Mozgásban

Téli gumivásárlás – már augusztusban érdemes megvásárolni a téli szettet

téli gumivásárlás
Kép forrása: pixabay.com

Bár még tart a nyár, de az autósoknak már most érdemes gondolni a téli gumikra, illetve arra, hogy szükség lesz-e új téli szettre vagy sem. Amennyiben igen, akkor nem érdemes novemberig várni a vásárlással.

A téli gumik felrakására még hónapokat kell várni, ugyanakkor a megvásárlásukra nem érdemes ennyit. Bár sokan furcsállják, de a téli abroncsokat már augusztusban érdemes megvásárolni. Érdekes kérdés persze, hogy miért? Vannak, akik a cserével is sokáig várnak, addig, amíg leesik az első hó, tehát akár decemberre is időzíthetik a cserét, és sokszor a vásárlás is addig várat magára. Ilyenkor persze még nem késő, lesz téli abroncs még a kereskedések valós és virtuális polcain, ugyanakkor, ha valóban széles kínálatra vágyunk, és persze kedvező árakra is, akkor célszerű előbb lépnünk, és már a nyári szezon végén nézegetni a téli gumik kínálatát.

De miért is van ez így? A következőkben utána járunk, hogy miért jobb a nyár végén téli gumit vásárolni, és persze annak is, hogy milyen árak és kínálat vár minket, ha egészen a főszezon végéig várunk.

Mikor jön el az új szett vásárlásának ideje?

Mielőtt azonban rátérnénk a téli gumik vásárlására, nem árt, ha tudjuk, hogy mikor is van itt ennek az ideje pontosan, tehát milyen állapotban kell lennie a guminak, hogy cserében gondolkodjunk. A mai modern gumik már akár 5-6 évig is bírhatják, ugyanakkor sok függ attól, hogy hogyan és hol közlekedünk. Célszerű tehát nem az éveket számolni, hanem a profilmélységet mérni. Jellemzően a gumiszervizben, amikor a cserére sor kerül, akkor a szakemberek szokták jelezni az autótulajdonosoknak, hogy kibír-e még egy szezont az abroncsuk vagy sem.

A szervizben jellemzően azt szokták javasolni, hogy 4 mm-es profilmélység alatt már célszerű lecserélni az abroncsot egy újra. A törvényi szabályozás persze megengedőbb, a hatályos jogszabályok értelmében 1,6 mm-es mélységig nem kell lecserélni a gumit. Nem árt azonban tudni, hogy 4 mm alatt már balesetveszélyes a közlekedés, hosszabb lesz a fékút, és romlik a tapadás, így jobban járunk, ha a szerviz javaslatát követjük.

Mikor érdemes megvásárolni az új téli gumit?

Most, hogy tudjuk, mikor érett meg a gumi a cserére, érdemes azzal is tisztában lenni, hogy mikorra érdemes időzíteni a vásárlást. Az előszezon már július közepén megkezdődik, és egészen szeptember közepéig tart. Ilyenkor töltik fel a készleteket a kereskedős, és a nagykerek ebben az időszakban kedvező kondíciókat állítanak össze számukra, így ők is jó árakat tudnak a vevőknek biztosítani. És nemcsak az árak kedvezőek, de raktáron is sokkal több abroncs van ilyenkor.

A legtöbb autós azonban ilyenkor még nem gondol a téli gumicserére, hanem ősszel, pont az előszezon végén kezdenek el keresgélni, és októbertől már beindul a szezon, többen vásárolnak. Ilyenkor azonban már magasabbak az árak, és ahogy haladunk előre az őszben, úgy csökken a készlet is. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy novemberben vagy decemberben ne találnák megfelelő gumit az autónkra, inkább csak azt, hogy a készlet a nyár végén a legnagyobb.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Íme a legkeresettebb egyterű autók

egyterű

A magyar piac egészét hirdetésszámban és látogatottságban lefedő Használtautó.hu szakértője az iskolakezdés apropóján megnézte, hogy mely egyterű, vagyis családi célra is tökéletesen alkalmas kivitelű autók a legnépszerűbbek, és azt is, milyen átlagárakon.

A Használtautó.hu portálon a legfrissebb adatlekérés, azaz a telefonos megkeresések száma alapján az Opel Zafira, a Volkswagen Turan és a Renault Scenic vezeti az egyterűek (MPV, multi-purpose vehicle) népszerűségi toplistáját.

Legalacsonyabb, 622 ezer forintos átlagáron egy átlagosan 18,5 éves Citroën Xsarát lehet megvenni (a toplista legidősebbjeként), míg legmagasabb, 3 667 000 forintos átlagáron egy átlagosan 10,9 éves Ford S-Maxhoz juthatunk (a toplista legfiatalabbjaként).

Mivel az újautó-piacról eltűnni látszanak az egyterűek, egyre többen keresgélnek a használtak között. Ezekért a valóban praktikus autókért pedig a vásárlók is hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni, így a toplistán szereplő modellek 13,8 éves átlagéletkora is fiatalabb a teljes magyar autópark átlagánál

mondta Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.

 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Olaszországban kezdik, de Horvátországban folytatják a nyarat a magyarok

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom, a tipikus nyaralóhelyek közül a Balaton térsége a nyerő

A Yettel összesített adatok alapján folyamatosan vizsgálja a hálózatán zajló forgalom típusát és intenzitását mind a belföldön, mind a külföldön mobilt használó ügyfelek esetében. Most a szabadságokkal teli nyári időszakot elemezte a vállalat, érdekes megállapításokat nyerve az adatokból.

Idén nyáron a Yettel ügyfelei összesen 155 külföldi országban roamingoltak és 126 országból látogattak Magyarországra olyan külföldi mobilhasználók, akik a Yettel hálózatára csatlakoztak.

A Yettel nyári adatforgalmi elemzése meglepő eredményeket hozott többek között a külföldön mobilt használó Yettel előfizetők esetében: az idei nyári hónapok aggregált mobilhasználati szokásait vizsgálva kiderült, hogy a népszerűbb déli nyaralóhelyek közül júniusban az olasz térségben növekszik meg leginkább a magyarok külföldi adatforgalma, ezt követően július-augusztusban Horvátország átveszi a vezető szerepet.

A hozzánk látogató külföldi ügyfelek adatforgalma a június-július-augusztus hónapokban egyre magasabb volt, a három nyári hónapban átlagosan több mint 60%-kal többet mobilneteztek az itt tartózkodó vendégek, mint egy átlagos tavaszi hónap során. A legnagyobb forgalmat bonyolító külföldi országok idén nyáron Németország, Románia, Ausztria, Lengyelország és az Egyesült Királyság.

A Balaton a Riviéra

A belföldi nyári adathasználat – a Yettel saját előfizetőinek aggregált adatait vizsgálva – is jelentős növekményt hozott; az előző évekhez képest több mint kétszeresére nőtt a kiszolgált adatforgalom mennyisége. A hónapokat tekintve a naptár szerinti sorrendben dőltek meg a havi adatforgalom-rekordok, a legforgalmasabb hónap az augusztust volt. A jelentősebb vízterületek közül a nyáron a Balatonnál volt a legnagyobb adatforgalom-növekmény, ezt a Tisza-tó környéke követte, majd a Velencei-tó térsége állhat a képzeletbeli adatforgalom-dobogóra.

A teljes országot vizsgálva a top adatforgalmazó területek idén nyáron Budapest és Pest vármegye, Győr-Moson-Sopron, Somogy, Borsod-Abaúj-Zemplén és Bács-Kiskun vármegyék.

A Yettel az elmúlt időszakban egy több tízmilliárd forint értékű beruházással a teljes hálózatának megújításába kezdett. Ez nem csak az országosan elérhető 4G-hálózat kapacitását növelte a korábbi 2-3-szorosára, de lehetővé tette az 5G bevezetését és elterjedését is, ami mára már közel 1 000 bázisállomáson érhető el országszerte, és augusztusban az országos adatforgalom több mint 20%-a már ezen az új technológián zajlott.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Magyar csapat is indul a FIM Endurance Világbajnokságon a HUMDA támogatásával

Szeptember 14. és 15. között rendezik meg a FIM Endurance Világbajnokság (EWC) idei negyedik futamát a franciaországi Paul Ricard pályán Le Castelletben.

A 24 órás viadalon a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola (MAMI) közreműködésével és támogatásával elindul a nemrég alakult Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle Racing négy versenyzője. Sebestyén Péter, Kovács Bálint, Görbe Soma és Számadó Máté a Superstock kategóriában versenyeznek majd.

A FIM Endurance Világbajnokság (EWC) egy 1980-ban indult hosszútávú versenysorozat, amely a nemzetközi szövetség, a Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM) alá tartozik. Az EWC 2024-es szezonja két 24 és két 8 órás időtartamú versenyből áll. A sorozat áprilisban kezdődött a franciaországi Le Mans-ban megrendezett 24 órás futammal, majd ezt követte a belgiumi Spa-i 8 órás verseny júniusban és a japánban lebonyolított Suzuka 8 órás futam júliusban. A szezonzárót, a legpatinásabbnak számító Bol d’Or 24 órás versenyt a franciaországi Paul Ricard pályán rendezik szeptemberben 14. és 15. között. Az Endurance világbajnokságon Formula EWC és Superstock kategóriában indulnak a csapatok, a HERT az utóbbiban.

Az EWC versenyek különlegessége a látványos állórajt, amikor a versenyzők a pálya egyik oldalán sorakoznak fel, majd futva közelítik meg a másik oldalon felsorakoztatott motorokat, majd nyeregbe pattannak és elindulnak az első kanyar felé. A motoroknál fontos előírás, hogy általános megjelenése nem térhet el a széria modelltől. A Superstock motorok legalább 175 kilogramm súlyúak.

Az endurance azaz hosszútávú versenyek nem kizárólag a tempóról szólnak, hanem a kitartásról, így különösen nagy kihívást jelentenek, mivel a résztvevőknek nemcsak gyorsnak, hanem tartósan megbízhatónak is kell lenniük a 8-24 órán át tartó futamokon.

– Büszkék vagyunk arra, hogy a HUMDA és a MAMI együttműködésével egy magyar csapat is lehetőséget kap, hogy megmutassa tehetségét a nemzetközi porondon. Ez a verseny nem csak a versenyzők számára jelent hatalmas lehetőséget, de az egész magyar motorsport számára is, hiszen a világ legjobb csapatai között mérhetjük meg magunkat – mondta Rizmayer Gábor, a Hungarian Endurance Racing Team vezetője.

A HUMDA és a MAMI közös munkája tette lehetővé, hogy a magyar csapat a legmodernebb technológiával és a legkorszerűbb felszerelésekkel vegyen részt a versenyen. A versenymotor alapja a BMW M1000RR motorkerékpár, melyet a szabályoknak megfelelően készítettek fel a viadalhoz. A felkészülés során a csapat négy különböző versenypályán a csehországi Brno-ban, a szomszédos Szlovákiaringen, a hazai Pannóniaringen, valamint a verseny helyszínéül szolgáló Paul Richardon tesztelt, hogy a lehető legjobb formában állhassanak rajthoz. A felkészülés végére sikerült megtalálni azokat a beállításokat, amivel a versenyzők megközelítették a tavalyi top időeredményeket.

A jelenlegi csapat versenyzői olyan fiatal tehetségek, akik tagjai vagy tagjai voltak a HUMDA Zrt. Hungarian Motorsport Academy (HMA) utánpótlásnevelési programjának, pályafutásukat a társaság évek óta támogatja. Mindannyian fiatal koruk óta versenyeznek.

Sebestyén Péter 30 éves, hazánk egyik legtapasztaltabb versenyzője. Versenyzett a Red Bull Rookies Cup-ban, a Spanyol bajnokságban 125ccm-es kategóriában, Moto GP 125-ös kategóriában, IDM 125 European Junior Cup-ban, World SBK-ban, World SSP-ben is. A Supersport-világbajnokságon a HUMDA együttműködésével indult.

Kovács Bálint 23 éves, a legtapasztaltabb hazai Endurance-versenyzőnek számít, harmadik éve indul a világbajnokság futamain, eddig 7 viadalon vett részt. Jelenleg az IDM-ben (Nyílt Német Gyorsasági Bajnokság) szerepel a gyári BMW csapatban.

Görbe Soma 19 éves, Northen Talent Cup bajnok, az Alpok-Adria STK 600-ban összesített 2. helyezést ért el. Idén megnyerte az IDM Pro Stock 1000 bajnokságot. Korábban a HUMDA pilótájaként indult a FIM Moto3 Junior világbajnokságon és a Red Bull MotoGP Rookies Cup mezőnyében.

Számadó Máté 19 éves, a Super Sport 300 (SSP 300) kategóriában világbajnokságon szerzett pontot, az IDM 300 bajnokságban háromszor állt a dobogón. Jelenleg az Alpok-Adria SST 1000 kategóriájában versenyez.

A világbajnoki sorozaton belül a Superstock kategória talán még erősebb, mint a Formula EWC, mivel itt a szabályrendszernek köszönhetően még kisebbek a motorok közötti eltérések. Ráadásul a Superstock-specialista csapatok mellett minden gyári EWC csapatnak van ebben a kategóriában fiókcsapata, ami tovább növeli a versenyt.

A hosszútávú versenyeknél 24 óra alatt rendkívül sok technikai és egyéb probléma adódhat, azonban a felkészülési időszak alatt futott tesztek eredményei óvatos optimizmusra adnak okot. A csapat elsődleges célkitűzése a célba érés tehát, hogy értékelhető helyen be tudják fejezni a futamot.

– Ez az esemény mérföldkő a magyar motorsport történetében. A verseny nemcsak a kitartásról és gyorsaságról szól, hanem a csapatmunkáról és a stratégiáról is. Biztosak vagyunk benne, hogy a magyar csapat megállja a helyét a legjobbak között – emelte ki Lévay Károly technikai vezető, a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola részéről.

A HUMDA és a MAMI továbbra is elkötelezettek amellett, hogy támogassák a hazai tehetségeket és hozzájáruljanak Magyarország motorsport sikereihez a nemzetközi porondon. A várakozások szerint HERT lehet a jövőben a gyorsasági motorkerékpársport utánpótlásnevelés, valamint szakemberképzés platformja. Ugyanis sikeres motorsport program elképzelhetetlen megfelelő szakemberek – versenymérnök, versenytechnikus – nélkül.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss