellett piros zászlóval megszakítani a körözést. Viszont amikor mentünk, akkor jó tempót autóztunk, az utolsó etapban pedig a miénk lett a legjobb idő, mert akkor végre tudtam futni egy tiszta kört. Ami a valódi szünnapokat illeti, azokon igyekeztem kikapcsolni és kicsit eltávolodni a versenyzéstől.”

Martin hátránya 28,5 pont az összetettben az éllovas Fionn McLaughlin mögött, ami a hátralevő négy hétvége, azaz összesen 12 futam alatt egyáltalán nem ledolgozhatatlan, ő azonban nem számolgat.

„Őszintén szólva nem szoktam nézegetni a tabellát. Én csak minden hétvégén a legjobbamat igyekszem nyújtani, és remélem, hogy a szezon végén ez elég lesz a bajnoki címhez. Másra amúgy sincs ráhatásom. Mivel az idei szezon eddigi részében azokon a pályákon is jól szerepeltünk, amelyeken tavaly kevésbé, bízom benne, hogy azokon a még hátralevő helyszíneken, amelyeken tavaly kifejezetten erősek voltunk, most még jobbak leszünk.”

A knockhill-i versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:

Szombat
10:00 – 10:25: Időmérő edzés
14:40 – 15:00: 1. futam

Vasárnap
11:35 – 11:55: 2. futam
16:55 – 17:20: 3. futam


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja

A 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíj közeledtével a LEGO Csoport és a Formula 1 egyedülálló installációval készül az Allee Bevásárlóközpontban, július 25. és augusztus 5. között.

A látogatók most testközelből csodálhatják meg azt az életnagyságú LEGO® F1 autót, amely nemcsak méretében és részletgazdagságában lenyűgöző, hanem valódi versenypályás múltja miatt is figyelemre méltó.

A LEGO® Mercedes-AMG F1® W15 autó közel 400 000 LEGO kockából épült, több mint 1500 kg-ot nyom, és akár 20 km/h-s sebességgel is képes haladni. A LEGO Csoport csehországi Kladnóban található gyárában készült építményen 26 LEGO tervező, mérnök és építő dolgozott. A modell szinte teljesen megegyezik egy valódi 2024 Mercedes-AMG Petronas Forma–1-es autó méretével, és olyan részleteket is tartalmaz, mint a szponzorlogók vagy az eredeti Pirelli gumik. Az autó működő motorral rendelkezik, George Russell és Andrea Kimi Antonelli vezették a 2025-ös Formula 1 Miami Nagydíj hivatalos pilótaparádéján. A különleges verseny után a LEGO Mercedes-AMG Petronas F1 autót megőrizték az eredeti, verseny utáni állapotában, és most először látható Magyarországon.

A Miami Nagydíj pilótaparádéja több szempontból is mérföldkő volt a LEGO Csoport számára: először fordult elő, hogy egyszerre több megépített és vezethető, életnagyságú LEGO autó vonult fel a versenypályán, amelyek mindegyike egy-egy F1-es istállót képvisel, és a csapatok pilótái vezették.

A LEGO Csoportnál mindig keressük az új lehetőségeket arra, hogy hogyan tudjuk izgalmas módokon ötvözni a kreativitást és a mérnöki gondolkodást

– mondta Oláh Péter, a LEGO Hungária marketingigazgatója.

Ezzel a budapesti installációval valami különlegeset szerettünk volna nyújtani a hazai LEGO és Forma–1 rajongóknak – egy egyedi élményt, amely fokozza az izgalmakat a Magyar Nagydíj előtt.

A 2025-ös Formula 1 Magyar Nagydíjat megelőzően július 25-27. között, illetve a versenyhétvégén augusztus 1-3. között különleges, ingyenes programokkal várják a látogatókat az Alleeban. Az érdeklődők megépíthetik saját versenyautójukat LEGO elemekből, majd az elkészült járgányokat egy rámpás versenypályán próbálhatják ki. A vezetés szerelmesei egy ügyességi pályán irányíthatják a kis méretű LEGO F1 versenyautókat, ahol pontosságra és finom mozdulatokra lesz szükség. A gyorsaságé lesz a főszerep a reflexjátéknál, ahol bárki próbára teheti a reakcióidejét – akárcsak egy igazi F1-es pilóta. Emellett egy mini kiállításon is megcsodálhatók lesznek a LEGO F1 készletek, ahol a LEGO® Speed Champions, LEGO® City, valamint a legkisebbeknek készült LEGO DUPLO sorozat darabjai is helyet kapnak.

A program ingyenes és mindenki számára elérhető július 25. és augusztus 5. között az Allee Bevásárlóközpont földszintjén. A rendezvény célja, hogy a 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíjhoz kapcsolódóan interaktív élményt nyújtson a LEGO rajongóknak és az autósport szerelmeseinek egyaránt.

A LEGO Csoport és a Forma–1 2025-ben indított partnersége egyedülálló módon ötvözi a kreatív építés élményét a Forma-1 iránti rajongással, valamint a családokhoz is közelebb hozza a sport izgalmas világát. Az együttműködés nemcsak az innovációt, a technológiát és a mérnöki gondolkodást népszerűsíti, hanem egyúttal inspirálja a fiatalabb generációt, és szórakoztató élményt nyújt minden korosztály számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss